mitähän rautaa mahtaa olla m-f 135 vaihelaatikon kansi kun repes työntövarren korvake irti pystyykö hitsaamaan iha normaalilla puikolla tai mikillä
lohkon hitsaus
5
7631
Vastaukset
- .....puikko
Valurautaahan se, ensin esilämmitys ja sitten puikkoa perään ihan niinku emännän kanssa. Mut puikoksi käy ihan normi ok48
- Esacco
Itse olen onnistuneesti "neljäkasilla" hitsannut valurautaa...esilämmiittää kannattaa tosiaan jotta ei kärsi hitsatessa.
Viisammaat sanovat että ei voi hitsata kuin valurauta puikolla mutta siitä en sano sen enempää... - Asiantuntija
Esacco kirjoitti:
Itse olen onnistuneesti "neljäkasilla" hitsannut valurautaa...esilämmiittää kannattaa tosiaan jotta ei kärsi hitsatessa.
Viisammaat sanovat että ei voi hitsata kuin valurauta puikolla mutta siitä en sano sen enempää...Ei se ole valurautaa vaan valuterästä. Valuraudan hiilipitoisuus on useita prosentteja eikä sellainen kestäisi tällaisessa paikassa. Valuteräksen hiilipitoisuus on hyvin pieni (esim. 0,15 %) ja siinä on muitakin seosaineita. Kyseessä on tosiaan aivan eri materiaali eikä tämä ole näsäviisastelua.
Valuteräs on hitsattavissa. Esimerkiksi OK 48 puikko käy oikein hyvin. OK 55 on vielä parempi. Ohjeet hitsattavan kappaleen esilämmittämisestä ovat aivan oikeat. Noin 200 astetta on sopiva lämpö.
Jos kuitenkin aiot hitsata purkamatta osia, hitsaa pienellä puikolla, esim 2 mm, äläkä päästä kuumumaan liiaksi, pidä taukoja. Näinkin se onnistuu. Muista viistää hitsattavat kohdat niin ettei jää yhtään lohkopintaa korjauskohdan sisään. - biodieselharrastaja
Asiantuntija kirjoitti:
Ei se ole valurautaa vaan valuterästä. Valuraudan hiilipitoisuus on useita prosentteja eikä sellainen kestäisi tällaisessa paikassa. Valuteräksen hiilipitoisuus on hyvin pieni (esim. 0,15 %) ja siinä on muitakin seosaineita. Kyseessä on tosiaan aivan eri materiaali eikä tämä ole näsäviisastelua.
Valuteräs on hitsattavissa. Esimerkiksi OK 48 puikko käy oikein hyvin. OK 55 on vielä parempi. Ohjeet hitsattavan kappaleen esilämmittämisestä ovat aivan oikeat. Noin 200 astetta on sopiva lämpö.
Jos kuitenkin aiot hitsata purkamatta osia, hitsaa pienellä puikolla, esim 2 mm, äläkä päästä kuumumaan liiaksi, pidä taukoja. Näinkin se onnistuu. Muista viistää hitsattavat kohdat niin ettei jää yhtään lohkopintaa korjauskohdan sisään.Pintojen viistäminen on parasta tehdä mekaanisesti ts. katkaisumeisseli ja vasara ovat hyviä. hiomakoneella seevatessa valuraudassa/teräksessä oleva grafiitti jää viistettyyn pintaan ja heikentää hitsauksen kestoa. Esilämmitys aina kun vain mahdollista.
Valulle on omat puikot , mutta joissakin tapauksissa 63.30 on toiminut hyvin. Näillä opeilla olen itse selvinnyt. Viimeksi korjattiin GG- kuulamoottorin vauhtipyörän pienat ja pikku Olympian sylinteri ja kansi valupuikoilla. Koodia en muista, mutta esabin puikkoja kuitenkin.
- kalliimpia...
Ottaisin sen korvakkeen mukaan ja menisin hakemaan asiantuntevasta liikkeestä puikkoja siihen.
Se korvake joutuu jonkin verran rasitukselle, ettei sitä kannata hitsata millä sattuu puikoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493242Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071332- 161049
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1081020Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah421012Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40981