Kellään tietoa hosting eli palvelintilaa tarjoavista yrityksistä joiden konesali sijaitsee Oulussa?
Hosting palvelua Oulussa?
MJo
61079
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
- Hyttikallion koulu homeessaHyttikallion koulu on homeessa ja opettajat on painostettu olemaan hiljaa asiasta, myöskään mitään korjauksia ei ole tehty, vakavia tapaturmia tapahtunut kun turvavälineet ovat lähteneet irti yms. Ilmeisesti halutaan kä…
Vastaukset 6
Vanhimmat
Miksi se pitää olla Oulussa?
Eikö sen palvelimen voi viedä mihin vain kunhan pitää huolta, että on DRAC/IP-KVM tai vastaava jolla siihen saa etäyhteyden ja, että kyseisen hostaajan tuki toimii.
Kyllä, onnistuisihan se näinkin, tosin rahallahan saa mitä vain (lähes). Kustannusten minimointi tässä avainsanana. Jo pelkästään palvelimien pystytys josko niitä pitää lähteä roudaamaan etelään vie aikaa ja rahaa. Saati sitten virhetilanteet jos jokainen risaus aiheuttaa kustannuksia (riippuen sopimuksesta).
Kaikkea ei tietenkään kannata tehdä itse mutta katsotaan nyt millaiseen kompromissiin tässä päästään.
Sulla ei ole kertoa ketään oululaista firmaa? Entäpä ne etelän firmat l. nyt saa mainostaa! :)
-- MJo
Tuskin mikään muu voi olla kuin windows "palvelin" kyseessä, kun pitää päästä paikan päälle :)
Itsellä ollut jo 5 vuotta palvelin ja vällillä usempikin ulkomailta eikä ole ollut tarvetta olla paikalla (linux). Koneisiin on vaihdettu verkkokorttia, tuuletinta, lisätty muistia ym. ja paikallinen tuki on ihan ilmaiseksi hoitanut koneensa kuntoon (liisaus kannattaa).
Laittakaa jotain konkreettista hintapolitiikkaa ylläpidosta ja hostingista kiitos :) Leasing on tietenkin vaihtoehto, tosin tarjouspyyntöjen perusteella omat laitteet (pelkkä HW) maksaa itsensä alle vuodessa takaisin. Tähän pitää laskea ne ylläpitokulut korkeimman mukaan jos omat laitteet, saati että olisivat jossain 600km päässä.
Terve,
Laitoin tuon toisen viestin.
En tiedä mitä olet palvelimella ajamassa, mutta jos käyttöjärjestelmä voi olla Linux niin suosittelen virtuaalipalvelinta.
Tällöin ei tarvitse murehtia rikkoutuneista osista tai muista. Meillä virtuaalipalvelimet ajetaan klusterissa joten yhden fyysisen koneen rikkoutuminen ei vaikuta virtuaalin toimintaan vaan se migratoituu automaattisesti toimivalle raudalle.
Esim,
- Dual Quad-Core Xeon 2.66Ghz
- 2GB RAM
- 40Gt
- 100/100Mbit
Hinta: 99e/kk + ALV 22%
Tai dedikoitu,
- Quad-Core Xeon 2.66Ghz
- 4GB RAM
- 250Gt
- 100/100Mbit
- Hinta: 149e/kk + ALV 22%