Parin päivän kännäys ja nukuttaa vielä hyvin. Pitempi ryyppyputki/putket. Vie unettomuuteen. Mistähän johtuu?
Kestää kaksi viikkoa raittiina, ennen kuin uni syvene.
ryyppyputki
9
2411
Vastaukset
- vapautunut 40+
tuo juuri pistää miettimään, onko alkoholi ihan terveellistä aivoille. Itse aikoinani kärsin juuri tuosta ongelmasta, enkä halunnut käyttää mitään lääkitystä (paitsi akuutteihin ensivaiheisiin liskojen öinä). Ja aina kun oli saanut suhtkoht kohdilleen ne unet, niin eiköhän taas pitänyt mennä pilaamaan koko homma.
Nyt kun on lopetuksesta useita vuosia, nautin nukkumisesta, enkä enää herää sellaisiin morkkiksiin kuin juomavuosina. Uni on niin tärkeä terapiamuoto minulle, etten siitä hevillä luovu.
Jos siis olet tehnyt noin radikaalin havainnon, vähennä juomista tai lyhennä ryyppyputkia (helpommin sanottu kuin tehty, en siihen itsekään kyennyt, ennen kuin vihelsin pelin poikki kokonaan). - ja vastaus
oliki siinä. ja ratkaisu myös, jos sinä sitä haet nyt tai sitten, kun olet riittävästi pilannut terveytesi.
asiahan on pelkästään itsestäsi kiinni.
oireiden hoito vaan pahentaa itse ongelmaa.
se a-ongelma pitää hoitaa jos aikoo elää .
ryyppyputki...Vie unettomuuteen- Jep Jep
Siinähän se onkin aika kova juttu, että jos on siihen elämiseen jo ehtinyt mennä kiinnostus, niin milläs se saadaan korjattua, jos kaikki masennuslääkkeet ja muut on jo kokeiltu, eikä mikään tuo kuolemanpelkoa takaisin?
- belarus
Itse tein aikoinaan samantyyppisen havainnon. Minulla oli ilmiselviä krapulan oireita vielä parin viikon kuluttuakin putken katkaisusta, vapinaa, ahdistusta/masennusta ja tuota mainitsemaasi unettomuutta. Saatoin herätä yöllä 3-4aikaan ja oli turha yrittää enää unta, vaikka olin väsynyt.
Hain niihin apua TK:n lääkäriltä ja pian olinkin benzo-koukussa, ja tukevasti.
Sekakäyttöähän siitä seurasi, ja viimeaikoinaan se vasta oli helvetillistä.
Saman tapainen ihmeellinen huomio kohdistui kossupullon nappaamiseen illalla.
Kun alkuaikoina puolenlitran kossupullo riitti takaamaan "hyvät unet", loppuaikoina sen vaikutus muuttuikin päinvastaiseksi. Jos joi vaikkapa perhekossun, oli turha yrittää enää nukkua, vaan oli lähdettävä etsimään kyliltä lisää juotavaa.
Yömyssy olikin muuttunut stimulaattoriksi.- Örvellin kirjoitukset
Joo, ja se on kaikesta "hauskointa", että joskus vain pari tuntia nukuttuaan, täytyy nousta ylös vetään pari kaljaa, kun oksettaa, ja sitten taas pärjää muutaman tunnin. Sitten tietysti taas täytyy juoda jotain, koska oksettaa.
Tällaisella meiningillä unet jää aika vähälle.
- ---+
Tarkoitan, että unihäiriöidem kesto riippuu kännäämisen kestosta.
Itse olin puolisen vuotta hutikassa, ja nyt neljäntenä selvänä kuukautena pätkänukkuminen jatkuu vieläkin.
Pari kuukautta piti käpehtiä joka yö 03-05 välillä, ja horrostaa uudelleen, jos pystyi.
Nyt koisaan jo yhtä soittoa 4-6 tuntia, ja sinkoituu pystyyn univajeessa, ja päivällä väsyttää ja unettaa.
Tiedä korjaantuuko tämä koskaan, eli onko nuppi jo viinalla lahonnut lopullisesti?- korjaantuu
Neurologia pyrkii eheytymään. Jos et ala ottaa, nukut vielä öitä läpikin - ellei muuta stressiä ole.
- VITTU!!!!
korjaantuu kirjoitti:
Neurologia pyrkii eheytymään. Jos et ala ottaa, nukut vielä öitä läpikin - ellei muuta stressiä ole.
Oo vittu hiljaa, mä oon vetäny kolme viikkoa putkeen ja meinasin hirttää itteni jo toisen viikon alussa. Niin Se vaan menee, mä oon ihan Leaving Las Vegas moodissa. Mua ei nappaa nytki just vedin pullon Greizerin nougat likööriä. Mä varmaan tapan itteni tällä mutta minkäs teet.
- Anonyymi
VITTU!!!! kirjoitti:
Oo vittu hiljaa, mä oon vetäny kolme viikkoa putkeen ja meinasin hirttää itteni jo toisen viikon alussa. Niin Se vaan menee, mä oon ihan Leaving Las Vegas moodissa. Mua ei nappaa nytki just vedin pullon Greizerin nougat likööriä. Mä varmaan tapan itteni tällä mutta minkäs teet.
Kyllä veivi irtoo muiltakin, älä siitä mitään numeroo kannata tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019