Elikkä olisi tarkotus muuttaa omaan yksiöön mutta säästörahat eivät aivan riitä. tarvitsisi vielä 6000€ asuntolainaa. Summa ei todellakaan suuri ole mutta ongelma piilee siinä että olen jäämässä ansiosidonnaiselle. Laskin kuitenkin että 2 vuoden laina ajalla tuon 6000€ lainan lyhentäminen olisi yhtä kallista kuin kk vuokran maksu. Kysymyskuuluukin onko lainansaanti mielestänne mahdollista jos on työtön ansiosidonnaisella vai nauravatko jo ovella takaisin?
Lainan otto
3
517
Vastaukset
- Iso vai pieni?
Mahdollista? Ehkä.
Järkevää? Tuskin.
Vuokralla et tee persnettoa kuin sen vuokran verran.
Omistusasunnossa teet persnettoa sen minkä asunnon arvo putoaa. Vai odottaako joku vielä että hinnat nousisivat edelleen?-D
Lisäksi lainan kanssa on aina enemmän vastuuta kuin ilman... Entä jos et saakaan töitä myöhemmin ja kaikki rahat ovat kiinni asunnossa (jonka arvo laskee kuin Palanderi) ? Yritä säästää se summa tai vaikka lainata vanhemmilta korottomasti.
Tosin suosittelen, että odotat vähintää puoli vuotta ennen ostoa.
Nyt meinaan asunnon hinnat tippuu, ostajan markkinat ei oo vielä.- jjfgfhgf
Totta että hinnat tulevat tippumaan mutta uskoisin että noissa 30-40t asunnoissa hinnat pysyvät kutakuinkin entisellään. Tuskin kukaan täysjärkinen todella uskoo niitä saavan vuoden päästä esim 20t€. Hinnat jos ja kun tippuu niin ne ovat noissa päälle 100 000 asunnoissa mitkä eivät mene kaupaksi niin helposti kuin halvemmat. Tässä tapauksessa kyse olisi ihan 33t€ yksiöstä joten uskon että tässä tapauksessa ei palandereita tapahdu. Korkeintaan Jukka Rajalat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164