Pennun kakkaongelma...

epätoivoinen.

Mitä on tehtävissä kun 5-kuukautisen pentuni takapäähän jää usein roikkumaan kakkaa kun on käynyt pihalla, ja pian on sisällä paikat likasena.. usein kakka tarttuu karvoihin kiinni, mutta joskus jää muuten vaan peräaukosta riippumaan. Eli karvojen ajeleminen tuskin pelkästään auttaisi. En tajua, eikö koira itse huomaa tätä?
Alkaa olemaan rasittavaa joka kerta tarkistaa koiran peräpää kun tulee ulkoa, puhumattakaan siitä kun joskus vieraat saattaa kaapata koiran syliinsä tajuamatta ollenkaan mikä yllätys siitä voi seurata...
Toivottavasti joku osaisi auttaa!

5

4295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaisi kakan

niin mitä sen pitäisi tehdä itse?
      Hakea vessapaperia, pyyhkiä itse takapuoli?
      Käydä pesemässä peppu?
      Kyllä meidänkin pennulla jää välillä kakkaa takapuoleen, mutta minun tehtävä on puhdistaa se.
      En ymmärrä mitä rasittavaa on huolehtia koirasta kun sellaisen on ottanut. Ei meidän koira ainakaan ole itse itsensä hoitava. Minun on hommattava ruoka sille, huolehdittava puhtaudesta, kynsien leikkuusta vietävä tarvittaessa lääkäriin ym. Eli pitäisi ajatella mihin sitoutuu kun koiran ottaa.

• sei-sei

Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.

Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä?

• mäkin
        sei-sei kirjoitti:

Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.

Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä?

kiinnittäisin huomiota kakan koostumukseen!Jos kakka on löysää,ni jäähän sitä ikävästi karvoihin.Normaali kakka tulee todellakin siisteinä pökäleinä,eikä tahraa karvoja.
        Miten on,oisko kakka sitten liian löysää ja ruokinnalla jotain tekemistä sen kanssa?

• biconin "äiti"

Vatsan toimintaa kannattaa tarkkailla,eli onko uloste löysää tai kovaa. Kuivaruokaan sekoitamme rypsiöljyä tilkan päivittäin ja suoli toimii. Silloin tällöin jää roikkumaan nokare peppuun ja usein se on hiuksessa kiinni. Tarkkana pitää olla tai koira hinkkaa pyllynsä maahan ja silloin takaosa likaantuu. Meidän koira on tottunut siihen että "äiti" tai "iskä" putsaa pyllyn ja matka jatkuu.Koiran ruokinta on aika tarkkaa tämänpäivän koirilla, parempi pysytellä aika vakio ruuissa niin vatsaongelmia ei tule, jos varsinkin on pieni-tai pentukoira kyseessä.

• koiran hankkia

Onko kenelläkään yorkshirenterrieri? Jos on, niin tarttuuko sen karvoihin "normaalia" kakkaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7335
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      3897
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3470
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2612
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      2605
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2403
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      129
      2339
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2219
    9. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      20
      2045
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      1922
    Aihe