Hei,
Minua kiinnostaisi farmasian opiskelu. Kiinnostaisi tietää onko luennot aina suomenkielisiä ja entä kirjallisuus tentteihin onko paljon englanniksi?
Olen nimittäin huono kielissä.
Nykyisessä opiskelupaikassani kaikki syventävät kurssit luennoidaan englanniksi ja kaikki materiaalit on enkuksi myös.
Farmasian opiskelu
5
1937
Vastaukset
- ihan mielenkiinnosta
Mikä farmasiassa kiinnostaa? Ja mikseivät tekniikan opinnot kiinnosta?
- teekkari.
Ajattelin, että farmasian opiskelu olisi helpompaa.
Ja valmistuisi nopeammin 3 vuodessa. Lukiossa olin hyvä kemiassa. - helpompi parempi?
teekkari. kirjoitti:
Ajattelin, että farmasian opiskelu olisi helpompaa.
Ja valmistuisi nopeammin 3 vuodessa. Lukiossa olin hyvä kemiassa.Farmasian opiskelu on luultavasti helpompaa ja farmaseutiksi valmistuu 3 vuodessa. Kannattaako hakeutua opiskelemaan jonnekin vain siksi että se on helpompaa? Kemiaa taitaa olla melko paljon mutta käsittääkseni ihan muiden aineiden kuin kemian opinnot ovat pääosassa. Kemiaa on pari hassua kurssia. (Kannattaa käydä katsomassa opinto-opas)
Provisoriksi kestää sitten sen 5 vuotta.
- varmaseutti vastaa
Itse valmistuin viime keväänä farmaseutiksi Kuopiosta. Ensimmäistäkään luentoa en ole vajaan kolmen vuoden aikana englanniksi kuullut, kirjoja voi enkuksi olla mutta ne ei ole mitenkään kamalan vaikeita asioita kun luennot suomeksi kuitenkin. Farmasian opintoihin kuuluu kuitenkin pari suppeaa enkun kurssia, lähinnä ammattisanastoa ja perusjuttuja, ruotsia samaten. Kannattaa kuitenkin aidosti olla kiinnostunut farmasiasta, terveystieteistä, lääketieteestä ja biologiasta että viihtyy opinnoissa.
Omalta osaltani olen suunnitellut jatkavani opiskelua biotieteiden alalla, eli lisää kemiaa, solubiologiaa ja labratöitä, tutkimusta. Apteekkityö farmaseuttina ei ainakaan tällä hetkellä ole se mitä haluan oikeasti tehdä lopun ikääni. Jos haluaa varman työpaikan, keskinkertaisen palkan ja opetella työssä jatkuvasti uusia asioita ja pitää ihmisistä, ala on ihan ok valinta.- .. .... ......
Miksei muuten jatko-opiskelua kaipaava farmaseutti mieti proviisorin tutkintoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898236
- 916362
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586243Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344841- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572942- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512786- 492760