Kalastuslupakuviot

Säynävä

Olen sitä mieltä, että kalastuksen lupakäytäntöjen selventäminen on tarpeen! Useampi varmasti maksaisi luvat kuntoon, mikäli lupien hankkiminen olisi helpompaa ja lupien myöntäjien yhteystiedot (kalastuskuntien) löytyisivät (selkeämmin) jostain.

Lisäksi todella ihmetyttää joidenkin kalastuskuntien omistushalukkuus kalakantojen suhteen - lupia ei heru ulkopuolisille sitten millään ja varsinkin ravustusoikeuksien rajaaminen on saanut jo sairaita mittasuhteita.

Herättää myös kummastusta, miksi joillain vesialueilla on kategorisesti kielletty hieman erikoisemmat "muut kalastusmuodot" esim. sukelluskalastus (tapahtuu perusvälineillä ilman happilaitteita). Tiedustelujeni pohjalta tähän ei yleensä ole löytynyt järkevää perustelua. Laji on peruskuntoa vaativa, ekologinen ja selektiivinen, eikä kalakantoja merkittävästi harvenneta tällä tavalla. Onneksi tällaisia kieltoalueita on harvassa. Näiden määräyksissä on ilmeisesti sen suuremmin ajattelematta kielletty kaikki, mitä ei kunnolla tunneta...

Toivottavasti valmisteilla oleva kalastuslain kokonaisuudistus parantaa tilannetta.

3

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvo hakemiseen

Googleen hakusanaksi: kalastusalueet, "kalaskunnat"löydät nykyisin käytössä olevalla nimellä osakaskunnat.

• Säynävä

Aika vajaalta valitettavasti näyttävät osakaskuntaluettelot/tiedot.

Esim. Hakutermillä "espoo" ei löytynyt yhtään kalastusaluetta. Tietoihin ei myöskään pääse kartan kautta (106, 119). Sinänsä sivusto vaikuttaa hyvältä.

• piruuttas
        Säynävä kirjoitti:

Aika vajaalta valitettavasti näyttävät osakaskuntaluettelot/tiedot.

Esim. Hakutermillä "espoo" ei löytynyt yhtään kalastusaluetta. Tietoihin ei myöskään pääse kartan kautta (106, 119). Sinänsä sivusto vaikuttaa hyvältä.

www.kalakortti.com

Sieltä olen ainakin itse ostanut valtion kalastuskortin ja viehekalastusluvan (Espoo Helsinki). Verkkoluvat joutui hakemaan yhteispalvelupisteestä (Iso Omena, Sello tms).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe