KSML 22.10. "Kärkkäisen mukaan yksikään vuokralainen ei kieltäytynyt hyväksymästä muutosta. Hänestä jyvityksen muutos ei välttämättä ole huono asia niillekään, joiden vuokra nyt nousee."
Ei ollut paljon vaihtoehtoja. JVA:lta tulleessa kirjeessä oli viestinä joko allekirjoitat tai katsomme vuokrasopimuksen irtisanotuksi.
JVA ei paljon vaihtoehtoja anna
15
1433
Vastaukset
- omistusasunto
Pitäiskös niitä vaihtoehtoja olla. Eikös asunnon omistaja päätä millaisella summalla ja ehdoilla asunnon vuokraa?
Vuokralainen saa aivan vapaasti päättää hyväksyykö vuokraehdot. Aina on vaihtoehto muuttaa pois. Vuokranantajalle ei kuulu missä kukin asuu. Vain ehdot hyväksymällä hänen hallitsemassa vuokra-asunnossa voi asua!
Näin sen pitääkin olla.- entinen yrittäjä jklstä
varmaan onkin kun vuokranantajana se normaali ahne tapaus.Itse vuokranantajana en sanele liiemmälti ehtoja vuokralaisille,ja vuokrasopimuskin kun tehtiin kysyin mitä olette valmiit maksamaan ettei tulisi lapsiperheelle,siis vuokralaisille tiukkaa,ja en ole katunut vaikka halvalla menikin.On ainakin itsellä hyvä mieli,sitä kun ei rahalla saa.
- omistusasunto
entinen yrittäjä jklstä kirjoitti:
varmaan onkin kun vuokranantajana se normaali ahne tapaus.Itse vuokranantajana en sanele liiemmälti ehtoja vuokralaisille,ja vuokrasopimuskin kun tehtiin kysyin mitä olette valmiit maksamaan ettei tulisi lapsiperheelle,siis vuokralaisille tiukkaa,ja en ole katunut vaikka halvalla menikin.On ainakin itsellä hyvä mieli,sitä kun ei rahalla saa.
Jos vuokrasopimuksessa mainita vuokraehdoista on tilanne mahdoton vuokranantajalle. Vuokralainen voi halutessaan pitää vaikka hevosta olohuoneessa tai käyttää kylpyhuonetta uima-altaana. Jos ei asioista laadita selviä pelisääntöjä ei sinulla ole minkäänlaista suojaa omaisuudellesi. Selkeä sopimus paperilla on oikeasti molempien etu!
Mikäli sinulla on kaikki vuokranantajana mennyt hyvin en muuta voi kuin onnitella. Vuokralle pyrkiviä on monenlaisia ja toki suurinosa aivan kunnollisia, mutta kun kohdalle sattuu se "hankala" olet kusessa ellet ole turvannut selustaasi. Ei vuokratulo ole kovinkaan kaksista nykypäivänä ja sillä ei suuria remontteja tehdä. Normaali kuluminen kuuluu asiaan. - Sinulla sentään järkeä.
omistusasunto kirjoitti:
Jos vuokrasopimuksessa mainita vuokraehdoista on tilanne mahdoton vuokranantajalle. Vuokralainen voi halutessaan pitää vaikka hevosta olohuoneessa tai käyttää kylpyhuonetta uima-altaana. Jos ei asioista laadita selviä pelisääntöjä ei sinulla ole minkäänlaista suojaa omaisuudellesi. Selkeä sopimus paperilla on oikeasti molempien etu!
Mikäli sinulla on kaikki vuokranantajana mennyt hyvin en muuta voi kuin onnitella. Vuokralle pyrkiviä on monenlaisia ja toki suurinosa aivan kunnollisia, mutta kun kohdalle sattuu se "hankala" olet kusessa ellet ole turvannut selustaasi. Ei vuokratulo ole kovinkaan kaksista nykypäivänä ja sillä ei suuria remontteja tehdä. Normaali kuluminen kuuluu asiaan.Vois sanoa että 100 vuokralaisesta karkeasti noin 89 on niitä jotka turmelevat vuokra-asuntoa, joten itku tulee vuokran antajalle jos sääntöjä ei ole luotu ja paperille ikuistettu allekirjoituksella. Kuten sanotaan, liian sinisilmäinen ei saa olla vaikka sit olis lapsiperhe muuttamassa vuokralle.
- myös omistusasunto
omistusasunto kirjoitti:
Mikäli sinulla on kaikki vuokranantajana mennyt hyvin en muuta voi kuin onnitella. Vuokralle pyrkiviä on monenlaisia ja toki suurinosa aivan kunnollisia, mutta kun kohdalle sattuu se "hankala" olet kusessa ellet ole turvannut selustaasi. Ei vuokratulo ole kovinkaan kaksista nykypäivänä ja sillä ei suuria remontteja tehdä. Normaali kuluminen kuuluu asiaan.Käyttäkää valmiiksipainettua vuokrasopimusta, siinä on jo lainmukaiset jutut painettuna. Vuokrankorotuskin mainittu, millä perusteella sen voi tehdä. Olen samaa mieltä siitä, että paperilla oleva sopimus on molempien etu.
Mitä taas tulee vuokralaisten arvosteluun, niin myös vuokranantajia on moneen lähtöön. Naapurini vuokraa asuntoa ja hyvällä hinnalla taloyhtiömme kuluihin nähden, eikä hänellä ole kyllä kunnossapidossakaan päässyt kovin eurot hukkaantumaan. Narista kyllä osaa kaiken maailman tyhjänpäiväisyyksistä. - sua nyt...
Sinulla sentään järkeä. kirjoitti:
Vois sanoa että 100 vuokralaisesta karkeasti noin 89 on niitä jotka turmelevat vuokra-asuntoa, joten itku tulee vuokran antajalle jos sääntöjä ei ole luotu ja paperille ikuistettu allekirjoituksella. Kuten sanotaan, liian sinisilmäinen ei saa olla vaikka sit olis lapsiperhe muuttamassa vuokralle.
Olen asunut koko ikäni vuokralla ja pidän kaiken niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista.
Olen kysynyt jokaisessa asunnossa senkin, saako seiniin tehdä koriste-esineille reikiä!
Kerran asuin kivassa kaksiossa ja ostin parkettilattiaa varten erikoispesuainetta, että se pysyy hyvänä!
Mä en usko tuohon 100/98! Miksi, MIKSI, pitäisi turmella toisen omaa kun tietää joutuvansa sen maksamaan? Lisäksi se on jo korvien väliin opetettu, ettei mitään toisen omaa turmella!
Mä olen juuri etsimässä asuntoa. Jos sulla on sellanen tarjota, NIIN TÄSSÄ nainen, joka ei turmele eikä riko MITÄÄN! - entinen yrittäjä
sua nyt... kirjoitti:
Olen asunut koko ikäni vuokralla ja pidän kaiken niin hyvässä kunnossa kuin mahdollista.
Olen kysynyt jokaisessa asunnossa senkin, saako seiniin tehdä koriste-esineille reikiä!
Kerran asuin kivassa kaksiossa ja ostin parkettilattiaa varten erikoispesuainetta, että se pysyy hyvänä!
Mä en usko tuohon 100/98! Miksi, MIKSI, pitäisi turmella toisen omaa kun tietää joutuvansa sen maksamaan? Lisäksi se on jo korvien väliin opetettu, ettei mitään toisen omaa turmella!
Mä olen juuri etsimässä asuntoa. Jos sulla on sellanen tarjota, NIIN TÄSSÄ nainen, joka ei turmele eikä riko MITÄÄN!juuri tallaiset ovat ne minunkin vuokralaiseni,mieluimmin asunto vain parantunut heillä.Kyllä sen voi valita aina kelle vuokraa ja vähän tarkistella ettei virhettä tule.Ja jos nyt olisi vapaana asunto ehkä sen tälle tytölle vuokraisin tuo em takia.
- sinun sopimuksissa
omistusasunto kirjoitti:
Mikäli sinulla on kaikki vuokranantajana mennyt hyvin en muuta voi kuin onnitella. Vuokralle pyrkiviä on monenlaisia ja toki suurinosa aivan kunnollisia, mutta kun kohdalle sattuu se "hankala" olet kusessa ellet ole turvannut selustaasi. Ei vuokratulo ole kovinkaan kaksista nykypäivänä ja sillä ei suuria remontteja tehdä. Normaali kuluminen kuuluu asiaan.että ihan olet laittanut hevosetkin sopimusehtoihin:)))
- valtameri
...rusinoilla ruokituille leipä ei kelpaa ja pullastakin puolet petäjää.....
- Patze_
Ilmeisesti tässä nyt käy niin että vuodenvaihteessa korotellaan taas se perinteinen 10% vuokria, ja sitten tämä jyvityspelleily nostaa vuokria pienemmissä asunnoissa 1.4 alkaen (10%?). Eli näin saadaan tehtyä tuplakorotus. Ja vaihtoehto on joko maksaa tai lähteä veneen alla.
Hauskinta on että jyvitysilmoituksessa kerrotaan 1.4 tulevista "vuokrantarkistuksista" pienemmille aunnoille, muttei kerrota summia tms.
Ei ole enää kaukana tilanne jossa yksityisten vuokranantajien asunnot ovat halvempia. Heh, ja omastakin talosta varmaan 50% asukkaista vaan roudaa korotuslappunsa soskuun -> kaupunki pääsee siirtämään rahaa taskusta toiseen. Hohhoijaa!- kuitenkin
ettette maksa niistä parvekkeen neliöistä vuokraa, ja jos maksatte, selvitätte, että kuuluuko maksaa ja minkä perusteella.
Kannattaa ehkä kysyä muualta kuin asunnon vuokralle antajalta. - köyhäkuinmikä
Sosku ei maksa vuokraa kokonaan. Toimeentulotukea myönnettäessä vuokraan myönnetään tukea vain tietty summa, joka on niin pieni ettei yllä kuin harvoin nykyisten vuokrien tasolle. Toimeentulotukea saava maksaa siis "itse" sen ylimenevän osuuden. Esim kaksi ihmistä saa tukea enintään n.470e/kk vuokraan, jos vuokra on isompi, tukea ei tipu enempää. Tällä systeemillä vältetään köyhien luksusasuminen. Jos esim kaksi työtöntä asuu kimpassa, he tuskin saavat TT-tukea koska kahdet korvaukset ja asumistuki ovat yhteensä sen verran isot ettei TT-oikeutta synny koska vuokra ei saa olla yli tuon n.470e.
- pisara minua
köyhäkuinmikä kirjoitti:
Sosku ei maksa vuokraa kokonaan. Toimeentulotukea myönnettäessä vuokraan myönnetään tukea vain tietty summa, joka on niin pieni ettei yllä kuin harvoin nykyisten vuokrien tasolle. Toimeentulotukea saava maksaa siis "itse" sen ylimenevän osuuden. Esim kaksi ihmistä saa tukea enintään n.470e/kk vuokraan, jos vuokra on isompi, tukea ei tipu enempää. Tällä systeemillä vältetään köyhien luksusasuminen. Jos esim kaksi työtöntä asuu kimpassa, he tuskin saavat TT-tukea koska kahdet korvaukset ja asumistuki ovat yhteensä sen verran isot ettei TT-oikeutta synny koska vuokra ei saa olla yli tuon n.470e.
Jos sosiaalitoimi ei elätä, missä vika?
vuokranantajissa?
ne kun ovat niin ahneita...rikkaat perkele.
onneksi köyhillä on mahdollisuus nostaa sosiaalitoimesta YHTEISKUNNAN VAROJA,vuokranantajille sitä mahdollisuutta kun ei suoda. kuolkoon mummot sitten nälkään tai myyköön asuntonsa jollekkin humaanille sijoittajahipille,kunhan vain työttömän pariskunnan ei leipänsä eteen tarvitse tapionkatua kauemmaksi polkea.
tässä vielä yksinkertaistettu esim.laskelma vuokratuloista,neliöistä ja vastikkeista voi sit vaikka uuden viestiketjun aloittaa,jotta saa toimeentulotukilainenkin tarkan euron arvion vuokranantajansa ahneudesta.:470€-vastike170€-28%veroja=n.200 kk jolla se mummmo sit remonteeraa, etsii vuokralaista, soittelee saamistensa perään ja ennenkaikkea elättää itsensä! Että paljonko se sosiialitoimi köyhälle käteen maksaakaan, jotta pääsevät rikkaat joukolla voivottelemaan?
- ne jotkut toiset
Suomalaisille ei sitten riitäkään kaikille.
- tippa minua
Niimpä, aivan käsittämätöntä, saaako kaupunki esim. valtion tukea pakolaisista tai jotain, vai miksi tämä rasistinen asenne suomalaisia kohtaan ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171