Kannabislajikkeiden erosta

Henkilö

Sativa-indica -painotteisuus on tunnetusti suurimpia kannabislajikkeen päihdevaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.
Kaipaisin nyt kipeästi varmistusta siitä kumpi on kumpaa, sillä tietty kannabistyyppi antaa minulle todella letkeän ja onnellisen olon, jonka vaikutuksen alaisena näkee maailman tavallaan vähän enemmän lapsen silmin, vaihtoehtojen rajattomana merenä.
Toisen tyyppinen kannabis taas pukkaa aika hullua trippiä. Tällöin tunnen itseni usein heikoksi, negatiiviset piilotetut havainnot omista epäonnistumisista pulpahtavat pintaan (rankaisee egoa isolla kouralla), assosiaatiovyöry on valtava ja muutenkin sellaista varsin psykedeelistä melskettä. Tuntuu että matkustaa johonkin aivan toiseen universumiin.

Jälkimmäinen lajike antaa pieninäkin annoksina samantyyppisiä vaikutuksia, vaikkakin tietenkin miedompina. Joten kyse ei ole pelkästään annostuksesta.
Tuo jälkimmäinen kannabislajike on mielestäni miellyttävää vain silloin kun on hyvien, luotettavien ystävien seurassa turvallisessa paikassa, sillä tunnelma on usein varsin ahdistava, mutta myös mielenkiintoinen friikkiytensä takia.
Ensimmäinen taas on miellyttävää yksinkin nautittuna, sopii minkä tahansa tunnelman erityispiirteiden korostamiseen, tiiätte varmaan..

Olen melko varma, että tuo ensin kuvailemani on nyt sitä indicaa, ja jälkimmäinen sativaa. Eikös sativaa usein paljon hullummaksi sanota?
Tahtoisin kuitenkin olla varma, jos siemeniä tilaan ja pistän kasvamaan niin tahdon mielummin tuota letkeämpää versiota.
Tuota hullua ei edes uskalla polttaa kovin usein, kun tuntuu että psyyke pirstaloituu :o

17

5682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin äijä

Varsin mielenkiintoisia kyselet toveri hyvä!

Minä uskaltaisin väittää että tilanne voi olla täysin toisinkin päin. Eikä asia ole ihan niin mustavalkoinen että I/S suhde määräisi monotonisesti efektiivisyyden.

Näkisin että tässä on kysymys myös lajikekohtaisista muuttujista, hybridin geeniperimästä ja sen stabiliteetista.

Itse olen hiukan arka sen suhteen että käyttäisin tätä foorumia valistaakseni tällaisista asioista.

Itselläni on kokemusta kannabiksesta myös negatiivisessa mielessä, ja kysymyksessä oli silloin selvästi Indicavoittoinen lajike, vielä yksi niistä suosituimmista..

• Mikael

itse miettinyt aivan samaa...

Mulla pääasiassa Sweet Tooth3 sekä Durgamata.

Ensiksimainittu tuo todella älyttömiä naurukohtauksia,asiat näkee kahdella eri tavalla :)

Jälkimmäinen laajentaa mielentilaa ja tuo luovuutta lisää,myös Biisien tekeminen helpottuu(harrastus)ja todellakin parhaat kappaleet on tehty juuri näissä oloissa.

Kiinnostavaa olisi kokeilla muitakin lajikkeita...

• Hra Huu
        Mikael kirjoitti:

itse miettinyt aivan samaa...

Mulla pääasiassa Sweet Tooth3 sekä Durgamata.

Ensiksimainittu tuo todella älyttömiä naurukohtauksia,asiat näkee kahdella eri tavalla :)

Jälkimmäinen laajentaa mielentilaa ja tuo luovuutta lisää,myös Biisien tekeminen helpottuu(harrastus)ja todellakin parhaat kappaleet on tehty juuri näissä oloissa.

Kiinnostavaa olisi kokeilla muitakin lajikkeita...

Mielestäni päin vastoin kuin aloittaja oletti. Sativasta tulee semmonen kiva pehmeä olo. Aluksi ei edes melkein huomaa vaikutusta, mutta pian sitä havahtuukin omista ajatuksistaan :) Indica taas saa aikaan pesäpallo efektin, eli ihan kuin joku olisi stagalla tujauttanut päähän. Hetken kestää toipua pahimmasta kolauksesta ja muutenkin sellaista aika painostavaa ja friikkauttavaa. Kumpikin tosiaan aika erilaista. Tokihan lajikekin vaikuttaa mutta yleistin nyt hieman. Kummallekin on omat hetkensä. Sativassa kuitenkin maku on mielestäni miellyttävämpi, indica kun tuppaa olemaan semmosta "harsh"(en tiedä miten tarkalleen suomennetaan).

• nämä viestit
        Hra Huu kirjoitti:

Mielestäni päin vastoin kuin aloittaja oletti. Sativasta tulee semmonen kiva pehmeä olo. Aluksi ei edes melkein huomaa vaikutusta, mutta pian sitä havahtuukin omista ajatuksistaan :) Indica taas saa aikaan pesäpallo efektin, eli ihan kuin joku olisi stagalla tujauttanut päähän. Hetken kestää toipua pahimmasta kolauksesta ja muutenkin sellaista aika painostavaa ja friikkauttavaa. Kumpikin tosiaan aika erilaista. Tokihan lajikekin vaikuttaa mutta yleistin nyt hieman. Kummallekin on omat hetkensä. Sativassa kuitenkin maku on mielestäni miellyttävämpi, indica kun tuppaa olemaan semmosta "harsh"(en tiedä miten tarkalleen suomennetaan).

Kannustavat kokeilemaan huumeita

• Micke
        nämä viestit kirjoitti:

Kannustavat kokeilemaan huumeita

Taidat olla alkoholin vaikutuksen alaisena...?!

• hupu

itse näen asian näin:

cannabis indicasta tulee hieman passiivisempi,koomaileva/väsynyt olo,kun taas sativasta tulee kevyt,iloinen ja energinen olo! saatan olla väärässsä mutta omalla kohdallani asia on näin.
        eli indica on ns.raskaampaa!

syksyjä kaikille!

• Minä
        Micke kirjoitti:

Taidat olla alkoholin vaikutuksen alaisena...?!

En ole muuten koskaan juonut alkoholia enkä käyttänyt huumeita. Ikää on jo 30v. Kyllä ilman niitäkin pärjää ja elämä on paljon laadukkaampaan. Suosittelen tällaista elämäntapaa muillekkin.

• HraHuu
        Minä kirjoitti:

En ole muuten koskaan juonut alkoholia enkä käyttänyt huumeita. Ikää on jo 30v. Kyllä ilman niitäkin pärjää ja elämä on paljon laadukkaampaan. Suosittelen tällaista elämäntapaa muillekkin.

Pieni paradoksi jutuissasi. Et ole mitään koskaan kokeillut, mutta voit suoralta kädeltä todeta elämäsi olevan laadukkaampaa? Mihin sitten perustat arviosi?

• zzzz

Eri kannabinoideja on eristetty hampusta lähemmäs 400, ja yhdessä lajikkeessa niitä on 100-200. delta9-thc tietysti on näistä vahvin, seuraavaksi vahvin (cdb) määrittää sativa/indica-akselin, mutta muut kannabinoidit antavat pilvelle pientä hienosäätöä ja lisäävät psykoaktiivisten ominaisuuksien laatua ja kirjoa. 2 eri 100% sativa-lajiketta ovat aivan erilaisia, samoin 2 eri 100% indica-lajiketta.

• Pappa

Hyvä muistaa pari asiaa: Jokainen reagoi kannabikseenkin omalla psykofyysisellä ominaislaadullaan, joten ei pitäisi liikaa yleistää. Toinen seikka on se, että tiettyyn laatuun tai lajikkeeseen kehittyy toleranssi, ja aine ei välttämättä kolahda ihan samalla tavalla kuin alussa. Sehän voi olla hyväkin asia säännölliselle käyttäjälle, joka hakee mukavaa, stabiilia olotilaa. Jos taas polttelee harvoin ja elämyshakuisesti, voi vaihtelu olla mukavaa. Mielestäni kannabikseen olisi hyvä suhtautua samoin kuin parhaimmillaan tekevät hyvän oluen ystävät ja viininmaistelijat. Ei paljon mutta parasta.

Erilaisten ruohojen ja hasisten hienovaraiset erot ovat rikkaus, jota on syytä arvostaa. Kaikki kunnia kotikasvattajille ja heidän kehitystyölleen, jossa syntyy paljon uutta ja hienoa. Ei kaikki salakuljetettu tavarakaan silti ole kehnoa. Sääli vain, että entisaikojen takuuvarmat "afga", "nepa", "rokko", "paki" ja "liba" eivät enää aina ole sitä mitä pitäisi. Mutta kyllä etsivä löytää, jos on tarpeeksi tahtoa ja - valitettavasti kyllä - rahaa.

• HraHuu

Ennen vuotta -95 oli tarjolla erittäin hyviä hasis laatuja. Kerrankin sai ostettua sellaista aivan beigen väristä rokkoa joka ei ollut edes levynä, niin pehmeätä ja öljyistä että siitä pyöritti helposti vaikka pallon. Levytkin olivat sellaista ihanan vaaleata ja pehmeätä, lämpätessä turposi sellaiseksi kosteaksi taivaalliseksi hötöksi. Entäs sitten super 99? Aivan mahtavaa. Se oli semmosta aivan kivikovaa mustaa 1,5cm paksua levyä, sitä kun poltti tunsi nesteiden valuvan pitkin selkärankaa :) Nepalin kultaleima? Aaaaaaaaaivan ihanaa, sitä kun poltti tunsi pulssin ohimoissaan. Entäs sitten se paki joka oli säilötty alkujaan kangassäkkiin? Aivan vitun mahtava tuote pakistanin pojilta. Nyt vaan Virolaiset tuo jotain paskaa mihin ei moneen vuoteen halunnut koskea. Onneksi voi sentää kasvattaa itse ja aina voi luottaa laatuun.

• Joo
        HraHuu kirjoitti:

Ennen vuotta -95 oli tarjolla erittäin hyviä hasis laatuja. Kerrankin sai ostettua sellaista aivan beigen väristä rokkoa joka ei ollut edes levynä, niin pehmeätä ja öljyistä että siitä pyöritti helposti vaikka pallon. Levytkin olivat sellaista ihanan vaaleata ja pehmeätä, lämpätessä turposi sellaiseksi kosteaksi taivaalliseksi hötöksi. Entäs sitten super 99? Aivan mahtavaa. Se oli semmosta aivan kivikovaa mustaa 1,5cm paksua levyä, sitä kun poltti tunsi nesteiden valuvan pitkin selkärankaa :) Nepalin kultaleima? Aaaaaaaaaivan ihanaa, sitä kun poltti tunsi pulssin ohimoissaan. Entäs sitten se paki joka oli säilötty alkujaan kangassäkkiin? Aivan vitun mahtava tuote pakistanin pojilta. Nyt vaan Virolaiset tuo jotain paskaa mihin ei moneen vuoteen halunnut koskea. Onneksi voi sentää kasvattaa itse ja aina voi luottaa laatuun.

Aika paljon oon kuullu juttuu tosta Tsernolätkästä, mutta kyllä mä olen ihan nykyäänkin saanut aivan hyvää laattaa. Tosin rokkoa kaikki juu, mutta toi johtunee lähinnä siitä ettei muualla paitsi Marokossa enää valmisteta/kasvateta vientiin asti kovinkaan paljoa.

Mutta eipä oo ollu laadussa valittamista sen enempää. No joo, joskus vähän vanhempaa ja kuivempaa on tullu eteen, mutta siltikin...

• .....
        HraHuu kirjoitti:

"Ennen vuotta -95 oli tarjolla erittäin hyviä hasis laatuja. Kerrankin sai ostettua sellaista aivan beigen väristä rokkoa joka ei ollut edes levynä, niin pehmeätä ja öljyistä että siitä pyöritti helposti vaikka pallon."

Hyvää kukkaa on ollut aika hyvin tarjolla. Viimeksi törmäsin hasikseen loppukesällä (kun tuttava oli tullut takaisin lomamatkalta) ja silloin se oli juuri tuollaista varovaisesti käsinkerättyä, tummumatonta blondihasista. Todella pehmeää, aromiltaan hyvää ja tujua tavaraa.

• heinä
        ..... kirjoitti:

"Ennen vuotta -95 oli tarjolla erittäin hyviä hasis laatuja. Kerrankin sai ostettua sellaista aivan beigen väristä rokkoa joka ei ollut edes levynä, niin pehmeätä ja öljyistä että siitä pyöritti helposti vaikka pallon."

Hyvää kukkaa on ollut aika hyvin tarjolla. Viimeksi törmäsin hasikseen loppukesällä (kun tuttava oli tullut takaisin lomamatkalta) ja silloin se oli juuri tuollaista varovaisesti käsinkerättyä, tummumatonta blondihasista. Todella pehmeää, aromiltaan hyvää ja tujua tavaraa.

olis kiva tietää kyl et mikä saa sut nauraan... Kaikki aina kehuu sitä tunnetta kun ei muuta kun naurattaa... Meitsi ei saa ikinä muuta kun sellasen ooo- fiiliksen. Niinku koko maailma siirrettäs sun päähän. Ei tarvii puhuu, ei ajatella, ei tehä mitään ku kaikki on jo mussa. Antaa vaan yhteyksien syntyy ja katkee. Ihan hienoa mut vaihtelu virkistäs.

• sativaparkour

riippuu kyllä ihan käyttäjästä

• Pajatso palaa

että joku olio on lukenut kahdesta erilaisesta lajikehaarasta ja kysyy nyt täältä enemmän käyttäjien kokemuksia. Jos vaikka sittenkin olisi niin, että edes toinen lajike olisi hirvittävän vaarallinen ja hulluksi tekevä :)) Ei ole. Eroja vaikutuksilla on ja merkitystä kokemattomille.

Itse koen niin, että toinen lajike väsyttää ja passivoi (tekee myös paljon muutakin) ja toinen piristää ja aktivoi (määristä kiinni, tämäkin alkaa passivoimaan ja väsyttämään, kunhan vaan jaksaa tarpeeksi paljon kiskoa.).

No seitsemän vuotta vanha raapustus, joten väliäkö tällä.

• Anonyymi

Kyl se eka on sativaa sativasta saat onnellisen/chillin olon indicasta väsyttävän

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4668
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3196
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2107
    Aihe