ryyppyputki

unettomuus!?

Parin päivän kännäys ja nukuttaa vielä hyvin. Pitempi ryyppyputki/putket. Vie unettomuuteen. Mistähän johtuu?
Kestää kaksi viikkoa raittiina, ennen kuin uni syvene.

9

2313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapautunut 40+

      tuo juuri pistää miettimään, onko alkoholi ihan terveellistä aivoille. Itse aikoinani kärsin juuri tuosta ongelmasta, enkä halunnut käyttää mitään lääkitystä (paitsi akuutteihin ensivaiheisiin liskojen öinä). Ja aina kun oli saanut suhtkoht kohdilleen ne unet, niin eiköhän taas pitänyt mennä pilaamaan koko homma.

      Nyt kun on lopetuksesta useita vuosia, nautin nukkumisesta, enkä enää herää sellaisiin morkkiksiin kuin juomavuosina. Uni on niin tärkeä terapiamuoto minulle, etten siitä hevillä luovu.

      Jos siis olet tehnyt noin radikaalin havainnon, vähennä juomista tai lyhennä ryyppyputkia (helpommin sanottu kuin tehty, en siihen itsekään kyennyt, ennen kuin vihelsin pelin poikki kokonaan).

    • ja vastaus

      oliki siinä. ja ratkaisu myös, jos sinä sitä haet nyt tai sitten, kun olet riittävästi pilannut terveytesi.
      asiahan on pelkästään itsestäsi kiinni.

      oireiden hoito vaan pahentaa itse ongelmaa.
      se a-ongelma pitää hoitaa jos aikoo elää .


      ryyppyputki...Vie unettomuuteen

      • Jep Jep

        Siinähän se onkin aika kova juttu, että jos on siihen elämiseen jo ehtinyt mennä kiinnostus, niin milläs se saadaan korjattua, jos kaikki masennuslääkkeet ja muut on jo kokeiltu, eikä mikään tuo kuolemanpelkoa takaisin?


    • belarus

      Itse tein aikoinaan samantyyppisen havainnon. Minulla oli ilmiselviä krapulan oireita vielä parin viikon kuluttuakin putken katkaisusta, vapinaa, ahdistusta/masennusta ja tuota mainitsemaasi unettomuutta. Saatoin herätä yöllä 3-4aikaan ja oli turha yrittää enää unta, vaikka olin väsynyt.

      Hain niihin apua TK:n lääkäriltä ja pian olinkin benzo-koukussa, ja tukevasti.
      Sekakäyttöähän siitä seurasi, ja viimeaikoinaan se vasta oli helvetillistä.

      Saman tapainen ihmeellinen huomio kohdistui kossupullon nappaamiseen illalla.
      Kun alkuaikoina puolenlitran kossupullo riitti takaamaan "hyvät unet", loppuaikoina sen vaikutus muuttuikin päinvastaiseksi. Jos joi vaikkapa perhekossun, oli turha yrittää enää nukkua, vaan oli lähdettävä etsimään kyliltä lisää juotavaa.
      Yömyssy olikin muuttunut stimulaattoriksi.

      • Örvellin kirjoitukset

        Joo, ja se on kaikesta "hauskointa", että joskus vain pari tuntia nukuttuaan, täytyy nousta ylös vetään pari kaljaa, kun oksettaa, ja sitten taas pärjää muutaman tunnin. Sitten tietysti taas täytyy juoda jotain, koska oksettaa.
        Tällaisella meiningillä unet jää aika vähälle.


    • ---+

      Tarkoitan, että unihäiriöidem kesto riippuu kännäämisen kestosta.
      Itse olin puolisen vuotta hutikassa, ja nyt neljäntenä selvänä kuukautena pätkänukkuminen jatkuu vieläkin.
      Pari kuukautta piti käpehtiä joka yö 03-05 välillä, ja horrostaa uudelleen, jos pystyi.
      Nyt koisaan jo yhtä soittoa 4-6 tuntia, ja sinkoituu pystyyn univajeessa, ja päivällä väsyttää ja unettaa.
      Tiedä korjaantuuko tämä koskaan, eli onko nuppi jo viinalla lahonnut lopullisesti?

      • korjaantuu

        Neurologia pyrkii eheytymään. Jos et ala ottaa, nukut vielä öitä läpikin - ellei muuta stressiä ole.


      • VITTU!!!!
        korjaantuu kirjoitti:

        Neurologia pyrkii eheytymään. Jos et ala ottaa, nukut vielä öitä läpikin - ellei muuta stressiä ole.

        Oo vittu hiljaa, mä oon vetäny kolme viikkoa putkeen ja meinasin hirttää itteni jo toisen viikon alussa. Niin Se vaan menee, mä oon ihan Leaving Las Vegas moodissa. Mua ei nappaa nytki just vedin pullon Greizerin nougat likööriä. Mä varmaan tapan itteni tällä mutta minkäs teet.


      • Anonyymi
        VITTU!!!! kirjoitti:

        Oo vittu hiljaa, mä oon vetäny kolme viikkoa putkeen ja meinasin hirttää itteni jo toisen viikon alussa. Niin Se vaan menee, mä oon ihan Leaving Las Vegas moodissa. Mua ei nappaa nytki just vedin pullon Greizerin nougat likööriä. Mä varmaan tapan itteni tällä mutta minkäs teet.

        Kyllä veivi irtoo muiltakin, älä siitä mitään numeroo kannata tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe