"Rukous"

silema

Kärsivällisyyttä - kiitos
kaikki-heti-tässä-nyt ei ole ennenkään toiminut.

Asialla on aina kaksi puolta - minun ja toisen ihmisen.

Kaikkea ei ole pakko hyväksyä, mutta sietää pitää.

Anteeksipyyntö olisi hyvä osata, mutta liika nöyrtyminen on pahasta.

Ajattele etukäteen, mitä suustasi päästät.

Jos suututtaa, mene vaikka metsään ja potki mättäitä ja halaa puita - olo helpottuu tai kirjoita tai .... Muttä älä vahingossakaan pura kiukkuasi kanssaihmisiin.

Tunnelin päässä näkyy valoa, elämäähän tämä vain on.

14

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin?

      Saisinko ensimmäisen kerran elämässäni ensimmäisen äänen?

      Miksi aina minun mielipiteeni on se huono?

      Miksi minun aina pitää sietää kaikkea?

      Miksi minä aina olen se, jonka on pyydettävä anteeksi, etkö sinä osaa sitä tehdä?

      Miksi minun on aina purtava kieltäni, mikä oikeus sinulla on laukoa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa?

      Milloin olen saanut oikeutuksen syyttää ketään muuta, kuin itseäni?

      Vai niin?

      • syyttelee näin................

        Miksi ikinä alentuisin tuollaiseen?

        Miksi tarjoaisin mielipidettäni, tietäen vastauksen?

        Miksi muka joutuisin sietämään, kävelisin pois?

        Miksi pyydät, anna olla vaikka tuomiopäivän tappiin?

        Miksi puret kieltäsi, sano sanottavasi, tai lähde meneen?

        Syyttle sinä vaan, jos sillä maailman kuvasi paranee....


      • koskaan
        syyttelee näin................ kirjoitti:

        Miksi ikinä alentuisin tuollaiseen?

        Miksi tarjoaisin mielipidettäni, tietäen vastauksen?

        Miksi muka joutuisin sietämään, kävelisin pois?

        Miksi pyydät, anna olla vaikka tuomiopäivän tappiin?

        Miksi puret kieltäsi, sano sanottavasi, tai lähde meneen?

        Syyttle sinä vaan, jos sillä maailman kuvasi paranee....

        saisi olla oma itseni, sinun, tai muitten alentamatta minua?
        En syyttele ketään, kukin tuntee piston omassatunnossaan, jos hällä/sulla se on.


    • Kalle Kotton

      Kaikki-heti-täässä ja nyt, ei toimi kaikille. Ensimmäiset syö lihat, viimeisille jää luu käteen.

      Asialla on kaksi puolta. Sinkulla ei ole kuin yksi, muut on niin kaukana, ettei tarvitse välittää.

      Parempi sietää sovinnolla, kun itkeä ja sietää.

      Anteeksipyynnön turha hokeminen johtaa sen inflaatioon.

      Sen vähemmän tarvii ajatella mitä suustaan päästää, mitä rikkaampi on.

      Sinkuille vieras olomuoto tuo suuttuminen. Mitä muuta mahdollisuutta sitä on, kun mennä metsään. Mieluummin sen kiukun purkaisi kanssaihmisiin.

      Elämäähän tämä on, mutta voi sen elää auringonpaisteessa.

      • Mutta jotenkin tutun oloista...

        Eipä ole kovin kauaa haettua.


      • sohtrop

        ajatuksia, parisuhteessa on joskus hyvä puhdistaa ns. ilmaa, enemminkuin patouttaa tai halailla puita.

        joskus kannattaa myös intuitiivisesti sooloilla ja pästää vaikka "sammakko" kuin tiukasti kiinnipitää loogisesta loppuun viedystä harkinnasta ja tappaa kaikki luovuus.

        tosin en ymmärrä tippaakaan tälläkin palstalla harrastettavaa naljailua ja negatiivisiin asioihin uudelleen ja uudelleen palaamista ja tonkimista.

        sanoisivat asioista mielipiteensä kerran riittävän selvästi ja napakasti, kuitenkaan loukkaamatta ja solvaamatta ketään niin ei tarvitsisi palata näihin eipäs, juupas, sinä sanoit silloin ja minä en sanonut.

        "tikulla silmään" sitä, joka vanhoja negaatioita aina muistelee.

        ihme ettei turhautuneeille ja kiukunpuuskan valtaamille ole omaa palstaa, missä sais huutaa ja kiroilla sielunsa kylläisyydestä. mull ois nimikin sille palstalle valmiina kpjvk.
        kiukunpurkujavitutuksenkevennys


      • Kalle Kotton
        sohtrop kirjoitti:

        ajatuksia, parisuhteessa on joskus hyvä puhdistaa ns. ilmaa, enemminkuin patouttaa tai halailla puita.

        joskus kannattaa myös intuitiivisesti sooloilla ja pästää vaikka "sammakko" kuin tiukasti kiinnipitää loogisesta loppuun viedystä harkinnasta ja tappaa kaikki luovuus.

        tosin en ymmärrä tippaakaan tälläkin palstalla harrastettavaa naljailua ja negatiivisiin asioihin uudelleen ja uudelleen palaamista ja tonkimista.

        sanoisivat asioista mielipiteensä kerran riittävän selvästi ja napakasti, kuitenkaan loukkaamatta ja solvaamatta ketään niin ei tarvitsisi palata näihin eipäs, juupas, sinä sanoit silloin ja minä en sanonut.

        "tikulla silmään" sitä, joka vanhoja negaatioita aina muistelee.

        ihme ettei turhautuneeille ja kiukunpuuskan valtaamille ole omaa palstaa, missä sais huutaa ja kiroilla sielunsa kylläisyydestä. mull ois nimikin sille palstalle valmiina kpjvk.
        kiukunpurkujavitutuksenkevennys

        ajatukset Sinulla. Tuo kpjvk-palsta ei toimi, jos siellä kaikki turhautuneet ja kiukunpuuskaiset huutavat suu vaahdossa toisilleen. Nehän tulee siellä entistä äkäsemmiksi. Siellä pitäs seassa olla joku joka aina välillä itkeä tirauttaa, siitä se pahinkin örveltäjä saa mielenrauhan. Jos siitä olisi apua minä voisin joskus olla siellä itkupillinä.
        Taitaa nuo tämän palstan jutut johtua joskus väärinkäsityksistä, Suomi on iso maa, asiat ymmärretään eri paikoissa erilailla. Saattaa olla millä tuulella kukin milloinkin on.


      • Kalle Kotton
        piive kirjoitti:

        Mutta jotenkin tutun oloista...

        Eipä ole kovin kauaa haettua.

        reilu viiskymmentä vuotta jotakin opettanut. Silmälasit on kirkaat, eikä pinkinpunaiset.


      • sohtrop
        Kalle Kotton kirjoitti:

        ajatukset Sinulla. Tuo kpjvk-palsta ei toimi, jos siellä kaikki turhautuneet ja kiukunpuuskaiset huutavat suu vaahdossa toisilleen. Nehän tulee siellä entistä äkäsemmiksi. Siellä pitäs seassa olla joku joka aina välillä itkeä tirauttaa, siitä se pahinkin örveltäjä saa mielenrauhan. Jos siitä olisi apua minä voisin joskus olla siellä itkupillinä.
        Taitaa nuo tämän palstan jutut johtua joskus väärinkäsityksistä, Suomi on iso maa, asiat ymmärretään eri paikoissa erilailla. Saattaa olla millä tuulella kukin milloinkin on.

        kiukkuaa ja huutaa, se helpottaa aina vaikkei suoranaista itketettävää kohdetta olisikaan, siksi kannatan kaikille liikuntaa niin purkautuu energiat oikeaan osoitteeseen ;)

        mä en usko negaatioiden esiintulon syyksi väärinkäsityksiä, enemmänkin kateuden ja pikkumaisuuden luonteenpiirteitä ihmisessä ja ne vaan korostuvat toisilla enemmän kuin toisilla.


      • Kalle Kotton
        sohtrop kirjoitti:

        kiukkuaa ja huutaa, se helpottaa aina vaikkei suoranaista itketettävää kohdetta olisikaan, siksi kannatan kaikille liikuntaa niin purkautuu energiat oikeaan osoitteeseen ;)

        mä en usko negaatioiden esiintulon syyksi väärinkäsityksiä, enemmänkin kateuden ja pikkumaisuuden luonteenpiirteitä ihmisessä ja ne vaan korostuvat toisilla enemmän kuin toisilla.

        mistä se kateus tänne tulee, noista kirjoitetuista viesteistäkö, jotka voivat olla mitä potaskaa hyvänsä. En lue kun murto-osan näistä.
        Tuosta pikkumaisuudesta, niitä on itsekullakin sellaisia asioita, joissa nahka on ohut, tai voi olla kokonaan vereslihalla, niistä ei sivullinen aina tiedä, ja tahtomattaan suolaa heittää, niin ei se mikään kumma ole, jos siinä niskat jäykistyy. Toinen unohtaa päivässä, toinen muistaa lopun ikänsä.
        Mehän ollaan arvonsa tuntevia, viiskymppisiä. Joo.


      • sohtrop
        Kalle Kotton kirjoitti:

        mistä se kateus tänne tulee, noista kirjoitetuista viesteistäkö, jotka voivat olla mitä potaskaa hyvänsä. En lue kun murto-osan näistä.
        Tuosta pikkumaisuudesta, niitä on itsekullakin sellaisia asioita, joissa nahka on ohut, tai voi olla kokonaan vereslihalla, niistä ei sivullinen aina tiedä, ja tahtomattaan suolaa heittää, niin ei se mikään kumma ole, jos siinä niskat jäykistyy. Toinen unohtaa päivässä, toinen muistaa lopun ikänsä.
        Mehän ollaan arvonsa tuntevia, viiskymppisiä. Joo.

        sanotaan, että rakkaus ei asu meissä...

        mutta minä sanon että, kateus asuu, synnynnäisenä.

        mä en oo viel paalua saavuttanu ;)


    • Muistutuksessasi on neljä erittäin tärkeää asiaa jokaiselle palstan kirjoittajalle.

      1. Asialla on aina kaksi puolta - minun ja toisen ihmisen.

      2. Kaikkea ei ole pakko hyväksyä, mutta sietää pitää.

      3. Anteeksipyyntö olisi hyvä osata, mutta liika nöyrtyminen on pahasta.

      4. Ajattele etukäteen, mitä suustasi päästät.

      Neljä asiaa, vain neljä ja palsta pelaa ilman ylilyöntejä ; )



      Yhtälö

      Jos olisin antanut jokaisen loukkaavan sanan vaikuttaa siten,
      että ne olisivat alkaneet kasautumaan muuriksi ympärilleni,
      olisin syvällä kivien keskellä.
      Jos voisin ottaa sanojani taksisin, niitä jotka loukkasivat läheisiäni,
      leijuisin korkealla ilmassa.
      Teen yhtälön, jonka summksi saan, elän jalat tukevasti maankamaralla.

      Mandi

      • woude

        menisi myös palstan ulkopuolinen elämä ihmisillä varmaan aika paljon rauhallisemmin. Niin monesta syystä voi jumittua sisin kipukohtaansa ja aina silloin löytyy taustalta jonkin em. "säännön rikkomista". Mutta kukapa osaa noin mallikkaasti tai harkitusti elää? Harvempi.


    • päässä näkyy valoa

      junahan se vain on.

      Kaikki-heti-tässä-nyt on toiminut tuhansia vuosia, tasa-arvo tai demokratia ei toimi kunnolla vielä missään.

      Asialla on monta puolta mutta asia ratkaisee.

      Mitään ei ole pakko sietää, hyväksyä eikä ainakaan kokeilla.

      Jos pyydät anteeksi, pyydä, mutta älä luota että saat.

      Ei ole pakko puhua, eikä ajatella, mutta joskus on pakko tehdä jotakin.

      Metsä ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa, jos et potki ihmisiä, älä potki sitäkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe