männäänkö

torstaina

eetelmannin virskonserttiin? Mie ainakkiin mään!

8

3275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fundeeraaja

Hieman off topic:

Sinänsä näissä Samuli Edelmanin virsikonserteissa ja hänen virsi-innostuksessaan on mielenkiintoinen pikku yksityiskohta:

Samulin isä Toni Edelmanhan oli 1970-luvun ääritaistolaisia ja johti (en tiedä johtaako enää) Kom-teatterin kuoroa sekä oli erittäin merkittävä vaikuttaja äärivasemmistolaisessa "laululiikkeessä".

Toni Edlemanin isä, siis Samulin isoisä Casimir Edelman, oli 1960-luvulla Punkaharjun seurakunnan kanttori, joten yhden sukupolven kierroksen jälkeen Edelmanin suvussa on "palattu" virsiin ja "ympyrä on sulkeutunut". Samuli E ei koskaan tavannut isosiäänsä Casimiria, sillä tämä kuoli auto-onnettomuudessa Punkaharjulla muistaakseni vuonna 1969.

• arvokkaista

tiedoista S. Edelmannia koskien. Oli helppoa jutskata Samulin kanssa hänen suvustaan, varsinkin kun itse olen syntyisin Punkaharjulta. Selittyi myös se, miksi Samulin toinen nimi on Casimir. Terv. Olli T

• Fundeeraaja
        arvokkaista kirjoitti:

tiedoista S. Edelmannia koskien. Oli helppoa jutskata Samulin kanssa hänen suvustaan, varsinkin kun itse olen syntyisin Punkaharjulta. Selittyi myös se, miksi Samulin toinen nimi on Casimir. Terv. Olli T

Olli, mikäli olet Se Olli T miksi sinua luulen, meitä yhdistää sama syntymäkotikunta ja sama nykyinen asuinkunta.

Casimir perheineen asui noin kilometrin päästä lapsuudenkodistani. Tonin pikkuveli taas oli koulukavereitani ja asui noin kilometrin päästä kotoani. Toni käy lähes vuosittain vielä entisillä kotikonnuillaan...

• mukaan

Missähän tämä konsertti on ja mihin aikaan olen kiitollinen jos saan tietoa.

• paikalla

Moikka!
        Perustiedot
        Aika : To 23.10.2008 19:00
        Paikka : Varkauden kirkko, Varkaus
        Osoite : Savontie Varkaus
        Tyyppi : Konsertti
        Genre : Klassinen
        Minä ainakin menen kuuntelemaan hyvää musaa.

• Ei ole

Näyttelijöille ja laulun lurauttelijoille enää muuta estraadia,kuin Varkauden kirkko.Säestääköhän mikä mikä mies Alexi häntä?Mut toisaalta jos ripaus evankeljumia jättäisi siemenen.

• ..mennään..

..kuuntelemaan virsiä livenä. On niitä cd-levyjä pyöritettykin aika paljon ja katsottu televisiosta, miten levyt ovat syntyneet. Mukavaa, että Varkauden seurakunta saa Edelmannin vieraakseen!

• konzertti

oli hyvin vaikuttava ja tunteisiin käyvä. Esim. "Hyvyyden voiman" aikana minua nauratti ja itketti yhtä aikaa. Lähenpä tästä tänään ostamaan herran virsi cd:t, en jaksanut eilen kirkon eteisessä jonottaa, kun oli niin paljon ihmisiä niitä hankkimassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      276
      2530
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2433
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      20
      1639
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      53
      1518
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1376
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1059
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      74
      1049
    Aihe