Mitä on tehtävissä kun 5-kuukautisen pentuni takapäähän jää usein roikkumaan kakkaa kun on käynyt pihalla, ja pian on sisällä paikat likasena.. usein kakka tarttuu karvoihin kiinni, mutta joskus jää muuten vaan peräaukosta riippumaan. Eli karvojen ajeleminen tuskin pelkästään auttaisi. En tajua, eikö koira itse huomaa tätä?
Alkaa olemaan rasittavaa joka kerta tarkistaa koiran peräpää kun tulee ulkoa, puhumattakaan siitä kun joskus vieraat saattaa kaapata koiran syliinsä tajuamatta ollenkaan mikä yllätys siitä voi seurata...
Toivottavasti joku osaisi auttaa!
Pennun kakkaongelma...
5
3995
Vastaukset
- huomaisi kakan
niin mitä sen pitäisi tehdä itse?
Hakea vessapaperia, pyyhkiä itse takapuoli?
Käydä pesemässä peppu?
Kyllä meidänkin pennulla jää välillä kakkaa takapuoleen, mutta minun tehtävä on puhdistaa se.
En ymmärrä mitä rasittavaa on huolehtia koirasta kun sellaisen on ottanut. Ei meidän koira ainakaan ole itse itsensä hoitava. Minun on hommattava ruoka sille, huolehdittava puhtaudesta, kynsien leikkuusta vietävä tarvittaessa lääkäriin ym. Eli pitäisi ajatella mihin sitoutuu kun koiran ottaa.- sei-sei
Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.
Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä? - mäkin
sei-sei kirjoitti:
Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.
Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä?kiinnittäisin huomiota kakan koostumukseen!Jos kakka on löysää,ni jäähän sitä ikävästi karvoihin.Normaali kakka tulee todellakin siisteinä pökäleinä,eikä tahraa karvoja.
Miten on,oisko kakka sitten liian löysää ja ruokinnalla jotain tekemistä sen kanssa?
- biconin "äiti"
Vatsan toimintaa kannattaa tarkkailla,eli onko uloste löysää tai kovaa. Kuivaruokaan sekoitamme rypsiöljyä tilkan päivittäin ja suoli toimii. Silloin tällöin jää roikkumaan nokare peppuun ja usein se on hiuksessa kiinni. Tarkkana pitää olla tai koira hinkkaa pyllynsä maahan ja silloin takaosa likaantuu. Meidän koira on tottunut siihen että "äiti" tai "iskä" putsaa pyllyn ja matka jatkuu.Koiran ruokinta on aika tarkkaa tämänpäivän koirilla, parempi pysytellä aika vakio ruuissa niin vatsaongelmia ei tule, jos varsinkin on pieni-tai pentukoira kyseessä.
- koiran hankkia
Onko kenelläkään yorkshirenterrieri? Jos on, niin tarttuuko sen karvoihin "normaalia" kakkaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312