Kukaan muu käynyt pään magneettikuvauksessa? Kävin tänään pään magneettikuvauksessa, lääkäri laittoi lähetteen migreenin takia ja aloitan myös estolääkityksen kyseiseen vaivaan.
Mutta asiaan: heti kuvauksen jälkeen ja siitä asti koko päivän on väsyttänyt ja ollut tokkurainen olo, ja päätä särkee. Lisäksi päässäni olevaa isoa luomea tms "möykkyä" mitä en itse pääse näkemään kun on pään päällä ja hiusten alla, kihelmöi ja "vihloo" oudosti.
Huomenna saan radiologin lausunnon ja maanantaina neurologin lausunnon kuviin, mutta jännittää etukäteen. Osaako kukaan sanoa näihin vaivoihin mitään, onkohan ihan normaalia ja olen vaan hysteerinen, vai pitäisikö ihan oikeasti huolestua?
Pään mri
7
2591
Vastaukset
- neuvo
älä turhaan stressaa, ei kannata turhaan elämää haaskata stressaamiseen. ajattele näin että nautit elämästä ja jos joskus joku toteaa esim sairauden niin murehdit sitä sitten. Ennakkoon ei kannata mitään murehtia, tahtovat vaan asiat paisua omassa mielessä, niin ja voi haaskata hyvän elämän turhiin stresseihin.
Eli nyt otat ja elät tavallista arkea miettimättä koko kuvausta. Kertovat sitten jos jotain on kun sen aika on, mieti että jos turhaan stressaat ja mitään ei olekkaan niin olet vain haaskannut aikaasi ihan turhaan.- neuvo
itse olen käynyt ko. tutkimuksessa useinkin, en edes ensimmäisellä kerralla jäänyt miettimään kuvausta, enkä myöhemminkään - kuvattu parissa vuodessa 5 kertaa. En todellakaan haaskaa elämääni sen pohtimiseen että jos jotain on tulevaisuudessa edessä. mielummin elän ja murehdin sitten jos ja kun sen aika tulee.
- vasta menossa
neuvo kirjoitti:
itse olen käynyt ko. tutkimuksessa useinkin, en edes ensimmäisellä kerralla jäänyt miettimään kuvausta, enkä myöhemminkään - kuvattu parissa vuodessa 5 kertaa. En todellakaan haaskaa elämääni sen pohtimiseen että jos jotain on tulevaisuudessa edessä. mielummin elän ja murehdin sitten jos ja kun sen aika tulee.
kuvuakseen, ja jännittää, että alkaa ahdistaa siellä putkessa. Normaalisti en ole paniikki- tai ahtaanpaikanhäiriöinen, mutta kuulemani mukaan kuvauslaite tms tulee ihan muutaman sentin päähän kasvoista. Miten siis teillä meni?
- apua
vasta menossa kirjoitti:
kuvuakseen, ja jännittää, että alkaa ahdistaa siellä putkessa. Normaalisti en ole paniikki- tai ahtaanpaikanhäiriöinen, mutta kuulemani mukaan kuvauslaite tms tulee ihan muutaman sentin päähän kasvoista. Miten siis teillä meni?
Jännitin koko ajan kuvauksessa älyttömästi, kuvaus kesti 20-30 min. Pään ympärille (muutaman sentin päähän) tulee sellainen kehikko, joka siis ottaa ne kuvat. Putki on aika ahdas kyllä, mutta ei nyt niiiin ahdas että sinne tukehtuisi, kyllä siellä hengittämään pystyy. Ei se oikeastaan edes ole niin ahdas, se vaan tuntuu siltä siinä tilanteessa. Mittalaitteen kolina ja oudot äänet ahdistivat minua eniten.
Näin jälkeen päin ajatellen ei se niin kamalaa ollut. Varmasti jännitti siksikin että olen ollut aina aika terve ja välttynyt kaikilta lääketieteellisiltä toimenpiteiltä, tikkien laittoa lukuunottamatta. :o)
Sain valita listasta cd-levyn jota kuuntelin kuvauksen ajan, kolina kuuluu kyllä siltikin. Kannattaa valita tuttua musiikkia niin ei tule ainakaan lisäjännitystä ja tuttuja kappaleita kuunnellessa rentoutuu ehkä helpommin.
Koitat vaan rentoutua vaikka väkisin ja ajattelet mukavia asioita niin kyllä se hyvin menee.
Ai niin ja sain tänään tulokset ja kaikki oli kunnossa! :o) - apua
apua kirjoitti:
Jännitin koko ajan kuvauksessa älyttömästi, kuvaus kesti 20-30 min. Pään ympärille (muutaman sentin päähän) tulee sellainen kehikko, joka siis ottaa ne kuvat. Putki on aika ahdas kyllä, mutta ei nyt niiiin ahdas että sinne tukehtuisi, kyllä siellä hengittämään pystyy. Ei se oikeastaan edes ole niin ahdas, se vaan tuntuu siltä siinä tilanteessa. Mittalaitteen kolina ja oudot äänet ahdistivat minua eniten.
Näin jälkeen päin ajatellen ei se niin kamalaa ollut. Varmasti jännitti siksikin että olen ollut aina aika terve ja välttynyt kaikilta lääketieteellisiltä toimenpiteiltä, tikkien laittoa lukuunottamatta. :o)
Sain valita listasta cd-levyn jota kuuntelin kuvauksen ajan, kolina kuuluu kyllä siltikin. Kannattaa valita tuttua musiikkia niin ei tule ainakaan lisäjännitystä ja tuttuja kappaleita kuunnellessa rentoutuu ehkä helpommin.
Koitat vaan rentoutua vaikka väkisin ja ajattelet mukavia asioita niin kyllä se hyvin menee.
Ai niin ja sain tänään tulokset ja kaikki oli kunnossa! :o)Se kehikko tulee siis kiinni pääsi ympärille jo ennen kuin sinut työnnetään putkeen. Mikään ei siis liiku siellä putkessa, eikä se kehikkokaan liiku.
Tsemppiä! - tuloksesi!
apua kirjoitti:
Se kehikko tulee siis kiinni pääsi ympärille jo ennen kuin sinut työnnetään putkeen. Mikään ei siis liiku siellä putkessa, eikä se kehikkokaan liiku.
Tsemppiä!Hieno juttu että kaikki on kunnossa. Minusta tämä kuvaus on ihan turha, koska olen varma ettei sieltä mitään löydy (heh, tai toivottavasti nyt siis jotain muttei mitään ylimääräistä). Mulla on migreeni, joten onkohan tuo kuvaus rutiinia vai epäileekö lääkäri jotain mitä ei ole vielä sanonut minulle?
- apua
tuloksesi! kirjoitti:
Hieno juttu että kaikki on kunnossa. Minusta tämä kuvaus on ihan turha, koska olen varma ettei sieltä mitään löydy (heh, tai toivottavasti nyt siis jotain muttei mitään ylimääräistä). Mulla on migreeni, joten onkohan tuo kuvaus rutiinia vai epäileekö lääkäri jotain mitä ei ole vielä sanonut minulle?
Kyllä se mun tietääkseni on ihan rutiinia tuo kuvaus. Varmistetaan vaan, ettei siellä ole mitään kasvainta joka aiheuttaisi särkyä, koskaan kun ei voi olla aivan varma.
Radiologin lausunnon saa tunnin kuluttua kuvauksesta. Mulla kun oli päivän viimeinen aika sain sitten seuraavana päivänä. Kuvat lähtivät sille neurologille joka lähetteen kirjoitti, hänelle minulla on puhelinaika ensi viikolla ja jutellaan vielä lisää kuvista. Sitten saan ne kuvat kotiin ihasteltavaksi ja siis omaksi! :o)
On tuossa kuvauksessa se hyvä puoli, että saa sitten varmuuden ettei ole mitään kasvaimia tms, eikä tarvitse sitä sitten murehtia. Itselläni kun on ollut päänsärkyä lapsesta lähtien ja välillä tosi rajua särkyä (erityisesti hyppiminen ja kiipeily sekä huvipuistolaitteet sitä aiheuttivat, ja automatkat) niin oli helpotus kuulla että kaikki on ok. Ja niissä kuvissa pitäisi näkyä aivan kaikki "poikkeava" pään sisällä, minulla näkyi kuvissa turvotusta poskionteloissa, sitä kuulemma näkyy puolella. Verisuonistakin voi kai sanoa jotakin kuvien perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169