Esim. Citibankin luottokortin myöntämis ehdoissa lukee:
"Pankki voi myöntää luottoa ja myöntää Kortin vakinaisesti Suomessa asuvalle säännöllisiä tuloja nauttivalle 20-vuotiaalle henkilölle, joka on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti ja jolla ei ole rekisteröityjä maksuhäiriöitä."
18v valmistuin ammattiin, 19v vietin vuoden armeijassa ja nyt olen ollut 2v samassa työpaikassa vakituisena. Eli olen 22-vuotias. Ei maksuhäiriöitä ja laskutkin maksan aina samantien kun tippuvat postiluukusta.
Erehdyin hakemaan Citibankista Shellin luottokorttia, että saisin bensasta alennusta. Vastaus tuli parin päivän viiveellä, että "kokonaisarvioon perustuen" emme voi myöntää sinulle luottokorttia. Voit hakea luottokorttia uudelleen aikaisintaan 6 kuukauden kuluttua. Hakemuksen liitteenä oli palkkalaskelma ja työtodistus.
Viimevuoden brutto tulot 20 000e, tänävuonna menee 25 000e rikki ja ensivuonna odotan saavani 27 500e.
Eli odottaako pankit, että 20-vuotiailla olisi toimitusjohtajan palkat ennenkuin edes harkitaan luottokortin myöntämistä. Sama homma viimevuonna kun hain Osuuspankista luottokorttia nettiostoksia varten.
Kokemuksia, että onko joku onnistunut saamaan luottokortin alle ~25-vuotiaana ja millä työkokemuksella ja palkalla.
Luottokortin saamisen vaikeus
10
3106
Vastaukset
- ja hyvin onnistuinkin
Ei itsellä ainakaan ollut mitään ongelmia. Itsellä oli ikää muutama kk yli 20 vuotta kun hain luottokortin pankista. Tosin asiaa saattoi auttaa se, että toimin asiantuntijatehtävissä (en siis aamulla vedä haalareita niskaan) ja minulla oli jonkin verran säästöjä jo tuolloin! Tulotasokin oli varsin hyvä ottaen huomioon silloisen alle vuoden mittaisen työurani; enemmän kuin luettelemasi luvut. Kai kortinmyöntäjä nyt katsoi minut soveliaaksi luottokortin haltijaksi kun tileistäni huomasivat, että suurimman osan tuloistani olen säästänyt/sijoittanut (aika harvinaista kaiketi 20-vuotiaille)... Saamani kortin väri oli kultainen. En sitten tiedä onko ns. tavallisille nuorille vaikeampaa saada luottokorttia/lainaa? Nähtävästi on kun sinunkin asiasi ihan järjestyksessä näyttäisivät olevan...
- dj.adolf
Jaa ei siinä mun hakemuksessa edes säästöjä kyselty. Tällähetkellä säästötililtä löytyy sellanen 15 000e, että suunnilleen saman verran rahaa pahanpäivän varalle kuin on autolainaakin. Ja onkohan sillä kortin värillä mitään väliä, että kait siihen korttiin saa vaikka Uuno Turhapuron pärstän jos haluaa. Mutta vastoin kaikkia tämän palstan aikaisempia tapoja toivotan sulle onnee sen luottokortin kanssa, tosin en tiedä kuinka vanha nykyään olet ja onko tänäpäivänä sitten vaikeampi saada luottoa kuin ennen. Ja ehkä pistän 6 kuukauden kuluttua uuden hakemuksen ja brutto tuloikseni 30 000e ja katon miten käy.
- koin ihan saman asian
kun pistin hakemuksen luottokortille, juurikin bensan ostoa varten. Tuli vain tyly vastaus että työsuhde ollut liian lyhytaikainen.
Muutama vuos sitte kun pankkin meni niin ei meinannu ulos päästä ellei olis ottanu luottokorttia, kultainen kortti oli ainakin silloin ja tarjottiin 5000€ luottoa siihen korttiin.
Välillä tosiaan ihmetyttänyt miten oikein käyvät läpi noita hakemuksia, mielestäni sinun hakemuksesi olis kirkkaasti pitäny täyttää kortin saamisen ehdot. Siis ainakin tulotaso olisi riittänyt.- sen verran
että itse hain 20-vuotiaana Visaa, en saanut. MasterCardin sain, vaikka luottokunta on sama =)
Tosin nyt olen vaihtanu ton Masterin Visaan, kun tossa Masterissa on luottorajaan sidottu vuosimaksu. Visassa on taas korkeempi korko, mut kun en anna sen mennä "luotolle", niin ei se mua oo haitannu. Käytän sitä vaan nettiostoksiin, tai ulkomailla. - 123456789
sen verran kirjoitti:
että itse hain 20-vuotiaana Visaa, en saanut. MasterCardin sain, vaikka luottokunta on sama =)
Tosin nyt olen vaihtanu ton Masterin Visaan, kun tossa Masterissa on luottorajaan sidottu vuosimaksu. Visassa on taas korkeempi korko, mut kun en anna sen mennä "luotolle", niin ei se mua oo haitannu. Käytän sitä vaan nettiostoksiin, tai ulkomailla.Ensin kiitos onnentoivotuksista korttini kanssa...hyvin olen pärjännyt (?)... Ihmettelen jos koit kirjoitukseni (1. vastaus) jotenkin agressiiviseksi, sillä sitä sen ei ollut tarkoitus olla.
Ei minultakaan mitään säästöjä kyselty, mutta kaipa he sen huomasivat pankissa kun tietojani tarkastelivat! Hain kortin suoraan pankin konttorista - en mitenkään 'etätyönä'. Luulisi sen kortin nyt irtoavan jos tosiaan kirjoittamasi tulot yms. pitävät paikkansa! Kortin väristä sen verran, että ei ole aivan sama minkä värinen se on. Toki saat siihen Uunon naaman kuvan, mutta se ei tee kortista kultaista. Ulkomailla matkustellessa kortin värillä on väliä -> paremmat vakuutukset, matkaturvat, palvelut mm. lentokentillä, hotelleissa jne. Bensan ostamiseen sopii vaikka se Uunon naaman väri... :) - dj.adolf
123456789 kirjoitti:
Ensin kiitos onnentoivotuksista korttini kanssa...hyvin olen pärjännyt (?)... Ihmettelen jos koit kirjoitukseni (1. vastaus) jotenkin agressiiviseksi, sillä sitä sen ei ollut tarkoitus olla.
Ei minultakaan mitään säästöjä kyselty, mutta kaipa he sen huomasivat pankissa kun tietojani tarkastelivat! Hain kortin suoraan pankin konttorista - en mitenkään 'etätyönä'. Luulisi sen kortin nyt irtoavan jos tosiaan kirjoittamasi tulot yms. pitävät paikkansa! Kortin väristä sen verran, että ei ole aivan sama minkä värinen se on. Toki saat siihen Uunon naaman kuvan, mutta se ei tee kortista kultaista. Ulkomailla matkustellessa kortin värillä on väliä -> paremmat vakuutukset, matkaturvat, palvelut mm. lentokentillä, hotelleissa jne. Bensan ostamiseen sopii vaikka se Uunon naaman väri... :)Ei täs auta kuin odottaa :D Kait ne laittaa vaan arvontalaulun soimaan ja kone arpoo et ketä saa kortin ja kuka ei.. Vituttaa vaan ku jää Shellin bensast bonukset saamatta ja työpaikallakin olis sopimus Shellin kanssa lisä alennuksesta. Mut katotaa.
- luulisin
Muutama vuosi sitten ei pankista päässyt ulos, jos ei huolinut Visaa. Se laitettiin automaattisesti kaikiin pankkikortteihin ainakin yhdessä pankissa.
Taitaa taantuman tai laman koura olla syypäänä siihen, että luottokorttia ei myönnetty. Kai niiden ehdot kiristyivät samalla tavalla kuin lainojenkin.
Luulisin, että ikäsi vaikutti eniten kielteiseen päätökseen. Sehän ei toki ole sinun vikasi, että maksuhäiriöitä on eniten ikäisilläsi nuorilla miehillä, mutta sijaiskärsijäksi ilmeisesti kelpaat. - uudestaan..
kaveri haki mastercardia ja ei saanut. laittoi hakemuksen uudelleen ja ei vieläkään saanut. kolmannella hakemuksella sai.
outo homma kun kaikissa hakutiedoissa oli aivan samat tiedot. kai se on sitten käsittelijästä kiinni?
kannattaa ainakin tuo kolme kertaa laittaa uusi hakemus kun on saanut kielteisen vastauksen.- Itsellä 2 shellin luottokor...
Se on pikkasen eri asia hakee sitä shellin korttia ku pankista joku luottokortti.. Pankista nyt saa mitä vaan ku osaa kiltisti kysyä..
- ..tietojasi..
Täytyy sanoa, että aikamoinen säästäjä olet, jos olet palkastasi säästänyt sen 15000 e kahdessa vuodessa. Et taida maksaa asumisesta ja elämisestä mitään?? Ja jos todella omistat tuon verran pankkitilillä (joka ei kasva korkoa tänä päivänä) niin minkä ihmeen takia olet ostanut auton lainarahalla ja maksat kovia korkoja???
Ihmettelen todella jollet ole saanut edes visakorttia, joku tiedoissasi mättää.. Visan saa kuka tahansa työssä käyvä ihminen, ne vaan laittaa se luottorajan silloin alemmas.. Mutta noi Shellin ym luottokortit onkin sitten jo eri asia, niissä kai tartteekin olla jos jonkin näköistä "takuuta" ja jos nuo kohdat joihin tuossa alussa viittasin ovat noin, niin ehkä ovat katsoneet ettei sulla ole taitoa hoitaa raha-asioitasi.. =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753