Mitä kautta autolla

Edullisesti Saksaan?

Kertokaas kokeneet mikä on edullisin reitti keski-Suomesta Saksaan? Viron kautta Balticaa pitkin, Ruotsin läpi ajaen, vai kenties laivalla Rostockiin. Vieläkö muuten rahtilaivat ottavat matkustajia autoineen, joskus vuosia sitten niilläkin oli paikkoja?

24

7157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automatkailija

      Halvin reitti on Viron kautta, mutta useimmissa autovakuutuksissa on huomattavan korkeat omavastuut, eikä reitti liene kovin nopea.
      Toiseksi halvin lienee Viking, joka lähtee Turusta. Matka yölaivalla Turusta Lübeckkiin tai Rostockiin kestää noin vuorokauden.
      Kolmanneksi halvimpia lienevät Naantalista lähtevät rahtilaivat (www.finnlink.fi) tai Siljen laivat Turusta.
      Tanskan lautat katso www.scandlines.se (tai de). Yhdistelmälippu reitille Helsingborg-Helsingör-Rödby-Puttgarden on halvin, mutta silta tai Rostockiin meno eivät nosta paljonkaan kuluja.

      • ei pääse Saksaan Vikingillä...

        Jollain RoRo laivalla ehkä joskus kalliilla hinnalla.
        Halvin lienee Finnlinkillä Naantali-Kappelskär ja Ruotsia 700 km(melkein kaikki moottoritietä) Helsingborg-Helsingör lautalla Tanskaan(sillan kautta matka pitenee ja lautalla pieni tauko, hinta sama)Tanska Rödbyhavn - Puttgarden ja olet Saksassa. Ajoa 900 km, mutta halvin.100 km lyhempi jos menet Vikingillä tai Tallink/Siljalla Tku -Tukholma reitin. Finnlinkillä ruuat kuuluvat matkan hintaan ja saa nukkua rauhassa.
        Travemundeen ajavat Finnlinesin rahtilaivat Helsingistä. Lienee kallein, mutta vaivattomin vaihtoehto.


      • automatkailija
        ei pääse Saksaan Vikingillä... kirjoitti:

        Jollain RoRo laivalla ehkä joskus kalliilla hinnalla.
        Halvin lienee Finnlinkillä Naantali-Kappelskär ja Ruotsia 700 km(melkein kaikki moottoritietä) Helsingborg-Helsingör lautalla Tanskaan(sillan kautta matka pitenee ja lautalla pieni tauko, hinta sama)Tanska Rödbyhavn - Puttgarden ja olet Saksassa. Ajoa 900 km, mutta halvin.100 km lyhempi jos menet Vikingillä tai Tallink/Siljalla Tku -Tukholma reitin. Finnlinkillä ruuat kuuluvat matkan hintaan ja saa nukkua rauhassa.
        Travemundeen ajavat Finnlinesin rahtilaivat Helsingistä. Lienee kallein, mutta vaivattomin vaihtoehto.

        Tarkoitin reittia Turku-Tukholma ja Ruotsin läpi ajoa sekä Tanskan lauttoja. Se on nykyisin Viron jälkeen halvin reitti. Meillä sen hinnaksi tuli elo-syyskuussa edestakaisin noin 500,-, missä oli mukana kaikki laiva- siltamaksut sekä henkilöauton kuluttama diesel.


      • vinkistä!
        automatkailija kirjoitti:

        Tarkoitin reittia Turku-Tukholma ja Ruotsin läpi ajoa sekä Tanskan lauttoja. Se on nykyisin Viron jälkeen halvin reitti. Meillä sen hinnaksi tuli elo-syyskuussa edestakaisin noin 500,-, missä oli mukana kaikki laiva- siltamaksut sekä henkilöauton kuluttama diesel.

        Ei ollenkaan paha hinta, meillä olisi reissu sille suunnalle mahdollisesti vähän ennen joulua tai sitten alkuvuodesta. Dieselkin taitaa olla kaikkialla muualla halvempaa kuin täällä periferiassa, niin ja voihan sieltä ostaa kontin täyteen tavaraa....!


      • laske nyt
        automatkailija kirjoitti:

        Tarkoitin reittia Turku-Tukholma ja Ruotsin läpi ajoa sekä Tanskan lauttoja. Se on nykyisin Viron jälkeen halvin reitti. Meillä sen hinnaksi tuli elo-syyskuussa edestakaisin noin 500,-, missä oli mukana kaikki laiva- siltamaksut sekä henkilöauton kuluttama diesel.

        pitää paikkaansa jos menee Turku-Tukholma lautalla?Miksi pitää aina kertoa palturia sillä jo Saksan matkallan.3500 km menee polttoaineeseen liki tuo 500 euroa. En muistanut että sinun autosi kulkee 2,5 litraa satasella?
        1.Turku-Tukholma maksaa n.150-200 euroa
        2. polttoaine 400 euroa
        3. lautta ja siltamaksut 100 euroa
        ei taida ihan 500 euroa riittää vai mitä?


      • Automatkailija
        laske nyt kirjoitti:

        pitää paikkaansa jos menee Turku-Tukholma lautalla?Miksi pitää aina kertoa palturia sillä jo Saksan matkallan.3500 km menee polttoaineeseen liki tuo 500 euroa. En muistanut että sinun autosi kulkee 2,5 litraa satasella?
        1.Turku-Tukholma maksaa n.150-200 euroa
        2. polttoaine 400 euroa
        3. lautta ja siltamaksut 100 euroa
        ei taida ihan 500 euroa riittää vai mitä?

        Kyseeesä on hinta, jolla pääsee Turusta Saksaan. Minulla ei ole tietoa, kuinka pitkälle alkuperäinen kysyjä aikoo matkustaa.
        Ajokilometrejä Turusta Puttgardeniin (tai Rostockiin) kertyy noin 800 suuntaansa eli yhteensä 1.600 km.
        Meidän kulut välillä Turku-Putgarden:
        -Viking autopaketti meno yö, paluu päivä, molemmissa B-hytti yhteensä 130 euroa.
        -Tanskan lautat noin 180 euroa.
        -Diesel 1600 km;n matkalla noin 140 euroa.
        Meidän matkamme Turusta Puttgardeniin ja takaisin maksoi yhteensä noin 450 euroa.


    • jsuytsgh

      Rahtilaivat matkustajia autoineen. 17.11 klo. 18.00 on meno Helsingistä Travemundeen. Yhden henkilön hytti ja auto alle 6 metriä muistaakseni 475€

      • jsuytsgh

        äskeinen ruokailuineen.


    • Metallimies

      Finnlinesin matkat ovat kaikkein vaivattomimpia. Suomalainen miehistö ja palvelu mallikelpoista. Nyt taitavat vain hinnoitelleen matkan hinnan ilman ruokailuja.
      Rostockista lähtevään Superfastiin en menisi kuin pakosta. Palvelua siellä ei saa pienellä rahallakaan.
      Halvimmalla pääset kun tilaat Scandlinesta ns:n Finnlad-ticketin. Suomen Viking ei sitä myy. Sanovat lipun olevan saksalaisia varten. Scandlinesilta sen saanti onnistuu. Hytit vain tulevat kyllä kalliiksi, mutta kun yöpyy Ruotsissa esim Formule 1 -hotelleissa ja matkustaa päivällä, ei matkan hinta päätä palele.
      Hyvää matkaa.

      • automatkailija

        Scandlinesin Saksata ostetut liput (Viking-Vogelflug-Ticket2) eivät juurikaan eroa Suomesta ostettuista lipuista, jos menee Vikingilla ja saa Viking Clubin alennukset. Siihen klubiinhan on helppo liittyä.


      • Metallimies
        automatkailija kirjoitti:

        Scandlinesin Saksata ostetut liput (Viking-Vogelflug-Ticket2) eivät juurikaan eroa Suomesta ostettuista lipuista, jos menee Vikingilla ja saa Viking Clubin alennukset. Siihen klubiinhan on helppo liittyä.

        En osaa oikein matematiikkaa, mutta en tiedä (minun matillani) halvempaa vaihtoehtoa kuin Viking-Vogelflug Puttgarden jne -Hki/Turku 149 Eur. Laske, paljonko se Viking-klubin kautta maksaa. Itsekin olen klubin jäsen


      • automatkailuja
        Metallimies kirjoitti:

        En osaa oikein matematiikkaa, mutta en tiedä (minun matillani) halvempaa vaihtoehtoa kuin Viking-Vogelflug Puttgarden jne -Hki/Turku 149 Eur. Laske, paljonko se Viking-klubin kautta maksaa. Itsekin olen klubin jäsen

        Näissä meidän laskelmissa on koko ajn erona hyttimaksut. Viking-Vogelflugin hinta on ilman hyttiä. Se matka on tullut aina suurinpiirtein samanhintaiseksi kuin Vikingiltä ostettu ja matkapäivän muutos matkan päällä on hankalampaa, joten en ole suosinut sitä. Scandlines myy myöskin nettiostajille liput Tanskan lauttoihin hieman edullisemmin,kun maksaa samantien.


    • ensin omapesä.

      Suurimpien kaupunkiemme autoliikenne keskustoissa maannalle,ja kevytliikenne maanpäälle.Autot ovat hengenvaarallisia jalankulkijoille ja pyöräilijöille ylittäessään risteyksiä ja niiden aiheuttama meteli heikentää asukkaiden kuuloa ennennaikaisesti.Sadeilmoilla kura lentää jalankulkijoiden päälle kuten pyöräilijöidenkin.Autot makaavat jalkakäytävillä jalankulkijoiden tiellä.Pakokaasusta ei ole päästy viellä eroon autoista? Tupakkaa on ehditty syyttää syövästä,mutta ei paljonkaan pakokaasua.Suomalaisen itsettunnolle on tärkeää hänen autonsa.Hän voi tokin tulla nähdyksi suurimpien kaupunkiemme keskustoiden ulkopuolella autoineen,missä ehkä on hieman parempaa ilmaa saastuttaa?Autot ovat suurinnosa jokaisen oma kulkuneuvo ja näinnollen jokaisella on myös oma vastuu niistä.Yhteiskunta näkee ihmeen paljon vaivaa näistä ajoneuvoista yleisissä tiedoitus välineissä kuten virannomaisetkin nopeus-tarkkailuissa ja ratsioissa?Nämäkin kuulutetaan autoilijoille aikoineen ja paikkoineen jo etukäteen uutisissa?Suurimpiin kaupunkeihimme voisi tunkea myös näin enemmän autoja.kun eläisimme kahdenkerroksen väkenä keskustoissa.Onko kenelläkään oikeutta autoillaan kyseennalaistaa muiden kaupungilla liikkuvien henkeä ja terveyttä?Mistä on tullut käytäntö autoilijan syyttömyydestä jokaiseen kevyen liikenteen ja jalainkulkijaan kohdistuneessa tapaturmassa,jos on promilleja tai ei?Kyllä teidät autoilijat huomataan,vaikka hetken olisittekin omissa ajotunneleissanne maannalla.Sen hetken voi olla kyllä stressaantumatta.

      • helepotti

        kun sai edellinen täysillä purkautua!!!!Sinällään täyttä asiaa mutta kysymyshän oli hieman toinen,vai??
        Noh,kun nyt met ajamma kuitennii nii minä menisin Trelleborgiin ja sieltä lautalla Saksaan.Ei hirveen hintainen ja kuitenkin näppärä reitti Saksaan ja edelleen vaikka Espanjaan.


      • kyllä sä oot sekaisin

        Ei millään pahalla, mutta kirjoituksesi ei sisältänyt mitään uutta taivaan alle, toivottavasti et unohtanut hakea tenavia tarhasta tai muistit ylipäätään lähteä töihin. Vanha sanonta kuuluukin, "kyllä meitä on moneen junaan", sinun juna on kyllä valitettavasti tainnut jo mennä.
        Ps. Kun seuraavan kerran käyt tohtorilla, printtaa viestisi ja kysy hänenkin mielipidettä!


    • Hans-Bertil

      Omalla autolla Tampesteriin, siellä Ryynäsen Airbussilla Hahniin, ja Halpa uusi vuokravaunu alle. Takuulla halvin tapa päästä autoilemaan maailman parhaille autoilureiteile ja välttyy turhalta ja kalliilta monen päivän mittaisilta siirtymajolta. Näin meil tehhää.

      • Ryynäsen lippuja...

        ja halpaa vuokrakotteroa, kun met ajamme via baltikaa.....Met kierrämmä EUROOPPAA, sinä pyörit siinä mooseksen laaksossa kunt puolukka piirakassa.


      • näin-
        Ryynäsen lippuja... kirjoitti:

        ja halpaa vuokrakotteroa, kun met ajamme via baltikaa.....Met kierrämmä EUROOPPAA, sinä pyörit siinä mooseksen laaksossa kunt puolukka piirakassa.

        istut tallinan lautalla kyttäämässä kamojasi rosvoilta,kun samassa ajassa voit siirtyä kotipihasta suoraan Saksan sydämeen ja uuden auton rattiin. Tai nysväät baltikan läpi huonolla bensalla autosi moottorin pilaten, kun samassa ajassa ehdit pohjois-italian viinitarhoille rentoutumaan viiriruukkujen ja donnien viereen.
        No, kaikilla elämä on täynnä valintoja mutta myös huonoja päätöksiä.


      • joonas kp
        näin- kirjoitti:

        istut tallinan lautalla kyttäämässä kamojasi rosvoilta,kun samassa ajassa voit siirtyä kotipihasta suoraan Saksan sydämeen ja uuden auton rattiin. Tai nysväät baltikan läpi huonolla bensalla autosi moottorin pilaten, kun samassa ajassa ehdit pohjois-italian viinitarhoille rentoutumaan viiriruukkujen ja donnien viereen.
        No, kaikilla elämä on täynnä valintoja mutta myös huonoja päätöksiä.

        Jos haluaa viettää aikaa Saksassa niin Hans-Bertil on oikeassa. Mutta jos haluaa vain ajaa Saksaan ja sieltä pois, niin sitten omalla autolla. Matka ottaa monta päivää lomasta.


      • kokeillut
        joonas kp kirjoitti:

        Jos haluaa viettää aikaa Saksassa niin Hans-Bertil on oikeassa. Mutta jos haluaa vain ajaa Saksaan ja sieltä pois, niin sitten omalla autolla. Matka ottaa monta päivää lomasta.

        Meillä ainakin on neljän viikon kesäloma. Kun loma alkaa, niin heti illaksi Turun lautalle ja seuraavan aamuna Tukholmasta Lübeckiin illaksi. Aikaa menee 1 vuorokausi ilman, että ajaa ylinopeutta ja taukojakin pidetään.
        Tietenkään muutaman vuorokauden lomalle ei kannata omalla autolla mennä, mutta liki 4 viikon autovuokra on jo aika paljon.


      • kokemusta molemmista
        kokeillut kirjoitti:

        Meillä ainakin on neljän viikon kesäloma. Kun loma alkaa, niin heti illaksi Turun lautalle ja seuraavan aamuna Tukholmasta Lübeckiin illaksi. Aikaa menee 1 vuorokausi ilman, että ajaa ylinopeutta ja taukojakin pidetään.
        Tietenkään muutaman vuorokauden lomalle ei kannata omalla autolla mennä, mutta liki 4 viikon autovuokra on jo aika paljon.

        Samaa mieltä. Olemme ajaneet useamman kerran Via Balticaa ja Tukholman kautta, Tukholman reitti on nopeampi eteenkin jos on menossa tai tulossa Saksan suuntaan/suunnasta.

        Puolassa liikenne on hidasta ja maa iso, sitä kautta kannattaa mennä idämmäksi esim. Unkariin.

        Molemmat reitit ovat ok, yhtenä vaihtoehtona on mennä Via Balticaa ja tulla takaisin Tukholman kautta, olemme vaihtelun vuoksi joskus tehneet myös niin. Kun menee jo 4-5 kertaa samaa reittiä, niin maisemat alkaa käydä jo liiankin tutuiksi :D


    • ...

      Ensin laivalla Ruotsiin,taitaa olla halvempaa tulla viikkarin autopaketeilla yli.
      Tukholmasta ajat Nyneshamm:iin (n.50km) ja ajat Puolaan menevään lauttaan,siitä suhaat saksaan.

    • käyttää?

      Ensiksi - montako lähtijää?

      Toiseksi - kun lasket
      - matkaliput
      - auton kilometrikustannukset (polttoaine, renkaat, huollot)
      - majoitukset ja kahvit/ruokailut matka-ajalta, niin saat aika oikean kuvan kustannuksista.

      Kolmanneksi - käytettävissä oleva aika ja missä haluat sen viettää.

      Useiden omien matkojen perusteella:

      Nopein - lento-auto-paketti tai halpalentoyhtiö vuokra-auto kentältä.

      Sujuvaa ajamista:
      myös kesällä toimii tämä: illaksi Turkuun, yö hytissä ja illaksi (Tanskan kautta) Saksaan. Lautta antaa mukavan lepotauon.

      Vielä halvempaa on tulla/mennä Turku-Tukholma päivävuorolla, nukkua hytissä ja ajaa läpi yön. On myös pienten lasten kanssa rauhallista ajamista!

      Toisaalta suoraan laivalla ja levänneenä Rostockista autobahnille ja olet seuraavana aamuna Pohjois-Italiassa / Etelä-Ranskassa.

      Via Baltica on - vieläkin - aikamatka. Aikaa, nähtävyyksiä ja automatkailua. Puolan liikenne on edelleen riski. Hyvä vaihtoehto, jos olet menossa Slovakia-Unkari-suuntaan. Ja olet lähdössä automatkalle/-lomalle.

    • Anonyymi

      En tiedä voiko mutta luulen että voi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe