Auto on Megane II 1,9 dCi vm.-05. Nyt syksyn viiletessä kylmäkäynnistyksen jälkeen alkoi Service valo palaa ja viestinä lukee "Check Injection". Kun kone ajetaan lämpimäksi ja käynnistetään uudelleen niin ilmoitusta ei tule. Ilmoitusta ei tule myöskään jos auto on ollut roikan nokassa. Manuaali ei ko. ilmoitusta tunne. Onkohan kenellekään tullut samaa viestiä ja mikä oli ongelmana?
Check Injection
10
15744
Vastaukset
- RellistiMeganisti04
vika hehkutulpassa. Katsopa.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=60956- Sis123
Ainoa vikailmoitus 1,9dCi Scenikissäni oli 120 tkm kohdalla tullut ko varoitus. Usein kun moottorin sammutti ajettuaan muutaman sata metriä ja käynnisti uudelleen ei ilmoitusta enää tullut. Kylmäkäynnistysten yhteydessä ilmoitus tuli näyttöön. Ajoa se ei haitannut millään tavalla.
120t huollossa tsekkasivat ja totesivat yhden hehkun olevan loppumassa, joten se vaihdettiin ja homma oli sillä selvä. - -Pekka-
Sis123 kirjoitti:
Ainoa vikailmoitus 1,9dCi Scenikissäni oli 120 tkm kohdalla tullut ko varoitus. Usein kun moottorin sammutti ajettuaan muutaman sata metriä ja käynnisti uudelleen ei ilmoitusta enää tullut. Kylmäkäynnistysten yhteydessä ilmoitus tuli näyttöön. Ajoa se ei haitannut millään tavalla.
120t huollossa tsekkasivat ja totesivat yhden hehkun olevan loppumassa, joten se vaihdettiin ja homma oli sillä selvä.Ilmoituksen aiheuttaja voisi tosiaan olla viallinen hehkutulppa. Sis123:n Scenikin kuvaus täsmälleen sama kuin minun Meganessa. Seuraavaan huoltoon on matkaa vielä 15tkm ja service valo ärsyttää joten pitänee käyttää korjaamolla uudet hehkut laitattamassa. Kiitos molemmille vastauksista!
Ps. Netissä puhutaan paljon, että Meganessa voisi olla keraamiset lisälämpövastukset. Onkohan asiassa perää? Ainakin huuru lähtee tosi ripeästi ikkunasta vaikka auto käynnistettäisiin kylmänä. Mutta onkohan vastukset sidoksissa huurunpoistoon vai toimiiko ne "tahdosta" riippumatta lämpötilan mukaan? - mja
-Pekka- kirjoitti:
Ilmoituksen aiheuttaja voisi tosiaan olla viallinen hehkutulppa. Sis123:n Scenikin kuvaus täsmälleen sama kuin minun Meganessa. Seuraavaan huoltoon on matkaa vielä 15tkm ja service valo ärsyttää joten pitänee käyttää korjaamolla uudet hehkut laitattamassa. Kiitos molemmille vastauksista!
Ps. Netissä puhutaan paljon, että Meganessa voisi olla keraamiset lisälämpövastukset. Onkohan asiassa perää? Ainakin huuru lähtee tosi ripeästi ikkunasta vaikka auto käynnistettäisiin kylmänä. Mutta onkohan vastukset sidoksissa huurunpoistoon vai toimiiko ne "tahdosta" riippumatta lämpötilan mukaan?Scenicin II-korimalleissa, siis 2003 eteenpäin on lämppärissä sähköinen lisälämpövastus. Se menee automaattisesti päälle kun on tarpeeksi kylmä (vähän plussan puolella) ja toimii siihen saakka kunnes moottori tuottaa omasta takaa lämpöä. Em. systeemi on kaikissa "kylmille alueille" vietävissä Scenic-malleissa.
Em. vimpaimen toiminnan kuulee startin jälkeen pakkasella helposti, kun se murisee ja rele naksuttelee. Mittasin kerran IR-lämpömittarilla tuloilman lämpötilaa kun auton starttasi noin -10 C:ssä. Jo minuutin kuluttua startista tuli suuttimista 0-asteista ilmaa ja pari minuuttia myöhemmin se oli 10 - 15 -asteista.
Sitä en tiedä onko em lisälämmitys Megane-malleissa. - on lisävastus
mja kirjoitti:
Scenicin II-korimalleissa, siis 2003 eteenpäin on lämppärissä sähköinen lisälämpövastus. Se menee automaattisesti päälle kun on tarpeeksi kylmä (vähän plussan puolella) ja toimii siihen saakka kunnes moottori tuottaa omasta takaa lämpöä. Em. systeemi on kaikissa "kylmille alueille" vietävissä Scenic-malleissa.
Em. vimpaimen toiminnan kuulee startin jälkeen pakkasella helposti, kun se murisee ja rele naksuttelee. Mittasin kerran IR-lämpömittarilla tuloilman lämpötilaa kun auton starttasi noin -10 C:ssä. Jo minuutin kuluttua startista tuli suuttimista 0-asteista ilmaa ja pari minuuttia myöhemmin se oli 10 - 15 -asteista.
Sitä en tiedä onko em lisälämmitys Megane-malleissa.lämmityslaitteessa samoin kuin Senicissä. Lämmityslaitteet lienevät lähes identtiset muutenkin.
- vaihto auttoi
GS 2004 1,9 dci:ssä.
- -Pekka-
Kävin huoltamolla vaihdattamassa hehkutulpat ja merkkivalo hävisi samontein. Samalla tuli toinen ongelma tilalle. Auton sisälle alkoi tulla voimakas dieselin katku. Epäilin että jokin osa oli jäänyt kiristämättä tms. Huoltamolla asiaa tutkittiin sekä todettiin että polttoaineitta vuotaa jostain tippa tolkulla (letkujen tai suuttimien seudulta mutta syytä ei löytynyt) ja että vuoto ei ole huoltamon aiheuttama. Sattumaa tai ei niin Meganelle jälleen huoltoaika varattu.
- Sis123
...tää huoltamo ole Bilxx? Mulla nimittäin kanssa kävi hehkun vaihdon yhteydessä niin, että polttoaineletku murtui ja dieselit pihalle. Eikä tääkään ollut korjaamon vika? Polttoaineletku oli rikkoutunut moottorin vasemmalta puolelta (muovinen haitariletku)
- -Pekka-
Sis123 kirjoitti:
...tää huoltamo ole Bilxx? Mulla nimittäin kanssa kävi hehkun vaihdon yhteydessä niin, että polttoaineletku murtui ja dieselit pihalle. Eikä tääkään ollut korjaamon vika? Polttoaineletku oli rikkoutunut moottorin vasemmalta puolelta (muovinen haitariletku)
Ei ole sama huoltamo, vaan kyseessä on Autokorjaamo Nikunen Oulussa. Olen ennenkin teettänyt siellä huolto/korjaustoimia(en tähän relluun) ja homma on toiminut kiitettävän hyvin. Nyt vain polttoainevuoto ja hehkutulppien vaihto sattuvat niin hyvin yksiin, että ensimmäisenä epäilin huoltamon virhettä. Huoltamolla taasen epäilivät minua vilunkipelistä, että korjauttaisin olevan vian heillä ilmaiseksi. Varmaan kävisin hehkutulppien vaihdossa jos haistaisin polttoainevuodon :)
Tänä aamuna auto ei meinannut lähteä enää käyntiin, sai startata useamman kerran. Varmaan liittyy siihen polttoaine vuotoon. Ei hyvältä näytä. - Anonyymi
-Pekka- kirjoitti:
Ei ole sama huoltamo, vaan kyseessä on Autokorjaamo Nikunen Oulussa. Olen ennenkin teettänyt siellä huolto/korjaustoimia(en tähän relluun) ja homma on toiminut kiitettävän hyvin. Nyt vain polttoainevuoto ja hehkutulppien vaihto sattuvat niin hyvin yksiin, että ensimmäisenä epäilin huoltamon virhettä. Huoltamolla taasen epäilivät minua vilunkipelistä, että korjauttaisin olevan vian heillä ilmaiseksi. Varmaan kävisin hehkutulppien vaihdossa jos haistaisin polttoainevuodon :)
Tänä aamuna auto ei meinannut lähteä enää käyntiin, sai startata useamman kerran. Varmaan liittyy siihen polttoaine vuotoon. Ei hyvältä näytä.Juu, juu, joko selvisi, vai vieläkö starttuuttaa pitkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433517
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352998Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1472857SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.712328Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s421797Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861565Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671104- 811054
- 511046
Miten tällaista voi tapahtua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?40872