Kokemuksia Moccamaster

keittimestä

Mitenkäs muilla Mokkiksen käyttö on sujunut?

Tai lähinnä onko kuinka paljon pitänyt ostaa uutta osaa? Itse olen joutunut ostamaan jo parin vuoden käytön jälkeen mm. uuden pannun kun kahva väsyi. Ja tietysti niitä kahdenkupin kauhoja menee kuin pastilleja.

Onko mielestänne ko. keitin hintansa väärti?
Omasta mielestäni ei. Kuvittelin ostavani laadukkaan keittimen kun siihen pari vuotta sitten sijoitin yli 150€:tä eli hommasin oikein huippuvarustellun (ts. tippalukollisen) laitteen.

Tuolla rahalla olisi ostanut loppuelämän ajaksi markettikeittimiä. Varsinkin kun hankintahintaan lisätään vielä vuotuiset korjauskulut ts. uusien muoviosien ostamiset. En enään yhtään ihmettele miksi markettien hyllyt notkuu varaosia mokkikseen. Niitä kuluu todella paljon. Seuraavan keittimen valitsen sen perusteella, ettei siihen ole saatavilla varaosia, koska silloin se ehkä on tehty kestämään.

Kaiken kaikkiaan olen erittäin pettynyt laitteen laatuun. Ainoa hyvä asia on, että hyvää kahvia se keittää ja varsin nopeasti. Mutta on niitä halvempiakin keittimiä, mitkä hyvää kahvia keittää.

10

4097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekke1994

Kyllä meidän moccamasteri on kestänyt käytössä alkuperäisillä osillansa jo vajaa 5 vuotta, eikä ole ollut minkäänlaista ongelmaa.
      Muoviosat käyvät koneessa n. 1 kahdessa kuukaudessa ja kahvia tulee keitettyä päivässä n. 5 krt.

Mutta.. Kyllä uskon, että halvemmatkin keittimet on ihan yhtä hyviä ja kestäviä, mut kyllä meidän mocca jaksaa. ;>

• ilman huolta

jo yli 5-vuotta ja en kyllä vaihtaisi mihinkään markettikeittimeen.
        Seuraavakin (sitten joskus) tulee olemaan Moccamaster.

• halvann

keittimen Braun,keitin kahdet kahvit(vaikka kylmä kahvi kaunistaa,sanotaan)ni kuitenkiin haluan kahvini kuumana.Ei ku takaisin kauppaan ja Masteri tilalle,ja toimii

• ei hyvä

Moccamaster on pahasti jo menneen talven lumia. Tilaa vievä, kolhon näköinen ja hirveä määrä irto-osia, suurin osa niistä huonolaatuista muovia. Ei ole hintansa arvoinen!

• ei vaan

mikään kestä

• Mate

Kuudetta vuotta mocceri porisee täysin moitteetta eikä yhtään osaa ole tarvinnut vaihtaa.
      Kahvi on edelleen hyvää ja valmistuu nopeasti.

Mitä kummaa te keittimillänne puuhaatte kun ne ei kestä? Yritätte tislata kiljusta pontikkaa vai liotatteko mopon kaasareita pannussa?

Kuten joku tuosa jo totesikin niin toisilla ei vaan mikään kestä. Rautakangessakin on liikaa rikkoutuvia osia.

• kaikista

Olen käyttänyt nyt noin 30 vuotta Moccamastereita. Työpaikalla, mökeillä ja kotona. Kaikki ovat kestäneet hyvin eikä yhtään ainutta varaosaa ole tarvinnut hankkia. Kotona oleva perusMokkis on kohta kahdeksan vuotias.

Vuosien mittaan on tullut monenlaista käyttökokemusta niistä. Kaikista paras on se aivan perusmalli. Keittää nopeasti hyvää kahvia ja on miellyttävä käyttää. Termoskannullisessa Moccamasterissa on (ainakin ollut) se vika ettet saa kaadettua kupillistakaan ilman sotkemista. Vasta saimme lahjaksi Moccamasterin jonkin hienomman mallin jossa on aikakytkin. Se on ollut pettymys. Huonoa kahvia nopeasti ja käyttömukavuus melko kehno. Suppilon poistaminen hieman hankalaa ja valuttelee pitkin pöytiä jos et muista nostaa kantta pystyyn kaataessasi.

Moccamasterissa aion silti pysyä mutta vain sen aivan perusmallissa.

• bakteeripesä

Moccamasterin tippalukko on todelllinen bakteeripesä. Tosin se on sitä muillakin keittimillä. Tipalukoton on aina paras valinta!

• Hästenssänky

Mocca keittää kyllä ihan OK kahvit, mutta liikaa irto-osia.
      Ei ole täyden hintansa arvoinen. Meille Mocca tuli noin 4 vuotta sitten 99.- tarjouksesta. Seuraava on sitten "markettikeitin".

• Peter123

Jos jollain olisi myytävän moccamasterin lasipannua. Vai miksi sitä nyt sanotaankaan, niin ilmotuksia? Tai jos tiedätte, niin minkä hintasia, ne on kaupassa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16