Bali-Lombok-Gilisaaret

rinkkareissu

Balilla ja Gili-saarilla käyneet, kuinka matkustitte tuon pätkän paratiisiin?
Laivalla vai lentäen?
Muitakin tippejä otetaan vastaan siellä käyneiltä :)

6

2497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiertelimme touko-kesäkuussa Balilla, Gili-saarilla (Trawangan ja Air), Lombokilla ja Nusa Lembonganilla. Saarelta toiselle siirryimme laivoilla, käyttäen mm. "open tickettiä", joka kattoi myös osan maakuljetuksista. Halpaa lystiä! Majoituksen etsimme vasta paikan päältä. Pidimme erityisesti Gileistä. Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

• neumia

Hei!

Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.

• neumia kirjoitti:

Hei!

Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.

Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.

• Nimetön
        reissaaja56 kirjoitti:

Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.

Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.

• Nimetön kirjoitti:

Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.

Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]

• balibalibali
        reissaaja56 kirjoitti:

Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]

Suosittelen tuota matkaa lentäen, esim. Merpatilla. Laivalla kestää ja kestää, aikataulut niin ja näin. Lento ainoastaan 25 minuuttia ja noin samalla hinnalla, 25 dollaria/suunta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe