"Rukous"

silema

Kärsivällisyyttä - kiitos
kaikki-heti-tässä-nyt ei ole ennenkään toiminut.

Asialla on aina kaksi puolta - minun ja toisen ihmisen.

Kaikkea ei ole pakko hyväksyä, mutta sietää pitää.

Anteeksipyyntö olisi hyvä osata, mutta liika nöyrtyminen on pahasta.

Ajattele etukäteen, mitä suustasi päästät.

Jos suututtaa, mene vaikka metsään ja potki mättäitä ja halaa puita - olo helpottuu tai kirjoita tai .... Muttä älä vahingossakaan pura kiukkuasi kanssaihmisiin.

Tunnelin päässä näkyy valoa, elämäähän tämä vain on.

14

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin?

      Saisinko ensimmäisen kerran elämässäni ensimmäisen äänen?

      Miksi aina minun mielipiteeni on se huono?

      Miksi minun aina pitää sietää kaikkea?

      Miksi minä aina olen se, jonka on pyydettävä anteeksi, etkö sinä osaa sitä tehdä?

      Miksi minun on aina purtava kieltäni, mikä oikeus sinulla on laukoa kaikkea, mitä mieleen juolahtaa?

      Milloin olen saanut oikeutuksen syyttää ketään muuta, kuin itseäni?

      Vai niin?

      • syyttelee näin................

        Miksi ikinä alentuisin tuollaiseen?

        Miksi tarjoaisin mielipidettäni, tietäen vastauksen?

        Miksi muka joutuisin sietämään, kävelisin pois?

        Miksi pyydät, anna olla vaikka tuomiopäivän tappiin?

        Miksi puret kieltäsi, sano sanottavasi, tai lähde meneen?

        Syyttle sinä vaan, jos sillä maailman kuvasi paranee....


      • koskaan
        syyttelee näin................ kirjoitti:

        Miksi ikinä alentuisin tuollaiseen?

        Miksi tarjoaisin mielipidettäni, tietäen vastauksen?

        Miksi muka joutuisin sietämään, kävelisin pois?

        Miksi pyydät, anna olla vaikka tuomiopäivän tappiin?

        Miksi puret kieltäsi, sano sanottavasi, tai lähde meneen?

        Syyttle sinä vaan, jos sillä maailman kuvasi paranee....

        saisi olla oma itseni, sinun, tai muitten alentamatta minua?
        En syyttele ketään, kukin tuntee piston omassatunnossaan, jos hällä/sulla se on.


    • Kalle Kotton

      Kaikki-heti-täässä ja nyt, ei toimi kaikille. Ensimmäiset syö lihat, viimeisille jää luu käteen.

      Asialla on kaksi puolta. Sinkulla ei ole kuin yksi, muut on niin kaukana, ettei tarvitse välittää.

      Parempi sietää sovinnolla, kun itkeä ja sietää.

      Anteeksipyynnön turha hokeminen johtaa sen inflaatioon.

      Sen vähemmän tarvii ajatella mitä suustaan päästää, mitä rikkaampi on.

      Sinkuille vieras olomuoto tuo suuttuminen. Mitä muuta mahdollisuutta sitä on, kun mennä metsään. Mieluummin sen kiukun purkaisi kanssaihmisiin.

      Elämäähän tämä on, mutta voi sen elää auringonpaisteessa.

      • Mutta jotenkin tutun oloista...

        Eipä ole kovin kauaa haettua.


      • sohtrop

        ajatuksia, parisuhteessa on joskus hyvä puhdistaa ns. ilmaa, enemminkuin patouttaa tai halailla puita.

        joskus kannattaa myös intuitiivisesti sooloilla ja pästää vaikka "sammakko" kuin tiukasti kiinnipitää loogisesta loppuun viedystä harkinnasta ja tappaa kaikki luovuus.

        tosin en ymmärrä tippaakaan tälläkin palstalla harrastettavaa naljailua ja negatiivisiin asioihin uudelleen ja uudelleen palaamista ja tonkimista.

        sanoisivat asioista mielipiteensä kerran riittävän selvästi ja napakasti, kuitenkaan loukkaamatta ja solvaamatta ketään niin ei tarvitsisi palata näihin eipäs, juupas, sinä sanoit silloin ja minä en sanonut.

        "tikulla silmään" sitä, joka vanhoja negaatioita aina muistelee.

        ihme ettei turhautuneeille ja kiukunpuuskan valtaamille ole omaa palstaa, missä sais huutaa ja kiroilla sielunsa kylläisyydestä. mull ois nimikin sille palstalle valmiina kpjvk.
        kiukunpurkujavitutuksenkevennys


      • Kalle Kotton
        sohtrop kirjoitti:

        ajatuksia, parisuhteessa on joskus hyvä puhdistaa ns. ilmaa, enemminkuin patouttaa tai halailla puita.

        joskus kannattaa myös intuitiivisesti sooloilla ja pästää vaikka "sammakko" kuin tiukasti kiinnipitää loogisesta loppuun viedystä harkinnasta ja tappaa kaikki luovuus.

        tosin en ymmärrä tippaakaan tälläkin palstalla harrastettavaa naljailua ja negatiivisiin asioihin uudelleen ja uudelleen palaamista ja tonkimista.

        sanoisivat asioista mielipiteensä kerran riittävän selvästi ja napakasti, kuitenkaan loukkaamatta ja solvaamatta ketään niin ei tarvitsisi palata näihin eipäs, juupas, sinä sanoit silloin ja minä en sanonut.

        "tikulla silmään" sitä, joka vanhoja negaatioita aina muistelee.

        ihme ettei turhautuneeille ja kiukunpuuskan valtaamille ole omaa palstaa, missä sais huutaa ja kiroilla sielunsa kylläisyydestä. mull ois nimikin sille palstalle valmiina kpjvk.
        kiukunpurkujavitutuksenkevennys

        ajatukset Sinulla. Tuo kpjvk-palsta ei toimi, jos siellä kaikki turhautuneet ja kiukunpuuskaiset huutavat suu vaahdossa toisilleen. Nehän tulee siellä entistä äkäsemmiksi. Siellä pitäs seassa olla joku joka aina välillä itkeä tirauttaa, siitä se pahinkin örveltäjä saa mielenrauhan. Jos siitä olisi apua minä voisin joskus olla siellä itkupillinä.
        Taitaa nuo tämän palstan jutut johtua joskus väärinkäsityksistä, Suomi on iso maa, asiat ymmärretään eri paikoissa erilailla. Saattaa olla millä tuulella kukin milloinkin on.


      • Kalle Kotton
        piive kirjoitti:

        Mutta jotenkin tutun oloista...

        Eipä ole kovin kauaa haettua.

        reilu viiskymmentä vuotta jotakin opettanut. Silmälasit on kirkaat, eikä pinkinpunaiset.


      • sohtrop
        Kalle Kotton kirjoitti:

        ajatukset Sinulla. Tuo kpjvk-palsta ei toimi, jos siellä kaikki turhautuneet ja kiukunpuuskaiset huutavat suu vaahdossa toisilleen. Nehän tulee siellä entistä äkäsemmiksi. Siellä pitäs seassa olla joku joka aina välillä itkeä tirauttaa, siitä se pahinkin örveltäjä saa mielenrauhan. Jos siitä olisi apua minä voisin joskus olla siellä itkupillinä.
        Taitaa nuo tämän palstan jutut johtua joskus väärinkäsityksistä, Suomi on iso maa, asiat ymmärretään eri paikoissa erilailla. Saattaa olla millä tuulella kukin milloinkin on.

        kiukkuaa ja huutaa, se helpottaa aina vaikkei suoranaista itketettävää kohdetta olisikaan, siksi kannatan kaikille liikuntaa niin purkautuu energiat oikeaan osoitteeseen ;)

        mä en usko negaatioiden esiintulon syyksi väärinkäsityksiä, enemmänkin kateuden ja pikkumaisuuden luonteenpiirteitä ihmisessä ja ne vaan korostuvat toisilla enemmän kuin toisilla.


      • Kalle Kotton
        sohtrop kirjoitti:

        kiukkuaa ja huutaa, se helpottaa aina vaikkei suoranaista itketettävää kohdetta olisikaan, siksi kannatan kaikille liikuntaa niin purkautuu energiat oikeaan osoitteeseen ;)

        mä en usko negaatioiden esiintulon syyksi väärinkäsityksiä, enemmänkin kateuden ja pikkumaisuuden luonteenpiirteitä ihmisessä ja ne vaan korostuvat toisilla enemmän kuin toisilla.

        mistä se kateus tänne tulee, noista kirjoitetuista viesteistäkö, jotka voivat olla mitä potaskaa hyvänsä. En lue kun murto-osan näistä.
        Tuosta pikkumaisuudesta, niitä on itsekullakin sellaisia asioita, joissa nahka on ohut, tai voi olla kokonaan vereslihalla, niistä ei sivullinen aina tiedä, ja tahtomattaan suolaa heittää, niin ei se mikään kumma ole, jos siinä niskat jäykistyy. Toinen unohtaa päivässä, toinen muistaa lopun ikänsä.
        Mehän ollaan arvonsa tuntevia, viiskymppisiä. Joo.


      • sohtrop
        Kalle Kotton kirjoitti:

        mistä se kateus tänne tulee, noista kirjoitetuista viesteistäkö, jotka voivat olla mitä potaskaa hyvänsä. En lue kun murto-osan näistä.
        Tuosta pikkumaisuudesta, niitä on itsekullakin sellaisia asioita, joissa nahka on ohut, tai voi olla kokonaan vereslihalla, niistä ei sivullinen aina tiedä, ja tahtomattaan suolaa heittää, niin ei se mikään kumma ole, jos siinä niskat jäykistyy. Toinen unohtaa päivässä, toinen muistaa lopun ikänsä.
        Mehän ollaan arvonsa tuntevia, viiskymppisiä. Joo.

        sanotaan, että rakkaus ei asu meissä...

        mutta minä sanon että, kateus asuu, synnynnäisenä.

        mä en oo viel paalua saavuttanu ;)


    • Muistutuksessasi on neljä erittäin tärkeää asiaa jokaiselle palstan kirjoittajalle.

      1. Asialla on aina kaksi puolta - minun ja toisen ihmisen.

      2. Kaikkea ei ole pakko hyväksyä, mutta sietää pitää.

      3. Anteeksipyyntö olisi hyvä osata, mutta liika nöyrtyminen on pahasta.

      4. Ajattele etukäteen, mitä suustasi päästät.

      Neljä asiaa, vain neljä ja palsta pelaa ilman ylilyöntejä ; )



      Yhtälö

      Jos olisin antanut jokaisen loukkaavan sanan vaikuttaa siten,
      että ne olisivat alkaneet kasautumaan muuriksi ympärilleni,
      olisin syvällä kivien keskellä.
      Jos voisin ottaa sanojani taksisin, niitä jotka loukkasivat läheisiäni,
      leijuisin korkealla ilmassa.
      Teen yhtälön, jonka summksi saan, elän jalat tukevasti maankamaralla.

      Mandi

      • woude

        menisi myös palstan ulkopuolinen elämä ihmisillä varmaan aika paljon rauhallisemmin. Niin monesta syystä voi jumittua sisin kipukohtaansa ja aina silloin löytyy taustalta jonkin em. "säännön rikkomista". Mutta kukapa osaa noin mallikkaasti tai harkitusti elää? Harvempi.


    • päässä näkyy valoa

      junahan se vain on.

      Kaikki-heti-tässä-nyt on toiminut tuhansia vuosia, tasa-arvo tai demokratia ei toimi kunnolla vielä missään.

      Asialla on monta puolta mutta asia ratkaisee.

      Mitään ei ole pakko sietää, hyväksyä eikä ainakaan kokeilla.

      Jos pyydät anteeksi, pyydä, mutta älä luota että saat.

      Ei ole pakko puhua, eikä ajatella, mutta joskus on pakko tehdä jotakin.

      Metsä ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa, jos et potki ihmisiä, älä potki sitäkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe