Keittiökaappien maalaus?

Kauhukeittiö:)

Heips!Olen miettinyt viedä keittiökaappini maalattavaksi johonkin paikkaan missä niitä maalataan:) Tietääkö kukaan Uudenmaan alueella mitään paikkaa missä tätä maalausta tehdään ja kuinkahan paljon se maksaa?

Kaappini ovat oksettavaa 90lukua, koivukaapit,jossa on lakkaus, yök!

Tuleekohan halvemmaksi ostaa koko kaapistot uusiksi vai onnistuukohan tuollainen maalaus ammattimiehiltä(tai naisilta)?

Auttakaa onnetonta:)

11

7986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koristepuuseppa

      no itse keittiö kaappia ei maalata.
      siis kaapin runkoja.

      Ovet voi maalata, Jos ne ovat lakatut ovet niin onnistuu ihan hyvin. Mutta lopputulos ei ole yhtähyvä kuin maalatuissa mdf ovissa.

      Jos laitat uudet ovet niin varaudu myös laittamaan uudet saranat.

      Äläkä jätä vetimiä pois laskuista...
      ja laatikko mekanismit.... ja työtasot.... ja... onko ne rungot 15 vuodessa vähän menny jo huonoksi...

      Kaikkein vaikein asia on lopettaa!
      usein pelkkä ovien vaihto tapaa vähä riistäytyä käsistä=)

      jos otat mitat ovista niin saat helposti tarjouksen uusista maalatuista

      saat vertailla kannattaako maalata.

      http://tori.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000007&conference=4500000000001248&posting=22000000038572141

    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

      ... on maalata nuo ovet ihan itse - maalikaupasta saat maalit ja pensselit
      ( älä sorru halpaan ja huonoon pensseliin tai maaliin)
      myyjä neuvoo, mikä maali on sopivaa.
      Pohjamaaliakaan ei tarvita, kun maali on oikein valittu - valitettavasti en muista mikä maali/merkki - myyjä kyllä tietää.

      PS. myös kaakelit voi maalata ja niiden saumat, jos siltä tuntuu.

      • taas tätä

        on katsottu sitten televisiota.
        maalataan työtasot ja kaakelit ja kaikki.

        kyllähän autonkin voi maalata itse! maalit ja pensselit saa kaupasta.

        ei muuta kun suti käteen.


      • teeseite
        taas tätä kirjoitti:

        on katsottu sitten televisiota.
        maalataan työtasot ja kaakelit ja kaikki.

        kyllähän autonkin voi maalata itse! maalit ja pensselit saa kaupasta.

        ei muuta kun suti käteen.

        Nooh, kerran maalasin sileät kaapistojen ovet vetämällä ensin maalin telalla pintaan ja sitten liipillä sileäksi. Ihan olivat kuin kaupasta haetut. Kaakeleita enkä tasoja lähtisi itsekkään sutimaan, niin enkä autoa.

        Yleensä omatekoiset maalaustouhut tuppaavat menemään myttyyn. Voivat olla ilo tekijän silmälle hetken mutta sivullinen saattaa voida pahoin nähdessään remonttirepen/liisan työn tulokset.


    • Laivat

      niin maalaus kannattaa. Mutta jos ne ovat "kauheat", niin osta uudet.

      Itse maalasin alkuperäiset 50-luvun kaapistot ja tein työväenopistolla alkuperäisen malliset vetimet. Nyt minulla on niin kodikas ja omaperäinen keittiö, että sitä en vaihda.

      Harkitsin myös maalauttamista, mutta en saanut ovia irti, kun saranat oli maalattu umpeen. No, onneksi en saanut, sillä olisi se ollut kamalaa kun ovet olisivat tulleet valmiiksi maalattuina, ja olisin todennut värivalinnan vääräksi.Maalasin nimittäin ensin osan ovista punaiseksi, mutta se ei käynyt lainkaan niin pieneen tilaan. Sitten maalasin ne vihreäksi ja siihen punaiseen verrattuna väri oli ihan ok. Sitten laitettiin kaakelit, ja paikan päällä kaakelit ja ovet eivät sopineetkaan ollenkaan yhteen. Niinpä ostin taas purkin maalia ja maalasin ovet vanhan kalkkimaalin valkoisiksi. Ja nyt vaan istun ja ihailen työni tulosta, niin kaunis on lopputulos.

      Nykymaaleilla ja välineillä maalaaminen on yllättävän helppoa. Eikä maksa paljon. Litran maalipurkki maksaa sävytettynä alle kolmekymppiä ja se riitti ainakin minun kaapistoihini.Suurin työ on esitöissä, itse maalaaminen on yhtä juhlaa.

      • puukaapit

        Ostimme juuri kauniin, hyväkuntoisen 50-luvun keittiökaapiston. Uutta maalia se vain kaipaa, mutta olen vähän epävarma siitä miten homma kannattaisi toteuttaa. Ensin käsittääkseni pitää putsata liat/rasvat pois (aineet siihen jo ostettu), sitten hioa pinta karheaksi ja sen jälkeen maalata. Sävyn on tarkoitus olla melko lähellä alkuperäistä, eli kaikkea maalia ei varmaan tarvi alta poistaa?

        Onko väliä millaista maalia käyttää? Käykö tavallinen vesiohenteinen Teknos-maali? Onko kaksi kerrosta ok / tarviiko erikseen jotain pohjamaalia tms?


    • maalausliikkeet

      jos tarvit maalaria, ei se sen vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        Kiitti tästä linkistä ! Jätinkin jo omista kaapinovistani tarjouksen sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti tästä linkistä ! Jätinkin jo omista kaapinovistani tarjouksen sinne.

        Mikä tahansa vähänkin suurempi puusepänliike omaa ruiskumaalaamon. On edellytys alalla toimimiselle.


    • Anonyymi

      Pitääkö selvittää keittiökaappien maalauksen tarkemmat tiedot ja hinnat? www.kodinplaza.fi/ avulla vertaat alueesi yritykset yhdellä tarjouspyynnöllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe