Elikkä olisi tarkotus muuttaa omaan yksiöön mutta säästörahat eivät aivan riitä. tarvitsisi vielä 6000€ asuntolainaa. Summa ei todellakaan suuri ole mutta ongelma piilee siinä että olen jäämässä ansiosidonnaiselle. Laskin kuitenkin että 2 vuoden laina ajalla tuon 6000€ lainan lyhentäminen olisi yhtä kallista kuin kk vuokran maksu. Kysymyskuuluukin onko lainansaanti mielestänne mahdollista jos on työtön ansiosidonnaisella vai nauravatko jo ovella takaisin?
Lainan otto
3
555
Vastaukset
- Iso vai pieni?
Mahdollista? Ehkä.
Järkevää? Tuskin.
Vuokralla et tee persnettoa kuin sen vuokran verran.
Omistusasunnossa teet persnettoa sen minkä asunnon arvo putoaa. Vai odottaako joku vielä että hinnat nousisivat edelleen?-D
Lisäksi lainan kanssa on aina enemmän vastuuta kuin ilman... Entä jos et saakaan töitä myöhemmin ja kaikki rahat ovat kiinni asunnossa (jonka arvo laskee kuin Palanderi) ? Yritä säästää se summa tai vaikka lainata vanhemmilta korottomasti.
Tosin suosittelen, että odotat vähintää puoli vuotta ennen ostoa.
Nyt meinaan asunnon hinnat tippuu, ostajan markkinat ei oo vielä.- jjfgfhgf
Totta että hinnat tulevat tippumaan mutta uskoisin että noissa 30-40t asunnoissa hinnat pysyvät kutakuinkin entisellään. Tuskin kukaan täysjärkinen todella uskoo niitä saavan vuoden päästä esim 20t€. Hinnat jos ja kun tippuu niin ne ovat noissa päälle 100 000 asunnoissa mitkä eivät mene kaupaksi niin helposti kuin halvemmat. Tässä tapauksessa kyse olisi ihan 33t€ yksiöstä joten uskon että tässä tapauksessa ei palandereita tapahdu. Korkeintaan Jukka Rajalat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429