Olemme lähdössä ensi keväänä Phukettiin ja nyt näin hyvissä ajoin ptäisi alkaa selvitellä miten keliaakikkona siellä pärjään. Meillä on huoneistohotelli juuri tämän takia, Kata Beachillä. Joten pystyn itse laittamaan ruokaa, jos sillä suunnalla on ruokakauppoja? olen jostain lukenut että Phuketissa on myös suomalaisten pitämiä ravintoloita, koska en tiedä miten paikalliset osaavat suhtautua keliakiaan? Osaatko sanoa Tahaimaalaisesta ruasta noin yleensä, että kuinka yleistä edes on vehnän/ohran/rukiin käyttäminen ruuan laitossa?
kiitos vastauksestasi
keliaakikkona Phuketissa
2
533
Vastaukset
- lupaat että
et enää massapostita tätä moneen kertaan joka palstalle? Ruis ja ohra eivät todellakaan kuulu thaimaalaiseen ravintoon (duh...) eikä juuri vehnäkään. Ravintolan perusruoka, siis thaimaalaisen ravintolan, on yleensä gluteenitonta, kunhan et tilaa mitään friteerattua. Et kai oikeasti aio sinne matkustettuasi syödä suomalaisissa ravintoloissa? Thaimaassa todennäköisesti vatsasi voi paljon paremmin kuin Suomessa.
Yksi keliaakikkoystäväni käyttää tätä periaatetta: kun syö mitä paikallisetkin syövät, se on gluteenitonta. Hän ei tosin harrasta massaturistikohteita.- Keli24
Voisin kuvitella että siellä toimivat suomalaiset ravintoloitsijat eivät todellakaan (tai välitä kun ei ole Suomen lainsäädäntöä) tiedä mitään gluteenittomasta ruokavaliosta! Suomessa sentään on useissa (mutta ei kaikissa tiedetä mitään) ravintoloissa koulutettu suomalaista henkilökuntaa, mutta erittäin epätodennäköisesti thaimaalaista henkilökuntaa on koulutettu yhtään mihinkään. Mene keliakiapalstalta kysymään, jos sieltä löytyy joku tietäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381456
- 1101203
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261033Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644