honda 5 hp ongelmia

hondareppana

toimiiko hondasi 95 bensalla?minun ei.ohjekirjan mukaanhan oktaanit pitäis riittää?käynnistyykö hondasi kaikissa moottorilämpötiloissa?minun ei .kalastuksessa tulee paljon lyhyitä ajoja ja lyhyitä taukoja.nyt jos tauko on "sopival" pitkä moottori ei käynnisty ei ilman ryyppyä tai ryypyn kanssa.ongelmaan en ole keksinyt muuta keinoa kuin "hirttää" estovipu että voin käynnistää moottorin vanhaan malliin -vaihde päällä.laitonta mutta minkäs voit? honda huollosta:tänäkin huonona kesänä varmaan moni honda on jäänyt vaille käyttöä,mutta jos sinulla on takuuaikainen honda kiikuta se huoltoon,moottori pitää huoltaa kerran kaudessa.eikos vaan?

11

4336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palle ramstetti

      Muista pumpata se iso pallukka joka kerta kovaksi ja vetele sitten vasta. Muutenkin honda on tyypillisesti sen sorttinen kone että hätäinen kastelee tulpan ryypillä. Myöskin asento on tarkka.Hondan öljyvahti ei siedä väärää asentoa koneessa eikä alhaista öljyn määrää.

      • hondareppana

        olen ryyppyhomman kyllä kantapään kautta oppinut.mutta,minua kiinnostais kovasti tuo oktaaniasia .toimiiko kaikkien hondat 95 bensalla.


      • palle ramstetti
        hondareppana kirjoitti:

        olen ryyppyhomman kyllä kantapään kautta oppinut.mutta,minua kiinnostais kovasti tuo oktaaniasia .toimiiko kaikkien hondat 95 bensalla.

        On toiminut mulla jo kohta 10 vuotta.


      • ja ei muuta kun uistelemaan...
        palle ramstetti kirjoitti:

        On toiminut mulla jo kohta 10 vuotta.

        Käytä ysikasia!! Mulle riitti 1 viikko todeta se että hondan 5hp 4t koneet ei toimi uistelukäytössä 95:lla. Sammuilee yms... Ja se on FAKTAAAAAA. Miks muutenkaan käyttää väkisin 95:sta? 98:sta on vaan pelkkää hyötyä. Täytyy olla todella varaton jos ton koneen kulutuksella voi perustella sitä rahalla. Nyt sitte viestiketjuun niitä tuttuja liirumlaarumeita miten Erkki-papan ottopojan veli on hondan tehtaalla yli-insinöörinä....


      • hondareppana
        ja ei muuta kun uistelemaan... kirjoitti:

        Käytä ysikasia!! Mulle riitti 1 viikko todeta se että hondan 5hp 4t koneet ei toimi uistelukäytössä 95:lla. Sammuilee yms... Ja se on FAKTAAAAAA. Miks muutenkaan käyttää väkisin 95:sta? 98:sta on vaan pelkkää hyötyä. Täytyy olla todella varaton jos ton koneen kulutuksella voi perustella sitä rahalla. Nyt sitte viestiketjuun niitä tuttuja liirumlaarumeita miten Erkki-papan ottopojan veli on hondan tehtaalla yli-insinöörinä....

        kyllä minäkin tiedän,että honda 5 ei toimi 95.minua risoo se että huoltokirja ja maahantuoja väitää,että toimii. tietäis vaan kuinka moni ko hondan hankkinut on saanut harmaita hiuksia ennenkuin on epäkohdan huomannut.


    • tema-6

      Hondan 5hv perämoottorin käyttöohje kirjassa mainitaan että 86 oktaaninen bensa on riittävä 5hv moottoriin.

      • Yammu-setä

        Eihän se oktaaniluku tässä ole ongelma, vaan 95E10-bensiinin sisältämä alkoholi, joka saattaa turmella letkut ja tiivisteet, jos niitä ei ole valmistettu alkoholin kestävästä materiaalista.


    • 95-bensaa

      Ei pidä laittaa mihinkään polttomoottoriin. Siinä on niin paljon sellaisia aineita joita ei saa moottoriin laittaa.
      Jos haluaa tehdä tulet, niin sytykkeenä voi käyttää...

      p.s. haistakaa vihervasurit vittu.

      • OONsamaa

        Mieltä. 95 bensan jäljiltä on kohta laakerit ja männänrenkaat ruosteessa, kun se bensa kerää vettä.
        Ja hyväkin kumilaatu stefoissa sulaa pitkässä käytössä alkoholiin.


    • Anonyymi

      2023Honda 4hv kävi virissä... talvella ja ihan ei peli kun poistin kaasarilta kurit ja porattu suutin joo kai tuo 98 otettava käyttöön, vaik 95 kin toiminu; t: Dragrace special edition
      Nyt kulkoo + 15 km/ h.. ennen vaan börräs..

    • Anonyymi

      Minulla on ongelmia Honda 5 hp käyntiin lähdössä lämpimänä. Kylmänä kyllä lähtee. Mutta kun sammutan muutamaksi minuutiksi, on turha yrittää kiskoa käyntiin. Bensana käytän kanisterissa myytävää puhdasta bensaa. Ikää koneella on kolme vuotta ja huollossa olen käyttänyt joka vuosi. Erillistä tankkia ei ole,. Miten pitää lämpimänä yrittää käynnistää? Missä asennossa kaasu, ryyppyäkö vai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe