Bali-Lombok-Gilisaaret

rinkkareissu

Balilla ja Gili-saarilla käyneet, kuinka matkustitte tuon pätkän paratiisiin?
Laivalla vai lentäen?
Muitakin tippejä otetaan vastaan siellä käyneiltä :)

6

2619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiertelimme touko-kesäkuussa Balilla, Gili-saarilla (Trawangan ja Air), Lombokilla ja Nusa Lembonganilla. Saarelta toiselle siirryimme laivoilla, käyttäen mm. "open tickettiä", joka kattoi myös osan maakuljetuksista. Halpaa lystiä! Majoituksen etsimme vasta paikan päältä. Pidimme erityisesti Gileistä. Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

      • neumia

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.


      • neumia kirjoitti:

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.


      • Nimetön
        reissaaja56 kirjoitti:

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.


      • Nimetön kirjoitti:

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]


      • balibalibali
        reissaaja56 kirjoitti:

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]

        Suosittelen tuota matkaa lentäen, esim. Merpatilla. Laivalla kestää ja kestää, aikataulut niin ja näin. Lento ainoastaan 25 minuuttia ja noin samalla hinnalla, 25 dollaria/suunta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe