Mistä turvasumutin

-rauhaton lenkkeiliä-

Mistä saisi turvasumuttimia ostaa ja miten ne toimii. En keksi muuta suojaa itselleni, kun olen paljon ulkoilemassa ja minulle on tultu ehdottelemaan muutamia kertoja.Yritän valita ulkoilu lenkkini siten että vältän pimeitä ja syrjäisiä paikkoja, mutta tuntuu että sekään ei auta. Pelkään että jotain tapahtuu.Haluaisin jotain suojaa, jotta voisin tuntea oloni hieman turvallisemmaksi.Kyllästynyt pelkäämään!

14

4383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuotetestaaja

      Jos olet aikonut hankkia sumuttimen turvaksesi, on sinun muistettava se että tänäpäivänä sumuttimiin vaaditaan kaasusumutin kurssin käyminen ja luvan saaminen sumuttimen ostoon, hallussapitoon ja käyttöön. Nyttemmin markkinoilta löytyy myös lupavapaita sumuttimia, niiden teho on ollut kyseenalaista ja uskaltaisin väittää että ne ei turvaa riittävästi kun puolustaudutaan hyökkääjää vastaan.Olen testannut muutamia,ainoa tuote jonka olen itse todennut tehoavan ja vaikuttavan, näistä lupavapaista on ollut joku gel 3 niminen, tilasin sen nettikaupasta. Googlaa turvasumutin ja etsi akm... sivusto. Muista kuitenkin että lenkkeillessäsi mahdollinen hyökkäys voi tulla nopeasti ja sumuttimen käyttö pitää tapahtua nopeammin, joten kannattaa tutustua hieman tuotteeseen ja sen käyttöön. toivottavasti näistä nyt oli jotain apua sinulle.. Rauhaisia lenkkejä!

    • eikä vaadi lupaa

      Mene Talinnaan ja osta sieltä erä-aseliikkeestä aivan laillisesti (EI VAADI LUPAA) kunnon sumutetta. Muista se, että Suomen tullissa tai maaperällä luvatta hallussapitämääsi sumutetta pidetään ampuma-aserikoksena! Selviät sakoilla ja se on pieni hinta siitä että olet turvassa.

      Pyydä OC eli OLEORESIN CAPSICUM paprika- kyynelkaasu seosta sisältvää sumutetta. Tehoaa narkkareihinkin kunhan muistat ravistaa purkkia ennen käyttöä, jotta paprikat sekoittuvat!

      Itse olen joutunut 2-3 kertaa sumutetta käyttämään. Hyökkäus on pysähtynyt välittömästi, kohde lamaantuu täysin jolloin itse voit poistua turvallisesti paikalta :D

      • vielä että

        saakohan etälamaannuttimia mistään netistä tms?


      • 987123

        Kylläkään lenkkeilijälle ei kaasu-aseesta mitään hyötyä ole. Päällekarkaus tulee yllättäen, ja et todellakaan ehdi mistään taskusta alkaa asetta kaivelemaan. Vai pitää vielä ravistaa ennen käyttöä :) Pyydä narkkia odottamaan tovi että saat aseen kaivettua taskusta ja että ehdit sitä ravistelemaan.
        Joo Tallinnasta ei kannata ostaa: luvattomalla kaasulla saatat aiheuttaa vastapuolelle että itsellesi elinikäisen näkövamman, ja arvaatko kuka on maksumiehenä ?


      • hörhön
        987123 kirjoitti:

        Kylläkään lenkkeilijälle ei kaasu-aseesta mitään hyötyä ole. Päällekarkaus tulee yllättäen, ja et todellakaan ehdi mistään taskusta alkaa asetta kaivelemaan. Vai pitää vielä ravistaa ennen käyttöä :) Pyydä narkkia odottamaan tovi että saat aseen kaivettua taskusta ja että ehdit sitä ravistelemaan.
        Joo Tallinnasta ei kannata ostaa: luvattomalla kaasulla saatat aiheuttaa vastapuolelle että itsellesi elinikäisen näkövamman, ja arvaatko kuka on maksumiehenä ?

        hääriä rauhassa niin säästyt monelta. Suomessa itseään tai omaa omaisuutta puolustava voi saada syytteen häirinnästä ja usein myös saa.


      • kp__87
        vielä että kirjoitti:

        saakohan etälamaannuttimia mistään netistä tms?

        taitaa kyseinen vehje olla suomessa luvan varainen. Jos ei peräti laiton. Ainakin mitä muistelen Extreme Duudsoneilta (huono sekottaa ED:t näin vakavaan aiheeseen, tiedän) takavarioidun muutamanki etälamaannuttimen...

        Suosittelisin jotai muuta "asetta"...


      • Oteta sitä pois

        Vaan maksat sakot ja saat pitää sumuttimen?


    • tässä neuvo

      Ääni on aina ollut tehokas ase.
      http://www.supernova.fi/product/161/bodyguard_130db_nihlytin/
      130 desibeliä on aika hyvä pelote.
      Ei vaadi kantolupaa.
      Pistä se ranteeseen lenkillä kiinni tai teippaa.

      Maksaa toimituskuluineen 18 euroa.
      Toivottavasti ei tullut liikaa mainostusta.
      Itsellä on tuo ja sen takia suosittelen.

    • DOBERMAN

      Käy ostamassa kunnon koiraa itelles.....

    • Yksi vaihtoehto on

      Sellainen värjäävä spray,ei vaadi lupaa,saa esim. lukkoliikkeistä,olen nähnyt ihan ns. halpakaupan hyllyssäkin.

      Hyvä on myös jo aiemmin mainittu äänihälytin,pieni ja kätevä,ostin aikanaan lukkoliikkeestä,karkotin autokatoksemme hiipparit laukaisemalla nurkan takana hälyn.
      Ei muuten olisi uskonut miten lujaa sellaiset lutahousut juoksivat.

    • uujåjä
    • Tyytyväinenasiakas

      Lupavapaat turvasumuttimet edullisesti kauppa.ss-palvelut.fi. Yritys järjestää myös koulutusta sumuttimen turvalliseen käyttöön kysynnän mukaan.

      • yhjgty

        Kuvittelet varmasti saavasi paljonkin asiakkaita kaivamalla seitsemä vuotta vanhan ketjun arkistosta, ja laittamalla mainoksesi sen jatkeeksi?


    • kuulasumutin

      Suosittelen ostamaan 6,35mm kuulasumuttimen. On näppärän kokoinen, tai jos iso tasku niin 9mm. Sitä toki on helpommin saatavana, ja siitä saa pienemmän tuomion. 6,35 on taskusumutin, saattaa rapsahtaa törkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe