Oppia ikä kaikki

Kaihisilmä

Minun piti vain pyytää jotakin ysrävällisesti kertomaan, miten sähköpostissa toimitaan, esim. pitääkö kirjautua ulos, kun lopettaa ja mitä tarkoittaa tili jne. Sen sijaan jouduin johonkin pahuksen rumbaan, johon en ensinkään osaa askelia. Tuli nimimerkkiä, salasanaa, jotain galleriaa ja niin olen nyt täysin pihalla ja aion mennä nukkumaan ennekuin takamus totisesti puutuu. Jos joku ilman keljuilua kertoisia nuo e.m., että osaisin hieman. Ja mikä se Gallariakin oli, onko se tarpeelista ja mitä sekin tarkoittaa. Käyn huomenna katsomassa, löytyykö joku kärsivällinen sielu. Kiitos etkäteen ja öitä.

10

440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä lannistu ,minäkin olen täällä jo vanha tekiä ,ja niinvaan hävis jo kirjoittamani sepustus ,jossa annoin ohjeita ,nyt koitan muistaa mitä siihen kirjoitin.

Sähköposti kenkkuilee minullakin ,mutta kokeilemalla sekin toimii.

Galleria on minunmielestäni kaikilla jotka ovat
      Kirjautuneita , ja se onkin mukavaa kun haluaa katsoa kaverin Profdiilia ,sen saa auki kun Klikkaa sitä nimen vieressä olevaa kortin näköistä "pääsylippua" niin jo aukes ,ehkä kuvakin hänestä.

Kaikilla onkin sitten hen,koht. oma sivu siellä.

Minä itse aloitin eläkkeelle päästyäni n8v sitten
      tämän tietsikan tutkimisen .
      Ja nyt en antaisi pois,on tämä niin mukava laite.

Koitahan viihtyä täällä meidän seurassa ,ei se aina ole niin helppoa, koska meillä kaikilla "tuppaa"olemaan omia mielipiteitä.

• Kaihisilmä

kaikille mukaville ihmisille!

Löysin ruudun alanurkasta pienen tekstin: "opastus".
        Nyt olen jo keksinyt paljon uusia juttuja.

Muuten "Kaihisilmä" on nimimerkkinä siksi, että sain siitä juuri tietää ja olen leikkausjonossa TYKS:iin.
        Jos olisi hymiöitä laittaisin kolme.
        Pärjään toistaiseksi. Kiitos!

• Kirkassilmä***
        Kaihisilmä kirjoitti:

kaikille mukaville ihmisille!

Löysin ruudun alanurkasta pienen tekstin: "opastus".
        Nyt olen jo keksinyt paljon uusia juttuja.

Muuten "Kaihisilmä" on nimimerkkinä siksi, että sain siitä juuri tietää ja olen leikkausjonossa TYKS:iin.
        Jos olisi hymiöitä laittaisin kolme.
        Pärjään toistaiseksi. Kiitos!

"leikkauksen" jälkeen tänne kirkassilmien joukkoon.
        Tätäkin kirjoitan ilman laseja.
        Silmän sisällä olevat agryylilimpit riittää.

• mummukainen

Olen sitkeästi pyytänyt nuorilta apua.
      Rahalla on ihmeellinen voima,mutta aina ei sekään auta kun ovat niinkiireisiä !
      Menen lähipäivinä ilmaisille lähikortteli kursseille.
      Laitoin listan missä tarvitsen apua!
      Kävin kansalaisopistolla parikin kurssia, mutta enpä paljon oppinut, kun meitä oli luokassa ainakin kaksikymmmentä tai enenmänkin.
      Lähes kaikki ensiavun tarpeessa !
      Lisäksi ovat liian kalliita eläkeläiselle*

• Helepeena

Aloitin verraten vanhana eikä ongelmia ole puuttunut, mutta nykyaikana "opettajia" on jo useammassa polvessa. Otan kännykän käteen, istun koneelle ja sanon "mitä mä teen". Kerron ongelman ja pian alkaa kuulua: "paina sitä ja sitä nappulaa" Teen työtä käskettyä ja kerron mitä ruudussa näkyy. Näin mennään eteenpäin ja asiat selviävät.
        Kokonaan toinen juttu on muistanko mitä teen kun asia seuraavankerran tulee esille.

• harjoitus tekee mestarin.
        Kerralla, siis yhdellä kurssillakaan, ei voi oppia kuin alkeet.
        Sitten on näitä ystävällisiä ja ilmaisia nettineuvojia.
        Itse olen usein saanut apua esim. AfetrDawn.com kavereilta ja onhan niitä muitakin helppipaikkoja.
        Aluksi täytyy tietysti oppia sen verran, että osaa kysyä oikein.
        Pelkkä apua tai help ei taida riittää.

• Jopel+nk

Vanha sanonta
      "muna on viisaampi kuin kana"
      pitää näissä asioissa hyvin paikkansa.
      Jokainen 12-14v. lapsikin osaa jo meitä neuvoa näissä asioissa.
      Jos ei omia lapsen lapsia ole, niin tutuilla varmaan on.

• Jatta

vasta tämän vuoden keväällä hommasin tämän koneen, minulle antoi oppia 11 v. pojanpoika.

Tuli mielellään, kun sai vähän taskurahaa.
        Itse sitten vain kokeilemalla ja harjoittelemalla
        olen pärjännyt. Eihän tämä nyt niin vaikeata ole.

• edellinen vielä
        Jatta kirjoitti:

vasta tämän vuoden keväällä hommasin tämän koneen, minulle antoi oppia 11 v. pojanpoika.

Tuli mielellään, kun sai vähän taskurahaa.
        Itse sitten vain kokeilemalla ja harjoittelemalla
        olen pärjännyt. Eihän tämä nyt niin vaikeata ole.

aikoinaan kännykän kanssa. Itse oppimalla ja painelemalla nappuloita se selvisi. Koko ajanhan sieltä tulee selvät ohjeet mitä teet.
        Alussa oli kyllä puhelinlaskut aikamoiset.

• A B C D

Katsopa Selko-e. Saat opastusta niin sähköpostin käytöstä kuin yleensä tietokoneen.
      Selko oppaat on suunniteltu vammaisille ja ovat mahdollisimman helposti ymmärrettäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe