Oikiksessa paskiaisia?

Vanha vittupää

Minä(kin) olen havainnut, että humanistiset tieteet ovat paitsi työnsaannin kannalta kehnoja, myös perkeleenmoista huijausta. Mutta humanistit ovat kuitenkin lämminsydämisiä ihmisiä. Samaa en ole kuullut oikislaisista. Onko siellä paljonkin paskiaisia opettajina ja oppilaina, oppilaiden välistä kilpailua, uskovaisia tms.? Vituttaisi katsella sellaista viisi vuotta, vaikka lain lukeminen mahdollistaakin asioita.

9

3551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ad humanum

      On on ja on paskiaisia. Ja paljon onkin, vaikka suurin osa onkin ihan normaaleja opiskelijoita. Oikislaiset eivät muuten ole edes erityisen älykkäitä tai hyvän yleissivistyksen omaavia. Ainakin Turun ja Helsingin oikikset ovat melkoisia pissis ja fruittari paikkoja.

      Humanistien on tosiaan hyvin vaikea työllistyä ja oikislaiset usein halveksivat niitä. Toisaalta kannattaa huomata, että myös vastavalmistuneiden juristien työttömyys on yllättävän yleistä. Nuorten lakimiesten palkat voivat olla todella surkeat, usein oikisfukseilla on vain harhaluuloja Allymcbeal elämästä.

      Mielestäni lääkis on ainoa paikka, jossa keskimäärin löytyy suhteellisen älykkäitä ja empaattisia tulevaisuuden menestyjiä. Itsekin tähtään sinne, olen siis oikiksen opiskelija.

      • Poromies (junan tuoma)

        Olen ollut tekeväni sellaisen havainnon, että mitä vahvempi, pelkkä keskinkertainen ammattiprofessio-identiteetti on, niin sitä helpommin löytyy ns ksipäitä. jos sen sijaan ymmärtää, että elämää on myös oman alan ulkopuolella, niin kusipäisyys vähenee. Tosina sanoen huomaa sen, että asioihin ei aina löydy vain yhtä-oikeaa tai väärää ratkaisua, eikä kaikki ole vain musta-valkoista ja, että itsekin tekee virheitä.
        Toisaalta välillä on raivostuttavaa, jos asiaansa ei voi tai osaa perustella, kuin sillä, että minusta tuntuu että, johon monet humanistit ehkä sortuvat eniten.
        Edellisen viestin kirjoittaneen kannalta jo mainitun havainnon tulos tosn ei lupaa kovin hyvää; aika moni lääkäri(opiskelija) luulee olevansa itserakkaasti "jumalasta suraavaa" ,siinä kuin moni oikislainen -fakki-idiootti- kuvittelee omaavansa kaikki oikeudet -tuomiten muut ja on pulassa, jos vastausta ei löydykään suoraa laista.
        Yhtä kaikki olen melko varma, että joka alalta löytyy k--päitä. Valitettavasti.


      • sinbauttaja
        Poromies (junan tuoma) kirjoitti:

        Olen ollut tekeväni sellaisen havainnon, että mitä vahvempi, pelkkä keskinkertainen ammattiprofessio-identiteetti on, niin sitä helpommin löytyy ns ksipäitä. jos sen sijaan ymmärtää, että elämää on myös oman alan ulkopuolella, niin kusipäisyys vähenee. Tosina sanoen huomaa sen, että asioihin ei aina löydy vain yhtä-oikeaa tai väärää ratkaisua, eikä kaikki ole vain musta-valkoista ja, että itsekin tekee virheitä.
        Toisaalta välillä on raivostuttavaa, jos asiaansa ei voi tai osaa perustella, kuin sillä, että minusta tuntuu että, johon monet humanistit ehkä sortuvat eniten.
        Edellisen viestin kirjoittaneen kannalta jo mainitun havainnon tulos tosn ei lupaa kovin hyvää; aika moni lääkäri(opiskelija) luulee olevansa itserakkaasti "jumalasta suraavaa" ,siinä kuin moni oikislainen -fakki-idiootti- kuvittelee omaavansa kaikki oikeudet -tuomiten muut ja on pulassa, jos vastausta ei löydykään suoraa laista.
        Yhtä kaikki olen melko varma, että joka alalta löytyy k--päitä. Valitettavasti.

        Kyllä ne lääkärit ja opiskelijat hyvinkin tietävät erehtyväisyytensä, mutta päivittäin pitäisi joku Jeesus olla kun vaaditaan parantamaan vaivoja joita ei voi parantaa, ja ikinä ei saisi virhettä tehdä. Potilaat siis luulevat lääkärin olevan "jumalasta seuraava" tai Jesse vähintään.

        Tieto todellakin lisää tuskaa. Mitä enemmän lääketieteestä tietää, sitä vähemmän siitä luulee tietävänsä. Eniten lääketieteestä tietävät minun kokemukseni mukaan aiheesta 15 min netissä surffanneet.


    • humanisti,

      Olen suorittanut humanistin tutkinnon ja suoritan parhaillaan oikiksen tutkintoa. Minusta molemmissa tiedekunnissa on erittäin viisat ja inhimilliset ja lämminsydämeiset opettajat ja professorit. Opiskelijat tulevat keskenään hyvin toimeen, jaetaan muistiinpanoja keskenään sekä rupatellaan välitauoilla. Humanistisessa on vähemmän opetusta tarjolla verrattuna oikikseen, mikä on sääli opiskelijoiden kannalta, mutta useat heistä suorittavat lisäopintoja ulkomailla.

      Luennoitsijat ja professorit ovat hyvin joustavia molemmissa tiedekunnissa.

      Lisäksi Pykälä, oikiksen ainejärjestö, järjestää paljon mielenkiintoisia tutustumiskäyntejä sekä tapahtumia. Pykälä on myös pystynyt järjestämään sen, että oikiksen opiskelijat saavat jopa 40%:n alennuksella tenttikirjoja.

      Minusta oikiksessa on asiat parhaiten järjestetty sekä erittäin ystävällinen ja toinen toista huomioon ottava ilmapiiri.:)

      • jurristiåbo

        Olet varmasti kuurosokea. Oikiksessa EI todellakaan ole hyvä ilmapiiri. Tai näin ainakin Turussa, ehkä Helsingissä on vähän tasokkaampaa opiskelija-ainesta.


      • veljeni/siskoni Åbosta
        jurristiåbo kirjoitti:

        Olet varmasti kuurosokea. Oikiksessa EI todellakaan ole hyvä ilmapiiri. Tai näin ainakin Turussa, ehkä Helsingissä on vähän tasokkaampaa opiskelija-ainesta.

        Et todellakaan voi opiskella ainakaan Turun oikiksessa. Lämminhenkistä ilmapiiriä ei todellakaan ole. Ihme kyräilyä koko touhu ja kummia klikkejä. Koko tutkinto on täysin yliarvotettu. Useimmat oikkarit ovat erittäin pinnallisia ja erilaisuutta suvaitsemattomia. Ja jos ei ole sattunut syntymään kultalusikka suussa ja on saanut reiluutta vaalivan kotikasvatuksen, sinne susien suuhun ei kannata mennä opiskelemaan. Oikiksessa olo on ollut minulle täysi pettymys.


      • Turuuust
        veljeni/siskoni Åbosta kirjoitti:

        Et todellakaan voi opiskella ainakaan Turun oikiksessa. Lämminhenkistä ilmapiiriä ei todellakaan ole. Ihme kyräilyä koko touhu ja kummia klikkejä. Koko tutkinto on täysin yliarvotettu. Useimmat oikkarit ovat erittäin pinnallisia ja erilaisuutta suvaitsemattomia. Ja jos ei ole sattunut syntymään kultalusikka suussa ja on saanut reiluutta vaalivan kotikasvatuksen, sinne susien suuhun ei kannata mennä opiskelemaan. Oikiksessa olo on ollut minulle täysi pettymys.

        Neljä vuotta opiskelleena yhdyn siihen, ettei ilmapiiri Turun oikiksessa ole kovinkaan lämminhenkinen. Yhtenä syynä pidän hieman lexin hallitusintoilijoiden piirin sisäsiittoista asennetta kohti opiskelijoita, jotka eivät ole yhtä kiinnostuneita tästä järjestöhössötyksestä. Tuntuu oudolta, että asenne on usein sellainen, että ilman kiinnostusta lexiä kohtaan ei ole edes oikislainen.

        Itsekkin olen pettynyt vähän oikiksessa oloon verrattuna kokemuksiin sitten muista tiedekunnista, mutta on joukossa onneksi paljon aidosti mukaviakin tyyppejä niin isossa porukassa. Uskon lisäksi useiden olevan pohjimmiltaan paljon rennompia kuin osaavat koululla ja ehkä bileissäkin olla. Vetoankin kaikkiin tämän lukeviin oikislaisiin: Älkää jaksako asettua toisten yläpuolelle olemattomien tenttimenestysten, aseman lexissä yms. seikkojen perusteella. Me kaikki tulemme toivottavasti tekemään yhteistyötä tulevaisuudessa oikeusjärjestelmän hyväksi! Cya :)


    • yksi heistä, siis helsingistä

      todellakin on paljon ihmisiä, joiden kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä ja harmittaa ajatus että moni heistä on tulevaisuuden vaikuttaja.
      ehkä se johtuu nuoresta iästä tai kultalusikan tuomasta naiiviudesta, kun ei hyväksytä erilaisuutta vaan rakastetaan sitä omaa ihanaa porukkaa, jonka luoman yhteisyyden illuusion turvin voidaan pyöritellä silmiä ulkopuolisille ja "tosi ärsyttäville" erilaisille tyypeille.
      omalla vuosikurssillani esimerkiksi joka kerta luennolla alkaa tuhina ja puhina ja suuri kaveriin vilkuilu kun eräs perusoikkarista ulkonäöltään poikkeava henkilö kysyy luennoitsijalta jotain. "voi vittu mikä tyyppi", "mä en jaksa tota", "hei eikse totakaan tiedä" jne. tämä muiden opiskelua ilmeisesti niin kovasti pilaava henkilö kyselee useammin kuin muut, mutta se ei ole paljon, nämä muut kun eivät uskalla suutaan avata kertaakaan. itseäni se ei todellakaan häiritse vaikka itse tietäisinkin jo hänen kysymänsä asian. yleensä luennoilla on muutenkin niin unettavaa, että opiskelijan puheenvuoro tuo siihen vähän vaihteluakin. proffat usein sanovatkin ettei tyhmiä kysymyksiä ole, joten jos se ei ole proffalle liian tyhmä kysymys, en usko että se millään tavalla voi jollekin tokan vuoden punaniskallekaan sellainen olla olla.
      huhhuh, uskomatonta lapsellisuutta, mitään poikkeavuuden sallimista ei edes yritetä. se arvostus oikista kohtaan mikä mulla oli ennen sinne pääsyä on kyllä laskenut ihan hurjasti. tuntuu, ettei kukaan tajua ettei juristina oleminen vaadi ihmiseltä mitään hienoa tai tavoiteltavaa, sehän ei kysy edes älykkyyttä tai muitakaan lahjoja. pelkkää kirjoista lukemista ja käytännön elämän tietotaitoa. sen hankkiminen on painonsa arvoista kullassa. mutta tätä ei tajuta vaan halutaan pukea se burberry päälle ja tärkätä kaulukset. kyllä niillä pääsee pätemään.. hah. monet toivoo että muut olisi mahdollisimman paljon väärässä ja mokaisivat, niin että heille tulisi itslleen parempi olo. now that's a charming quality in a human being.

      • Ihmiset toimivat suuremmassa joukossa yleensä pienissä ryhmissä taikka yksinään. Jos oma olo pikkuryhmässä on epävarma, on kätevää vahvistaa sekä itseään että ryhmäänsä mollaamalla jotakuta ryhmään kuulumatonta. Kuka tahansa ei mollauksen kohteeksi kelpaa vaan hänet valitaan tästä suuremmasta joukosta, jonka sisällä ryhmä toimii. Näin ryhmä voi jatkuvasti kohdata mollauksensa kohteen ja ryhmä saa yhteisiä ajatuksia ja arvoja. Yhteenkuuluvaisuuden tunne kasvaa ryhmän sisällä kuten myös tunne omasta turvalllisuudesta.

        Tämänkaltainen käytös eli kiusaaminen on yleistä peruskoulun yläluokilla. Murrosiässä ollaan epävarmoja omasta kehityksestä ja tulevaisuudesta kaikkine muutoksineen. Monet asiat pelottavat ja ryhmä antaa turvaa. Yhteenkuuluvuutta täytyy kuitenkin vahvistaa ja helpoiten se tapahtuu jonkin joukkoon sopimattoman yksilön mielenterveyden kustannuksella.

        Kiusaaminen ei kuitenkaan rajoitu pelkästään peruskouluun vaan sitä tapahtuu myös työelämässä. Luonnollisesti kiusaaminen ei ole tässä vaiheessa yhtä avointa kuin peruskoulussa. Halveksiva asenne uhria kohtaan on kuitenkin sama iästä riippumatta. Naureskelu, ivaaminen ja suoritusten väheksyntä ovat tunnusmerkinomaisia vaikka itse kiusaamistoimet saattavat vaihdella huomattavasti pienestä hymystä aina suoranaiseen pahoinpitelyyn asti.

        Itse en ole missään koulussa peruskoulun jälkeen taikka työelämässä havainnut kiusaamista. Olenkin nyt suorastaan järkyttynyt, että yliopisto-opiskelijat alentuvat luolamiestasoiseen käytökseen. Olen elänyt harhaluulossa, että kiusaajat jäävät huonoine itsetuntoineen yhdeksänneltä luokalta sosiaalihuollon asiakkaiksi ja heitä työllistää lähinnä työvoimapoliittinen tempputeollisuus.

        Toivon todella, ettei kukaan jätä yhtään kysymystä esittämättä näiden terroristien pelossa. Professorien yhtenä velvollisuutena on opettaa ja voidaan sanoa, että opiskelijan (moraalinen-)velvollisuus on oppia. Halveksivalla luolamiesasenteella opiskelutovereihinsa suhtautuvat aiheuttavat suoranaista vahinkoa niin opetukselle kuin oppimisellekin.

        Oikeastaan ainoa keino puuttua kiusaamiseen on osoittaa tukea kiusatulle. Tosin tällaisissa tapauksissa kiusattu ei välttämättä tiedä olevansa kiusattu ja asian esille tuominen voisi olla kiusallisempaa kuin asia itsessään.

        Jos kuitenkin kysymysten esittäjiä halveksutaan, tulisi entistä useampien alkaa kysymään asioita luennoilla, ihan vain periaatteesta, ihan vain selvittääkseen asioita kaikille monessakin mielessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe