Bali-Lombok-Gilisaaret

rinkkareissu

Balilla ja Gili-saarilla käyneet, kuinka matkustitte tuon pätkän paratiisiin?
Laivalla vai lentäen?
Muitakin tippejä otetaan vastaan siellä käyneiltä :)

6

2434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiertelimme touko-kesäkuussa Balilla, Gili-saarilla (Trawangan ja Air), Lombokilla ja Nusa Lembonganilla. Saarelta toiselle siirryimme laivoilla, käyttäen mm. "open tickettiä", joka kattoi myös osan maakuljetuksista. Halpaa lystiä! Majoituksen etsimme vasta paikan päältä. Pidimme erityisesti Gileistä. Jos reissupäiväkirja ja kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä!
      [email protected]

      • neumia

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.


      • neumia kirjoitti:

        Hei!

        Tiedän, että olen huolissani, ehkä turhaan, mutta ovatko saarille menevät laivat turvallisia ja onko saarilla turvallista muuten.
        Tyttäreni on sinne Balilta menossa. Luin Ulkoministeriön tiedotteen mellakkauhkista tulevien teloitusten vuoksi, joten pientä huolta kannan ainokaisen tyttäreni menosta.

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.


      • Nimetön
        reissaaja56 kirjoitti:

        Itsekin äitinä ymmärrän huolesi. Onhan tarjolla huumeita, paikallisia nuoria miehiä, ruosteisia laivoja ja vielä pommiuhkia kaupan päälle. Gilit ovat erittäin rauhallisia saaria, mellakat ja pommiuhat esiintyvät enemmänkin turistikeskittymissä. Ei ole tarkoitus pelotella, mutta Balin ja Lombokin välillä seilaavat laivat ovat kyllä parhaat päivänsä nähneitä. Tyttäreltäsi varmasti löytyy järkeä olla ottamatta turhia riskejä, huonon sään ym. suhteen.

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.


      • Nimetön kirjoitti:

        Onneksi ei ole yksin. Vaikka on juuri täysi-ikäinen vanhan ajan mukaan ( 21), niin jos olisi ollut lähdössä yksin, olisin yrittänyt vaikuttaa lähtöpäätökseen.Nyt on poikakaveri mukana ja ihan kunnollinen sellainen. Ulkoministeriön sivut ( päivätty 29.10.) alkoivat painaa mieltä ja ne laivat. Menevät sinne huomenna ja ovat viikon.
        Itse olen aina haaveillut menosta Balille ja sen myötä hän nyt päätti mennä sinne ennen äitiä. Voi olla kuitenkin, että minun suunta on KILPIJÄRVELLE TAI SALLAN TUNTSALLE ennemmin kuin BALILLE. Jotenkin turvallisempaa. Kiitos kun vastasit.

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]


      • balibalibali
        reissaaja56 kirjoitti:

        Toivottavasti et heitä haavetta Balille menosta nurkkaan, vaan toteutat sen jonain päivänä itsekin. Olen tehnyt jo kaksi kuukauden rinkkareissua Indonesiassa, ja taatusti menen vielä uudelleenkin. Omatoimisen reissaamisen aloitin vasta, kun omat lapset olivat jo aikuisia.
        Jos reissupäiväkirjani ja kuvat Indonesiasta kiinnostavat, ota yhteyttä!
        [email protected]

        Suosittelen tuota matkaa lentäen, esim. Merpatilla. Laivalla kestää ja kestää, aikataulut niin ja näin. Lento ainoastaan 25 minuuttia ja noin samalla hinnalla, 25 dollaria/suunta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe