Nyt apua

pukeutumiseen

Olen 172cm pitkä ja ylipainoa. Olen siis kokoa 50/52 Omaan pitkän selän mutta lyhyet jalat (reidet paksut). Olen rintava (90D) Näiden tietojeni perusteella olen käsittääkseni päärynävartalo..

Tiedättekö tai onko teillä linkkejä antaa siitä, miten minun vartalotyyppini tulisi pukeutua? Mitä suosia ja mitä välttää? Entä väriskaala? Mitkä värit muodissa? Olen itse sinisilmäinen brunette jos vaikutusta värien valitsemiseen...

Haluan pukeutua muodikkaasti ja tyylikkäästi mutta kuitenkin kuten ikäiseni (24v.)

Tähänkään mennessä en ole löytänyt farkkuja, jotka olisivat vain hieman navan alapuolelle, vaan suoraan sanottuna kaikki ovat sitä mallia jotka on sinne reilusti rintojen alle. Enkä nyt tarkoita hakevani mitään pissisfarkkuja, joistä läskit tursuaisi sivuista, vaan ihan asiallisia normaalifarkkuja joissa vyötärö ei olisi korkea.

Vyötä tykkään käyttää, mutta näyttää ihan hirveeltä paidan alla kun on niin ylhäällä farkut ja alavatsan kohdalla hirvee pussi farkuissa. Lisäksi sellaisilla vaikee istua, kun painaa pallean kohdalta. Farkkujen laskeminen normaalikorkeudelle ei onnistu, kun sitten ne roikkuu haaroista. Joten tuollaiset farkut ajoivat asian vain ollessani raskaana viime vuoden loppuun.

Mistä voisitte neuvoa ostamaan esim. farkkuja? Lindex ja seppälä aika huonoja mitä olen katsonut. KappAhl:sta löysin yhdet hyvät ekaa kertaa 4vuoteen. Korostan nyt vielä sitä, että kokoja kyllä on aina löytynyt, mutta ovat niin sellasia äitiysvaatteitten olosia kuten farkuista jo mainitsinkin korkeine vyötäröineen. Eikä niissä paidoissakaan kehumista, kun ovat sellaisia telttoja eikä mitään muotoa tai muodikkuutta missään.

Näkee niin paljon ihmisiä hiihtareissa ja lenkkareissa ja kaikenlaisissa säkkipaidoissa, jotka ei ees näytä miltään.

Olen todella kiitollinen jos saisin täältä asiallisia kommentteja ja neuvoja ennen kaikkea.

2

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastosta tyyli

      Heippa!

      Kannattaa käydä lainaamassa kirjastosta aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Ainakin itsellä on silmät auenneet niiden johdosta. Erilaiset tyylioppaat auttaa todella paljon hahmottamaan omaa vartaloa ja sen mittasuhteita. Myös värimaailmaasi sopivia värejä löytyy monista tyylioppaista. (hyviä kirjoja on ainakin trinny&susannahin kirjat joiden nimiä en muista.. oilisiko ollut "tyyliä vai ei" Myös "oikeat värit-varma tyyli- kirja on hyvä.) Sieltäpä niitä kirjastosta löytyy! toivottavasti tästä jotain apua oli :) Muista kuitenkin olla oma itsesi!
      hauskaa syksyn jatkoa.

    • N48*

      Ensinnäkin vartalotyypistä: mikäli yläosasi näyttää selvästi pienemmältä kuin alaosasi, olet päärynävartalo. Mielestäni rinnanmittasi kertoo kuitenkin toista eli jos olet nk. tasapaksu, niin olet omenavartalo.

      Materiaaleissa suosi ohuita kankaita,jotka laskeutuvat hyvin. Ei paksuja pörröisä eikä paksuja puuvillaneuleita, ei "jäykkiä" kankaita.

      Mitään tiettyjä värejä ei ole mitä pitäisi olla käyttämättä, joski kirkkaat pinkit, neonvärit yms. eivät ole välttämättä eduksesi vartalollesi. Musta on aina muodissa samoin kuin nyt murretut ruskeat, viininpunainen ja kirkas punainen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinun pitäisi verhoutua mustaan!! Suurikuvioiset vaatteet (ruudut, raidat, kukat) kannattaisi jättää pois. Mutta jos raidoista tykkäät, niin sitten kapearaitaista pystysuuntaan, poikittaisraita levittää.

      Puseroissa ja jakuissa hyvä pituus olisi sellainen joka peittää pepun ja lantionseudun, mutta joka ei kokonaan mene aivan pepun alle.

      Farkkuja mene etsimään ihan alan farkkukaupasta. Lindexin, Kappahlin ja Seppälän farkut eivät istu vartalollesi hyvin. Farkkukaupoista löydät aivan varmasti oikeankokoiset farkut ja siellä on ammattitaitoiset myyjät, jotka löytävät juuri sinulle sopivat. Kokoja ja malleja kyllä löytyy, esim. bootcut-malli olisi sinulle hyvä. Jos reitesi ovat leveät, niin älä enää entisestään levitä niitä liian leveillä lahkeilla.

      En tiedä millaisia kenkiä käytät, mutta vartalotyypillesi edukseen eivät ole aivan matalakorkoiset kengät. Sellainen n.4-5cm korko antaa sinuun ryhtiä, niillä vielä on ihan hyvä kävellä.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe