Olen 16 3 rv ja painoa tullut jo kolmisen kiloa lisää, onkohan normaalia vai oonko vaan syönyt liikaa?? Neuvolassa kyllä on sanottu että on normaalia, mut hirvittää kuinka paljon sitä painoa kaikkiaan kertyykään. Mulla on ennestään jo vähän ylipainoa. Miten muilla on paino noussut näillä viikoilla?
Rv 16
16
9199
Vastaukset
- tää..
tuli nyt kahteen kertaan...
- ecl
Mulla kanssa vaihtuu huomenna täydet 16 viikkoa. Mulle kanssa tullu lisää 3kiloa ja olin siis ihan normaalipainoinen. Mulle sanottiin kanssa neuvolassa että ihan normaalia se on koska jossain vaiheessa se saattaa olla hetken jopa nousematta ja sitten taas lähteä nousuun. Oletko mistä päin? itse olen helsingistä. Onko sulla enää mitään raskausoireita? Mulla lähes kaikki hävinnyt mutta päänsärky on lisääntynyt. Mielialat vaihtelee mulla edelleenkin todella voimakkaasti. Miten sinun raskaus on muuten sujunut. Olisi kiva kuulla kokemuksia.
- ap..
Juuri tulin neuvolasta. Oli helpotus kuulla taas sydänäänet, tietää että siellä ollaan hengissä, kun mitään oireita ei oikeastaan enää ole ollut. Tällä hetkellä olen flunssassa ja iskiaksen kanssa ongelmia, muuten kaikki ok. En tiedä tunsinko yks päivä jo liikkeitä, kun en tiedä miltä ne tuntuu. Olen keski-pohjanmaalta. Maha on jo kovasti pyöristynyt ja vähän väliä siitä joku huomauttelee =) Mammahousuja olen käyttänyt jo kauan. Taidan olla sitten aikamoinen pallo kun olen viimeisilläni.
- kirjaa jossa lukisi...
ap.. kirjoitti:
Juuri tulin neuvolasta. Oli helpotus kuulla taas sydänäänet, tietää että siellä ollaan hengissä, kun mitään oireita ei oikeastaan enää ole ollut. Tällä hetkellä olen flunssassa ja iskiaksen kanssa ongelmia, muuten kaikki ok. En tiedä tunsinko yks päivä jo liikkeitä, kun en tiedä miltä ne tuntuu. Olen keski-pohjanmaalta. Maha on jo kovasti pyöristynyt ja vähän väliä siitä joku huomauttelee =) Mammahousuja olen käyttänyt jo kauan. Taidan olla sitten aikamoinen pallo kun olen viimeisilläni.
Olen lukenut paljon kirjoja, joissa puhutaan painosta. Normaalin raskauden aikana naisen paino nousee 6-30 kiloa.
Ei puhuta minkä verran kuuluuu saada painoa lisää tietyllä viikoilla, vaan puhutaan prosenteista koska joka nainen on erilainen. Ehkä löydät taulukkoja netistä. Sheila Kitzinger on amerikkalaisguru näissä asioissa. Ehkä hänen nimellään saa osumia.
Minulle on sanottu neuvolassa, että saan lihoa ainoastaan kuusi kiloa koko raskauden aikana! Äitini hämmästyi, ja minä stressaannun siitä. Nyt 13. viikko meneillään, eikä paino vielä ole nuossut... Stressiä ja paineita tämä tilanne kyllä luo! (Minulla ei ole sokeritautia tai verenpainetautia, eikä reumaa.)
Onko muille sanottu mitään vastaavaa? - Huhtimasu
kirjaa jossa lukisi... kirjoitti:
Olen lukenut paljon kirjoja, joissa puhutaan painosta. Normaalin raskauden aikana naisen paino nousee 6-30 kiloa.
Ei puhuta minkä verran kuuluuu saada painoa lisää tietyllä viikoilla, vaan puhutaan prosenteista koska joka nainen on erilainen. Ehkä löydät taulukkoja netistä. Sheila Kitzinger on amerikkalaisguru näissä asioissa. Ehkä hänen nimellään saa osumia.
Minulle on sanottu neuvolassa, että saan lihoa ainoastaan kuusi kiloa koko raskauden aikana! Äitini hämmästyi, ja minä stressaannun siitä. Nyt 13. viikko meneillään, eikä paino vielä ole nuossut... Stressiä ja paineita tämä tilanne kyllä luo! (Minulla ei ole sokeritautia tai verenpainetautia, eikä reumaa.)
Onko muille sanottu mitään vastaavaa?Hei!
minulle neuvolan täti sanoi että painoa saa tulla sen 7 kiloa...
no, ei hätä tämän näköinen..
nyt rv 14 5 ja paino tippunu n 4 kg..
kattoo mitä se maanantaina neuvolassa tuosta sanoo..
Mutta se että ei kukaan voi arvioida etukäteen paljonko se paino nousee, se on niin yksilöllistä..
ja ei sitä kannata stressata, se paino nousee jos nousee,
mulla kyllä todettu raskausajandiabetes, pisti ruokailuja vähä uusiks..
ja kyllä se siitä..eikä se neuvolan täti nyt kovin moksis ollu ku kysyin et jos se paino nousee enemmä ku tuon 7 kg..
- neela90
viikkoja nyt 15 1 ja koko raskausajan on paino sahannut 51 ja 53 välillä... välistä tuntuu että nouseeko tuo paino koskaan ja jos ja kun nousee niin kuinka paljon.
- kanssa rv16
Mulla painoo tullut nyt rv16 mennessä n.kilo..tosin bmi oli ennen raskauttakin jo lievän ylipainon puolella, että ei sitä painoo paljoa tarvis tullakkaan..
Eikös se suositus ollut 2kg ekan 20 raskausviikon aikana? (jostain muista tän lukeneeni, mut en mee takuuseen).
Mulla oksentelu jatkunut edelleen, että sekin on varmaan painonnousua hidastanut.. Ostin kotidopplerinkin, jotta voi pikkuisen sydänääniä kuunnella kotonakin :) - asdfas
Itselläni tulee huomenna 18 raskausviikko täyteen ja paino noussut 3 kiloa aivan raskauden alusta (BMI alussa 21), tosin ekasta neuvolakäynnistä noussut vain 1,5kg. Raskauskiekon mukaan painoa tulee normipainoselle keskimäärin 12kg ja kiekon mukaan painon nousu on juuri tätä luokkaa raskauden tässä vaiheessa. Mutta tosin kaikilla ei nouse aina samalla tavalla, joillakin enemmän, joillakin vähemmän.
- mami_80
eipä mtn syytä huoleen.. itellä vkoja 17 3,eikä oo paino noussu yhtään..oli peräti laskenu 500g. :) itel 4s raskaus.. maanantaina nla,joten saa nähä onko nyt painoo tullu..oman vaa'an mukaan ei,mut..näkee sit! ;)
- ..................
Mulla rv23 ja paino noussut nyt 2 kg ihan lyhyen ajan sisällä, ekoilla viikoilla ei noussut ollenkaan, laski vaan. 12 kg on "normi" painonnousu. Ihmettelen vaan, kun mun kavereilla noussut paino yleensä vaan jotain 6-8kg koko aikana, et eikö ne oo syöneet mitään. Itse ainakin syön kunnolla, mutta myös herkkuja :/ luulen et paino tulee nousemaan mulla miltei 10 kg, mut imettämällä (jos imetys luonnistuu) karisee kilot :)
- sumpus
Sehän on niin että riippuu aikaisemmasta painosta kuinka paljon saa sitä painoa tulla. Mulle sais tulla 12 kg. Oon nyt rv 16 ja oon laihtunu kolme kiloa. Neuvolassa siitä oltiin vähän huolissaan ja kyseltiin synkö tarpeeks. Se on vaan niin kummallista kun syön jatkuvasti ja paljon enkä oksentele mutta laihdun :( Maha kyllä kasvaa mutta paino lähtee muualta. Pitäskö olla huolissaan, mietin, kun neuvolasta en oikein kehdannut kysyä...
- Wonderful052
Tietysti paino ei kerkee nousemaan niillä, ketkä on oksentanut 3 kuukauteen. Mulla ei ollu kertaakaan pahaa oloa, nälkä lisäntyi vaan. Syön vain kotiruokaa ja yritän olla syömättä klo 18 jälkeen, silti paino on noussut 7 kiloa. 3 päivää ummetusta vaikka ite oon edelleenkin laiha, mut silti paino nousee.
- painonnostaja
Viikolle 20 asti painoa saisi tulla lisää muutama kilo ja sen jälkeen enintään 500g/viikossa. Normaali painonnousu raskausaikana on siinä 10-15 kiloa. Kahden edestähän ei raskaana ollessa tarvitse syödä. Asian voi myös ajatella niin että vauva painaa noin 3500g, istukka kilon verran ja lapsivesi myös noin 1kg eli 5,5kiloa siellä mahassa vaan on ylimääräistä. Rinnat voi pullistua parin kilon edestä ja muu painonnousu on sitten tavallaan ylimääräistä. Eikä tätä kannata liian kirjaimellisesti ottaa, vaihteluja on paljon, mutta 30kg lisäpainoa tavallisen yksikkö raskauden aikaan on kyllä jo hurja ja todennäköisesti epäedullinenkin määrä.
- 3x
Tää on taas joku anorektikkoäitien ketju.. =)
Mulla rv 16 1 neuvolassa punnittiin painoksi 80kg, lähtöpaino oli 75kg (BMI26). Sama homma edellisellä kerralla, kun alkuaikana piti koko ajan napostella ettei tule huonoa oloa ja päänsärkyä. Nyt alkaa helpottamaan, pystyy jo syömään kevyemmin, niin tasoittuu olokin vähän..
Itsellä ekassa raskaudessa paino lähti nousemaan vasta rv19, lähtöpaino oli 67kg. Synnärillä kiloja olikin sitten jo 85kg.
Toisessa raskaudessa sama lähtöpaino, mutta synnärillä painoa 96kg.
Nyt siis kolmas raskaus menossa ja toiveissa hiukka vähemmän painoa kuin edellisessä!
Nykyisin se 12kg painon nousu on muutettu 16kiloon, kuulema. - Vastaaja...
Hei, mulla paino pysynyt samana.Lähtöpaino 53.7 kg ja nyt 16 2 53.6 kg. Olen elänyt aivan normaalia elämää ja käyn edelleen juoksulenkeillä 3-5 krt vkossa, parempi vain, ettei painoa liikaa tule.
- hmmmhmmhmm
Mulla lähtöpaino 50-51kg. Tänään neuvolassa rv 16 ja paino 54kg. Saman verran oli tullut viimeksikin näillä viikoilla ja yhteensä keräsin sitten 20kg ja ei ne todellakaan lähteneet imetellen tai itsekseen...saas nähä..toivotaan ettei ihan noin paljon tulis taas, ettei taas vuotta pitäisi karpata:P No saimpahan tiputettua painon kesäksi teinimittoihin takaisin. Nyt taas paisutaan sitten vaihteeksi.
Tänään kysyin lääkäriltä tuota ja sanoi, että minun kokoisella ihmisellä ihan normaali painonnousu raskaana 15-17kg ja ettei tuo 20 niin tolkuton määrä kiloja ole loppupeleissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841