Mokkula pätkii jatkuvasti

kettuuntunut

Onkohan muilla vastaavia ongelmia. Ainakin tuossa alapuolella olevassa viestissä vaikuttaisi olevan.

Hommasin saunalahden datapaketin noin 5kk sitten ja mokkula toimi alkuun ihan hyvin. Nyt viimeisen kk:n aikana se on kuitenkin pätkinyt lähes jatkuvasti, eli yhteys menee poikki ainakin 70 kertaa päivässä jos enemmän yrittää nettailla. Poikki se on nytkin ja jo kymmenennen kerran tunnin sisään. Äkkiähän tuon päälle saa taas ja voi 5min käyttää mutta ikäväähän tällainen on.

Onkohan tässä kyse jostain Vistan service packeista joita olen asennellut kun niitä on tullut ja pitäisikö tuo huawei päivittää jotenkin, vai missähän ongelma piilee.

Onko muilla ollut vastaavaa ja miten olette ratkaisseet tämän pulman?

nyt taas mobile partnerista connektia että voi lähettää..perkl :(

66

17335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homma täällä

      ja sama myös tuolla Elisan puolella näyttää olevan tai samaa firmaa tietty ovat ja tuli mieleen kans kaikki mahdolliset,Avastin vaihdoin kokeeksi mut ei auttanu sekä tuo Vistan joku päivitys vois mahdollisesti aiheuttaa tukoksen...eipä oikein tuu selailusta mitään..!!

    • realteal

      Windos XP SP2 näyttää pelaavan ok.
      mulla Huawei 169E USB Elisan tikku.
      Edge alueella mutta seilaa Edgestä GSM tasoon
      signaali. Jos signaali hyvä ei pätki.
      Vaikuttaakohan nopeuteen koska minulla USB 1
      portti vaikka Huawei tukee USB FULL Speed.
      entä onko jollain lisä antennista / vahvistimista kokemusta?

      • 450verkko

        Osta minulla on ympärisäteilevä lisäantenni sopii Huawei tikkuun hyvin.
        Se maksaa uutena 125€
        Se jäi tarpeettomaksi.


      • klasu34
        450verkko kirjoitti:

        Osta minulla on ympärisäteilevä lisäantenni sopii Huawei tikkuun hyvin.
        Se maksaa uutena 125€
        Se jäi tarpeettomaksi.

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb


      • saunalahti1111
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Suosittelen!


      • tahveli88
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Ei saanut enään tuolla hinnalla :(


      • 12perivolia
        tahveli88 kirjoitti:

        Ei saanut enään tuolla hinnalla :(

        Ilmeisesti oli joku tarjous


      • __Jorma__
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Kiittää linkistä!


      • kekemies
        12perivolia kirjoitti:

        Ilmeisesti oli joku tarjous

        Kiitti linkistä, kokeiltiin tuota antennijuttua mutta sillä ei ollut vaikutusta, paska nettitikku jatkoi pätkimistään samaan vanhaan malliin. Saas nähä että miten tämä boosteri ohjelma vaikuttaa....


      • klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Ohjelma varmaan jotain ping käskyä lähettelee kokoajan ettei yhteys katkea?

        Hieman googlettamalla voi pienellä vaivalla saada homman ilmaiseksi tehtyä itsekin.


      • brobell44
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Tämähän korjaa samat ongelmat myös 4G nettitikuilla, thanks!


      • jerry911
        kekemies kirjoitti:

        Kiitti linkistä, kokeiltiin tuota antennijuttua mutta sillä ei ollut vaikutusta, paska nettitikku jatkoi pätkimistään samaan vanhaan malliin. Saas nähä että miten tämä boosteri ohjelma vaikuttaa....

        Aivan loistava softa!!!


      • noobi4
        michael_knight24 kirjoitti:

        Ohjelma varmaan jotain ping käskyä lähettelee kokoajan ettei yhteys katkea?

        Hieman googlettamalla voi pienellä vaivalla saada homman ilmaiseksi tehtyä itsekin.

        "Tavalliset" tietokoneen käyttäjät varmaan tietääkin mikä on ping saatika osaa lähteä etsimään jotain tuollaista skriptiä netistä...


      • kekemies
        kekemies kirjoitti:

        Kiitti linkistä, kokeiltiin tuota antennijuttua mutta sillä ei ollut vaikutusta, paska nettitikku jatkoi pätkimistään samaan vanhaan malliin. Saas nähä että miten tämä boosteri ohjelma vaikuttaa....

        kiitos. Ohjelma on tehnyt mokkulan käytöstä lähes laajakaistayhteyden vertaisen.


      • Nettimatti11
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Kiittää!


      • PPAP2
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        miksi tuommoisesta pitäisi maksaa edes 12,50 kun SimplePing saa ihan ilmaiseksi?!


      • huhhaghei
        PPAP2 kirjoitti:

        miksi tuommoisesta pitäisi maksaa edes 12,50 kun SimplePing saa ihan ilmaiseksi?!

        Mä en ainakaan tollasen kanssa lähde säätämään aina kun nettiin pitäisi päästä.... Jotain rajaa siinä penninvenytyksessä!


      • EnemyTerritory
        jerry911 kirjoitti:

        Aivan loistava softa!!!

        Samaa mieltä


      • Rebe3
        EnemyTerritory kirjoitti:

        Samaa mieltä

        Miks tälläsiä ei myydä tai anneta jo valmiiksi mokkulapakettien mukana, hemmetin hyvä sovellus!


      • PingPong2222
        huhhaghei kirjoitti:

        Mä en ainakaan tollasen kanssa lähde säätämään aina kun nettiin pitäisi päästä.... Jotain rajaa siinä penninvenytyksessä!

        mitäs säätämistä siinä on?häh?! se on off tai on. ei muuta.


      • kake1221
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        Hemmetin hyvä softa, itsellä Saunalahden datapaketti ja toimii erinomaisesti tuon softan ansiosta! Suosittelen!


      • eljii
        klasu34 kirjoitti:

        Meillekkin hankittiin hiljattain mokkula mutta nämä on yhtä paskoja tod. näköisesti kaikki mitä olen erilaisia keskustelufoorumeja selannut.

        Oltiin moneen kertaan yhteydessä palveluntarjoajaan mutta aivan sama kun olis jutellut kamelille, eli asiaa ei saatu kuntoon. Lopulta kaveri suositteli mobile broadband booster nimistä ohjelmaa ja siitä asti mokkula on pelannut lähes ongelmitta. Voin suositella edelleen, ei maksanut kuin 12,30 euroa eikä se ole minusta paha kun miettii että nämä kytkyt on pari vuotta pitkiä...

        http://www.jyketek.fi/mbb

        ilmainen MWconn tekee saman eli ylläpitää yhteyttä ja palauttaa katkenneen yhteyden automaattisesti. (Ja kertoo koko aja hyödyllistä tietoa yhteydestä)


      • jeppelssiini566
        Rebe3 kirjoitti:

        Miks tälläsiä ei myydä tai anneta jo valmiiksi mokkulapakettien mukana, hemmetin hyvä sovellus!

        Tuo softa on näemmä mennyt jo kansainväliseen jakoon mutta suomalaiset kotisivut löytyy edelleen osoitteesta: http://tinyurl.com/om5meev


    • ___Päivi____

      "Onko muilla ollut vastaavaa ja miten olette ratkaisseet tämän pulman?"

      On ollut, perjantaista lähtien. (Ja 3 viikkoa sitten samanlainen tilanne.)

      Elisa-Shopitissa sanoivat, että toinen WCDMA-verkoista (900 tai 2100) olisi jostain syystä poissa pelistä. (Webbisivuilla ei mitään tietoa!!!)


      Minä ratkaisin ongelman vaihtamalla tikun asetukset GSM:lle:

      Mobile Partner > Disconnect.
      Mobile Partner > Tools > Options > Network > Network type > GSM only

      On tietty hitaampi kuin 3G-verkossa toimiessaan, mutta ei pätki!!!
      (Itse käytän paljon sivustoa, johon pitää kirjautua etusivun kautta uudelleen aina kun IP vaihtuu. ARGH!)

      • kettuuntunut

        Näköjään asetusten vaihtamisesta on apua. Mulla oli oletuksena WCDMA preferred, mutta totta että GSM only niin pysyy yhteys paljon paremmin. Ainakin mulla myös tuo WCDMA only näyttää pitävän yhteyden pitempään kuin asennossa preferred.


      • pewpew
        kettuuntunut kirjoitti:

        Näköjään asetusten vaihtamisesta on apua. Mulla oli oletuksena WCDMA preferred, mutta totta että GSM only niin pysyy yhteys paljon paremmin. Ainakin mulla myös tuo WCDMA only näyttää pitävän yhteyden pitempään kuin asennossa preferred.

        Pitkään olen jo ollut sitä mieltä - ihan syystäkin, että ainoa mikä nettitikuissa toimii on laskutus. Sen jälkeen, kun liittymäni loppuu, en enään ikinä tule näihin roskiin koskemaan.

        Ongelma lähinnä on tuossa GSM:ässä , että jos haluaa mitään iltalehteä kovempaa netinkäyttöä harrastaa, on puhelinverkkoyhteys alias GSM - jota mm. kännyköiden spurguverkoissa käytetään - totaalisesti liian hidas. tieto kulkee idealla 10kb/s joka ei mihinkään riitä.

        Ja joo, itsellä toimi 4 kk ihan mukiinmenevästi (soneran huawei on kanssakin) nyt tuo siirtonopeus indeksi mobile partnerin tiedosto-osiossa. on aika rumaa katsottavaa, se laskee 20 sekunnin ajaksi nollaan parin minuutin välein = 2 minuutin välein tulee törkeitä nettispikejä, jolloin ei mitään voi tehdä, ja jolloin lentää kaikista nettiä jatkuvasti tarvitsevista ohjelmista ulos.

        Ideoita jos jollain on ongelman parantamiseksi, niin kyllä kelpaos


    • huijauksen uhri

      Reilu vuosi sitten tuli hommattua Saunalahden "mokkula", alkuun toimi ihan ok, joskus kevättalvella alkoi pätkimään ja katkomaan ja 2:n megan nopeus oli alle 100:sta hiukan yli 300:n; jotta silleen, sama nopeutta tarjosi talon toiselle mokkulaliittymälle joka oli 1-megainen...
      Se on sitten mukavaa kun tommoisen paskan hommaa siitä ei pääse edes eroon kun sopimukset on aina määräaikaisia. Saunalahti ei voine asialle juuri mitään kun Elisan verkossa toimivat. Tämä tapaus on Espoon Lippajärvellä ja nyt on tuttavan tytöllä Elisan mokkulan kanssa sama ongelma heti kättelyssä Helsingin Malminkartanossa; elokuussa hankittu 2-megan liittymä antaa nopeudeksi hiukan yli 100:n ja pätkii.
      Homman nimi on se että operaattorit myy sitä mitä ei ole olemassa (ei riitä kapasiteetti!), en vaan ymmärrä miten tuo on mahdollista myydä sitä mitä ei oikeasti ole!
      Niin ja sopimuksesta ei sitten pääse kirveelläkään eroon; ei nätisti eikä rumasti, kuluttajaneuvonnasta antavat kyllä ohjetta viedä asia oikeuteen; toivottavasti jollakin riittää siihen vielä tarmoa ja puhtia!

      • _Päivi_

      • näyttää
        _Päivi_ kirjoitti:

        "2-megan liittymä antaa nopeudeksi hiukan yli 100:n"

        Miten tämä lukema on saatu?
        Mobile Partnerin näyttämiin lukuihin pitää jostain syystä lisätä yksi nolla, jotta se kertoisi todellisen siirtonopeuden.

        Siirtonopeudet voi testata nopeustesteillä, esim: http://www.speedtest.net , http://downloadtest.suomi.net , http://kuivuri.pp.htv.fi/speed , http://www.msoynet.fi/speed.htm

        olevan nopeustestillä 183,8..1M tilattuna,no nyt tietysti on tuo pelkkä EDGE kun nopeampi pätkii,normaalisti antaa tuon 370 lukeman eli latauksessa näyttää 40-50 välillä ja jos lisää sen nollan niin jäähän se yli puolet luvatusta nopeudesta? Saunalahden sivuilla näyttikin olevan: 21.10.2008
        3G-verkossa häiriöitä datayhteyksissä
        3G-verkossa on tällä hetkellä häiriötä GPRS-datasiirrossa. Datayhteydet voivat katketa satunnaisesti ja vaatia uudelleen yhdistämisen. Vika on paikallistettu ja sitä korjataan parhaillaan. 2G-verkon puolella ongelmaa ei esiinny.

        Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. (Voivat katketa..:)


      • ei toimi
        näyttää kirjoitti:

        olevan nopeustestillä 183,8..1M tilattuna,no nyt tietysti on tuo pelkkä EDGE kun nopeampi pätkii,normaalisti antaa tuon 370 lukeman eli latauksessa näyttää 40-50 välillä ja jos lisää sen nollan niin jäähän se yli puolet luvatusta nopeudesta? Saunalahden sivuilla näyttikin olevan: 21.10.2008
        3G-verkossa häiriöitä datayhteyksissä
        3G-verkossa on tällä hetkellä häiriötä GPRS-datasiirrossa. Datayhteydet voivat katketa satunnaisesti ja vaatia uudelleen yhdistämisen. Vika on paikallistettu ja sitä korjataan parhaillaan. 2G-verkon puolella ongelmaa ei esiinny.

        Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. (Voivat katketa..:)

        Mulla mokkula jonka sain perjantaina pätkii kokoajan n. 2 min välein. Onneks ei oo oma. Pitää kokeilla laittaa vaan gsm-yhteyksille toimiin koko paska. Paikkana Seinäjoki


      • huijauksen uhri
        _Päivi_ kirjoitti:

        "2-megan liittymä antaa nopeudeksi hiukan yli 100:n"

        Miten tämä lukema on saatu?
        Mobile Partnerin näyttämiin lukuihin pitää jostain syystä lisätä yksi nolla, jotta se kertoisi todellisen siirtonopeuden.

        Siirtonopeudet voi testata nopeustesteillä, esim: http://www.speedtest.net , http://downloadtest.suomi.net , http://kuivuri.pp.htv.fi/speed , http://www.msoynet.fi/speed.htm

        siis käytetty Saunalahden neuvomaa "virallista" mittaria Nettimittariin kirjautuneena Elisan mittaria ja on käytetty PPOn...ihan sama mitä käyttää. No enää en käytä on kiinteä kiinteistöliittymä,joka toimii niinkuin on luvattu (mitattu on eikä tartte lisätä nollia)...tosin ne kaksi mokkulaliittymää on vielä vuoden päivät maksettavana...kun ei siitä huiputuksesta pääse edes eroon!


      • Alemmissa
        huijauksen uhri kirjoitti:

        siis käytetty Saunalahden neuvomaa "virallista" mittaria Nettimittariin kirjautuneena Elisan mittaria ja on käytetty PPOn...ihan sama mitä käyttää. No enää en käytä on kiinteä kiinteistöliittymä,joka toimii niinkuin on luvattu (mitattu on eikä tartte lisätä nollia)...tosin ne kaksi mokkulaliittymää on vielä vuoden päivät maksettavana...kun ei siitä huiputuksesta pääse edes eroon!

        keskusteluissa on kerrottu, näistä sopimuksista oikeesti pääsee eroon.

        Minä olen ainakin päässyt!


      • huijauksen uhri
        Alemmissa kirjoitti:

        keskusteluissa on kerrottu, näistä sopimuksista oikeesti pääsee eroon.

        Minä olen ainakin päässyt!

        ...olisi tosi kiva tietää miten olet päässyt eroon?
        Kirjallinen ilmoitus sopimuksen purkamisesta ei tuottanut tulosta. Ei edes kuluttajaneuvojen puuttuminen asiaan; laittoivat sopimuksen kuitenkin päättyväksi silloin kun määräaika päättyy (siis ei enää tartte sentään irtisanoa sitä!) Kenellä riittää aikaa ja rahkeita hoitaa asiaa oikeuden kautta?


      • Meni
        huijauksen uhri kirjoitti:

        ...olisi tosi kiva tietää miten olet päässyt eroon?
        Kirjallinen ilmoitus sopimuksen purkamisesta ei tuottanut tulosta. Ei edes kuluttajaneuvojen puuttuminen asiaan; laittoivat sopimuksen kuitenkin päättyväksi silloin kun määräaika päättyy (siis ei enää tartte sentään irtisanoa sitä!) Kenellä riittää aikaa ja rahkeita hoitaa asiaa oikeuden kautta?

        Näin, eli Tein vikailmoituksen, valitin laskusta netin välityksellä, lähetin laskun postin välityksellä takaisin Saunalahdelle saatteen kera, sähköpostin välityksellä vängättiin pitkään, lähetin kuluttajaviraston lausunnot asiasta, tein toisen vikailmoituksen.

        Laskua en suostunut maksamaan...enkä ole vieläkään maksanut. Tämän lopuksi sopimus purettiin.


    • R.O.K

      Simkortti puhelimeen verkonvalinnasta automaatinen pois , valitaan oman operaattorin verkko OK . Ainakakin minulla loppu pätkiminen .

      • mokkulan kiinnitys

        Mulla myös pätki mokkula läppärissä kaiken aikaa, kunnes huomasin, että aina kun läppäriä liikutin meni yhteys poikki.
        Kiinnitin mokkulan klipsillä näytön sivuun jolloin USB liitin pysyy liikkumattomana.
        Nyt pysyy yhteys päällä katkomatta lainkaan.
        Vika ei siis välttämättä ole aina palveluntarjoajassa, vaan löysässä USB liittimessä!


    • EIIIIIIIIIIIIIIIIIII

      OSTIN vuodeksi nyt sitten saunalahden mokkulan ku sai puhelimeen vuodeksi ilmaseen kans netin, ekat kaks viikkoa toimi aivan loistavasti (sattumoisin juuri kokeilu ajan) sitte pätkiii aivan hulluna, ainut mikä ehkä vähän helpottaa ni muuttaa verkkoasetuksista 3g ainoastaan käyttöön, kaupungillla kokeilessa netti toimi moitteettomasti on kummaa peliä tämä.

      • 22

        olenko onnekas vai mikä on mutta meikäläsellä on pelannut hyvin saunalahden mokkula, käytän sitä pääasiassa mökillä e-pohjanmaalla ja silloin tällöin pk-seudulla.

        Vaikka mökki on aivan 3g verkon rajalla ja yhteysohjelma näyttää 1-3 palkkia 3g verkon voimakkuudeksi, niin saan http://www.speedtest.net/index.php testillä nopeukdeksi 0.99/0.34 Mb/s. Tosin nyt on hiljainen tapaninpäivä mutta ei meikäläisellä ole ollut juurikaan ongelmia mokkulan kanssa, käytössä e160e,1MB liittymä,xp ja linux koneet.

        Luulen että suurin osa ongelmista johtuu vista-koneista.


      • Vaihtamalla paranoo
        22 kirjoitti:

        olenko onnekas vai mikä on mutta meikäläsellä on pelannut hyvin saunalahden mokkula, käytän sitä pääasiassa mökillä e-pohjanmaalla ja silloin tällöin pk-seudulla.

        Vaikka mökki on aivan 3g verkon rajalla ja yhteysohjelma näyttää 1-3 palkkia 3g verkon voimakkuudeksi, niin saan http://www.speedtest.net/index.php testillä nopeukdeksi 0.99/0.34 Mb/s. Tosin nyt on hiljainen tapaninpäivä mutta ei meikäläisellä ole ollut juurikaan ongelmia mokkulan kanssa, käytössä e160e,1MB liittymä,xp ja linux koneet.

        Luulen että suurin osa ongelmista johtuu vista-koneista.

        Ei ole mitään vistakoneita. Tavallinen läppäri plus windows ja koneenkin ostin uuden eri merkkiä, ongelmat jatkuu. Kenttä on eri palveluntarjoajienkin mukaan erittäin hyvä (Hki). Vaan silti menee jatkuvasti nollille taikka yhteys katkeaa. Tilanne paheni 4 viikkoa sitten niin että nyt pätkii tunnissa kymmenisen kertaa. Jos tämän viestin saa kirjoitettua ennen kuin pätkäsee niin IHME. Kuluttajia saa kusta silmään. Saa myydä mitä tahansa ilman vastuuta. Kuluttajavirasto on ihan pelleilyä. Ne vaan lätisee mutta mihinkään tekoihin sieltä ei tukea saa. Vähän kuin psykiatrille tilittäisi. Kuunnellaan ymmärtäväisesti ja huokaillaan ja siihen se jää.


    • TOIMII!!!!!!!!!

      mulla kin pätki ihantolkuttomas aina kun avaan jon kun sivun niin yhteys katkes kun teippasin saunalahden mokkulan USB reikään kiini niin ei pätki yhtään!!!!

    • Make655
      • pewpew

        Hyvä jos sait tuolla toimimaan. Toisaalta aika surullista, että pitää käyttää 30 e ylimäärästä laitteeseen jonka pitäis toimia ilmankin. vielä surullisemmaksi asian tekee se, että tuo boosterikaan ei kaikkia auta - kuten yläpuolen kommenteistakin näkee.


      • jubileerus443
        pewpew kirjoitti:

        Hyvä jos sait tuolla toimimaan. Toisaalta aika surullista, että pitää käyttää 30 e ylimäärästä laitteeseen jonka pitäis toimia ilmankin. vielä surullisemmaksi asian tekee se, että tuo boosterikaan ei kaikkia auta - kuten yläpuolen kommenteistakin näkee.

        No ei ole paha. Mietippäs jos hankkii mokkulan kahdeksi (2) vuodeksi niin tuo 30 euroa tekee 1,25 euroa / kk (jopa hieman alle)

        Mokkulasta kumminkin maksat liittymän kanssa sen 13.90 / kk joka tekee kahdessa (2) vuodessa 333,90 euroa.

        Mielestäni tuo 30 euron lisäsijoitus ei ole ollenkaan paha. Muuten joudut maksamaan sen tuosta 333,90 eurosta jos netti ei toimi niinkuin pitäisi.

        Voisin ostaa itsekkin ko. ohjelman mutta en tarvitse koska käytän vain laajakaistaa.


    • Kalliisti maksava

      Pätkii pätkii .Saunalahden E1820 toimi aikansa, sitten sain selityksen että asun katveessa kun sillä ei edes päässyt selaamaan.Ostin uuden liittymän DNAlta minkä mukana MF80 kapula.Toimi taas "ihanasti"jonkun viikon.Nykyään korkeintain puoli päivää "öisin".IP:uusininen auttaa hetkeksi, paitsi maanantai klo 7alkaen ja perjantai iltapäivisin.Otin vanhanHuawei E220 ja liittymä ikonista aukaisin ja lisäsin "Propertiesiin"ruutuun ruksaamalla prtokolla 6(TCP/IPv6).Nyt kapula luulee olevansa 3G ja antaa down 510kbps sekä up 150bps.Ei katkea koskaan,ja nopeus riittää jopa pelaamiseen.Tosin nykyään maksan 50E kuussa kapasiteetistä mitä Saunalahti ja DNA eivät kykene toimittamaan. Tuliko katve minun luokseni vai huiattiinko minut ostamaan olematonta tai jotain moneen kertaan myytyä kapasiteettiä.

    • saunikseen kyllästyn

      Sitä tää Saunis tekee. Pätkii jatkuvasti. Aiemmin eli vielä ennen huhtikuuta pätkiminen oli satunnaista.

      Ne teki jonkun päivityksen ja koko ohjelma piti ensin poistaa ja sitten ladata uusiksi. Sen jälkeen JOKA KERTA kun yhteyden avaa aukeaa myös Sauniksen kotisivu. Ei voi kuulemma poistaa.... pskapuhetta sanon. Pelkkää mainosta. Kuluttajaviraston pitäisi puuttua.

      Yhteys pätkii ihan koko ajan nykyään, joka päivä, monta kertaa istunnon aikana. Viiden minuutin välein parhaimmillaan. Ja ihan joka kerta kun yhteyden avaa aukeaa myös tuo typerä sauniksen kotisivu. Vaikka olisi joku muu selain jo auki.

      Törkeää. Vaihdan kesäkuussa Soneran mobiililaajakaistaan. Maksaa ehkä vähän enemmän, en tiedä edes, enkä välitä, kunhan nää sauniksen pelleilyt loppuu. EI enää koskaan saunista. Ei edes halvalla.

      • saunikseen kyllästyn

        Mikä parasta, kun näille keskustelupalstoille kirjottaa niin joskus ilmestyy väite että on bannattu. Ja vain siksi että saunis jakaa ip-osoitteita satunnaisesti ja joka kerta vaihtuen. Saatat saada jonkun sellaisen ip:n joka on tosiaan bannattu. Sitten yhteys vaan katki ja uusi yhteys, ja kirjottaminen saattaakin onnistua. Ei ole Soneralla tällästä.


    • Vaihtamalla paranoo

      Kyllä se niin on, että jos saunis myy mobiililaajakaistan tikkuineen, niin kummankin pitää toimia. Jos ei toimi on tikku vaihdettava uuteen sen 2 vuoden aikana joka on sopimuksen mukaan pakko liittymää pitää. Ei ne saa huijata ihmisiltä rahat ja tarjota pskaa ja vedota sitovaan sopimukseen. Kun vika ei ole koneessa, eikä sauniksen mukaan liittymässäkään.

      MInä vaihdan Soneraan, tuli mitta täyteen kun laittoivat vielä niin että sauniksen nettisivu aukeaa joka kerta kun yhteyden saa muodostumaan. Ja kun yhteys pätkii koko ajan se stnan sivu myös aukeaa kun saa uuden yhteyden.

      • > sauniksen nettisivu aukeaa joka kerta kun yhteyden saa

        pänni aikansa kunnes vaihdoin MWconn'iin. Joka näyttää tietoa yhteydestä ja automaattisesti palauttaa katkostilanteessa. Harmi ettei toiminut uudessa Windows 8 -läppärissä


    • turhautunut

      Vaihdoin Saunalahden 3 g mokkulan 4 g:hen, kun itse soittivat ja ehdottivat siihen vaihdettavaksi. Kerroin, että 3g toimii täällä huonosti. Sanoivat, että ratkaisu siihen on 4g ja sen mukaan ei mitään ongelmia tulisi. Kaikkea muuta! Tämä toimii vielä huonommin. Kovin olen ärsyyntynyt, kun ei toimi ja laskuja pino odottamassa maksettaviksi, myös se Saunalahden lasku, joka tuli näkyviin nyt heti maksettavaksi, koska olivat lähettäneet siitä jo laskun nettiin aikaisemmin, mutta eihän tämä netti edes ollut auennut.

      • wtetwt43

        kovasti on ellun laajakaistalaiselle soiteltu!, emp sikaa onneks säkis ostakkaa saati ilmankaa


    • Entinen elisalainen

      Itsellä kävi juuri samalla lailla. Saunalahden myyjä soitti ja kertoi tästä 4G:stä, jossa nimenomaan ei ole niitä 3G:n tavaramerkeiksi nousseita ongelmia. Itsellä on ollut hidas kiinteä laajakaista ja päätin kokeilla tätä 4G:tä. Aluksi toimikin ihan kohtuullisesti, mutta nykyään aivan tolkutonta pätkimistä ja jumittamista (jumittaminen ja sivujen kauan kestävä lataaminen kuulemma mokkuloiden ominaisuus eikä vika, Sauniksen vikapalvelun mukaan).

      Kannattaa pitää nettiradiota taustalla päällä niin pätkiminen helpottuu hieman kun yhteys ei pääsee nuukahtamaan.

    • kyl vituttaa

      mull pätkii ihan helvetisti mun soneran nettitikku. eka sen nopeus voi olla joku 150kb/s sit se menee yhtäkkii 0:n kymmeneks minuutiks ja sit se jatkaa 3.5kb/s pariminuuttii ja sit taas 0 mitä helvettiä???

    • fuckstick

      Siinä on menny kokonainen lössi lankaan mainoksien hehkutuksesta hehehe Mokkulat ja tikut saa oikeasti painua hevonvlttuun siihen asti kunnes saavat rakennettua ne aidosti ja markkinointikin on rehellistä ja käytäntöä vastaavia. Mulla ADSL on ja pysyy. Pelitkin rullaa ilman lagia ja pätkimisiä.

    • 4G on vitsi.

      Juu ja kannattaa myös olla höynäytettävä 4G liittymien suhteen. Aitoa oikeaa 4G tekniikkaa ei ole vielä kuluttajien ulottuvilla. Eletään "3.9G" aikaa. Eli kaikki vanha tekniikka x 2 on saanut kauppanimen 4G vaikka kyseessä ei ole neljännen sukupolven tekniikka. Esim. HSPA , UMTS dual carrier on virheellisesti saanut kauppanimen 4G. Vasta LTE-Advanced ja WirelessMAN-Advanced on aitoa 4G tekniikkaa. Eli kun otatte yhdyntöjä uusilla 4G liittymillänne, niin ne on edelleen 3G liittymiä " " ominaisuudella. Ja kuten huomaatte, niin nopeudet, pätkimiset, hidastelut yms ei ole muuttunu yhtään mihinkään. Harmittaako?

    • pulukaatui

      Joo kannattaa laittaa esim spotify taustalle soimaan, vaikka äänettömälle. yhteys ei katkea, mutta riippuen yhteyden nopeudesta (1mb tai alle, nopeus hidastuu mutta yhteys ei katkea). Itsellä 4g 21mb yhteys ja pyörii 100% pätkimättä, mutta nopeus heittelee speedtest.netin mukaan 2mb-19.98mb välillä ja kaupungissa.

      • MWconnTaiPing

        > kannattaa laittaa esim spotify taustalle soimaan,
        > vaikka äänettömälle. yhteys ei katkea

        no kun ei kannata. Ei kannata niukkaa siirtokaistaa tuhlata musiikkiin. Pingaus-skripti tai yhteysohjelmaksi MWconn ovat täysjärkisiä vaihtoehtoja


    • riuttala76

      Välillä yhteys tosiaan mullakin Saunalahden Nopsa-nettitikun kanssa temppuilee. Yleensä auttaa katkaista yhteys ja yhdistää uudelleen. Kiusallista kun ei ole nyt mahdollisuutta kiinteään nettiyhteyteen, kun niin mielelläni pelaan Live-shakkia ja hyvät pelit menee pilalle yhteyden katkeilemisen takia. Joskus taas välttämättä omassa mokkulassa ei ole vikaa, vaan vika itse sivustolla jota koittaa käyttää.
      Kyl on ikävä Elisan kiinteää laajakaistaa. Ikinä ei ollut ongelmia toiminnan kanssa.

      • ei ole hyvä tämä.

        Ite koitan taas luoda pokeri uraa niin se on erittäin kallista ja erittäin mukavaa menettää merkkejä kun tulee verkkosivuun ei yhteyttä. Isommilla poteilla uskalla edes pelata. Muutenkin jos pelaa jotain normi peliä niin pingit eli vasteaika hyppii yhtäkkiä ihan taivaisiin. Normi ping on jotain 50-80ms niin hyppää moneen tuhanteen ja jää sahaamaan ihan hirveesti.


      • .21.

        Nettitikun ja koneen välissä kannattaa usein olla aktiivi-hub. Näin tikku saa varmasti kunnolla virtaa ja tikkua voi liikutella kokeellisesti parempaan paikkaan.


      • oooolol
        .21. kirjoitti:

        Nettitikun ja koneen välissä kannattaa usein olla aktiivi-hub. Näin tikku saa varmasti kunnolla virtaa ja tikkua voi liikutella kokeellisesti parempaan paikkaan.

        Minulla on nettitikku 3G-reitittimessä, boksia saa buutata joka saatanan päivä monta kertaa kun ei data liiku mihinkään suuntaan.


    • saunissukkaaa

      Syy on sauniksessa. En ole ratkaissut ongelmaa, koska todennäköisesti ruoho on ihan yhtä skeidaa aidan toisella puolella. Ei niin kallista mokkulaa olekaan joka ei pätkisi. Ei ainakaan sauniksella. Niin ja tää on vielä määräaikanen.

      Mutta tuttua tuo, että ns. koeajan kaikki toimi aivan loistavasti. Kuvittelin jo päässeeni taivaaseen. Totuus paljastui parin kk:n päästä. Kai ne laittaa jolekin etanakaistalle siinä vaiheessa, että ihmiset vaihtaisivat toiveikkaina parempaan eli kalliimpaan.

      Kun nyt kaupan päälle tuli paperilaskun mauton hinnoittelu niin en todelalkaan maksa enää mistään. Kunhan määräaika umpeutuu lopetan liittymän ja todennäkösesti otan soneralta kiinteän liittymän maksoi mitä maksoi, kun naapuri kehui että hänellä se toimii moitteettomasti.

      • perusominaisuuksiin

        > Ei niin kallista mokkulaa olekaan joka ei pätkisi.

        Eräs osaaja koodasi tarkkailuohjelman ja osoittautui että kaksitoista kertaa oli ekan vuorokauden aikana katkaissut.

        Täysjärkiset käyttäjät myöntävät itselleen, että katkot kuuluvat mobiililaajakaistan perusominaisuuksiin ja käyttävät taustapingauksella yhteyttä tarkkailevaa (ja katkon jälkeen itsestään yhdistävää) ohjelmaa. Suosituin lienee MWconn


    • tehkää näin

      Mobiilikaistan pätkimisen voi lopettaa muutamalla konstilla.Ensiksi katso asetuksista laitehallinnasta ettei ole usb portissa ei ole virransäästötila päällä.
      Eli oma tietokone ja klikkaa oikealla hiirella ja ominaisuudet/laitehallinta/usb ohjaimet ja katso ettei ole ruksia minkään usb laitteen ominaisuuksissa kohdassa salli tietokoneen säästä virtaa sammuttamalla tämä laite tarvittaessa.

      Toinen keino on pakottaa data auki kokoajan eli ota joku nettiradio ja laita se soimaan kokoajaksi.Voit tietenkin vaimentaa sen jos et halua musaa kuunnella mutta linjat ei katkea ikinä.Käy joka operaattorien tapauksessa nämä.

    • taustapingausMWconn

      Jos kaista on niukasti, tyhmää pitää nettiradiota päällä.
      Pistin MWconn'in pingaamaan nimipalvelinta harvakseen ja yhdistämään automaattisesti jos yhteys katkeaa

    • Nestejäähdytettymoku

      Meillä mokkuloita vaihettu takuuseen useampia. Kolmas menossa. Kuumuu, ja sen seurauksena katkaisee yhteyden vaikka palkit näyttää max tai yhtä vaille. Näin talvella mokkula on laitettu ikkunanväliin, ja se helpottaa tilannetta tosi paljon. Äsken keksin uuden konstin ja laitoin mokkulan muovipussiin ja iso vesikulho pöydälle ja mokkula sinne!! Pari lusikkaa painoksi että mokkula pysyy pinnan alla. hyvin toimii! 3 Litraa vettä ei lämpene yhen pienen mokkulan kuumenemisesta. pitää laitteen viileänä! Mokkulassa on myös magneettijalallinen lisäanteeni kolmen metrin johdolla. Antenni on rännissä kiinni ja parantaa "kuuluvuutta" kaksi tai kolme pykälää. En tiedä vaikuttaako anteeni mokkulan lämpenemiseen. Nyt kuitenkin ongelmaan on ainakin jonkinlainen ratkaisu.
      Kaikkea sitä ihminen on valmis tekemään että saa yhteysen toimimaan. ;) Vaikka se mielestäni on operaattorin tehtävä.

    • kopelinen

      mulla olis sellainen käsitys, että operaattorit (jotkut) laskee mokkulan yhteyden prioriteettiä jonkin ajan jälkeen ostotapahtumasta laskien.
      Siinä sitten vingutat, kun muut ajaa ohi, kun prioriteetti on mitä on. Puhelut menee ain aohi, nyt toi 4g (3,9g) asiakkaat menee normaalin 3g:n ohi.. Kapasiteetti vähenee, kun noi 3,9 g:t ottaa tuplayhteydet. Prkl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe