eetelmannin virskonserttiin? Mie ainakkiin mään!
männäänkö
8
3275
Vastaukset
- Fundeeraaja
Hieman off topic:
Sinänsä näissä Samuli Edelmanin virsikonserteissa ja hänen virsi-innostuksessaan on mielenkiintoinen pikku yksityiskohta:
Samulin isä Toni Edelmanhan oli 1970-luvun ääritaistolaisia ja johti (en tiedä johtaako enää) Kom-teatterin kuoroa sekä oli erittäin merkittävä vaikuttaja äärivasemmistolaisessa "laululiikkeessä".
Toni Edlemanin isä, siis Samulin isoisä Casimir Edelman, oli 1960-luvulla Punkaharjun seurakunnan kanttori, joten yhden sukupolven kierroksen jälkeen Edelmanin suvussa on "palattu" virsiin ja "ympyrä on sulkeutunut". Samuli E ei koskaan tavannut isosiäänsä Casimiria, sillä tämä kuoli auto-onnettomuudessa Punkaharjulla muistaakseni vuonna 1969.- arvokkaista
tiedoista S. Edelmannia koskien. Oli helppoa jutskata Samulin kanssa hänen suvustaan, varsinkin kun itse olen syntyisin Punkaharjulta. Selittyi myös se, miksi Samulin toinen nimi on Casimir. Terv. Olli T
- Fundeeraaja
arvokkaista kirjoitti:
tiedoista S. Edelmannia koskien. Oli helppoa jutskata Samulin kanssa hänen suvustaan, varsinkin kun itse olen syntyisin Punkaharjulta. Selittyi myös se, miksi Samulin toinen nimi on Casimir. Terv. Olli T
Olli, mikäli olet Se Olli T miksi sinua luulen, meitä yhdistää sama syntymäkotikunta ja sama nykyinen asuinkunta.
Casimir perheineen asui noin kilometrin päästä lapsuudenkodistani. Tonin pikkuveli taas oli koulukavereitani ja asui noin kilometrin päästä kotoani. Toni käy lähes vuosittain vielä entisillä kotikonnuillaan...
- mukaan
Missähän tämä konsertti on ja mihin aikaan olen kiitollinen jos saan tietoa.
- paikalla
Moikka!
Perustiedot
Aika : To 23.10.2008 19:00
Paikka : Varkauden kirkko, Varkaus
Osoite : Savontie Varkaus
Tyyppi : Konsertti
Genre : Klassinen
Minä ainakin menen kuuntelemaan hyvää musaa. - Ei ole
Näyttelijöille ja laulun lurauttelijoille enää muuta estraadia,kuin Varkauden kirkko.Säestääköhän mikä mikä mies Alexi häntä?Mut toisaalta jos ripaus evankeljumia jättäisi siemenen.
- ..mennään..
..kuuntelemaan virsiä livenä. On niitä cd-levyjä pyöritettykin aika paljon ja katsottu televisiosta, miten levyt ovat syntyneet. Mukavaa, että Varkauden seurakunta saa Edelmannin vieraakseen!
- konzertti
oli hyvin vaikuttava ja tunteisiin käyvä. Esim. "Hyvyyden voiman" aikana minua nauratti ja itketti yhtä aikaa. Lähenpä tästä tänään ostamaan herran virsi cd:t, en jaksanut eilen kirkon eteisessä jonottaa, kun oli niin paljon ihmisiä niitä hankkimassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049