Taannoin lupavapaita antiikkiaseita olivat ennen vuotta 1890 valmistetut mustaruutiaseet. Onko aselaki säilynyt tältä osin samana vai onko esim tuo vuosiluku muuttunut?
Oliko muuten niin, että vuonna 1890 valmistettu ase ei enää ollut antiikkiase, vai menikö 1890 vielä lupavapaana?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Antiikkiaseen
määritelmä
2
1169
Vastaukset 2
- vallesmannilta
kysyä, niin tulee varmaa tietoa suoraan
- molemmimpuolin
jos aseesta löytyy leima niin sen perusteella selviää (noin) valmistusajankohta.Kirjallisuutta leimoista löytyy vuodesta 1480-luvulta.Esim: yhden valtio tarkastajien leimat alkaa vuodesta 1877 ja päättyy vuoteen 1893.Tämmösillä leimoilla oleva peli on tulkinnan varainen.Ja sitten on jälellä se viisas neuvo,elikä maalaisjärki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2931185Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2981085Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50938- 106899
- 101859
- 78853
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2571Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11528