Pennun kakkaongelma...

epätoivoinen.

Mitä on tehtävissä kun 5-kuukautisen pentuni takapäähän jää usein roikkumaan kakkaa kun on käynyt pihalla, ja pian on sisällä paikat likasena.. usein kakka tarttuu karvoihin kiinni, mutta joskus jää muuten vaan peräaukosta riippumaan. Eli karvojen ajeleminen tuskin pelkästään auttaisi. En tajua, eikö koira itse huomaa tätä?
Alkaa olemaan rasittavaa joka kerta tarkistaa koiran peräpää kun tulee ulkoa, puhumattakaan siitä kun joskus vieraat saattaa kaapata koiran syliinsä tajuamatta ollenkaan mikä yllätys siitä voi seurata...
Toivottavasti joku osaisi auttaa!

5

4414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaisi kakan

niin mitä sen pitäisi tehdä itse?
      Hakea vessapaperia, pyyhkiä itse takapuoli?
      Käydä pesemässä peppu?
      Kyllä meidänkin pennulla jää välillä kakkaa takapuoleen, mutta minun tehtävä on puhdistaa se.
      En ymmärrä mitä rasittavaa on huolehtia koirasta kun sellaisen on ottanut. Ei meidän koira ainakaan ole itse itsensä hoitava. Minun on hommattava ruoka sille, huolehdittava puhtaudesta, kynsien leikkuusta vietävä tarvittaessa lääkäriin ym. Eli pitäisi ajatella mihin sitoutuu kun koiran ottaa.

• sei-sei

Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.

Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä?

• mäkin
        sei-sei kirjoitti:

Ei kai se nyt ihan normaalia ole, että aina riippuu kakkaa takapäässä. Kai siihenkin voi kyllästyä. Heti ollaan leimaamassa pahaksi ihmiseksi.

Ap, saako koirasi elimistöönsä runsaasti hiuksia tai muuta pitkää karvaa? Meillä ainakin ne harvat kerrat kun kakka jää roikkumaan, on siinä mukana hiuksia tai jopa ruohonkorsia. Onko kakka muuten niin löysää, ettei tule ulos siisteinä pökäleinä?

kiinnittäisin huomiota kakan koostumukseen!Jos kakka on löysää,ni jäähän sitä ikävästi karvoihin.Normaali kakka tulee todellakin siisteinä pökäleinä,eikä tahraa karvoja.
        Miten on,oisko kakka sitten liian löysää ja ruokinnalla jotain tekemistä sen kanssa?

• biconin "äiti"

Vatsan toimintaa kannattaa tarkkailla,eli onko uloste löysää tai kovaa. Kuivaruokaan sekoitamme rypsiöljyä tilkan päivittäin ja suoli toimii. Silloin tällöin jää roikkumaan nokare peppuun ja usein se on hiuksessa kiinni. Tarkkana pitää olla tai koira hinkkaa pyllynsä maahan ja silloin takaosa likaantuu. Meidän koira on tottunut siihen että "äiti" tai "iskä" putsaa pyllyn ja matka jatkuu.Koiran ruokinta on aika tarkkaa tämänpäivän koirilla, parempi pysytellä aika vakio ruuissa niin vatsaongelmia ei tule, jos varsinkin on pieni-tai pentukoira kyseessä.

• koiran hankkia

Onko kenelläkään yorkshirenterrieri? Jos on, niin tarttuuko sen karvoihin "normaalia" kakkaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      175
      8517
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      455
      7727
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      76
      3900
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      163
      3786
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      122
      3105
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      70
      2967
    7. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      44
      2091
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2086
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1913
    10. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      21
      1891
    Aihe