Miten kulkee aallokossa, paukuttaako pahasti?
Kulutus, riittääkö 70hv, vai onko 90 sittenkin sopivampi?
Valmistaja, vieläkö tehdään tätä?
Suositteletko Belmaria vai onko samankokoinen esim Raisport parempi retkikäytössä?
Belmar 575 ?
16
8757
Vastaukset
- Lueskelija
Noin kuukausi sitten keskusteltiin isommasta Belmar 755:stä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=111&conference=668&posting=22000000001238187
Valmistajatiedot ilmenevät sieltä. - belmar
Itselläni ei ole kokemuksia muista samankokoisista veneistä mutta belmarista kahdelta kesältä. Vasta-altoon kulkee suhteellisen nätisti, mutta hakkaa jo pienessäkin sivuaallossa. Trimmit korjaisivat asiaa paljon. Vene on 90 2-tahti koneella joka tuntuu sopivalta; nousee liukuun keveästi ja suuremmallakin kuormalla. Nelitahtinen samantehoinen alkaa olla liian painava ja iso veneeseen. Bensaa menee vähän alla litra/mpk 20 solmun hujakoilla. Veneessä on hyvin sisätilaa kokoisekseen vaikka vessa haukkaa osan sisätiloista. Hyvällä ilman kahden/kolmen hengen retkikäyttöön hyvä vene.
- Belmar 575
Omaa kokemusta nyt yhdeltä kesältä. Meillä ainakin nelitahtinen 90 honda perässä, kulkee nätisti eikä lainkaan liian painava, vaikka niin joku toinen väittikin. Retkikäytössä muvaka, mukaan mahtuu hyvin neljä, viisikin jos oikein nukutaan tiiviisti. Kulutus tolla moottorilla meillä on ainakin 12 litraa/h, eli suhteellisen edullista kulkemista. Mukava vene, tukeva ja hyvä menijä. Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että jokainen pieni ht hakkaa kovassa aallokossa, niin Belmar kuin muutkin. Suosittelen lämpimästi! Valmistaja on Lohjan Kuitutyö ja valmistaa edelleen, ainakin tilauksesta. Sieltä saa myös lisäosia tilaamalla ja esittelycd:n, jos kiinnostaa.
- Belmar 575
Niin, lisäys edelliseen viestiini. Meillä on ainakin nelitahtimoottori, eikä se ole lainkaan liian painava!
- belmar
Meillä saattaa olla eri näkemys normaaliaallokosta ja ehkä erilainen käyttöalue.
12 l/h tuntuu aika vähältä vaikka ehkä kulutus matkaan suhteutettuna antaisikin paremman kuvan todellisesta kulutuksesta.
Jokatapauksessa ihan tyytyväinen olen ollut veneeseen.
Veneestä on muuten testi 3/87 venelehdessä, artikkelin saa lehdestä tilaamalla.
- nunnukka5
Moi.
minulla on 575:ssa honda 90hv. vuosimallia 76, ajettu noin 1200h. Kone on pelannut hyvin. kulutus on noin 13ltr/h ja kierroksia 3000-3500, jolloin nopeus on 30-35km/h eli reilusti liussa kulkee 4h. kuormalla. olen oluut yli 25m/s tuulessa ja tietenkin käsi kaasulla. ei ole ollut ongelmia. tottakai paukuttaa ja keinuu ja heiluu, mutta ei ole vielä semmoista keliä ollut etteikö pois olis päästy.
70 varmaan pelaa ihan hyvin, riippuu henkilö luvusta. Kulutuksesta en voi sanoa mitään, mutta trimmitasota on yliveto. ainakin helpottaa liukuun nousua ja trimmejä käyttäessä ei ole kuormaus niin tarkkaa. Itse vedän uistinta Inarilla ja trimmit helpottaa myös hiljaisessa nopeudessa.
Jyrki Inarijärveltä - besserweissbier
Mistä löytyikin 10 vuotta vanha ketju. Huh. Internet ei unohda :D
Järvellä toki 25m/s. Koitappa mennä merelle samassa kelissä vuoden 76 Belmarin kanssa. - Hyvä vene
Vanha ketju, mutta eipä parempia veneitä ole tehty vieläkään. Ja nyt niitä saa jo aika edullisesti.
- ostaisin
mistähän sais kyseisen veneen ????
- Anonyymi
Mun kaverilla on myytävänä. Nettivene.com.... Belmas 575 CA vm 89 ja moottori umpirautaa Evinrude e-tec 75 hv, varmakäyntinen ja taloudellinen kokonaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kaverilla on myytävänä. Nettivene.com.... Belmas 575 CA vm 89 ja moottori umpirautaa Evinrude e-tec 75 hv, varmakäyntinen ja taloudellinen kokonaisuus.
Tää osti jo 16v sitten ku kyselikin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää osti jo 16v sitten ku kyselikin
Päivää, onko Belmarin kölin korjauksesta kokemusta, Inarilla alkoi vuotaa ja kölistä halki. Ehkä trailerin rulla päässy painamaan?
- ihanaaajoa
Osta Buster, tai Silver samassa kokoluokassa, niin ei tarvi miettiä!
- SontaaMikäSontaa
ja jos miettisi, ostamatta jäisi !
- belmar575
Konekopan tarviis
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768