Itseoppineet tanssijat!

Me.

Hey! Liikkuuko täällä itseoppineita popping,hiphop,street, tanssijoita? Itse olen harrastellut oma oppisesti, videoita / muita seuraamalla vuoden ajan. Tanssi tunneilla kävin joskus vuosia sitten (Break ja street) eikä kiinnostusta enää mennä opettelemaan askelia ja maksamaan siitä kymmeniä euroja tunti. Koreografioita osaan lievästi mutta pää osin freemind tanssija. Ideoita miten saisin itteni enemmän tähän suomen tanssikulttuurin esille, tai porukoihin, ilman että osallistun näille tyyreille tanssitunneille. Helsingistä päin olen ja ikää on 19vuotta. Tuntuu kuitenkin että tanssi piirit täälläkin päin on hyvin pienet..

4

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaa tartteis

Missä ihmeessä oot käynyt breikki/popping/street tunneilla jos useita kymppei oot maksanut per tunti????missä niin kallista on.

Noin laajemmin,ni jos haluat näkyä ja saada arvostusta ja silleen, ni valitettavasti se kyl jonkun verran maksaa. Jonkun tanssikoulun oppillaana esim voit päästä esiintymis ryhmiin mukaan mut joudut maksamaan tunneist, tai sitte voit tietty esim osallistua disco/show/street kisoihin mut osallistumis maksu niissäki on, ja usein pitää olla jonkun koulun jäsen et voi osallistua myös.

Jos aiot esim ammattilaiseksi niin kilpailu on niin kovaa et koulutus painaa, joten kyl suosittelen et maksat joistakin tunneist että sulla on sit jotain taustaa. Pelkästään itse harrastelemal ja klubittamal ym ei pääse ammattilaiseks, eikä "piireihin" jos mä nyt ymmärsin oikein mitä ajat takaa. Vaik oot eritt.hyvä tanssija esim klubilla tai muuten, ni ilman opintoja et ammattilaisena kauheen pitkälle pääse. Se on sama kuin muissaki hommissa, menestyksen eteen tarttee paiskia töitä ja opetella, lahjakkuus on hyvä pohja mut tarttee oikeesti treeniä ja tieto taitoa lisäks.

• Me.

Kiitokset hyvästä vastauksesta. Kävin joskus ajat sitten tanssiopistolla breakdance tunneilla, en muista paljon se tarkalleen oli mut jotai kymppejän, kympin? tunti. Ihan samaa oon tässä itse käyny läpi et ei kai tosissaan oo muuta vaihtoehtoa ku mennä niille tunneille, mutta siin on viel se et mulla ei oo hajuakaan millä tasolla noissa tunneilla mennään, tiedän ihmisiä ketkä on jatkavien 5 kursilla, mutta tietoa/taitoa tanssista ei kuitenkaa juuri ole. En usko siihen että kehittyy tanssijana käymällä tunnin viikossa tekemässä yhen koregorafian ja oppimmassa yhden tai kaksi liikettä. Se vaattii henkisesti sellasta treeniä ja malttia, minkä kanssa ite oon taistellu viimesenä vuotena aikalailla.

Tarkotitko koulun jäsenenä olemisella, että käy jollain tanssitunneilla? Että pääsee osallistujaksi, vai käsitinkö väärin. Kuitenkin noista koulutuksista mitä oon yrittäny ottaa selvää, niin pohjautuu nykytanssiin ja balettiin. Hienoahan se ois käydä sellanen tutkinko ja laajentaa tietämystä mutta tuskin mulle kauheen todennäköistä.

Niin ja vielä tosta klubi hommasta, mun kohalla ei oo kyllä kyse mistään klubi tanssimisesta. Harjoittelen päivittäin 1-2tuntia, joskus lepo päiviä.

Mutta siis ammattiopetus ei tietenkään olisi pahitteeks, tai ylipäätänsä ammattilaisen näkemys mun tanssista ois mielenkiintoista.

• tanssi työläinen
        Me. kirjoitti:

Kiitokset hyvästä vastauksesta. Kävin joskus ajat sitten tanssiopistolla breakdance tunneilla, en muista paljon se tarkalleen oli mut jotai kymppejän, kympin? tunti. Ihan samaa oon tässä itse käyny läpi et ei kai tosissaan oo muuta vaihtoehtoa ku mennä niille tunneille, mutta siin on viel se et mulla ei oo hajuakaan millä tasolla noissa tunneilla mennään, tiedän ihmisiä ketkä on jatkavien 5 kursilla, mutta tietoa/taitoa tanssista ei kuitenkaa juuri ole. En usko siihen että kehittyy tanssijana käymällä tunnin viikossa tekemässä yhen koregorafian ja oppimmassa yhden tai kaksi liikettä. Se vaattii henkisesti sellasta treeniä ja malttia, minkä kanssa ite oon taistellu viimesenä vuotena aikalailla.

Tarkotitko koulun jäsenenä olemisella, että käy jollain tanssitunneilla? Että pääsee osallistujaksi, vai käsitinkö väärin. Kuitenkin noista koulutuksista mitä oon yrittäny ottaa selvää, niin pohjautuu nykytanssiin ja balettiin. Hienoahan se ois käydä sellanen tutkinko ja laajentaa tietämystä mutta tuskin mulle kauheen todennäköistä.

Niin ja vielä tosta klubi hommasta, mun kohalla ei oo kyllä kyse mistään klubi tanssimisesta. Harjoittelen päivittäin 1-2tuntia, joskus lepo päiviä.

Mutta siis ammattiopetus ei tietenkään olisi pahitteeks, tai ylipäätänsä ammattilaisen näkemys mun tanssista ois mielenkiintoista.

Sen verran oon tekemisis tanssin"ammattilaisten" ja kovantason harrastajien kans, et tiedän et sun ikäisellä (19vee) kovantason tanssijalla on yleensä taustalla bale/nykäri/jazztunteja aika paljon vaik oliskin pääasias street lajien tanssija.Mä luulen et joku jazztanssi vois antaa sulle lisää näkökulmaa tanssiin kunhan hyvä koulu löytyy.Jos tosissaan haaveilet edistyneemmäst tanssi urast niin etsi koulu joka antaa "taiteen perusopetusta" koska siel jazz/nykäri/bale tunnit on etenvää opetusta jossa sun opiskelua seurataan ja saat henkoht palautteen ja jos viel kerrot että mikä sun tavoite on niin ne osaa paremmin auttaa. Ton huono puoli on et oikeesti m-a-k-s-aa mut opiskelu maksaa ja sit varmasti saat laatu opetuksen ja hyvän pohjan.

Tanssiammattilaisen kuuluu paits osata liikkua hyvin niin tietää aika paljon perus jutskia tanssista ja vartalon kannatuksest ja kehonhuollost ja musiikista ja koreografioiden tekemisest isommassa mitta kaavassa, koska sellast tanssijaa joka ei tiedä esim alan perus sanastoa tai ksitteit on koreografin vaikee ohjata,eli vaiksusta suntuis turhauttavalt lähtee jonnein kouluun ja maksaa "mansikoita" niin jos oot tosissas tavoittees kanssa niin se kannattaa,,,varsinki kun sul on ikää kuitenki melkeen 20 ja se on aika korkee ikä lähtee tanssi koulutukseen jos meinaa yhtään ammattilaiseksi.

Jos jotain semi ammatilaishommaa meinaat niin tietty ain kannattaa metsästää mahdollisuuksia mennä joihinki näyte tansseihin tai kykyjen etsintä juttuihin, esmes Lintsil on Vihreä Oksa revyy en tiedä mitä kautta sinne on tälle vuodelle haettu esiintyjät mut jotain vastaavaa: http://www.linnanmaki.fi/fi/valokarnevaali/ohjelma/vihrea_oksa_-revyy

• Me.
        tanssi työläinen kirjoitti:

Sen verran oon tekemisis tanssin"ammattilaisten" ja kovantason harrastajien kans, et tiedän et sun ikäisellä (19vee) kovantason tanssijalla on yleensä taustalla bale/nykäri/jazztunteja aika paljon vaik oliskin pääasias street lajien tanssija.Mä luulen et joku jazztanssi vois antaa sulle lisää näkökulmaa tanssiin kunhan hyvä koulu löytyy.Jos tosissaan haaveilet edistyneemmäst tanssi urast niin etsi koulu joka antaa "taiteen perusopetusta" koska siel jazz/nykäri/bale tunnit on etenvää opetusta jossa sun opiskelua seurataan ja saat henkoht palautteen ja jos viel kerrot että mikä sun tavoite on niin ne osaa paremmin auttaa. Ton huono puoli on et oikeesti m-a-k-s-aa mut opiskelu maksaa ja sit varmasti saat laatu opetuksen ja hyvän pohjan.

Tanssiammattilaisen kuuluu paits osata liikkua hyvin niin tietää aika paljon perus jutskia tanssista ja vartalon kannatuksest ja kehonhuollost ja musiikista ja koreografioiden tekemisest isommassa mitta kaavassa, koska sellast tanssijaa joka ei tiedä esim alan perus sanastoa tai ksitteit on koreografin vaikee ohjata,eli vaiksusta suntuis turhauttavalt lähtee jonnein kouluun ja maksaa "mansikoita" niin jos oot tosissas tavoittees kanssa niin se kannattaa,,,varsinki kun sul on ikää kuitenki melkeen 20 ja se on aika korkee ikä lähtee tanssi koulutukseen jos meinaa yhtään ammattilaiseksi.

Jos jotain semi ammatilaishommaa meinaat niin tietty ain kannattaa metsästää mahdollisuuksia mennä joihinki näyte tansseihin tai kykyjen etsintä juttuihin, esmes Lintsil on Vihreä Oksa revyy en tiedä mitä kautta sinne on tälle vuodelle haettu esiintyjät mut jotain vastaavaa: http://www.linnanmaki.fi/fi/valokarnevaali/ohjelma/vihrea_oksa_-revyy

Tosi hyvä vastaus, kiitokset. Mutta niin, mielenkiintoistahan se ois käydä muuhun tyyliin perustuvilla tanssitunneilla, kyllä. Koulutusta en oikeestaan hae, tai siis mitään pidempi pohjaista AMK jne. Jos joku lyhyt kurssi teoreettisesti tanssista, ois hieno homma. Noista kykyjen näyttämis jutuista, oon koitanu ettiä kaikkia koe-esiintymisiä yms. tosin tuloksetta.
        Oikeestaan mun tavote tällä hetkellä on vaa saada tää tanssi mulle laajemmaks, koska oon yksin tanssinu vuoden, ilman minkään näköstä ohjausta tai toisten mielipiteitä. Ja jos jostain just löytyis jotain koe esiintymisiä tai vastaavaa, tai jotain mistä vois lähtee rakentaa itteensä ja tätä. Siks lähinnä tän tänne kirjotinkin et jos jollain ois saman tyylistä kokemusta, tai tietäis miten edetä tästä tilanteesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe