Yksin Kap Verdeen?

Henttu

Millainen paikka Kap Verde on yksinmatkustavalle, nuorelle naiselle?

14

6348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamski

      yksinäänkin matkaavalle tytölle, kavereita löytyy rannalta, siellä on paljon nuorta surffariporukkaa! Ihana paikka ja varmasti kivaa!

      • riittää

        Takuulla et joudu olemaan yksin kun koko ajan
        joku tumma poika haluaa kanssasi naimisiin tai
        ainakin esiaviolliseen suhteeseen ;)


      • Henttu
        riittää kirjoitti:

        Takuulla et joudu olemaan yksin kun koko ajan
        joku tumma poika haluaa kanssasi naimisiin tai
        ainakin esiaviolliseen suhteeseen ;)

        ... sitä en nyt ihan aatellut lähteä hakemaan. Vähän kyllä arvelluttaa yksin lähteä. Täytyy suunnata varmaan johonkin turvallisempaan matkakohteeseen.


      • mamski
        Henttu kirjoitti:

        ... sitä en nyt ihan aatellut lähteä hakemaan. Vähän kyllä arvelluttaa yksin lähteä. Täytyy suunnata varmaan johonkin turvallisempaan matkakohteeseen.

        maailmalta sellaisen paikan, jossa poikien päät ei käänny, kun nuori nainen kulkee ohi??? En ainakaan heti keksi, muuta kuin ehkä nämä suomalaiset kotikulmat. Minä olen jo aikuinen nainen, mutta katseet kääntyy vielä minunkin perään maailmalla kun kuljen. Eikä se tunnu pahalta eikä vahingoita. Ja eikös se ole luonnollista? Olen viihtynyt todella hyvin CV:ssa ja sikäläiset miehet ovat käytökseltään aika pidättyväisiä ja kohteliaita verrattuna esim. etelä-eurooppaan. Luulenpa, että tuo edellinen vastaaja heitti pienen provokaation. Niitä näillä palstoilla esiintyy aina silloin tällöin. Kun sanoin että saat varmasti seuraa, tarkoitin, ettei tarvitse olla yksin ja tarkoitin lähinnä länsimaista nuorisoa, jota CV:n rannoilla on paljon, koska esim. SAL on yksi maailman parhaita surffauspaikkoja. Ihan rohkeasti vaan aurinkoon, maa on turvallisimmasta päästä.


      • Kap Verdellä
        mamski kirjoitti:

        maailmalta sellaisen paikan, jossa poikien päät ei käänny, kun nuori nainen kulkee ohi??? En ainakaan heti keksi, muuta kuin ehkä nämä suomalaiset kotikulmat. Minä olen jo aikuinen nainen, mutta katseet kääntyy vielä minunkin perään maailmalla kun kuljen. Eikä se tunnu pahalta eikä vahingoita. Ja eikös se ole luonnollista? Olen viihtynyt todella hyvin CV:ssa ja sikäläiset miehet ovat käytökseltään aika pidättyväisiä ja kohteliaita verrattuna esim. etelä-eurooppaan. Luulenpa, että tuo edellinen vastaaja heitti pienen provokaation. Niitä näillä palstoilla esiintyy aina silloin tällöin. Kun sanoin että saat varmasti seuraa, tarkoitin, ettei tarvitse olla yksin ja tarkoitin lähinnä länsimaista nuorisoa, jota CV:n rannoilla on paljon, koska esim. SAL on yksi maailman parhaita surffauspaikkoja. Ihan rohkeasti vaan aurinkoon, maa on turvallisimmasta päästä.

        Eikös siellä ole sattunut lukuisia raakoja turistien murhia.

        Viime talvena tapettiin verisesti kaksi saksalaista tyttöä ja muitakin on ollut


      • N kata ta entendi
        Kap Verdellä kirjoitti:

        Eikös siellä ole sattunut lukuisia raakoja turistien murhia.

        Viime talvena tapettiin verisesti kaksi saksalaista tyttöä ja muitakin on ollut

        Mistä keksit moisia tarinoita? Salilla murhattiin kylläkin helmikuussa 2007 kaksi italialaista naista, jotka olivat sekaantuneet huumekauppaan. Asiaan liittyi myös Italian mafiosoja.


    • aurinkoa

      Mietin samaa voiko naisena yksin lähteä?? Kap Verden /Mauritius kiinostaisi nyt äkkilähdöllä..mitä mieltä olette?!Tosin ainahan kohteissa on muitakin suomalaisia..

      • jos noin pelottaa.

        Kap Verde on täysin turvallinen yksin matkustavalle naiselle, kohteliaita ja mukavia ihmisiä sekä paikalliset, että surffaajat. Todellakin paljon enemmän rauhassa saa olla ja kulkea kuin vaikkapa Espanjassa ja Italiassa. Pelottaako sinua myös em. maissa, tai vaikkapa Virossa? Joka paikassa tapahtuu normaalia kommunikointia toisten ihmisten kanssa, olit sitten Tanskassa, Kreikassa, Intiassa tai Kap Verdellä, ja jos pelottaa noin paljon, kannattaa ehkä jäädä kotiin, eikä matkustaa mihinkään.
        Oikeasti, jos etukäteen on täysin paineessa kun menee ulkomaille, ja pitää ulkomaalaisia ihmisiä jotenkin vaarallisina ja uhkaavina, ei kannata lähteä minnekään. Mitä sinä niillä "muilla suomalaisilla" teet? Kaikki ovat omalla matkallaan ja tekevät omia asioitaan, meinaatko ripustautua muihin turisteihin vai siihen oppaaseen, joka muuten on NAINEN ja ihan yksin Kap Verdellä? Btw, se suomalainen turistikin voi olla vaikka mikä murhaaja, ajattele kuule sitä...Vai kertooko kansallisuus sinusta jotenkin turvallisuudesta?


      • annamanna
        jos noin pelottaa. kirjoitti:

        Kap Verde on täysin turvallinen yksin matkustavalle naiselle, kohteliaita ja mukavia ihmisiä sekä paikalliset, että surffaajat. Todellakin paljon enemmän rauhassa saa olla ja kulkea kuin vaikkapa Espanjassa ja Italiassa. Pelottaako sinua myös em. maissa, tai vaikkapa Virossa? Joka paikassa tapahtuu normaalia kommunikointia toisten ihmisten kanssa, olit sitten Tanskassa, Kreikassa, Intiassa tai Kap Verdellä, ja jos pelottaa noin paljon, kannattaa ehkä jäädä kotiin, eikä matkustaa mihinkään.
        Oikeasti, jos etukäteen on täysin paineessa kun menee ulkomaille, ja pitää ulkomaalaisia ihmisiä jotenkin vaarallisina ja uhkaavina, ei kannata lähteä minnekään. Mitä sinä niillä "muilla suomalaisilla" teet? Kaikki ovat omalla matkallaan ja tekevät omia asioitaan, meinaatko ripustautua muihin turisteihin vai siihen oppaaseen, joka muuten on NAINEN ja ihan yksin Kap Verdellä? Btw, se suomalainen turistikin voi olla vaikka mikä murhaaja, ajattele kuule sitä...Vai kertooko kansallisuus sinusta jotenkin turvallisuudesta?

        mieltä, kannattaa jäädä kotiin, jos jo etukäteen kamalasti pelottaa. Turha lähteä maailmalle kärvistelemään. Jos pelkää kovasti niin eihän sitä voi edes liikkua missään.
        Kap Verde on ihana paikka! Mukavia ihmisiä ja paljon hyvää musiikkia. Mitä siellä pitäisi pelätä? Joskus on vähän niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ystävällinen asenne (mutta ei naivi) ympäristöön tuottaa sinulle paljon ystävällisyyttä. Sitäpaitsi kap verdeläiset eivät ole mitenkään päällekäypää sorttia. Mutta mukavaa siellä on, se on aivan varma! Ihana valkoinen hiekkaranta ja auringon hehku. Eihän maailmalle kannata ollenkaan lähteä, jos pelkää ihmisiä. Ihonväri on ihmisissä pinnallisin asia, kannattaa antaa itselleen mahdollisuus tutustua myös muihin ihmisiin. Ei ne syö, maistaa korkeintaan.....namnam!


      • sulla
        jos noin pelottaa. kirjoitti:

        Kap Verde on täysin turvallinen yksin matkustavalle naiselle, kohteliaita ja mukavia ihmisiä sekä paikalliset, että surffaajat. Todellakin paljon enemmän rauhassa saa olla ja kulkea kuin vaikkapa Espanjassa ja Italiassa. Pelottaako sinua myös em. maissa, tai vaikkapa Virossa? Joka paikassa tapahtuu normaalia kommunikointia toisten ihmisten kanssa, olit sitten Tanskassa, Kreikassa, Intiassa tai Kap Verdellä, ja jos pelottaa noin paljon, kannattaa ehkä jäädä kotiin, eikä matkustaa mihinkään.
        Oikeasti, jos etukäteen on täysin paineessa kun menee ulkomaille, ja pitää ulkomaalaisia ihmisiä jotenkin vaarallisina ja uhkaavina, ei kannata lähteä minnekään. Mitä sinä niillä "muilla suomalaisilla" teet? Kaikki ovat omalla matkallaan ja tekevät omia asioitaan, meinaatko ripustautua muihin turisteihin vai siihen oppaaseen, joka muuten on NAINEN ja ihan yksin Kap Verdellä? Btw, se suomalainen turistikin voi olla vaikka mikä murhaaja, ajattele kuule sitä...Vai kertooko kansallisuus sinusta jotenkin turvallisuudesta?

        On täysin asiallista pohtia minkälainen jokin itselle outo matkakohde on, jos naisena suunnittelee matkaa yksin. Olen itse reissannut parikymmentä vuotta sekä yksin että porukassa ja voin sanoa että loma on fiilikseltään aivan erilainen, jos nainen kulkee yksinään islamilaisessa maassa tai muussa kohteessa, jossa yksinään liikkuva nainen on siinä kulttuurissa outo ilmiö.
        Siihen saa tottua, että seuraan ollaan tuppautumassa, joko nätisti tai sitten tosi tökerösti. Mieluummin sitä tietenkin liikkuu kohteissa, jossa oma olo suht mukava eikä ole mikään potentiaalinen petikaveri. Turistialueilla, hotelleissa ym. ei yleensä ole missään ongelmia, päin vastoin. Yksin matkustava solmii, jos on itse vähääkään sosiaalinen, mukavammin juttukontakteja ainakin muihin turisteihin kuin tiiviisti keskenään supattavat seurueet. Itse tutustuin ihan mielettömän upeisiin britteihin ja jenkkeihin keväällä Firenzessä.

        Olen reissannut esim. Intiassa ja Egyptissä sekä yksin että seurassa, ja ne reissut ovat olleet keskenään täysin erilaisia. Nyt olen vaihteeksi lähdössä yksin ja pohtinut myös vaihtoehtoina Kap Verdeä, Mauritiusta tai muita uusia kohteita. Olisi todella kiva saada tietoa niiltä, jotka tuntevat näitä kohteita. Ei ole aikomustakaan jäädä kotiin!


      • annamanna
        sulla kirjoitti:

        On täysin asiallista pohtia minkälainen jokin itselle outo matkakohde on, jos naisena suunnittelee matkaa yksin. Olen itse reissannut parikymmentä vuotta sekä yksin että porukassa ja voin sanoa että loma on fiilikseltään aivan erilainen, jos nainen kulkee yksinään islamilaisessa maassa tai muussa kohteessa, jossa yksinään liikkuva nainen on siinä kulttuurissa outo ilmiö.
        Siihen saa tottua, että seuraan ollaan tuppautumassa, joko nätisti tai sitten tosi tökerösti. Mieluummin sitä tietenkin liikkuu kohteissa, jossa oma olo suht mukava eikä ole mikään potentiaalinen petikaveri. Turistialueilla, hotelleissa ym. ei yleensä ole missään ongelmia, päin vastoin. Yksin matkustava solmii, jos on itse vähääkään sosiaalinen, mukavammin juttukontakteja ainakin muihin turisteihin kuin tiiviisti keskenään supattavat seurueet. Itse tutustuin ihan mielettömän upeisiin britteihin ja jenkkeihin keväällä Firenzessä.

        Olen reissannut esim. Intiassa ja Egyptissä sekä yksin että seurassa, ja ne reissut ovat olleet keskenään täysin erilaisia. Nyt olen vaihteeksi lähdössä yksin ja pohtinut myös vaihtoehtoina Kap Verdeä, Mauritiusta tai muita uusia kohteita. Olisi todella kiva saada tietoa niiltä, jotka tuntevat näitä kohteita. Ei ole aikomustakaan jäädä kotiin!

        kovasti, ei ollut takoitus loukata sinua mitenkään, päinvastoin! Minulle naisena CV on ollut aivan valtavan hieno lomapaikka ja minulla on sieltä todella hyviä kokemuksia sekä ihmisistä että olosuhteista. Tutustuin sekä paikallisiin ihmisiin että muihin turisteihin. CV on erityisesti italialaisten ja englantilaisten suosima lomakohde. CV on uskonnoltaan katolilainen, ei siis islamilainen. Sen huomaa välittömästä mm. naisista. Uskonto ja järjestäytynyt yhteiskunta on peräisin niiltä ajoilta kun CV oli vielä Portugalin alusmaa. Cap Verde itsenäistyi 1975 ja elää rauhallista demokratiaa. Köyhää on, mutta paljon kehittämishankkeita käynnissä.
        Yksinään liikkuva nainen ei ole outo lintu Cap Verdellä! Sinut otetaan varmasti ystävällisesti ja asiallisesti vastaan.
        Mutta onneksi maailma on täynnä toinen toistaan mahtavampia paikkoja, jonne voi matkustaa, niin että voi sitten valita sen itselleen parhaan!
        Hyvää lomailua sinulle!


      • keiu
        annamanna kirjoitti:

        kovasti, ei ollut takoitus loukata sinua mitenkään, päinvastoin! Minulle naisena CV on ollut aivan valtavan hieno lomapaikka ja minulla on sieltä todella hyviä kokemuksia sekä ihmisistä että olosuhteista. Tutustuin sekä paikallisiin ihmisiin että muihin turisteihin. CV on erityisesti italialaisten ja englantilaisten suosima lomakohde. CV on uskonnoltaan katolilainen, ei siis islamilainen. Sen huomaa välittömästä mm. naisista. Uskonto ja järjestäytynyt yhteiskunta on peräisin niiltä ajoilta kun CV oli vielä Portugalin alusmaa. Cap Verde itsenäistyi 1975 ja elää rauhallista demokratiaa. Köyhää on, mutta paljon kehittämishankkeita käynnissä.
        Yksinään liikkuva nainen ei ole outo lintu Cap Verdellä! Sinut otetaan varmasti ystävällisesti ja asiallisesti vastaan.
        Mutta onneksi maailma on täynnä toinen toistaan mahtavampia paikkoja, jonne voi matkustaa, niin että voi sitten valita sen itselleen parhaan!
        Hyvää lomailua sinulle!

        kaiken, mitä annamanna kirjoitti. Kolme kertaa Cabolla on tullut käytyä, ja jos seuraaville reissulle en saa matkakaveria, harkitsen yksin lähtemistä. Yksin en ehkä lähtisi minne sattuu, Cabolle milloin vaan.


      • ederev

        Olin marraskuussa 08 Cabo Verdellä NAISENA ja yksin.Mutta,ei siellä todellakaan tarvitse olla yksin,jos ei välttämättä niin halua.Cabo Verde on aivan ihana paikka!!!!Suunnittelen jo sinne uutta matkaa ja lähden ehdottomasti yksin.


    • Edrev Pak

      Kap Verde on ihana paikka vaikka kenelle.Ei sillä ole yhtään mitään merkitystä,onko yksin/kaksin matkustava nuori/vanha nainen/mies.Hieno paikka,ihanat ihmiset,huippu hyvää ruokaa,aurinko,ilmasto,meri,kaikki oli ihanaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe