Nykyään on niin paljon eri vaihtoehtoja eri tyyleilli, mut seuraako nuoret niitä? Vaikuttaako mainokset ja lehdet siihen mistä nuoret tykkää, vai onko jokaisella se oma tyyli?
Jäljitelläänkö toisia, jotta oltais samannäköisiä, eikä erotuttas massasta?
Onko nuoret muodin orjia?
10
608
Vastaukset
- pikkutyttö_vain13
Nykyään monet aika nuoret seuraavat muotia, eihän siinä sinänsä ole mitään huonoa, mutta muodin orjiksi joutuneet kärsivät. Nykyään monet pukeutuvat massan mukaan, ehkäpä siksi että heidät hyväksyttäisiin..en nyt yleistä mitään, sillä en itsestäni pukeudu massan mukana, mutta en ole miään vastarannan kiiski(tai no ihan mikä tahansa...;) )on se ikävää ettei aina uskalla pukeutua niinkuin haluaisi, en minäkään.kai ne lehdet vähän vaikuttavat, mutta en tunne mitään pakkoa pukeutua juuri noin kun lehdessä lukee.mutta siitä saa usein uusia ideoita! mainoksista en saa mitään suuria vaikutuksia, elleivät ole "hienoja" mainoksia(ei jugurtti/ruoka/j.n.e mainoksia) elikkä hienojen merkkien...en nyt oikeen itsekkään saa selkoa mitä mä yritän selittää, mutta siihen lopputulokseen ulin että olen ehkä vähän-muodin "orja"
- Styler
Jaa mä pukeudun niinkuin huvittaa. Valitsen varmalla tyylisilmällä itselleni, ne vaatteet, jotka juuri silloin tuntuvat hyviltä. Ja minusta varsin surullista, että nykyään ei uskalleta pukeutua omanlaisesti, vaan "jämähdetään massaan".
Jos joku tulee mulle aukomaan päätään tyylistä, niin on minullakin oikeus aukoa päänaukojalle hänen tyylistään. Kenelläkään ei ole oikeutta päättää siitä miten pukeudutaan, eikä varsinkaan tulla sanomaan sitä! - iso-o
katsokaa lauantaiaamun lasten ohjelmat niin huomaatte mikä mättää, mainoksia suunnattu 5-10v braz(britney spears vastine barbille)pikku-g,gimmel... ei ole paljon vaihtoehtoja mitä seurata kun kaikkialta tuputetaan sitä yhtä ja samaa.
- iuyuo
Nuoret todellakin ovat muodin orjia!
Tai suomessa tarkemmin massapukeutumisen orjia.
Ovat massajuntteja tai massajuppeja.
Muodissahan olisi valita useita tyylejä joista ottaa omansa, mutta suominuoret pukeutuvat kaikki samaan tylsään tyyliin.
Eli siis lökärit tai farkut LÄHES kaikilla. Todella tylsää.
Missä persoonat tai paremmin pukeutuneet???
Suomalaisten itsetuntohan on huono, siksi kaikki sulloutuvat samaan ankeaan massaan =(
no good.- lilliputti..
no,minäkinpä tuon ajatuksiani julki tästä nykyajan teini massasta..nykyäänhän siis teinit on kuin kaksi marjaa!! ..joo mutta olkoon..ite oon aika persoonallinen pukeutuja ja joku "ONLY" ei vois vähempää kiinnostaa,(tai no vois mut..)Suomessa ei tosiaan uskalleta pukeutua just niinku itte tahtois vaan on pakko liikkua samanlaisissa kuteissa ku muutki..joo siinä se!
- uujoih
Mutta nuorten pukeutuminen määräytyy myös sen mukaan mitä myydään. Minä esimerkiksi yritin löytää mieleisiäni housuja pitkään, enkä halunnut farkkuja. Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että pääasiassa myydään vain pelkkiä farkkuja ja ostin yhdet. Muissa housuissa oli lähes sattumankauppaa löytää sopiva koko.
Kyllä tuo tähän asti kirjoitettu on myös tottakin. Ja hyvä ottaa myös huomioon, että ne vaatteet joilla luodaan sitä persoonallista ja hyvinpukeutuvaa ulkonäköä, myydään vasta tietystä iästä ylöspäin. Ei kaiken ikäisille myydä yhtäpaljon vaatteita, joten turhaa edes kuvitella että kaikki voisivat pukeutua yhtä hyvin. Toivottavasti kaikki nyt tajusivat mitä tässä ajoin takaa. - asiaa
uujoih kirjoitti:
Mutta nuorten pukeutuminen määräytyy myös sen mukaan mitä myydään. Minä esimerkiksi yritin löytää mieleisiäni housuja pitkään, enkä halunnut farkkuja. Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että pääasiassa myydään vain pelkkiä farkkuja ja ostin yhdet. Muissa housuissa oli lähes sattumankauppaa löytää sopiva koko.
Kyllä tuo tähän asti kirjoitettu on myös tottakin. Ja hyvä ottaa myös huomioon, että ne vaatteet joilla luodaan sitä persoonallista ja hyvinpukeutuvaa ulkonäköä, myydään vasta tietystä iästä ylöspäin. Ei kaiken ikäisille myydä yhtäpaljon vaatteita, joten turhaa edes kuvitella että kaikki voisivat pukeutua yhtä hyvin. Toivottavasti kaikki nyt tajusivat mitä tässä ajoin takaa.Nuorista siis 90-95% on massaa nyt. Tod.tylsää.
Sama se oli 80-luvulla, 90-luku oli sen sijaan hieman parempaa aikaa.
Nuoret (10-25-v) siis alistuvat massamuottiin, oma tyyli alkaa kehittymään vasta noin 18-25-v iässä. Joillakin ei koskaan.
Sitten kun ihminen vanhenee (35-45-v alkaen) hän alkaa puolestaan pukeutumaan tylsästi hautaansa asti...
Parhaiten pukeutuvat 18-30-vuotiaat. Tosin tässäkin ikäluokassa suurin osa menee massan mukana...
Eli harva suomalainen pukeutuu koskaan oman makunsa mukaan, aina on massan mukana menijöitä suurin osa =(
Siksi katukuva Suomessa on tylsä ja monotoninen. - hiphope
Se, että pukeutuu farkkuihin, ei vielä tarkoita sitä, että on massateini. Voihan farkkuihin pukeutua myös siksi, että oikeasti pitää niistä ja haluaa pukeutua niihin ja kokee ne omaksi jutukseen. Vai onko mielestäsi niin, että jos farkut olisivatkin nyt out ja vaikkapa viskoosihousut in, niin viskoosihousuinin pukeutuvat olisivat massateinejä ja farkkuihin pukeutujat eivät? Mielestäni myös trendin vastustaminen voi olla trendi.
- GDP
hiphope kirjoitti:
Se, että pukeutuu farkkuihin, ei vielä tarkoita sitä, että on massateini. Voihan farkkuihin pukeutua myös siksi, että oikeasti pitää niistä ja haluaa pukeutua niihin ja kokee ne omaksi jutukseen. Vai onko mielestäsi niin, että jos farkut olisivatkin nyt out ja vaikkapa viskoosihousut in, niin viskoosihousuinin pukeutuvat olisivat massateinejä ja farkkuihin pukeutujat eivät? Mielestäni myös trendin vastustaminen voi olla trendi.
Ihan ensiksi pitää sanoo että onpa tavallista parempi keskustelu täällä ja juttukaan ei ole mennyt sille normaalille nettitasolle.
Hyviä pointteja tuli tuossa aiemmin jo, esim. se, että pitää pukeutua siihen mitä tarjotaan. Ja kyllähän se taitaa niin olla että nuoret massapukeutuvat. Minä mukana. Minä pukeudun mihin pukeudun sen vuoksi, että pidän näistä vaatteista. En siksi, että tahtoisin pysyä mukana trendissä tai etten tahtoisi pudota pois porukasta.
Sen verran vielä sanoisin tuosta "omaperäisestä" pukeutumisesta. Jonkin verran tämä nuorten "omaperäinen" pukeutuminen on sitä, että
lisätään jotain pieniä elementtejä olemassa olevaan trendiin. Ei sillä että haukkuisin, vaan että niin se vaan on. Ja sellainen oikeasti omaperäinen pukeutuminen on usein vähän liikaa minun silmälle. Esimerkkinä hipit tai sitten jotkut taiteilijapersoonat jotka pukeutuu vaikka sun millaisiin riepuihin. Tämä oli vain minun mielipiteeni.
Mutta sen minä vain sanon, että eiköhän sitä aina ole tiettynä ajanjaksona tietty trendi jota hyvin iso osa ihmisistä (nuorista) seuraa. Niin kauan kuin nuorisokulttuuria on ollut, on myös ollut massapukeutumista. - leelo
GDP kirjoitti:
Ihan ensiksi pitää sanoo että onpa tavallista parempi keskustelu täällä ja juttukaan ei ole mennyt sille normaalille nettitasolle.
Hyviä pointteja tuli tuossa aiemmin jo, esim. se, että pitää pukeutua siihen mitä tarjotaan. Ja kyllähän se taitaa niin olla että nuoret massapukeutuvat. Minä mukana. Minä pukeudun mihin pukeudun sen vuoksi, että pidän näistä vaatteista. En siksi, että tahtoisin pysyä mukana trendissä tai etten tahtoisi pudota pois porukasta.
Sen verran vielä sanoisin tuosta "omaperäisestä" pukeutumisesta. Jonkin verran tämä nuorten "omaperäinen" pukeutuminen on sitä, että
lisätään jotain pieniä elementtejä olemassa olevaan trendiin. Ei sillä että haukkuisin, vaan että niin se vaan on. Ja sellainen oikeasti omaperäinen pukeutuminen on usein vähän liikaa minun silmälle. Esimerkkinä hipit tai sitten jotkut taiteilijapersoonat jotka pukeutuu vaikka sun millaisiin riepuihin. Tämä oli vain minun mielipiteeni.
Mutta sen minä vain sanon, että eiköhän sitä aina ole tiettynä ajanjaksona tietty trendi jota hyvin iso osa ihmisistä (nuorista) seuraa. Niin kauan kuin nuorisokulttuuria on ollut, on myös ollut massapukeutumista.nuoret saattaa liian helposti seurata tv-staroja...omia niiltä eri tyylit, kuten huomas kun Gimmel tuli. Monella tytöllä ilmesty sellanen lätsä päähän ja mustia raitoja blondeihin hiuksiin. Toinen leviävä muoti on lahkeet sukkien/kenkien sisään. Niin monet nuoret tunkee ne housujen lahkeet sukkien sisään. Ja osa nuorista laihduttaa sairaalloisesti, että olis normien mukaan "nätti". Laihuuskin on yksi muoti-ilmiö, joka on tosi laajasti levinny...
Eikä kaikki Amerikassa muotia olevat jutut yksinkertaisesti oo Suomeen tarkoitettu. Lantiohousut talvi= 10 cm paljasta ihoa housun ja toppatakin rajojen välissä. On ne Amerikassa hyvät, kun on lämmintä. Suomessa teinit ostaa tosi kinkkanan ja lyhyen takin ja lantiohousut. Eikö niillä jäädy selkä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782