Heipsan
Nyt olen semmoisessa tilanteessa, etten tiedä olenko raskaana, vainoharhainen vai tekeekö kierukan poisto mulle jotain hormonaalisia temppuja..
Elikkäs noin kaksi viikkoa sitten poistin kierukan (7.10) ja kolme päivää sen jälkeen tuli hyvin niukat päivän kestävät menkat. Sexiä harrasteltiin päivä kierukan poiston jälkeen.
Nyt maanantaina mulle tuli tosi kuvottava olo joka jatkui iltapäivästä iltaan (ei kuitenkaan niin pahana että olisi oksentaa pitänyt) ja sitä kuvottavaa oloa on jatkunut noin kolme päivää. Maanantaina minulla myös tuli kylmiä väreitä, alavatsassa vihloi samallalailla kuin menkat olisi alkamassa (kesti useamman tunnin) ja tisseissä oli outoa tunnetta. Ei sellaista kipua tai arkuutta mitä monet ovat kuvailleet rinnoissaan alkuraskaudessa vaan pikemminkin sellaisia vihlaisuja, painontunnetta ja välillä nänneissä kihelmöintiä. Tiistaina kuvotus ja tissien oudot tuntemukset jatkuivat ja tein testin joka näytti negatiivista.
Onko kenelläkään muulla joka on käyttänyt hormonikierukkaa, ja poisattanut sen tullut mitään outoja oireita jotka kummasti muistuttavat raskausoireita?
Vai teinkö testin ehkä liian aikaisin? Voisiko se sittenkin olla plussaa..?
Vai olenko mie vain vainoharhainen kun se raskaus ei olisi ollenkaan huono asia, niin toivomalla saan aikaan kummia oireita?
Onko muilla testi näyttänyt ensin negatiivista ja myöhemmin plussaa? Kuinkahan pian uusin testin jos oireet vielä jatkuvat eikä tämä ällö olo katoa pois? (luulin että saisin tämän ällön olon pois katsomalla negatiivista raskaustestiä ja lopettaisin raskauskuvitelmat :) )
Että tämmöstä
-Noora
Kierukan poiston
8
8803
Vastaukset
- ----------------------
Onko sinulla tavallinen vai hormonikierukka?
- näyttää olevan,
ja kyllä sen poistosta voi tulla oireilua. Siis nimenomaan Mirenan, ei kuparisen.
- sen testin,
näyttää olevan, kirjoitti:
ja kyllä sen poistosta voi tulla oireilua. Siis nimenomaan Mirenan, ei kuparisen.
hormonikierukka on hormonivalmiste, joten siitä "palautuminen" voi ottaa pitkänkin aikaa.
- oli.....
Hormonikierukka mulla oli pari vuotta.
Lääkäri meinas, että vaikutuksen pitäis loppua miltei samantien mut eri asia on onko kohtu vielä valmis ekassa kierrossa munasolun kiinnittymiseen tai jotakin semmosta..
noora - ecl
Heippa vaan. Kuparikierukasta en juurikaan tiedä mutta hormoonikierukasta juuri nimenomaan kuulemma voi tulla herkemmin heti raskaaksi. Itseltäni se poistettiin 13.6 ja muutamana päivänä sen jälkeen tuli vuotoa joka on ns tyhjennysvuoto jonka jälkeen kierto kuulemma alkaa ilmeisesti alusta.tai jotain sinnepäin. 2viikkoa sen jälkeen mulla tuli yhden päivän menkat ja about kolmen viikon päästä siitä tein raskaustestin joka näytti plussaa. Tosin mäkin tein jo yhden aikaisemmin ja se näytti negaa ja nyt kun lasken niin tein sen liika aikaisin.Plussaa näytti päivä ennen kuin oikeat kuukautiset olisi taas pitäny alkaa. Nyt viikolla 16. Eli heti seuraavasta kierrosta poiston jälkeen täällä tärppäsi. Heti alkoi kyllä rinnat aristaa ja pahoinvointi tuli plussaamisen jälkeen muutaman viikon jäljessä.
- ecl kljihd
Heippa vaan. Kuparikierukasta en juurikaan tiedä mutta hormoonikierukasta juuri nimenomaan kuulemma voi tulla herkemmin heti raskaaksi. Itseltäni se poistettiin 13.6 ja muutamana päivänä sen jälkeen tuli vuotoa joka on ns tyhjennysvuoto jonka jälkeen kierto kuulemma alkaa ilmeisesti alusta.tai jotain sinnepäin. 2viikkoa sen jälkeen mulla tuli yhden päivän menkat ja about kolmen viikon päästä siitä tein raskaustestin joka näytti plussaa. Tosin mäkin tein jo yhden aikaisemmin ja se näytti negaa ja nyt kun lasken niin tein sen liika aikaisin.Plussaa näytti päivä ennen kuin oikeat kuukautiset olisi taas pitäny alkaa. Nyt viikolla 16. Eli heti seuraavasta kierrosta poiston jälkeen täällä tärppäsi. Heti alkoi kyllä rinnat aristaa ja pahoinvointi tuli plussaamisen jälkeen muutaman viikon jäljessä. tsemppiä sinne vaan kovasti ja toivotaan että tärppää. Mulle lääkäri sanoi että hormonikierukan jälkeen voi tulla helpommin raskaaksi kuin kuparikierukan koska hormonaalinen osuus on niin pieni. Mulla oli sellaine h-kierukka joka oli vasta kokeilussa eikä siis vielä markkinoilla. Olin sellaisessa kokeilussa mukana ja sain sen ilmaiseksi.
- kokeilussa olleella
kierukalla on Mirenan kanssa?
- ecl
kokeilussa olleella kirjoitti:
kierukalla on Mirenan kanssa?
Tässä kokeilussa/tutkimuksessa olleessa hormoonikierukassa hormoonimääräpitoisuus on vähäisempi kuin tällä hetkellä markkinoilla olleissa. Kokeilussa oli kahdenlaisia valmisteita. Toinen sisälsi enempi hormoonia kuin toinen, mutta meille ei kerrottu kumpi oli laitettu. Vain tutkivat lääkärit ja hoitajat tiesivät sen. Sen avulla pystyttiin tutkimaan kuinka luotettavia ne ovat ja kuinka paljon nämä kaksi eroavat toisistaan.Seurattiin myös hyvin tarkkaan miten käyttäjillä tuli vuotoa ja millä muilla tavoin se vaikutti.Ja tietysti koska hormoonimäärät ovat pienemmät on myös poiston jälkeen helpommat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Sen verran kauan sitä oli tutkittu että tiedettiin sen olevan melko turvallinen ehkäisykeino mutta tietysti kun tutkimuksesta on kyse, riskit tulla raskaaksi on aina suuremmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969