toimiiko hondasi 95 bensalla?minun ei.ohjekirjan mukaanhan oktaanit pitäis riittää?käynnistyykö hondasi kaikissa moottorilämpötiloissa?minun ei .kalastuksessa tulee paljon lyhyitä ajoja ja lyhyitä taukoja.nyt jos tauko on "sopival" pitkä moottori ei käynnisty ei ilman ryyppyä tai ryypyn kanssa.ongelmaan en ole keksinyt muuta keinoa kuin "hirttää" estovipu että voin käynnistää moottorin vanhaan malliin -vaihde päällä.laitonta mutta minkäs voit? honda huollosta:tänäkin huonona kesänä varmaan moni honda on jäänyt vaille käyttöä,mutta jos sinulla on takuuaikainen honda kiikuta se huoltoon,moottori pitää huoltaa kerran kaudessa.eikos vaan?
honda 5 hp ongelmia
hondareppana
116165
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
Vastaukset 11
Vanhimmat
Muista pumpata se iso pallukka joka kerta kovaksi ja vetele sitten vasta. Muutenkin honda on tyypillisesti sen sorttinen kone että hätäinen kastelee tulpan ryypillä. Myöskin asento on tarkka.Hondan öljyvahti ei siedä väärää asentoa koneessa eikä alhaista öljyn määrää.
olen ryyppyhomman kyllä kantapään kautta oppinut.mutta,minua kiinnostais kovasti tuo oktaaniasia .toimiiko kaikkien hondat 95 bensalla.
On toiminut mulla jo kohta 10 vuotta.
Käytä ysikasia!! Mulle riitti 1 viikko todeta se että hondan 5hp 4t koneet ei toimi uistelukäytössä 95:lla. Sammuilee yms... Ja se on FAKTAAAAAA. Miks muutenkaan käyttää väkisin 95:sta? 98:sta on vaan pelkkää hyötyä. Täytyy olla todella varaton jos ton koneen kulutuksella voi perustella sitä rahalla. Nyt sitte viestiketjuun niitä tuttuja liirumlaarumeita miten Erkki-papan ottopojan veli on hondan tehtaalla yli-insinöörinä....
kyllä minäkin tiedän,että honda 5 ei toimi 95.minua risoo se että huoltokirja ja maahantuoja väitää,että toimii. tietäis vaan kuinka moni ko hondan hankkinut on saanut harmaita hiuksia ennenkuin on epäkohdan huomannut.
Hondan 5hv perämoottorin käyttöohje kirjassa mainitaan että 86 oktaaninen bensa on riittävä 5hv moottoriin.
Eihän se oktaaniluku tässä ole ongelma, vaan 95E10-bensiinin sisältämä alkoholi, joka saattaa turmella letkut ja tiivisteet, jos niitä ei ole valmistettu alkoholin kestävästä materiaalista.
Ei pidä laittaa mihinkään polttomoottoriin. Siinä on niin paljon sellaisia aineita joita ei saa moottoriin laittaa.
Jos haluaa tehdä tulet, niin sytykkeenä voi käyttää...
p.s. haistakaa vihervasurit vittu.
Mieltä. 95 bensan jäljiltä on kohta laakerit ja männänrenkaat ruosteessa, kun se bensa kerää vettä.
Ja hyväkin kumilaatu stefoissa sulaa pitkässä käytössä alkoholiin.
2023Honda 4hv kävi virissä... talvella ja ihan ei peli kun poistin kaasarilta kurit ja porattu suutin joo kai tuo 98 otettava käyttöön, vaik 95 kin toiminu; t: Dragrace special edition
Nyt kulkoo + 15 km/ h.. ennen vaan börräs..
Minulla on ongelmia Honda 5 hp käyntiin lähdössä lämpimänä. Kylmänä kyllä lähtee. Mutta kun sammutan muutamaksi minuutiksi, on turha yrittää kiskoa käyntiin. Bensana käytän kanisterissa myytävää puhdasta bensaa. Ikää koneella on kolme vuotta ja huollossa olen käyttänyt joka vuosi. Erillistä tankkia ei ole,. Miten pitää lämpimänä yrittää käynnistää? Missä asennossa kaasu, ryyppyäkö vai ei.