Belmar 575 ?

Jussi

Miten kulkee aallokossa, paukuttaako pahasti?
Kulutus, riittääkö 70hv, vai onko 90 sittenkin sopivampi?
Valmistaja, vieläkö tehdään tätä?
Suositteletko Belmaria vai onko samankokoinen esim Raisport parempi retkikäytössä?

16

7884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lueskelija
    • belmar

      Itselläni ei ole kokemuksia muista samankokoisista veneistä mutta belmarista kahdelta kesältä. Vasta-altoon kulkee suhteellisen nätisti, mutta hakkaa jo pienessäkin sivuaallossa. Trimmit korjaisivat asiaa paljon. Vene on 90 2-tahti koneella joka tuntuu sopivalta; nousee liukuun keveästi ja suuremmallakin kuormalla. Nelitahtinen samantehoinen alkaa olla liian painava ja iso veneeseen. Bensaa menee vähän alla litra/mpk 20 solmun hujakoilla. Veneessä on hyvin sisätilaa kokoisekseen vaikka vessa haukkaa osan sisätiloista. Hyvällä ilman kahden/kolmen hengen retkikäyttöön hyvä vene.

    • Belmar 575

      Omaa kokemusta nyt yhdeltä kesältä. Meillä ainakin nelitahtinen 90 honda perässä, kulkee nätisti eikä lainkaan liian painava, vaikka niin joku toinen väittikin. Retkikäytössä muvaka, mukaan mahtuu hyvin neljä, viisikin jos oikein nukutaan tiiviisti. Kulutus tolla moottorilla meillä on ainakin 12 litraa/h, eli suhteellisen edullista kulkemista. Mukava vene, tukeva ja hyvä menijä. Kyllä se kuitenkin taitaa olla niin, että jokainen pieni ht hakkaa kovassa aallokossa, niin Belmar kuin muutkin. Suosittelen lämpimästi! Valmistaja on Lohjan Kuitutyö ja valmistaa edelleen, ainakin tilauksesta. Sieltä saa myös lisäosia tilaamalla ja esittelycd:n, jos kiinnostaa.

      • Belmar 575

        Niin, lisäys edelliseen viestiini. Meillä on ainakin nelitahtimoottori, eikä se ole lainkaan liian painava!


      • belmar

        Meillä saattaa olla eri näkemys normaaliaallokosta ja ehkä erilainen käyttöalue.
        12 l/h tuntuu aika vähältä vaikka ehkä kulutus matkaan suhteutettuna antaisikin paremman kuvan todellisesta kulutuksesta.
        Jokatapauksessa ihan tyytyväinen olen ollut veneeseen.
        Veneestä on muuten testi 3/87 venelehdessä, artikkelin saa lehdestä tilaamalla.


    • nunnukka5

      Moi.
      minulla on 575:ssa honda 90hv. vuosimallia 76, ajettu noin 1200h. Kone on pelannut hyvin. kulutus on noin 13ltr/h ja kierroksia 3000-3500, jolloin nopeus on 30-35km/h eli reilusti liussa kulkee 4h. kuormalla. olen oluut yli 25m/s tuulessa ja tietenkin käsi kaasulla. ei ole ollut ongelmia. tottakai paukuttaa ja keinuu ja heiluu, mutta ei ole vielä semmoista keliä ollut etteikö pois olis päästy.
      70 varmaan pelaa ihan hyvin, riippuu henkilö luvusta. Kulutuksesta en voi sanoa mitään, mutta trimmitasota on yliveto. ainakin helpottaa liukuun nousua ja trimmejä käyttäessä ei ole kuormaus niin tarkkaa. Itse vedän uistinta Inarilla ja trimmit helpottaa myös hiljaisessa nopeudessa.
      Jyrki Inarijärveltä

    • besserweissbier

      Mistä löytyikin 10 vuotta vanha ketju. Huh. Internet ei unohda :D

      Järvellä toki 25m/s. Koitappa mennä merelle samassa kelissä vuoden 76 Belmarin kanssa.

    • Hyvä vene

      Vanha ketju, mutta eipä parempia veneitä ole tehty vieläkään. Ja nyt niitä saa jo aika edullisesti.

    • ostaisin

      mistähän sais kyseisen veneen ????

      • Kysy Kuusakosken jätteenpolttolaitokselta.


      • Anonyymi

        Mun kaverilla on myytävänä. Nettivene.com.... Belmas 575 CA vm 89 ja moottori umpirautaa Evinrude e-tec 75 hv, varmakäyntinen ja taloudellinen kokonaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kaverilla on myytävänä. Nettivene.com.... Belmas 575 CA vm 89 ja moottori umpirautaa Evinrude e-tec 75 hv, varmakäyntinen ja taloudellinen kokonaisuus.

        Tää osti jo 16v sitten ku kyselikin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää osti jo 16v sitten ku kyselikin

        Päivää, onko Belmarin kölin korjauksesta kokemusta, Inarilla alkoi vuotaa ja kölistä halki. Ehkä trailerin rulla päässy painamaan?


    • ihanaaajoa

      Osta Buster, tai Silver samassa kokoluokassa, niin ei tarvi miettiä!

      • SontaaMikäSontaa

        ja jos miettisi, ostamatta jäisi !


    • belmar575

      Konekopan tarviis

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe