Kävin koko foorumin läpi, mutta ei löytynyt tietoa minun ongelmaan. Eli: avasin Gilera Ice merkkisestä skootterista variaattorin tarkoituksenani ottaa prikka pois, mutta sielä olikin 2kpl prikkoja etumaisten lautasten välissä.
Kuuluuko tästä ottaa molemmat prikat vai toinen vain? Sitten toinen kysymys on, että missä on se hukkaputki. Pakoputkesta haarautuu 2 erillistä pientä putkea. Toinen niistä jatkuu johonkin moottorille asti ja toinen on tulpattu putki ja noin 15-20cm pitkä. Ja sitten muita virivinkkejä otetaan mielellään vastaan ;) Kiitos vastauksista jo etukäteen!!
Prikka pois Gilerasta
7
2854
Vastaukset
- Gallu
En tunne kyseistä välinettä mutta todennäköisesti toinen prikoista on paksumpi. Jos näin on, niin paksumpi prikka pois.
Hanki samalla kevyemmät variaattorin rullat, niin saat paremman kierrosherkkyyden ja kiihtyvyyden.- Jony
samanlaisia oli molemmat prikat. otin pois toisen, mutta minkään laisia vaikutuksia ei tullut.. uskaltaakohan koittaa vielä toisen prikan pois ottoa. jos lautaset menevät liikaa kiinni, niin voiko variaattorin remmi nousta pois paikaltaan? jos näin käy, niin varmasti tulee muutakin tuhoa aikaiseksi?
- QQQ
Siis, Gileroissa on yleensä sormusmallinen prikka, eli todella pieni, eikä mikään levy. Älä missään nimessä mitään levyjä irroittele. Se löytyy yleensä niiden suurien rullien (levyjen) alta.
Hukkaputken löydät, kun katsot skootterin alle rengaiden väliin. Missä pakoputki jakaantuu kahteen eri osoitteeseen. Toinen kulkee oikeaa reittiä, mutta toinen tekee hukkareissun, eli ottaa turhaa tehoja pois. Tulpattuputki on mitä todennäköisemmin hukkaputki. Tämän peität metallilevyllä ja hitsaamalla kiinni. Huoltopaikkojen hommaa sanon minä. Ite vuokrasin hitsaajan, hoidin homman ite, mutta saa kyllä tuntea skootterin hyvin että kannattaa ite mennä säätäilemään.
Muita virityksiä, kun niin pyysit:
- Tehari (lähes pakollinen jos vähänkin haluaa panostaa skootteria)
- Kevyemmät rullat (takaa voiton liikennevaloista ;)
- Isompi kaasutin (menee jo vähän insinööri puuhaksi, mutta kun on aloittanut virittämään, niin samapa tuo)
- 70cc kone. (70 kuutioinen kone korvaa kaikki pienet viritykset. Plussaa on se, että se on todellakin helppo vaihtaa 50cc pyttyyn.)
- Eri malleissa voi olla lisää pieniä rajoittimia.
Itelläni on kaikki paitsi 70cc kone. Hyvin kulkee.- Mechanic
Eli kun vireistä kysytään:
Pyöräni: Yamaha Aerox -99
Pytty: Malossi 70cc Racing (ulkomailta)
Putki: Leo Vince ZX (käsintehty kisaputki ulkomailta)
Vari: 4.3g rullat ja molemmat prikat pois
Kaasari: 16mm Dellorto phbn (muistaakseni)
Huippunopeus: 120km/h (mittarinopeutta)
Ja nopeampaa mopoon perustuvaa laitetta ei ole tullut vastaan. Ja lisäksi on rakennettu konkka rajoitin, jolla huippunopeus saadaan laskettua n.50km/h vauhtiin.
- Jape
Ne molemmat on ylimääräisiä siellä, ota pois vain.
Hukkaputki varmaan selvisi eli sekin tukkoon mutta kannattaa leikata se siististi irti että voi sen sitten hitsata siihen peitelevyn päälle feikiksi. Se toinen putki, ohuempi siis, on katalysaattoriin menevä eikä sen tukkiminen auta mitään.- 8+2-3=7
Ei minust kannata hitsata. Onistuu nopeammin ku laittaa kemiallista metallia mitä saa ainakin seon varaosa liikeestä jos sellainen löytyy lähi mailta. mulla on tehty näin...
- `llr
mites on kun ottaa noin prikat pois ja laittaa putken umpeen niin pitääkö vaihtaa suutinta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832