Menen tänään äänestämään ennakkoon ja täyttämään siis kansalaisoikeuteni ja - velvollisuuteni. Hienoa että nykyään on tuo ennakkoäänestysmahdollisuus. Mukavasti käy samalla kun käy kaupassa. Minullakin ns. varsinainen äänestyspaikkani olisi kauempana hankalamman matkan takana.
Tulipa mieleen että miks'ei tämä ennakkoäänestysaika voisi olla vaan yksinkertaisesti äänestyaika. Minusta tuo varsinainen vaalipäivä on, jos ei nyt vuoden turhake niin ainakin toistuva turhake. Onko se vaalipäivä sen takia sunnuntaina, etteivät kaikki millään pääse arkena äänestämään. Koko ruljanssi senkö vuoksi. Vai perustuuko se vaalilakiin, kuka tietää.
Vaalit 26.10.2008 klo 9.00-20.00
36
1066
Vastaukset
- Jatta
että lakiin perustuu.
Itse olen äänestänyt jo ensimmäisenä päivänä, ettei tarvitse sitä murehtia enää. Osittain olen samaa mieltä kanssasi, mutta tiedän hyvin monia, joille se virallinen vaalipäivä on, kuin juhlapäivä.
Sinne pukeudutaankin vähän juhlavammin ja oikein tosissaan lähdetään äänestämään. Sunnuntaina on monilla työssäkäyvillä aikaa ja vapaapäiväkin monilla.
Perheet lähtevät ulos syömään ja viettämään yhdessä laatuaikaa. - Hintriika*
Eipä tuosta kauan ole, kun varsinaisia vaalipäiviä oli vielä kaksi. Vaalilakiakin voi siis muuttaa. Ehkä yksi virallinen vaalipäivä on silti tarpeen toistaiseksi.
On vielä vanhoja (täällä tietenkin vain ikinuoria) ihmisiä, jotka välttämättä haluavat käydä äänestämässä "oikeassa" äänestyspaikassa. Ennen se oli niin juhlallinen toimitus, että siihen piti pukeutua parhaimpiinsa.
Silloin äänestämistä pidettiinkin enemmän oikeutena. Nyt se monille ei ole enää oikeus eikä velvollisuus. "Paskaa minä mitään äänestä..."
Minä kuitenkin kävin jo viime viikolla. Vaikka kuolema korjaisi, niin ääni on annettu näissä vaaleissa!Ja hoitui ihan sunnuntain kävelylenkillä.
Ilman mitään sen kummenpia koristeluja tai pukeutumisia.
Ääni lienee yhtä arvokas (tai arvoton), antaako sen lenkkipuvussa vai silkit ja sametit niskassa.
Meilläkin tuo ennakkopaikka on ihan lähellä. Varsinaiseen vaalipaikkaan on huomattavasti pidempi matka!
Mutta todellakin, tiedän myös ihmisiä joille se on juhlahetki. Kaikki muukin sitten sen mukaan.
Ehkä ruokailu "ulkona" yms.
Ja sen on tapahduttava juuri oikeana vaalipäivänä.
Hyvä kun on sitä valinnanvaraa jokaiselle!- katic*
meri-kukka98 kirjoitti:
Ja hoitui ihan sunnuntain kävelylenkillä.
Ilman mitään sen kummenpia koristeluja tai pukeutumisia.
Ääni lienee yhtä arvokas (tai arvoton), antaako sen lenkkipuvussa vai silkit ja sametit niskassa.
Meilläkin tuo ennakkopaikka on ihan lähellä. Varsinaiseen vaalipaikkaan on huomattavasti pidempi matka!
Mutta todellakin, tiedän myös ihmisiä joille se on juhlahetki. Kaikki muukin sitten sen mukaan.
Ehkä ruokailu "ulkona" yms.
Ja sen on tapahduttava juuri oikeana vaalipäivänä.
Hyvä kun on sitä valinnanvaraa jokaiselle!Tuota en tiennytkään, että ennakkoä.paikkoja on auki sunnuntainakin.
katic* kirjoitti:
Tuota en tiennytkään, että ennakkoä.paikkoja on auki sunnuntainakin.
Minäkin vähän mietin, mutta kun sanottiin että käydään kävelylenkillä katsomassa -auki olivat ja hiljaistakin, ei tarvinnut jonotella.
Sunnuntainahan se oikeakin äänestyspäivä on.- Katicat2
meri-kukka98 kirjoitti:
Minäkin vähän mietin, mutta kun sanottiin että käydään kävelylenkillä katsomassa -auki olivat ja hiljaistakin, ei tarvinnut jonotella.
Sunnuntainahan se oikeakin äänestyspäivä on.Vieläkin sanon että säästöä saataisi jos erillinen vaalipäivä poistettaisi ja tilalle äänestysviikko. Viimeinen päivä sunnuntaiksi, jotta pyhäpuvut voitaisi päälle pukea. Järjestöt vaan paikalle lippaineen myös sunnuntaina, jotta tuntuisi "oikealta" vaalipäivältä.
Mielenkiintoista nähdä vaalipäivänä äänestäneiden määrä, nyt kun ennakkoäänestyksessä luku on lisääntynyt.
Menin äänestämään, siis ennakkoon.
Äänestyshuone oli tyhjä äänestäjistä.
Kolme pöydän takana istuvaa virkailijaa tuijotti vanhaa miestä, joka köpötteli sisään.
Innokas nuori nainen ryntäsi eteeni ja huusi kasvojeni läheltä.
Oletteko tullut äänestämään?
Onko teillä henkilöllisyystodistusta mukana?
Hyvä. menkää tämän äänestyslipun kanssa tuonne äänestyskopiin jne..
Ilmeiseti työn opastuksessa oli tähdennetty, että vanhoille täytyy puhua kovaa ja selkeästi.
Melkein tuli armeijan ensimmäinen päivä mieleen.
Kun siten tulin sieltä salaisesta huoneesta taitetun paperini kanssa ulos, jatkui sama selväkielinen opastaminen, nyt nuoren miehen voimin.
Ei saa näyttää minulle sitä numeroa jne.
Ihan kuin olisin ollut eka kertaa äänestämässä.
No, äänestetty kuitenkin on ja siitä on hyvä mieli.- Atolfia
yli-innokas opastaja. Hän ilmeisesti oli oikein ylpeä virastaan ja halusi näyttää. kuinka tärkeä toimi hänellä oli.
Kävin ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä antamassa tuon tosi tärkeän ääneni. (Taitaa olla ainoa päivä, jolloin ääneni on tärkeä).
Opastaja sanoi vain, että ei tarvita lappua, joka kotiin postissa tuli ja antoi äänestyslipukkeen.
Hyvin hiljaisesti kävi toiminta koko ajan. Atolfia kirjoitti:
yli-innokas opastaja. Hän ilmeisesti oli oikein ylpeä virastaan ja halusi näyttää. kuinka tärkeä toimi hänellä oli.
Kävin ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä antamassa tuon tosi tärkeän ääneni. (Taitaa olla ainoa päivä, jolloin ääneni on tärkeä).
Opastaja sanoi vain, että ei tarvita lappua, joka kotiin postissa tuli ja antoi äänestyslipukkeen.
Hyvin hiljaisesti kävi toiminta koko ajan.Mutta Sinä et varmaan olekaan vanha, ruma ja inhottavan näköinen äijänkääkkä.
Äijänkääkkä, jonka koko olemus jo kertoo nuorelle ihmiselle, että tuolla ei voi enää kaikki olla kotona ja joka tarvitsee tehokkaampaa opastusta, kun sitä ei voi oikein poiskaan häätää.- Atolfia
Jopel kirjoitti:
Mutta Sinä et varmaan olekaan vanha, ruma ja inhottavan näköinen äijänkääkkä.
Äijänkääkkä, jonka koko olemus jo kertoo nuorelle ihmiselle, että tuolla ei voi enää kaikki olla kotona ja joka tarvitsee tehokkaampaa opastusta, kun sitä ei voi oikein poiskaan häätää.että ulkonäkösi olisi noin kun sitä selität. Niin ja luulen, että eiköhän tämä yli-innokas virkailija kaikille muillekin äänestäjille ollut yhtä tehokas opastaja.
Nyt sinä aliarvioit itseäsi rankasti ja mistäpä sinä tiedät, miten pahannäköinen eukko minä olen. - Atolfia
Atolfia kirjoitti:
että ulkonäkösi olisi noin kun sitä selität. Niin ja luulen, että eiköhän tämä yli-innokas virkailija kaikille muillekin äänestäjille ollut yhtä tehokas opastaja.
Nyt sinä aliarvioit itseäsi rankasti ja mistäpä sinä tiedät, miten pahannäköinen eukko minä olen.herättänyt ihmetystä presidentti Halonen äänestyspaikalla. Hän kun oli nuollut suljettavan kirjeen liimapuolen ja sulkenut sen sitten. Onhan siinä kostea sieni vieressä, mutta ehkä hän ei osannut sitä käyttää.
Saapas nähdä, missä sketsissä tuo tulee vielä vastaan. - Jopel+nk
Atolfia kirjoitti:
herättänyt ihmetystä presidentti Halonen äänestyspaikalla. Hän kun oli nuollut suljettavan kirjeen liimapuolen ja sulkenut sen sitten. Onhan siinä kostea sieni vieressä, mutta ehkä hän ei osannut sitä käyttää.
Saapas nähdä, missä sketsissä tuo tulee vielä vastaan.Köpöttelin pitkästä aikaa peilin ääreen ja totesin, että kyllä kauheelta näytti.
Tuo nk:kin oli samaa mieltä. - Katicat2
Jopel+nk kirjoitti:
Köpöttelin pitkästä aikaa peilin ääreen ja totesin, että kyllä kauheelta näytti.
Tuo nk:kin oli samaa mieltä.Eikös se ole niin, että meitä sieltä peilistä on alkanut katsoa yhä enemmän isäämme tai äitiämme muistuttava hahmo.
Jopel+nk kirjoitti:
Köpöttelin pitkästä aikaa peilin ääreen ja totesin, että kyllä kauheelta näytti.
Tuo nk:kin oli samaa mieltä.sinä tuplavahinko olet taas mennyt puhumaan?
Katicat2 on kuitenkin oikeassa, ainakin ryppyjen lukuisuuden suhteen.- Outsider-m
Tuo huumorin laji on minusta hauskaa, ja itsekin sitä tuttujen kanssa viljelen usein.
Täällä olen niin noviisi, etten ole vielä sille linjalle päässyt.
Ja äänestyksenkin olen jättänyt viime tippaan,
kun en saa päätettyä, ketä äänestän.
Ehkä jään nukkuviin. - O-m
Outsider-m kirjoitti:
Tuo huumorin laji on minusta hauskaa, ja itsekin sitä tuttujen kanssa viljelen usein.
Ehkä jään nukkuviin.Heh
Katicat2 kirjoitti:
Eikös se ole niin, että meitä sieltä peilistä on alkanut katsoa yhä enemmän isäämme tai äitiämme muistuttava hahmo.
Ensinnäkin näistä nykyajan peileistä:
Etkö vielä tähän ikään ole huomannut, että ne ovat paljon huonompia kuin 1950-luvun kuvastimet?
K2 on aivan oikeassa siinä, että peilissä vilahtaa äiti tai isä. Oma hahmoni muistuttaa selvästi äitiäni, vaikka en olekaan hänen näköisensä. Minulla on famulta perityt häijyt mulkosilmät ja mummon puolelta sukurasituksena heltat leuassa. Kasvonpiirteet ja olemus ilmeisesti tuovat äidin mieleen.
Ja sitten vaaleihin:
Kansalaisoikeus on käytetty, ja tällä kertaa se olikin kinkkisempi juttu. Tähän mennessä olen vaaleissa kuin vaaleissa tuntenut ehdokkaan, mutta nyt oli ihan outo sarja.
Koska en valitse ulkonäön perusteella komeinta miestä, päädyin vihdoin henkilöön, jolla ei taida olla minkäänlaisia mahdollisuuksia mennä läpi.
Siinä on se hyvä puoli, ettei tarvitse myöhemmin surra äänestäneensä valtuustoon lehmäkauppiasta.- Hintriika*
Venlastiina kirjoitti:
Ensinnäkin näistä nykyajan peileistä:
Etkö vielä tähän ikään ole huomannut, että ne ovat paljon huonompia kuin 1950-luvun kuvastimet?
K2 on aivan oikeassa siinä, että peilissä vilahtaa äiti tai isä. Oma hahmoni muistuttaa selvästi äitiäni, vaikka en olekaan hänen näköisensä. Minulla on famulta perityt häijyt mulkosilmät ja mummon puolelta sukurasituksena heltat leuassa. Kasvonpiirteet ja olemus ilmeisesti tuovat äidin mieleen.
Ja sitten vaaleihin:
Kansalaisoikeus on käytetty, ja tällä kertaa se olikin kinkkisempi juttu. Tähän mennessä olen vaaleissa kuin vaaleissa tuntenut ehdokkaan, mutta nyt oli ihan outo sarja.
Koska en valitse ulkonäön perusteella komeinta miestä, päädyin vihdoin henkilöön, jolla ei taida olla minkäänlaisia mahdollisuuksia mennä läpi.
Siinä on se hyvä puoli, ettei tarvitse myöhemmin surra äänestäneensä valtuustoon lehmäkauppiasta.En puhu nyt peilikuvasta, siitä on parasta vaieta tyystin. Mutta kuntavaaleissa äänestin nykyisellä asuinsijallani ekaa kertaa. En tunne paikkakunnan vaikuttajayksilöitä kuin muutaman nimeltä. Mielipiteistään ei oli harmainta aavistusta.
Koskaan ennen en ole turvautunut vaalikoneeseen, mutta nyt tarkistin, etten vahingossa anna ääntäni sellaisella, joka halajaa ydinvoimalaa tuohon naapurikuntaan. En ole ennen edes ajatellut, että ehdokkaan valinta voisi olla näin monimutkaista! - Atolfia
Outsider-m kirjoitti:
Ehkä jään nukkuviin.oikein kunnolla, mutta mene nyt vaan äänestämään. Voihan sitä sitten jännätä, pääsikö oma ehdokas läpi. Jos et tunne ehdokasta niin ota oikean puoleen ehdokkaat (kuvat) eteesi ja laske vaikka, että entten tentten.. jne. Katso mihin sormi sattuu. Tuntuuko sopivalta?
Saattaapi jäädä äänestysprosentti pieneksi huonon sään takia. Niinhän kävi eduskuntavaalien aikaan. Tuli sunnuntaina oikein kunnollinen lumipyry ja ihmiset jäivät koteihinsa.
Kävin ekapäivänä ennakkoon äänestämässä, joten tuo huoli on poissa.
Pimeessä kun katsoo peiliin, näyttää mukiin menevältä. Muuten ei ole hurraamista. Atolfia kirjoitti:
oikein kunnolla, mutta mene nyt vaan äänestämään. Voihan sitä sitten jännätä, pääsikö oma ehdokas läpi. Jos et tunne ehdokasta niin ota oikean puoleen ehdokkaat (kuvat) eteesi ja laske vaikka, että entten tentten.. jne. Katso mihin sormi sattuu. Tuntuuko sopivalta?
Saattaapi jäädä äänestysprosentti pieneksi huonon sään takia. Niinhän kävi eduskuntavaalien aikaan. Tuli sunnuntaina oikein kunnollinen lumipyry ja ihmiset jäivät koteihinsa.
Kävin ekapäivänä ennakkoon äänestämässä, joten tuo huoli on poissa.
Pimeessä kun katsoo peiliin, näyttää mukiin menevältä. Muuten ei ole hurraamista.Ääneni saanut henkilö ei mennyt läpi niin kuin olin arvellutkin.
Nyt ei tarvitse kiroilla, kun "oma" ehdokkaani ei ole valtuustossa.- Katicat2
Venlastiina kirjoitti:
Ääneni saanut henkilö ei mennyt läpi niin kuin olin arvellutkin.
Nyt ei tarvitse kiroilla, kun "oma" ehdokkaani ei ole valtuustossa.Käskivät tv:n väki nukkua päivällä, jotta jaksaa valvoa. Tein työtä käskettyä ja niinpä valvon vieläkin..katsokaa kelloa. Kun uni karkasi jonnekin, niin minkäs teet.
Mutta ehdokkaani meni läpi, jonka tiesin äänestäessänikin (ei silti ollut Ilkka Kanerva, vaikka olikin Turun ääniharava). Vanhaksi olen tullut, kun äänestin samaa kuin edellisissäkin kuntavaaleissa.
Nyt pitänee mennä tutimaan ja panna kelloradio soimaan yhdeksältä, jotta ehtii Tunteet ja tuoksut katsoa. - Jatta
Katicat2 kirjoitti:
Käskivät tv:n väki nukkua päivällä, jotta jaksaa valvoa. Tein työtä käskettyä ja niinpä valvon vieläkin..katsokaa kelloa. Kun uni karkasi jonnekin, niin minkäs teet.
Mutta ehdokkaani meni läpi, jonka tiesin äänestäessänikin (ei silti ollut Ilkka Kanerva, vaikka olikin Turun ääniharava). Vanhaksi olen tullut, kun äänestin samaa kuin edellisissäkin kuntavaaleissa.
Nyt pitänee mennä tutimaan ja panna kelloradio soimaan yhdeksältä, jotta ehtii Tunteet ja tuoksut katsoa.Mutta väliäkös sillä, milloin meikäläiset nukkuu.
Valvoin minäkin myöhään, mutta uni kuitenkin tuli pikkutunneilla.
Oletko jo hereillä, ettei mene Tunteet ja tuoksut aivan sekaisin?
Tykkäsin silloin aikoinaan katsoa sitä, mutta jostain syystä en aamusta osaa tuota telkkaria pistää auki. Aamuteeveenkin lähetykset menee usein ohi.
On se eläkeläisillä helppoa, kun voi päivälläkin ottaa nokoset. Siitä vain meinaa tulla tapa. Venlastiina kirjoitti:
Ääneni saanut henkilö ei mennyt läpi niin kuin olin arvellutkin.
Nyt ei tarvitse kiroilla, kun "oma" ehdokkaani ei ole valtuustossa.Olin seuraillut hänen toimiaan viime kauden, ja tykännyt hänen kannaotoistaan. Siksi äänestin häntä.
Olivat näköjään muutkin seuranneet ja tykänneet äänimäärästä päätellen.
Ei kuitenkaan mikään valtakunnan jukkis.- Katicat2
Jatta kirjoitti:
Mutta väliäkös sillä, milloin meikäläiset nukkuu.
Valvoin minäkin myöhään, mutta uni kuitenkin tuli pikkutunneilla.
Oletko jo hereillä, ettei mene Tunteet ja tuoksut aivan sekaisin?
Tykkäsin silloin aikoinaan katsoa sitä, mutta jostain syystä en aamusta osaa tuota telkkaria pistää auki. Aamuteeveenkin lähetykset menee usein ohi.
On se eläkeläisillä helppoa, kun voi päivälläkin ottaa nokoset. Siitä vain meinaa tulla tapa.Tunteet ja tuoksut on katsottu. Siksi aamutoimet kestävätkin pitkään, alkaen aamukahvista ja lehden luvusta edeten tuohon saippuaan ja sen jälkeen tietsikan eteen, josta koetan mahd. pian selvitä jalkeille. Mikäs tässä eläkeläisen on tätä aikaansa viettää.
Marketista oli annettu tyttärelle laivaristeilylippu, joka on voimassa lokakuun loppuun. Tarkoitus on mennä tänään se matka tilaamaan.Jospa huomiseksi saisi, sillä suht.koht. pientä merenkäyntiä tulossa. - Jatta
Katicat2 kirjoitti:
Tunteet ja tuoksut on katsottu. Siksi aamutoimet kestävätkin pitkään, alkaen aamukahvista ja lehden luvusta edeten tuohon saippuaan ja sen jälkeen tietsikan eteen, josta koetan mahd. pian selvitä jalkeille. Mikäs tässä eläkeläisen on tätä aikaansa viettää.
Marketista oli annettu tyttärelle laivaristeilylippu, joka on voimassa lokakuun loppuun. Tarkoitus on mennä tänään se matka tilaamaan.Jospa huomiseksi saisi, sillä suht.koht. pientä merenkäyntiä tulossa.etelän ihmisillä helppoa. melkein kateus iskee sisimpään. Vaikka enhän minä tiedä missä päin asut, mutta jotenkin vain aavistelin.
Ei tarvitse kuin hypätä laivaan ja lähteä milloin minnekin.
Täältä meiltä, kun ensin pitää tulla jollain kyydillä sinne Helsinkiin tai Turkuun ja matkakin kestää monta tuntia tuli millä pelillä hyvänsä.
Jouluksi kyllä aion kerrankin lähteä minäkin muutaman päivän reissuun. Saavat lapsetkin viettää omaa perhejouluaan, eikä tarvitse pakata kimpsujaan ja kampsujaan sen takia, että pitää äiteetä tulla katsomaan.
Pääsen itsekin helpommalla ja mielelläni suon itsellenikin sen ilon. Valmiisiin pöytiin vain nauttimaan jouluaterioista. - Hintriika*
Jatta kirjoitti:
etelän ihmisillä helppoa. melkein kateus iskee sisimpään. Vaikka enhän minä tiedä missä päin asut, mutta jotenkin vain aavistelin.
Ei tarvitse kuin hypätä laivaan ja lähteä milloin minnekin.
Täältä meiltä, kun ensin pitää tulla jollain kyydillä sinne Helsinkiin tai Turkuun ja matkakin kestää monta tuntia tuli millä pelillä hyvänsä.
Jouluksi kyllä aion kerrankin lähteä minäkin muutaman päivän reissuun. Saavat lapsetkin viettää omaa perhejouluaan, eikä tarvitse pakata kimpsujaan ja kampsujaan sen takia, että pitää äiteetä tulla katsomaan.
Pääsen itsekin helpommalla ja mielelläni suon itsellenikin sen ilon. Valmiisiin pöytiin vain nauttimaan jouluaterioista.Vaikka olen pohjoisesta lähtöisin, niin etelän lähes 40 vuoden "harhareissulla" tuli harvoin ajatelleeksi, kuinka eriarvoisessa asemassa ihmiset täällä rakkaassa kotimaassa ovat.
Huomasin asian kyllä, kun muutin takaisin pohjoiseen. Ei täältä lähdetä niin vain piipahtamaan jossakin. Minua ei suuresti innosta edes Haaparannan Ikea! - Katicat2
Hintriika* kirjoitti:
Vaikka olen pohjoisesta lähtöisin, niin etelän lähes 40 vuoden "harhareissulla" tuli harvoin ajatelleeksi, kuinka eriarvoisessa asemassa ihmiset täällä rakkaassa kotimaassa ovat.
Huomasin asian kyllä, kun muutin takaisin pohjoiseen. Ei täältä lähdetä niin vain piipahtamaan jossakin. Minua ei suuresti innosta edes Haaparannan Ikea!Täältä on sinne yhtä pitkä matka, meinaan jos Lappiin halajan. Enpä jaksa enää sinne tulla. Mutta Ivaloon voisi tulla lentäen.
Joulusta sen verran että monta kertaa on ajatuksissa pyörinyt kylpylä- tai maatilamatkailujoulu. Virossa joulumatka hoitoineen ruokineen 23-28.12 on alle kakasi ja puolisataa euroa. Se on mielestäni halpa. Pitäisi edes kerran kokeilla jouluhössötyksen ohittamista noin. - Jatta
Katicat2 kirjoitti:
Täältä on sinne yhtä pitkä matka, meinaan jos Lappiin halajan. Enpä jaksa enää sinne tulla. Mutta Ivaloon voisi tulla lentäen.
Joulusta sen verran että monta kertaa on ajatuksissa pyörinyt kylpylä- tai maatilamatkailujoulu. Virossa joulumatka hoitoineen ruokineen 23-28.12 on alle kakasi ja puolisataa euroa. Se on mielestäni halpa. Pitäisi edes kerran kokeilla jouluhössötyksen ohittamista noin.Meillä on vaihtoehtona joko Viron joku kylpylä tai Suomessa Ellivuori. Molemmat täyshoidolla. Hinta n. 250-300 e.
- lueskelija ...
Hintriika* kirjoitti:
Vaikka olen pohjoisesta lähtöisin, niin etelän lähes 40 vuoden "harhareissulla" tuli harvoin ajatelleeksi, kuinka eriarvoisessa asemassa ihmiset täällä rakkaassa kotimaassa ovat.
Huomasin asian kyllä, kun muutin takaisin pohjoiseen. Ei täältä lähdetä niin vain piipahtamaan jossakin. Minua ei suuresti innosta edes Haaparannan Ikea!Kysyisin, että miten voisi olla samanlaista korvessa ja kaupungissa? Eihän se eriarvoisuutta ole, siis huonossa mielessä. Sehän on eriarvoisuutta siinä, että on rauhaa ja tilaa ja ilmaa, mitä taas kaupungissa ei ole. Eli paremmin kuin kaupungissa ja etelässä?
- Hintriika*
lueskelija ... kirjoitti:
Kysyisin, että miten voisi olla samanlaista korvessa ja kaupungissa? Eihän se eriarvoisuutta ole, siis huonossa mielessä. Sehän on eriarvoisuutta siinä, että on rauhaa ja tilaa ja ilmaa, mitä taas kaupungissa ei ole. Eli paremmin kuin kaupungissa ja etelässä?
Mielestäni asun nytkin keskellä kaupunkia, olkoonkin että vähän pienempää kuin Hesa.
Tarkoitin, että piipahtelin minäkin Tallinnassa, kun Hesassa asuin. Tukholman laivallekin pääsi kotoa metrolla/ratikalla. Hki-Vantaan lentokentältä voi pyrähtää suoraan ulkomaille jne.
Tarvitaan huomattavasti enemmän matkavaluuttaa, kun lähtee täältä vaikkapa Tallinnaan. Ja aikaakin, joskin sitä eläkeläisellä on omasta takaa.
Monet muutkin palvelut ovat täällä hankalammin tavoitettavissa. Siinä mielessä ihmiset ovat eriarvoisia, vaikka en minä minkään sellaisen syyn takia täältä pois lähtisi! Viihdyn muutoin erinomaisesti ja tunnen olevani "omieni" joukossa vanhalla kotiseudullani. - Katicat2
Jatta kirjoitti:
Meillä on vaihtoehtona joko Viron joku kylpylä tai Suomessa Ellivuori. Molemmat täyshoidolla. Hinta n. 250-300 e.
Olipa huomisen aamulaivan hytit buukattu tarkkaan, vain yksi hytti oli jäljellä, sen otimme vaikk' ei siinä ikkunaa ollutkaan. Pitänee ilmottautua siihen repsaan ja tehdä varaus heti, jospa joku ikkunahytti olisi jäänyt kuitenkin vapaaksi.
- Jatta
Katicat2 kirjoitti:
Olipa huomisen aamulaivan hytit buukattu tarkkaan, vain yksi hytti oli jäljellä, sen otimme vaikk' ei siinä ikkunaa ollutkaan. Pitänee ilmottautua siihen repsaan ja tehdä varaus heti, jospa joku ikkunahytti olisi jäänyt kuitenkin vapaaksi.
ihana kaupunki. Olen asunut siellä ja siellä aloitin ensimmäisessä työpaikassani. Kaksi vanhimpaa poikaani on syntynytkin siellä. Toinen Skanssinmäellä ja toinen Kerttulinkadulla.
Viimeksi olen käynyt Turussa muutama vuosi sitten, kun nuorin opiskeli Turussa. Jokilaivoilla kävin silloin iltaa viettämässä.
Muuttaisin koska vaan Turkuun, jos se olisi mahdollista.
Turusta muutimme Helsinkiin Kannelmäelle ja Porvoossakin piipahdimme asumassa Sibeliusbulevardilla.
On sitä kierretty "muailmaa". - Katicat2
Jatta kirjoitti:
ihana kaupunki. Olen asunut siellä ja siellä aloitin ensimmäisessä työpaikassani. Kaksi vanhimpaa poikaani on syntynytkin siellä. Toinen Skanssinmäellä ja toinen Kerttulinkadulla.
Viimeksi olen käynyt Turussa muutama vuosi sitten, kun nuorin opiskeli Turussa. Jokilaivoilla kävin silloin iltaa viettämässä.
Muuttaisin koska vaan Turkuun, jos se olisi mahdollista.
Turusta muutimme Helsinkiin Kannelmäelle ja Porvoossakin piipahdimme asumassa Sibeliusbulevardilla.
On sitä kierretty "muailmaa".Ei ole Jatta Skanssinmäki entisensä. Isoa kauppakeskusta tehdään ja uusia asuntoja. Sitä paitsi uusi Helsingintiekin on siellä maiseman muuttanut. Mutta näinhän se on joka paikassa, kun paljon on uutta rakennettu. Nyt pitää lähteä laivaan, hyvää tiistaita.
- OliviaKoo*
Katicat2 kirjoitti:
Täältä on sinne yhtä pitkä matka, meinaan jos Lappiin halajan. Enpä jaksa enää sinne tulla. Mutta Ivaloon voisi tulla lentäen.
Joulusta sen verran että monta kertaa on ajatuksissa pyörinyt kylpylä- tai maatilamatkailujoulu. Virossa joulumatka hoitoineen ruokineen 23-28.12 on alle kakasi ja puolisataa euroa. Se on mielestäni halpa. Pitäisi edes kerran kokeilla jouluhössötyksen ohittamista noin.minkä matkatoimiston kautta voi saada kyseisen Viron kylpylämatkan tuohon hintaan?
Kiinnostus heräsi. - Katicat2
OliviaKoo* kirjoitti:
minkä matkatoimiston kautta voi saada kyseisen Viron kylpylämatkan tuohon hintaan?
Kiinnostus heräsi.19.10 oli Turun Sanomissa
MATKAVEKKA
KYLPYLÄJOULU 23.-28.12
Saarenmaa...229
Pärnu.......329
Haapsalu....379
Hinatahaarukka vaihtelee. Katso muidenkin matkatoimistojen.
HOTELLIJOULU
IKAALISTEN Matkatoimisto
Tallinna 4pv...119
" 5pv...139 - OliviaKoo*
Katicat2 kirjoitti:
19.10 oli Turun Sanomissa
MATKAVEKKA
KYLPYLÄJOULU 23.-28.12
Saarenmaa...229
Pärnu.......329
Haapsalu....379
Hinatahaarukka vaihtelee. Katso muidenkin matkatoimistojen.
HOTELLIJOULU
IKAALISTEN Matkatoimisto
Tallinna 4pv...119
" 5pv...139Paljon kiitoksia Sinulle vastauksestasi. On mukava huomata, että joukossa on niitäkin, jotka vielä vastaavat, vaikka ketju on jo "eilispäivän lunta".
Se on kohteliasta kysyjää kohtaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6613470Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002728Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211721Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771612Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511565- 801530
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3641475- 281359
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901253