Tietääkö joku hyviä kirjoja, jotka kertovat vaativasta persoonallisuudesta johtuvasta masennuksesta. Parhaita olisivat selviytymistarinat, mutta yleinen faktatieto ja ilmiön kuvauskin kävisi.
Kirjoja vaativasta persoonasta?
6
2370
Vastaukset
- selitä uunolle
Mikä on "vaativa persoona" ?
- kysymyksiin
Kannattaa laittaa hakusanaksi persoonallisuushäiriöt tai luonnehäiriöt. Sillä tavalla niitä kirjoja löytyy kirjastojenkin nettisivuilta.
- mutta jos tiedostat asian
niin olet jo polun päässä. Vaativa persoona on vaikea itseään ja alaisiaan kohtaan, on ihan oikeasti peestä!! Mutta jos tiedostat itsessäsi tämän puolen, niin voit vaikuttaa käytökseesi!!! Eikö vain?
- Vaativa persoona
Aika järkyttävää tuo sanomasi että vaativa persoona on ihan oikeasti peestä! Erittäin hyviä työntekijöitä ja esimiehiä on, joilla on vaativa persoona. Ja se jos joka on ns. persoonallisuushäiriöistä vähiten vaikea! Jos minun pitäisi itselleni valita joku persoonallisuushäiriö valita niin valitsisin ehdottomasti juuri tuon!!! Kirja-asiassa en osaa, ikävä kyllä auttaa. Perfektionismia käsittelevät kirjat saattavat myös olla hyödyksi koska kulkevat usein käsi kädessä. Liisa Keltikangas-Järvinen on kirjoittanut monta hyvää kirjaa.
- ole..
Vaativa persoona vaan vaativa persoonallisuus. huomaappa ero, kuka vain voi olla vaativa persoona, mutta vaativa persoonallisuus on se itse pakko-oireinen persoonallisuushäiriö.
- myöskin...
Vaativa persoonallisuus ei ole sama asia kuin pakko-oireinen personallisuus. Minulla ei ole pakko-oireita vaikka vaativa olenkin. Pakko-oireinen luokitellaan ihan omaksi häiriökseen, vaikkakin nämä kaksi esiintyvät joskus samalla henkilöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232