Avoin kirje kaikille hapannaamoille

Josefina

Niin juuri, sama mäkätys on Magian puolella. Olen kuitenkin niin sydämistynyt että tungen tämän tännekin, saattepa sitten taas kaikki laukoa jotain rutikuivia huomioitanne. Onhan se niin naurettavaa että joku jaksaa yrittää selvittää asioita, joku jolla on vielä tunteet.

***

Periksi en anna. Melkein annoin, ja oli kamalan paha mieli että ihminen jota arvostin pitää minua läpeensä pahana. Mutta sitten nousi kiukku: jääköön itsesääli. Puhutaan suu puhtaaksi.

Ilahduin kuukausia sitten kun Itzli saapui näille Uskonto-foorumeille. Hän toi tuulahduksen jostakin terveemmästä ja voimakkaammasta vanhojen parranpaukuttajien joukkoon. Innostuin kovasti ja päätin lähteä sille linjalle mikä myötäili hieman hänen ilmeistä näkemystään, käsittääkseni. Ajoin osaltani myös Magia-osastoa tänne, ja mainostin viikkokausia Magia-chattia ympäri nettiä, jotta keskusteluun saataisiin mahdollisimman paljon kiintoisia asioita esille erilaisten ihmisten esittämänä. Nyt alkaa pahasti näyttää siltä että Magia-chatin olikin tarkoitus olla Itzli-estradi, kun ajattelee vaikkapa tarvetta ajaa kaikki ruotuun jos puhe rönsyilee. Olet Itzli varmaan hyvällä asialla, kun yrität saada hommaan selkeyttä, mutta helposti tulee fiilis että sinulle on tärkeintä määrätä muita.

Asiat alkoivat mennä pieleen varsinaisesti kai siinä vaiheessa kun innostuin leikkimään kotipsykologia ja hermostutin Topun taitamattomilla höpötyksilläni perhe-elämästä. Näin jälkeenpäin mielestäni Topu osoitti vain olevansa ihminen, ja minulla ei ole mitään skismoja häntä vastaan, vaikka koenkin että hän hermostui vähän turhasta. Myönsin jo silloin että olen varsin epäselvä kirjoittaja. Enhän ole järin keskittynyt ihminen. Sitten Itzli tuli jälkijunassa selittämään jotain omiaan, ja tuntui loukkaantuvan syvästi siitä että olin ehtinyt foorumille sanoa jotenkin ikävästi ennen kuin olin keskustellut chatissa. Näin minä ainakin asian muistan.

Ilmeisesti loukkaantuminen jäi pysyväksi näräksi välillemme, koska nyt vaikuttaa KOVASTI siltä että Itzli on ollut löytävinäsi syyn olla vieläkin vihaisempi minulle siitä että olen muka pyrkinyt sabotoimaan Peliä. Olen kaiketi jo tuonut esille, että en pitänyt Pelin ajatuksesta koska olen mielialaltani varsin heikoilla, ja en ollut valmis sellaiseen pyöritykseen kuin se edellyttää. Olin lisäksi kurkkuani myöten täynnä turhaa riitaa Topun kanssa, ja mielestäni Itzli toi Pelin tänne täysin väärällä hetkellä. Liikaa kiukkua vielä ilmassa. Arvelin pelokkaasti että sitä kautta minua rangaistaan siitä että minä olen minä. EN silti osoittanut sellaista epäkunnioitusta Peliä kohtaan kuin arvellaan. Toimin jonkin verran Kritisoijana, mutta en pahalla!!! Minusta oli aika huvittavaa että moni käytti samaa nikkiä, siitäkin olisi voinut tulla vaikka mitä. Mutta se koettiin loukkaavana, ymmärrän sen nyt.

Aika poskettomaksi menee kuitenkin vihjailu että kirjoitin Tellu doesin vain peitelläkseni jälkiäni Kritisoijana. Olenko muka NIIN älykäs? No en todellakaan ole! Se juttu, kuten olen kyllästymiseen asti selitellyt, oli pelkkä perkeleen VITSI!

Olen siis syypää eräissä silmissä koska en ole osoittanut tarpeeksi respectiä Pelille. Etköhän sinä siellä ole nyt kuitenkin itse melko väärillä linjoilla, jos kuvittelet että jonkin noin abstraktin asian pitää olla kuolemanvakavaa ja jotakin mitä pitää pitää pylvään nokassa kaikkien palvottavana? Oliko minulla muka mitään oikeuksia kun nikkiäni alettiin käyttää leluna ja muutenkin kirjoituksiani rääpösteltiin, vaikka en Josefinana ollut lupautunut Peliin mukaan? En minä kuitenkaan valita, sillä olenhan saattanut kaiken sen pyörityksen ansaita, eikä se niin vakavaa ollut! Vaikka vähän masentaisikin, en silti olen täysin huumorintajuani jonkkaan heittänyt. Saatan olla tosikko, itsekin, kun mielestäni ASIAT PITÄÄ SELVITTÄÄ, eikä ylläpitää katkeruutta ja kaunaa. Varsinkin kun ei liene kovin suuren suuresta asiasta kyse? Vai onko? Jos on, pitääkin pohtia kaatuuko koko Great Big Itzli oman Pelinsä mukana?

Edelleen on tietysti mahdollista että joku on esiintynyt Itzlimäisenä nimimerkillä Kritisoija, ja purkanut jotain aivan selittämättömiä kaunojaan minuun. Minusta se on kuitenkin jo niin mielikuvituksellista että siihen ei minun ideapankkini riitä. Mitä hyötyä siitä olisi? Saada tänne vain riita aikaan? Myönnettäköön että kesti todella kauan ennen kuin tajusin kuka täällä on vihansa vimmassa. Ellei sitten hänkin vain näyttele saadakseen jonkinlaisen tietyn vaikutuksen aikaan?

En oikein jaksa enää uskoa että tässä olisi minkäänlaista kepeyden ja vapauden energiaa läsnä projisoinnin tahi näyttelemisen kautta. Sori vaan Itzli. Olet varmasti ihan ok ihminen, vaikka oletkin sanonut että et ole mukava mies. Mutta silti, mietipäs vähän! Eivät kaikki nakuta ja raksuta ihan juuri siten kuin sinä luulet. Laskeudu pikkaisen vähän alemmas välillä, ja yritä edes ajatella asioita muiden kannalta.

Itse olen ihminen joka etsii voimaa. Olen siis heikko, olen helvetistä käsin katselemassa kohti taivasta. Mutta en silti halua kenellekään mitään pahaa. Enkä nyt jaksa alkaa keskustella jostain hyvän ja pahan suhteellisuudesta, kai te nyt herrajjesta tajuatte että pahaa on se missä joku loukkaantuu tai tulee murheelliseksi. Minä olen murheellinen, mutta en halua velloa itsesäälissä. En aio olla täältä kenenkään toisen mieliksi poissa jotta jokainen voi ajatella että jippii, nyt meillä on helppoa kun Josefina lähti. Tarvitsen paljon opetusta ja kasvatusta, ja kovin usein minusta tuntuu että parhaiten teen sen itse itselleni. Olen vältellyt ristiriitoja ihmisten kanssa vuosikausia, koska niiden osuessa kohdalle minua sattuu niin kovin. Nyt tajuan että se on väärä tie. Sattukoon vaikka kuinka perkeleesti, ja varmasti sattuukin, mutta minä aion voimani löytää. Sen löydyttyä voin suhtautua muihin ihmisiin levollisemmin, ilman että heidän päähänpinttymänsä häiritsevät minua.

SE on soturin tie minulle. Ei joku kieroilu-oveluus-kukkulankuningas-pelleily jota täällä pyöritetään. Olen ollut niin kauan ulkopuolinen kaikista joukoista, etten osaa aina käyttäytyä, mutta en minä kyllä sitä enää anteeksipyytele että joku ymmärtää väärin. On se täällä muidenkin opiskeltava käyttäytymistä ja mentävä itseensä, vaikka minun ehkä pitää sitä tehdä eniten.

KUKAAN ei ole MINKÄÄN yläpuolella.

Kai tähänkin joku happamasti jotain näppärää kivahtaa, ja ilmaisee että Pelistä ei saa mainita enää mitään. Se mielestäni osoittaa että minä en ole täällä ainoa jolla on ongelmia. Ette te voi mitään kielteisiä fiiliksiä täältä kuoria pois vain sysäämällä kaiken Josefinan niskaan. Josefina on sitä, Josefina on tätä... Josefina aloitti, yhyy!

11

1253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josefina

      Paskalastin purkamisen jälkeen olen päättänyt perustaa uuden USKONNON. Tulkaa kaikki mukaan!

      Joka ilta kokoonnumme avautumaan ja kertomaan mikä kaikki vituttaa. Kyynisyys ajetaan kyiseen suohon ja apatia avaruuteen. Palvomme rehellisyyttä ja profeettanamme on Totuuden Torvi, ja pyhimyksiksi soveltuvat vaikkapa don Quijote ja tietysti täällä jossain jo mainittu Pikku Myy. Itse henkilökohtaisesti rukoilen Myyn kuvan edessä aina ennen nukkumaanmenoa.

      Pois surkeus ja selittely. Enää ei tarvitse vaieta salaperäisesti tai vuodattaa kokonaista raamatullista ollakseen vahvoilla. Huudamme kaikki yhteen ääneen toistemme ja omista vioistamme, kunnes makaamme märkinä rätteinä tuvan lattialla yhdessä kasassa.

      Oppi vaatii vielä hieman hiomista. Ai niin, kuka on jumala? No tietysti Räähkä, Rehellisyyden ja Vilpittömyyden perusvoima joka kummittelee foorumeilla ja itkee nurkissa nujertuneena kun maailma päähän potkaisee.

      Kaikki joukolla mukaan! Pois ei saa jäädä kukaan!

      • viilaaja

        Eh. Toi:"Hallelujah" viittaa Jah:iin ja varmasti jehovan todistajat ovat iloissaan siitä että piilotajuisesti ylistät Jehovaa...

        Kannattaisi uuden uskonnon sijaan miettiä noita lohkaisuja...

        Seuraava ei liity sinuun mitenkään,... kävi vaan mielessä....
        Viittaus esim."Tervemaalaisjärki" (Heh Heh...) Keskiaikaiset ihmiset käyttivät todellakin tervettä maalaisjärkeään kun polttivat velhoja hengiltä,(ja muissa kivoissa puuhissaan) tosin todelliset velhot päätyivät legendoihin (merlin)...
        On huvittavaa kun kuulee nuo sanat "käytän tervettä maalaisjärkeä" ja sitten muistelee mitä sillä maalaisjärjellä sitten tehtiin... Maa on litteä ja jos väität muuta menee henki.
        Lynkkaus, tappo ja niin edelleen...

        Kiva tutustua...


      • Räähkä
        viilaaja kirjoitti:

        Eh. Toi:"Hallelujah" viittaa Jah:iin ja varmasti jehovan todistajat ovat iloissaan siitä että piilotajuisesti ylistät Jehovaa...

        Kannattaisi uuden uskonnon sijaan miettiä noita lohkaisuja...

        Seuraava ei liity sinuun mitenkään,... kävi vaan mielessä....
        Viittaus esim."Tervemaalaisjärki" (Heh Heh...) Keskiaikaiset ihmiset käyttivät todellakin tervettä maalaisjärkeään kun polttivat velhoja hengiltä,(ja muissa kivoissa puuhissaan) tosin todelliset velhot päätyivät legendoihin (merlin)...
        On huvittavaa kun kuulee nuo sanat "käytän tervettä maalaisjärkeä" ja sitten muistelee mitä sillä maalaisjärjellä sitten tehtiin... Maa on litteä ja jos väität muuta menee henki.
        Lynkkaus, tappo ja niin edelleen...

        Kiva tutustua...

        Kulttini lopetettiin jo 31.10. ja profeettani Josefina poltettiin roviolla. Josefina on jo inkarnoitunut uudelleen, ja pyrkii jatkossa vähentämään huumorin käyttöä koska kansalaiset ovat osoittaneet olevansa sille voimakkaasti allergisia. Myös uskonkiihkoilu ja muunlainen järkijättöisyys olkoon mennyttä kauraa.

        Regressointi ei tänä vuonna tule kyseeseen. Katsotaan sitten ensi vuonna.

        Räähkä over and out.


      • vastaa
        Räähkä kirjoitti:

        Kulttini lopetettiin jo 31.10. ja profeettani Josefina poltettiin roviolla. Josefina on jo inkarnoitunut uudelleen, ja pyrkii jatkossa vähentämään huumorin käyttöä koska kansalaiset ovat osoittaneet olevansa sille voimakkaasti allergisia. Myös uskonkiihkoilu ja muunlainen järkijättöisyys olkoon mennyttä kauraa.

        Regressointi ei tänä vuonna tule kyseeseen. Katsotaan sitten ensi vuonna.

        Räähkä over and out.

        Semmosta sattuu. Miksi sitä muuten kirjoittaa tänne kun on pahantuulinen? TMS? Kyl siit soppa syntyy... No me suommessa olemme sellasii nörttei et aina vaan viilataan ja viilataan... koskaan ei mikään kelpaa. Perfektionismia ja vihaa, sellasta on koodi,... oppilaiden typeryyttä jne... Hoh Hoijaa...
        Blessings to you kun toit mut nykyaikaan... :)

        Muuten... huumori on aina vänkää,mut tyhmä ottaa sen loukkauksena...


    • vihainen

      Vihakoulussa opetellaan sekä sitä, kuinka kannattaa reagoida, kun joutuu suuttumuksen kohteeksi että sitä, millä tavalla omaa vihastumista voi ilmaista ja hallita.

      Kurssin aikana harjoitellaan myös sitä, kuinka reagoida, kun joutuu sivuutetuksi.

      – Monesti ajatellaan, että viha on hurjaa raivoa. Tosiasiassa se on tunnetila, joka esiintyy usein passiivisena aggressiivisuutena, vihakoulun ideoinut kouluttaja Turo Herala taustoittaa.

      Viha voi ilmetä pelkkänä sähköisenä rauhallisuutena, katseena tai eleenä. Esimerkiksi kilpailutilanteessa saatetaan antaa työtehtävät pelkästä vihasyystä jollekin toiselle ilman, että kysymys olisi ammattitaidosta.


      Miehet häpeävät vihatunteita
      Työyhteisöjen voimavara- ja vuorovaikutuskouluttajana lähes parikymmentä vuotta toiminut Turo Herala huomioi, että myös pomotus, tiedon panttaaminen, mustamaalaaminen ja meileihin vastaamatta jättäminen ovat vihamielisyyden arkisia muotoja.

      Turo Herala aloitti tänä syksynä ensimmäisen yksityishenkilöille tarkoitetun vihantyöstämiskurssinsa. Kaikki ilmoittautuneet ovat naisia.

      – Miehet häpeävät vihamielisiä tunteita. Ovet on kuitenkin yhä auki uusille tulijoille, Herala kutsuu.

      Yksi teemoista on se, miksi vihan tunteet piilotetaan niin helposti työyhteisöissä.

      – Pitäisikö aina olla levollinen ja tyyni? Työyhteisöt ovat tässä suhteessa käsittämättömän vanhanaikaisia.


      Sano, että olet vihainen
      Turo Herala korostaa, että tunnekieltä käyttävä ihminen on vihansa kanssa aina paremmissa väleissä kuin henkilö, joka ei koskaan sano olevansa vihainen, loukkaantunut tai hermostunut.

      – Näitä termejä käyttävät ihmiset kykenevät jäsentämään ja hallitsemaan vihan paremmin ja välttyvät ikäviltä seurauksilta.

      Yleensä tiukimmille joudutaan tilanteissa, joissa pitäisi suojautua vihalta.

      – Jos joutuu nolatuksi tai muualla tavalla kaltoin kohdelluksi, on oikeus suuttua.

      – Pitää tehdä stoppi ja asettaa rajat. Jos henkiseltä väkivallalta ei suojaudu, omanarvontunto, itseluottamus ja realistinen kuva itsestä katoavat. Ihminen saattaa jopa tuhoutua.

      Moni valitsee silti kiltin vihan. Samalla välttyy vaikeaksi ihmiseksi leimautumisen riskiltä.

      – Jotkut hakevat vihansa kohteeksi mahdollisimman haavoittuvan läheisen tai vaikka mediahenkilön.


      Tuhoava itseviha
      Omaan itseen kohdistuva viha on yksi järkyttävä aggressiivisuuden muoto.

      – Tällöin vihalle ei ole löytynyt sopivaa purkumahdollisuutta sitä tarvittaessa, vaan viha on kääntynyt itseen. Ihminen on hylännyt elämänsä esimerkiksi juomalla, syömällä liikaa, käyttämällä huumeita tai tekemällä itsemurhan, Turo Herala toteaa.

      Vihakouluun ovat tervetulleita niin itselleen kuin Jumalalle, tuttavalle, sukulaisille tai tunnistamattomalle kohteelle vihaiset henkilöt.

      Kurssilla lähestytään aggressioita luovien ja humorististen työtapojen kautta. Arkipäivää simuloidaan keittiötappeluista sänkypaineihin, työpaikkakiukusta kapakkapurkauksiin ja kasvatusaggressioihin.

      – Pisteenä iin päälle nauramme itsellemme, Turo Herala vinkkaa.

      TEKSTIT
      LEILA ITKONEN

    • Josefina

      Ei ehkä kenenkään hyödytä enää sekaantua tähän asiaan. Loppu mikä loppu.

      • Jokhunen

        Josefina kirjoituksiasi pitkään. Myös muilla nimimerkeillä kirjoittamiasi juttuja olen lukenut.

        Olen sillä kannalla että kärsit elämänpelosta ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.

        Lääke sulle: hanki elämä.


      • Josefina
        Jokhunen kirjoitti:

        Josefina kirjoituksiasi pitkään. Myös muilla nimimerkeillä kirjoittamiasi juttuja olen lukenut.

        Olen sillä kannalla että kärsit elämänpelosta ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.

        Lääke sulle: hanki elämä.

        Hanki elämä? Niinkuin mistä? Anttilan postimyynnistä, vai kerjäänkö kenties kadun varrella että olisiko kenelläkään elämää heittää hei kaveri?

        Olen lukenut jostakin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, ja jos ihmisellä on sellainen, hän ei kykene tuntemaan vihaa eikä rakkautta. Perinteisessä terapiatilanteessahan terapeuttia kohtaan pitäisi herätä joko inho tai mieltymys.

        Minulle kaiketi jokainen vastaantuleva tyyppi on ilmainen terapeutti, koska tapaan tuntea voimakkaasti ihmisiä kohtaan... Se on tietysti väärin. Pitäisi nujertaa tunteet itsestään, koska sitä nykyaika vaatii!


      • Jokhunen
        Josefina kirjoitti:

        Hanki elämä? Niinkuin mistä? Anttilan postimyynnistä, vai kerjäänkö kenties kadun varrella että olisiko kenelläkään elämää heittää hei kaveri?

        Olen lukenut jostakin narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, ja jos ihmisellä on sellainen, hän ei kykene tuntemaan vihaa eikä rakkautta. Perinteisessä terapiatilanteessahan terapeuttia kohtaan pitäisi herätä joko inho tai mieltymys.

        Minulle kaiketi jokainen vastaantuleva tyyppi on ilmainen terapeutti, koska tapaan tuntea voimakkaasti ihmisiä kohtaan... Se on tietysti väärin. Pitäisi nujertaa tunteet itsestään, koska sitä nykyaika vaatii!

        Oikeampi diagnoosi lienee rajatilapersoonallisuus/epävakaa persoonallisuushttp://www.samianttila.net/tyo/epavakaa_persoonallisuus/

        Elämä hankitaan siirtymällä ainakin toisinaan näytön äärestä ihmisten ilmoille ja ottamalla heihin face to face-kontaktia.


      • Josefina
        Jokhunen kirjoitti:

        Oikeampi diagnoosi lienee rajatilapersoonallisuus/epävakaa persoonallisuushttp://www.samianttila.net/tyo/epavakaa_persoonallisuus/

        Elämä hankitaan siirtymällä ainakin toisinaan näytön äärestä ihmisten ilmoille ja ottamalla heihin face to face-kontaktia.

        Nyt kuulostaa tutummalta. Mitenkähän muuten, voiko epävakaus keskittyä ilmenemään vain jonkin tietyn harrastuksen kautta...?

        Face to facet lopetin melkein kokonaan 2 v sitten siksi kun faceani käytettiin kynnysmattona. Sen varmaan moni on jo arvannutkin.

        Huono perusta, huono rakennus. Itsetuntoa ei noin vain päivässä pykäistä.


    • hoitoa

      ei helvetti kukaan osapuoliinkaan normaali ihminen ala sauhuun jostain ihme"mä ja mun kamut ja eimun kamut"-juttua sivutolkulla.Hanki kuule elämä jostain ja jätä leikit lapsille..mee vaikka töihin jonnekin.Ja onhan niitä kaikenlaisia terapioitakin addiktioista kärsiville.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe