rv 20 ja liikkeet kateissa?

vainoharhainenko?

Välillä tuntuu, että alan käymään jo vainoharhaiseksi, mutta pelko on todellista. Meillä menossa rv20. Sikiön liikkeet tunsin ensimmäistä kertaa jo viikolla 17 ja siitä lähtien liikkeet ovat vain voimistuneet ja lisääntyneet. Nyt kuitenkin vajaan viikon liikkeet ovat olleet todella vähässä ja hyvin satunnaisia. Välillä pelkään niiden olevan jotain muuta ja vain kuvittelevani ne vauvan liikkeiksi. Mistä tällainen voi johtua. Sairastuin flunssaan n. viikko takaperin ja tauti ei tahdo ottaa lähteäkseen. Voisiko tässä olla syytä? Auttakaa te saman kokeneet!

6

1865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai...

äitiyspolilla, varmuuden vuoksi. Syitä moiseen voi olla monia, flunssa se syy ei kuitenkaan ole

• istukka

missä? mulla edessä ja tosi tosi aikasin aloin tuntee liikkeet mut nyt ku vauva kasvanu, on myös istukkakin tietty nii liikkeet aina vaan pienempiä, kevyempiä tjtn...

• joulukuu 08

mulla oli kans liikkeet kadoksissa, mutta ne kyllä tuli takasi ja nyt liikkuu ja kovaa :)
      toivottavasti ei ole mitään huonosti! soita vaikka neuvolaan jos tuntuu siltä. Mulle sanottiin että aina saa soittaa jos huolestuttaa joku.

• Amanda78

Mulla ihan sama juttu. Rv 20 ja liikkeet kadoksissa. Kävin kyllä alkuviikosta ultrassa ja kaikki oli ok. Ei varmaan tarvitse olla huolissaan.

• huolestunut myös

täsmälleen sama juttu täälläkin eli rv 20 juuri menossa, ja tuntuu että liikkeet on vähentyneet tässä parin päivän aikana. Liekö nyt joku tietty aika, jolloin liikkeet luonnollisesti tuntuu vähenevän..? Itse olen ensikertaa raskaana. Olen kyllä kuullut, että jos käyt esim. lenkkeilemässä tai harrastat muuta liikuntaa, ja sen jälkeen rauhotut ja asetut vaikka sohvalle, niin liikkeet tuntuu sitten selvästi. Jotenkin tuo saateeseen lenkille lähtö ei kuitenkaan houkuttele..

Sit toinen juttu, itse olen vainoharhainen mahan kasvamisen kanssa, tuntuu että vatsaa pitää koko ajan tunnustella ja hieroa, että onko se kasvanut ollenkaan. Yön aikana maha tuntuu jotenkin "häviävän". Yölliset ilmavaivat ovat myös riesa, illalla vatsa on kuin ilmapallo ja kivistää. Mikä noihin ilmavaivoihin voisi auttaa?

• .......

...on vielä vähän aikaista tehdä varsinaista ohjeiden mukaista liikelaskentaa, mutta kylkiasennossa makaaminen, syöminen ja jokin sokeripitoinen juoma voi myös auttaa liikkeiden tunnustelussa. Mukavampaa ainakin kuin lenkki sateessa. Minullakin maha oli tuossa vaiheessa aamulla aina selvästi pienempi kuin illalla. Turvotus tietysti vain väheni yön aikana, mutta harmitti kun hieno vauvamaha oli herätessä melkein hävinnyt :) Noilla viikoilla on vielä ihan mahdollista, että liikkeet tuntuvat välillä hyvin ja välillä huonommin, vaikkei mikään olisi vialla. Kyse voi olla esim. vain vauvan asennon muutoksesta, tai jostain muusta harmittomasta. Jos asia huolettaa, voi neuvolassa käydä kuuntelemassa sydänääniä, niin pääsee pahimmasta murheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe