Suomen ufotutkijat ry on viime aikoina tullut julkisuuteen kaksi ufotapausta mitkä ovat osoittautuneet huiputukseksi. Huiputusten takana on ollut sut ry kunniapuheenjohtaja ja puheenjohta. Olen miettinyt että mikä motiivi heillä on ollut tehdä huiputus havaintoja. porin 7 ilmapallon tapauksessa havainnon suorittaja ja sut ry kunniapuheenjohtaja olivat ottaneet osaa vuonna 1969 järjestettyyn kilpailuun oliko se ufo. Asiaa tutkinut ryhmä löysi osallistuja luettelon Suomen Kirjallisuudenseura kansallisrunouden arkistosta keväällä 2008. Olen lukenut sen listan itse. Sama asia koskee Suomenlahden viranomaisvideoita.Uforaportti numero 13 on asiasta kirjoitus ja enempää näyttöä asiasta ei Sut ry puheenjohtaja Tapani Koivula ole pystynyt antamaan. Olen myös lukenut tutkintakertomuksen siitä. Sut ry on kuulemma mistään riippumaton yhdistys ja näin ollen ei tutkimustenkaan tarvitse välttämättä olla rehellisiä. (Koivulan kommentti).
Se sut ry rehellisyydestä !
Onko Suomen ufotutkijat ry luotettava ?
64
5392
Vastaukset
- kuusysi...
on tapauksena aito. Mitä ne olivat jäänee ikuisesti salaisuudeksi. Jos suorittajalla tarkoitat majuri Tukevaa, niin mitä vaikka olisi ottanut osaa. Ilmiön näki melko moni lennostolainen. Ilmiö on aito.
Tuo infravideo taas on voinut olla ihan mitä tahansa. Sen kaltaisia kohteita varmaan infra-alueelta löytää, kun aikansa etsii.
Missä huijaus.
Nimimerkki: Itse Tukavan ja muitakin silminnäkijöitä tuntenut.- Troposfääri
Ei tukeva ottanut vaan kuronen. Eräs lennonjohtaja ei vain niitä nähnyt kun kysyttiin.Mikseivät muut ilmassa olleet pilotit niitä havainneet. Tiedätkö oliko kotirannan esa silloin porissa satakunnanlennostossa tai lilla ?
- troposfääri
Tunsin myös Ari Piipon , Heilimon Karin ,Hänen veljensä Markun.
- on nuorempaa
Troposfääri kirjoitti:
Ei tukeva ottanut vaan kuronen. Eräs lennonjohtaja ei vain niitä nähnyt kun kysyttiin.Mikseivät muut ilmassa olleet pilotit niitä havainneet. Tiedätkö oliko kotirannan esa silloin porissa satakunnanlennostossa tai lilla ?
ikäluokkaa. Ei kai Esa vielä silloin vaikuttanut. Herran kyydissä olen ollut useinkin. En tiedä edes kuka on Lilla. Lallin kyllä tiedän, mutta nykyinen everstiluutnantti taisi tuonnoin olla vasta äskettäin jalostunut margariinipurkista.
Itse olen kuulut vain puheita, joskin myös maj. Tukevalta itseltään. 80-luvun alussa "tietäjiä" oli vielä useita.
Lennonjohtaja? En ole varma sen aikaisten lennonjohtajien työskentelystä. Itselläni on vasta kolmaskymmenesensimäinen vuosi menossa ko. firmassa. VRRVI/VRRVY-tutkan tiedot tulivat puheviestinnällä "tasolle" kun edes esitysjärjestelmää ei ollut ja johtaminen tapahtui yksikanavaisilla paikallisilla putki-CSA-radioilla.
Jos tarkoitat tornissa olevaa lennonjohtajaa, joka silloin johti kentän lähiliikennettä pitkälti visuaalisesti (TEPSU; AN TPS A-1 taisi jo olla lähestymisessä. Ehkä pallot olivat tornista katsottuna pimeässä kulmassa?
Tutkahavainnot ja väite samojen kohteiden ilmestymisestä Vaasaan hetkeä myöhemmin, voivat olla liioittelua tai pelkkää legendaa. Ei silloin ollut aikasynkassa olevaa reaaliaikaista ilmatilannekuvaa. Kaukana siitä. Väitteet minuuttitarkkuudesta voitaneen unohtaa.
Se reaaliaikainen maan kattava tuli vasta, kun kotimaisen KeVa-tutkan pohjalle rakennettu esitysjärjestelmä kehittyi.
Tänään Tikkakoskella on KeVa:n 30-vuotistapaaminen. n. 120 vanhaa tutkaspesialistia ja skapparia on Tikkiksellä. Mulla on 250 m matkaa kerholle, jossa herrat juuri nyt majailevat. Pitäisköhän mennä kailottamaan, oletteko poijaat koskaan UFO:ja nähneet:)
Vanhana ilmavoimien radiomiehenä olisin kuokkimassa, mutta kun vieraita tuuppaa tunnin sisällä, niin en voi vaikka mieleni minun tekisi. - Velipoika
troposfääri kirjoitti:
Tunsin myös Ari Piipon , Heilimon Karin ,Hänen veljensä Markun.
asui joskus kerrosta ylempänä samassa rapussa. hänen poikansa oli jonkin aikaa SaT Lsto:ssa SAH:ina, kunnes totesi, että tällä palkalla pysyy hengissä, mutta ei elä.
Jos tunsit Heilimön Karin, niin Uharin Jukkakin oli varmaan tuttu. Oli komentajani Sat Lstossa. Karin sukulaisia oli lähipiirissäni, vaikka en karia tuntenutkaan.
Olemme siis oikeasti samoista piireistä. Luotettavuus todettu (Heh) - Troposfääri
Velipoika kirjoitti:
asui joskus kerrosta ylempänä samassa rapussa. hänen poikansa oli jonkin aikaa SaT Lsto:ssa SAH:ina, kunnes totesi, että tällä palkalla pysyy hengissä, mutta ei elä.
Jos tunsit Heilimön Karin, niin Uharin Jukkakin oli varmaan tuttu. Oli komentajani Sat Lstossa. Karin sukulaisia oli lähipiirissäni, vaikka en karia tuntenutkaan.
Olemme siis oikeasti samoista piireistä. Luotettavuus todettu (Heh)Kyllä tiedän Uharin , vaan en ole nähnyt miestä aikoihin kävelee kyllä nykyään. Tunsitko Saarni vaaran Retua ja Ylösen Topia olivat MG -21 f 13 pilotteina Tiedustelulento laivueessa Tikkakoskella jäivät eläkkeelle joskus vuonna 1983 tai 1984. Se oli aika uskomaton asia se Uharin ja
Heilimon tapaus silloin vuonna 1981.Oletko Porista ?
Eikös kallion pasi lähtenyt EFPO tornista Finnairille pilotiksi aikaisemmin opetti ilmailuopistolla sielä porissa. - troposfääri
on nuorempaa kirjoitti:
ikäluokkaa. Ei kai Esa vielä silloin vaikuttanut. Herran kyydissä olen ollut useinkin. En tiedä edes kuka on Lilla. Lallin kyllä tiedän, mutta nykyinen everstiluutnantti taisi tuonnoin olla vasta äskettäin jalostunut margariinipurkista.
Itse olen kuulut vain puheita, joskin myös maj. Tukevalta itseltään. 80-luvun alussa "tietäjiä" oli vielä useita.
Lennonjohtaja? En ole varma sen aikaisten lennonjohtajien työskentelystä. Itselläni on vasta kolmaskymmenesensimäinen vuosi menossa ko. firmassa. VRRVI/VRRVY-tutkan tiedot tulivat puheviestinnällä "tasolle" kun edes esitysjärjestelmää ei ollut ja johtaminen tapahtui yksikanavaisilla paikallisilla putki-CSA-radioilla.
Jos tarkoitat tornissa olevaa lennonjohtajaa, joka silloin johti kentän lähiliikennettä pitkälti visuaalisesti (TEPSU; AN TPS A-1 taisi jo olla lähestymisessä. Ehkä pallot olivat tornista katsottuna pimeässä kulmassa?
Tutkahavainnot ja väite samojen kohteiden ilmestymisestä Vaasaan hetkeä myöhemmin, voivat olla liioittelua tai pelkkää legendaa. Ei silloin ollut aikasynkassa olevaa reaaliaikaista ilmatilannekuvaa. Kaukana siitä. Väitteet minuuttitarkkuudesta voitaneen unohtaa.
Se reaaliaikainen maan kattava tuli vasta, kun kotimaisen KeVa-tutkan pohjalle rakennettu esitysjärjestelmä kehittyi.
Tänään Tikkakoskella on KeVa:n 30-vuotistapaaminen. n. 120 vanhaa tutkaspesialistia ja skapparia on Tikkiksellä. Mulla on 250 m matkaa kerholle, jossa herrat juuri nyt majailevat. Pitäisköhän mennä kailottamaan, oletteko poijaat koskaan UFO:ja nähneet:)
Vanhana ilmavoimien radiomiehenä olisin kuokkimassa, mutta kun vieraita tuuppaa tunnin sisällä, niin en voi vaikka mieleni minun tekisi.Siinä on monta asiaa mitä ois varmasti hyvä pohtia.
Mutta niin kuin sanoin ei fougalla sinne niin nopeasti menty kuin annettiin ymmärtää. Suomessa oli yksikone MIG-21 F13 mikä nousi tosi nopeasti. 10000m 2 minuuttia noin jarruilta ja 18000 m noin 7,5 min.
Ensin pinnoissa kiihdytys 1000 km /h ja sitten ylös veto ja 10000m kone selälleen ja oikaisu vaaka kierteellä , kiihdytys 1,8 mac ja ylös. Kotirannan Esa jäi eläkkeelle vuonna 1988. Esan poika on Satkunnanlennostossa mekatsuna. Tikkakoski on minulle tuttupaikka asuin siellä aikanaan itärannalla. Kukkosesta on kans joskus ollut T-koskella. nyt projektipäällikönä helmet 2007 projektissa suunnittelee korkealentovarustuksia vuoden 2012 jälkeen tapahtuville avaruuslennoille. Oli ennen onnettomuutta Usa projektin vuoksi. Onnettomuus missä hän oli tapahtui alipainekammiossa hän sai alipainetaudin oireet kun oli ilmeisesti testaamassa kypärää.En tiedä ihan varmaksi, jotain siellä alkoi vuotamaan.Tämä tapahtui Belgiassa ilmeisesti.Muistatko sellaisia henkilöitä länsirannalta kuin Tarkiainen Heikki ja Hildenin Hannu. Muistatko Tikkakosken tornista ´Martikaista, Lantelaa ja Sotilaspuolelta Uudentalon Juhania.Tunsitko Porista Alanderin Jaakkoa ? Asuin minäkin siellä Itärannalla ensimmäinen nykyään kans vissiin valkoinen kerrostalo ihan luonet Järvenrannassa.Oletko tornissa siellä töissä. Siellä oli myös Rahusen jarmo joka oli siviilipuolella lennonjohtaja harjoittelemassa vuonna 1984-1985. , valmistutuaan meni kajaaniin ja sitten Helsinki- Vantaalle.
Ei se kukkonenkaan niin paha ja hullu ole tietää asioita ja hänellä on suorat yhteydet määrättyihin instasseihin. Tuosta projekstista mistä vastaa, raportoi kait suoraan PLM.
Pärjäile. T: EVP MIG- Lentäjä. - rambler american
Olin 7vuotias kun menimme mummolaan harjavaltaan.Lentokentän kohdalla autojono pysähtyi kun kaikki katsoivat niitä 7 loistavaa valopalloa jotka leijuivat siinä laskuvarjokerhonvajan kohdalla .Pari minuuttia siinä katseltiin perheeni kanssa kunnes pallot lähtivät miljoonaa sairaalan suuntaan.Tapaus jäi mieleen ja keskustelen siitä vanhempieni kanssa aina silloin tällöin. PS ei tartte ruveta herjaan
- moara
troposfääri kirjoitti:
Siinä on monta asiaa mitä ois varmasti hyvä pohtia.
Mutta niin kuin sanoin ei fougalla sinne niin nopeasti menty kuin annettiin ymmärtää. Suomessa oli yksikone MIG-21 F13 mikä nousi tosi nopeasti. 10000m 2 minuuttia noin jarruilta ja 18000 m noin 7,5 min.
Ensin pinnoissa kiihdytys 1000 km /h ja sitten ylös veto ja 10000m kone selälleen ja oikaisu vaaka kierteellä , kiihdytys 1,8 mac ja ylös. Kotirannan Esa jäi eläkkeelle vuonna 1988. Esan poika on Satkunnanlennostossa mekatsuna. Tikkakoski on minulle tuttupaikka asuin siellä aikanaan itärannalla. Kukkosesta on kans joskus ollut T-koskella. nyt projektipäällikönä helmet 2007 projektissa suunnittelee korkealentovarustuksia vuoden 2012 jälkeen tapahtuville avaruuslennoille. Oli ennen onnettomuutta Usa projektin vuoksi. Onnettomuus missä hän oli tapahtui alipainekammiossa hän sai alipainetaudin oireet kun oli ilmeisesti testaamassa kypärää.En tiedä ihan varmaksi, jotain siellä alkoi vuotamaan.Tämä tapahtui Belgiassa ilmeisesti.Muistatko sellaisia henkilöitä länsirannalta kuin Tarkiainen Heikki ja Hildenin Hannu. Muistatko Tikkakosken tornista ´Martikaista, Lantelaa ja Sotilaspuolelta Uudentalon Juhania.Tunsitko Porista Alanderin Jaakkoa ? Asuin minäkin siellä Itärannalla ensimmäinen nykyään kans vissiin valkoinen kerrostalo ihan luonet Järvenrannassa.Oletko tornissa siellä töissä. Siellä oli myös Rahusen jarmo joka oli siviilipuolella lennonjohtaja harjoittelemassa vuonna 1984-1985. , valmistutuaan meni kajaaniin ja sitten Helsinki- Vantaalle.
Ei se kukkonenkaan niin paha ja hullu ole tietää asioita ja hänellä on suorat yhteydet määrättyihin instasseihin. Tuosta projekstista mistä vastaa, raportoi kait suoraan PLM.
Pärjäile. T: EVP MIG- Lentäjä.Rahusen Jarmo asuu tätä nykyä Sattasessa Sodankylässä.Pitäkääpä mukavaan mieheen yhteys "lentomiehet"...
- vai laitala
puskista huutelee.
Skepsis heräsi onneksi ajoissa, eikä päästänyt teitä paskanjauhantaan. Nytkö yritätte täällä revanssia.
Turhaan, aivan turhaan, kuten "kuuran kukissa". Tällä painitaan paljon raskaammassa sarjassa kuin suomalaisten skappareiden havainnoissa.
Selvittäkää ensin, onko Bush replitiaani, niin jotain voisi jopa vähän kiinnostaa.- Troposfääri
En ole kukkonen enkä laitala. Vaan entinen evp ohjaaja Porista.
- troposfääri
Enpä usko että kukkonen huutelee puskista kuten sinä. Kukkonen on käsittääkseni sairaalassa, teholla. Oli meinaan työnsä puolesta onnettomuudessa. Ollut tajuttomana aika pitkään.
- tavanneet?
Troposfääri kirjoitti:
En ole kukkonen enkä laitala. Vaan entinen evp ohjaaja Porista.
Sat Lsto:ssa vuodesta -80. Poriinkin ehdin tutustua.
- En tiennyt
troposfääri kirjoitti:
Enpä usko että kukkonen huutelee puskista kuten sinä. Kukkonen on käsittääkseni sairaalassa, teholla. Oli meinaan työnsä puolesta onnettomuudessa. Ollut tajuttomana aika pitkään.
Kukkosesta. Tunti vaan olevan jatkumoa Sepsiksen peruuntuneen "seminaarin" aiheeseen. SUT:n vääntöihin en halua koskea pitkällä tikullakaan, mutta Kukkoselle toivotan paranemista.
Niin siis Kähmis se täällä huutelee. Luulen, että nimmarini on palstalla riittävän tuttu. Harvoin vaan enää viitsin kirjoitella, saati kirjautua. Lueskelemassa käyn kyllä päivittäin. Porin tapaus on minulle kuitenkin siksi läheinen, että tunsin Tukevan ainakin vähän aikaa.
Myös kenraali Meriö on viitannut Pori kuusysiin kertoessaan eläkkeelle jäätyään eräässä haastattelussa pitkällä virkaurallaan törmänneensä kahteen UFO-tapaukseen. Ja Rauskin tapauksessa UFO on varmasti sanan alkuperäisessä merkityksessä. - Troposfääri
En tiennyt kirjoitti:
Kukkosesta. Tunti vaan olevan jatkumoa Sepsiksen peruuntuneen "seminaarin" aiheeseen. SUT:n vääntöihin en halua koskea pitkällä tikullakaan, mutta Kukkoselle toivotan paranemista.
Niin siis Kähmis se täällä huutelee. Luulen, että nimmarini on palstalla riittävän tuttu. Harvoin vaan enää viitsin kirjoitella, saati kirjautua. Lueskelemassa käyn kyllä päivittäin. Porin tapaus on minulle kuitenkin siksi läheinen, että tunsin Tukevan ainakin vähän aikaa.
Myös kenraali Meriö on viitannut Pori kuusysiin kertoessaan eläkkeelle jäätyään eräässä haastattelussa pitkällä virkaurallaan törmänneensä kahteen UFO-tapaukseen. Ja Rauskin tapauksessa UFO on varmasti sanan alkuperäisessä merkityksessä.Niin siinä on aika mielenkiintoinen asia se porin tapaus. Katsos jos pallot ovat olleet noin 3000 metrin korkeudella maksimissaan niin sinne kestää jonkin aikaa FM nousta.Oletko ohjannut FM jos olet niin tiedät silloin sen parhaan ja nopeimman nousu nopeuden 370 km/h QNH mitattuna sekä kauanko sinne siis pinnalle 100 nousu kestää noin 4-5 minuuttia. Toinen asia on että kun FM on siellä 3000 m, niin kestää siinä kiihdyttää aikansa ennen kuin on se 700 km /h vaakalennossa noin 3-4 min. Tukevan kuolemasta ei sut ry antama tieto ajallisesti täsmää.Asiassa on vielä yksi erittäin tärkeä asia, mikä on hyvä ottaa huomioon. En usko että maavalvoja on käskenyt tunnistaan kesken syöksyn vaan vasta syöksyn jälkeen.Kone tuliaseille tähtäys kulma FM on - 15 astetta alle horisontin ja nopeus noin 525-550 km/h. Ovat 1000 m korkeudelta syöksyneet oikaisseet noin 100-150 m. siitä 3000m kestää nousu tosian se 4-5 min. Mietitäänpä tarkkaan, tapahtumassa aika loppuu jo
kesken kaikki piti tapahtua vain 1 minuutin minuutissa.Asiassa on aika paljon aukkoja.Meriön poika on ainakibn nähnyt kirkkaan valoilmiön kun oli liikelennolla Airfixin liikesuihkulla tulossa siperian kautta suomeen. itselläni on lentokokemusta SF, Vinka, FM, MiG-21F13 ja MIG-21-Bis.Kukkosen tunnen erittäin hyvin. Toivotaan että paranee. Nykyän nautin vain eläkettä.Tunnen Meriön Ranen ja myös hänen poikansa. - Troposfääri
tavanneet? kirjoitti:
Kyllä varmaan olin ohjaajana aikani. On meillä varmaan paljonkin tutuja, Saarisen Ari Lapinlennostosta, hartikainen Utista hekomies TähtisenJukka Turusta Superpuumaalensi Asuu nyt Kinnulassa ,Alijoen Teppo Satakunnanlennosto, Alvin Kari, Pirilän Pekka lennonjohtajia Prilä oli T-Koskella muistaakseni vuonna 1984-1986.
- Troposfääri
tavanneet? kirjoitti:
Ollaan melkoisella varmuudella.Sinun ois varmasti hyvä lukea kans se tutkimusraportti, niin näet sitten asian toisen puolen ja kokonaisuuden. Voin puhua Kukkoselle kun nyt ensin palaa terveytensä pariin. Suomesta on myös suunnitteilla avaruusturistimatkoja vuonna 2012 jälkeen, lappi olisi kuulemma ihan hyvä laukaisupaikka tai sitten kiiruna. Muistatko muuten ketkä ovat olleet suomesta ehdolla kosmonautti koulutukseen 1980 luvun alussa.
Piipon Ari, Veli-Paavo Janhunen, Jyrki Laukkanen. - on kyllä
Troposfääri kirjoitti:
Ollaan melkoisella varmuudella.Sinun ois varmasti hyvä lukea kans se tutkimusraportti, niin näet sitten asian toisen puolen ja kokonaisuuden. Voin puhua Kukkoselle kun nyt ensin palaa terveytensä pariin. Suomesta on myös suunnitteilla avaruusturistimatkoja vuonna 2012 jälkeen, lappi olisi kuulemma ihan hyvä laukaisupaikka tai sitten kiiruna. Muistatko muuten ketkä ovat olleet suomesta ehdolla kosmonautti koulutukseen 1980 luvun alussa.
Piipon Ari, Veli-Paavo Janhunen, Jyrki Laukkanen.Ruotsin puolella
- Trposfääri
En tiennyt kirjoitti:
Myös kenraali Meriö on viitannut Pori kuusysiin kertoessaan eläkkeelle jäätyään eräässä haastattelussa pitkällä virkaurallaan törmänneensä kahteen UFO-tapaukseen. Ja Rauskin tapauksessa UFO on varmasti sanan alkuperäisessä merkityksessä.Vielä siitä Porin tapauksesta. Toisessa tietolähteessä on paikaksi ilmoitettu Rissala.kyseisenä päivänä ei ole ollut rissalassa lentotoimintaa, huonon säärintaman vuoksi.sama sää rintama saavuttaa vaasan klo: 12.30 ja porin klo:16.00 kurosen kerrotaan ohjaavan tässä toisessa tapauksessa SF. Aika merkillistä että koneet vaihtuu. Oletko muuten kuunnellut Efpo tornin nauhoitusta 12.04.1969 ?
- Troposfääri
tavanneet? kirjoitti:
En tiedä tunsitko Satakunnanlennostosta karhusen Joppea ? Hän oli hawk käyttöryhmässä ja istui aika paljon koelennoilla kuulemma. En ole Joppea nähnyt aikoihin. Vuonna 1997 viimeksi. Voitaisiin tavata ja katsoa ollaanko nähty ennen , veikkaan että ollaan. Pärjäile !
T: Troposfääri
- Bicon
Onko se jo tuotu Suomeen ? Aika paha homma. Mutta maailmassa voi sattua mitä vaan.
- noone_
Kaikki ketjuun vastaajat Sutin jäseniä?
- Troposfääri
En ole enkä aio liittyä sut ry. Kukkosen tunnen ja muutaman muun täällä joka on ollee5t ilmavoimissa töissä, sanotaan että yhteisiä tuttuja.
- höpötätte?
Troposfääri kirjoitti:
En ole enkä aio liittyä sut ry. Kukkosen tunnen ja muutaman muun täällä joka on ollee5t ilmavoimissa töissä, sanotaan että yhteisiä tuttuja.
Tuossa on Tukevan oma selostus:
http://www.youtube.com/watch?v=Gb37hgu85Gc
ja tuossa Kuronen itse kertoo
http://www.ess.fi/?article=210731
Joten mikä tässä on vielä epäselvää??? - Troposfääri
höpötätte? kirjoitti:
Joten mikä tässä on vielä epäselvää???Molemmat tunnettiin Tukeva, asiassa on aika paljon epäselvyyksiä mitkä eivät täsmää kokonaisuutena.
- Bicon
höpötätte? kirjoitti:
Joten mikä tässä on vielä epäselvää???Troposfääri vaan juttelee entisenä FM MG ohjaajana,
tuntee myös Kukkosen erittäin hyvin. Ovat olleet työkavereina. - höpinät
Bicon kirjoitti:
Troposfääri vaan juttelee entisenä FM MG ohjaajana,
tuntee myös Kukkosen erittäin hyvin. Ovat olleet työkavereina.muuta Tukevan ja Kurosen omia lausuntoja.
Millä tavalla teidän höpinänne muuttavat Tukevan ja/tai Kurosen omia lausuntoja?
Jos on jotakin konkreettista sanottavaa niin tuokaa se esille kansan nähtäväksi sen sijaan että vihjailette jotakin.
Tukeva ja Kuronen olivat paikalla. Missä te olitte? - mieleen se
höpinät kirjoitti:
muuta Tukevan ja Kurosen omia lausuntoja.
Millä tavalla teidän höpinänne muuttavat Tukevan ja/tai Kurosen omia lausuntoja?
Jos on jotakin konkreettista sanottavaa niin tuokaa se esille kansan nähtäväksi sen sijaan että vihjailette jotakin.
Tukeva ja Kuronen olivat paikalla. Missä te olitte?että vaikka parjaatte SUT ry: tä niin SUT ei ollut mukana kummassakaan edellämainitussa linkissä.
Ensimmäinen linkki johtaa af Grannin filmiin ja toinen sanomalehden omaan haastatteluun.
Kummassakaan tapauksessa SUT ei ole mukana kuvioissa. - Troposfääri
mieleen se kirjoitti:
että vaikka parjaatte SUT ry: tä niin SUT ei ollut mukana kummassakaan edellämainitussa linkissä.
Ensimmäinen linkki johtaa af Grannin filmiin ja toinen sanomalehden omaan haastatteluun.
Kummassakaan tapauksessa SUT ei ole mukana kuvioissa.Ovat mukana ja kaiken huvittavinta asiassa on se että sellaista ihmistä parjataan joka on tutkinut asioita. Se on Sut ry aika yleistä. Totuuden voi aina sanoa ja kertoa. Sattui olemaan muutama työkaveri linjoilla.
- Troposfääri
höpinät kirjoitti:
Tukeva ja Kuronen olivat paikalla. Missä te olitte?Lähestymässä Porin kenttää,FM kiitotielle 12. Oliko muuta kysyttävää ? Tusin Tukevan ja Tunnen myös Kurosen. Mutta jossain mättää kas kun en kuullut keskustelua asiasta ilmailuradion kautta en tornista, enkä maavalvojalta.Sitten vielä tunnen myös entisen työkaverini J: Kukkosen
T:Evp Ohjaaja Porista ja Tikkakoskelta - Bicon
höpinät kirjoitti:
Tukeva ja Kuronen olivat paikalla. Missä te olitte?Olin tapahtuma hetkellä EFPO tornissa töissä lennonjohtajana. Asia on mielenkiintoinen.
Missä sinä olit silloin ? - töissä...
Bicon kirjoitti:
Olin tapahtuma hetkellä EFPO tornissa töissä lennonjohtajana. Asia on mielenkiintoinen.
Missä sinä olit silloin ?tornissa lennonjohtajana Porin tornissa niin silloin
olet kai antanut allekirjoitetun todistajalausunnon tutkijoille. Tai voit antaa sen.
Oletko antanut tällaisentodistajalausunnon.
Ja olitko siviilipuolella tai sotilaspuolella lennonjohtajana? - vaikuttaa
Troposfääri kirjoitti:
Lähestymässä Porin kenttää,FM kiitotielle 12. Oliko muuta kysyttävää ? Tusin Tukevan ja Tunnen myös Kurosen. Mutta jossain mättää kas kun en kuullut keskustelua asiasta ilmailuradion kautta en tornista, enkä maavalvojalta.Sitten vielä tunnen myös entisen työkaverini J: Kukkosen
T:Evp Ohjaaja Porista ja Tikkakoskeltaasiaan että olit ohjaajana jossain?
Kysymyshän on siitä että sekä Tukeva ja Kuronen ovat itse kertoneet tapauksesta.
Ja jos heidän kertomuksensa ei pidä paikkansa niin silloinhan HEITÄ pitää syyttää valehtelusta eikä SUT: ia tai ESS-lehteä.
Eikö herroilla ole minkäännäköistä logiikkaa päässä?
Eikä minun tietääkseni SUT: ia mainita Grannin filmissä eikä ESS- lehdessä kummassakaan.
Mikäs teitä vaivaa? - noone_
Troposfääri kirjoitti:
Molemmat tunnettiin Tukeva, asiassa on aika paljon epäselvyyksiä mitkä eivät täsmää kokonaisuutena.
.. sano Ketola Jeesusta.
Mutta, jos ufoja ei ole olemassa, niin mistä moinen meteli?
Palloa vierestä katsellut :) - Bicon
töissä... kirjoitti:
tornissa lennonjohtajana Porin tornissa niin silloin
olet kai antanut allekirjoitetun todistajalausunnon tutkijoille. Tai voit antaa sen.
Ja olitko siviilipuolella tai sotilaspuolella lennonjohtajana?Viimeksi viime keväänä Juha Kukkoselle joka tutki asiaa Sami Laitalan kanssa.niitähän oli yhteensä noin 41 henkilöä ketkä asiaa tutkivat. Eli minun työvuoron aikana ei ole saapunut 12.04.1969 klo:10- 14 välillä torniin yhtään raporttia tapahtuneesta ilmiöstä.Enkä myöskään tehnyt asiasta eteen päin raporttia kun ei ollut mitä tehdä.Näin se nyt vain on, ainoa asiaa koskeva kertomus löytyi suomen kirjallisuuden piirin kansallisrunousarkistosta. Sillä ei ole mitään tekemistä virallisen raportin kanssa.
- tyhmä kysymys.
töissä... kirjoitti:
tornissa lennonjohtajana Porin tornissa niin silloin
Ja olitko siviilipuolella tai sotilaspuolella lennonjohtajana?En tunne SUT- järjestöä vaikka olen joskus lukenut niiden palstaa.
Mieleeni tuli kuitenkin sellainen asia että kun
' Troposfääri ' kirjoitta SUT: n puheenjohtajasta JA kunniapuheenjohtajasta niin ainakin minulle on epäselvää kuka tämä kunniapuheenjohtaja on?
Puheenjohtaja on Koivula sen verran olen ymmärtänyt mutta kuka on tuo kunniapuheenjohtaja? Onko sellaista ollankaan edes olemassa? - Tukeva
Bicon kirjoitti:
Viimeksi viime keväänä Juha Kukkoselle joka tutki asiaa Sami Laitalan kanssa.niitähän oli yhteensä noin 41 henkilöä ketkä asiaa tutkivat. Eli minun työvuoron aikana ei ole saapunut 12.04.1969 klo:10- 14 välillä torniin yhtään raporttia tapahtuneesta ilmiöstä.Enkä myöskään tehnyt asiasta eteen päin raporttia kun ei ollut mitä tehdä.Näin se nyt vain on, ainoa asiaa koskeva kertomus löytyi suomen kirjallisuuden piirin kansallisrunousarkistosta. Sillä ei ole mitään tekemistä virallisen raportin kanssa.
ja Kuronen valehtelevat? Ainakin sinun mukaan.
Ketkä nämä 41 tutkijaa ovat?
Missä voi lukea heidän raporttia? - Bicon
Tukeva kirjoitti:
Missä voi lukea heidän raporttia?voi tiedustella juha Kukkoselta on nyt sairaalassa tai Lami Laitalalta. rapottia ei saa luettavaksi ilman että lukemista valvotaan. paikalla pitää olla kaksi valvojaa. Muut tutkijat ovat erään ryhmän ja instassin virallisia jäseniä. Ota yhteyttä Juhaan tai Samiin.
- Bicon
Tukeva kirjoitti:
Missä voi lukea heidän raporttia?Sitä suomenlahden viranomais videoota luettavaksi, olen myös lukenut sen itse ja ihmetellä vaan täytyy että sut ry riittää satusetiä.
- ' agenttitouhua '
Bicon kirjoitti:
voi tiedustella juha Kukkoselta on nyt sairaalassa tai Lami Laitalalta. rapottia ei saa luettavaksi ilman että lukemista valvotaan. paikalla pitää olla kaksi valvojaa. Muut tutkijat ovat erään ryhmän ja instassin virallisia jäseniä. Ota yhteyttä Juhaan tai Samiin.
joka sopisi paremmin jollekin 9- vuotiaalle.
' raporttia ei saa luettavaksi ilman että lukemista valvotaan. Paikalla pitää olla kaksi valvojaa. '
Onko kaverit katsoneet liikaa James Bond- filmejä?
Ja kuten sanottua ketkä ovat ne 41 tutkijaa?
Kylläpä on lapsellista, naiivia touhua.
Jopa tämän palstan lukijat ovat tuollaisen agenttitarinan yläpuolella.
' erään ryhmän ja instassin ( kielivirhe, p. o. instanssi )virallisia jäseniä.'
Naurettavaa!
Ydinsalaisuuksiako te luulette pantttaavanne? - troposfääri
' agenttitouhua ' kirjoitti:
joka sopisi paremmin jollekin 9- vuotiaalle.
' raporttia ei saa luettavaksi ilman että lukemista valvotaan. Paikalla pitää olla kaksi valvojaa. '
Onko kaverit katsoneet liikaa James Bond- filmejä?
Ja kuten sanottua ketkä ovat ne 41 tutkijaa?
Kylläpä on lapsellista, naiivia touhua.
Jopa tämän palstan lukijat ovat tuollaisen agenttitarinan yläpuolella.
' erään ryhmän ja instassin ( kielivirhe, p. o. instanssi )virallisia jäseniä.'
Naurettavaa!
Ydinsalaisuuksiako te luulette pantttaavanne?samalla sitten kun luet.
- videota
Bicon kirjoitti:
Sitä suomenlahden viranomais videoota luettavaksi, olen myös lukenut sen itse ja ihmetellä vaan täytyy että sut ry riittää satusetiä.
lukee?
Etkö osaa suomea ollenkaan? - nimimerkki
Bicon kirjoitti:
Sitä suomenlahden viranomais videoota luettavaksi, olen myös lukenut sen itse ja ihmetellä vaan täytyy että sut ry riittää satusetiä.
' Bicon ' viittaa radiomajakkaan niin se on väärin kirjoitettu. Se kirjoitetaan ' Beacon '.
Luulisi että lennonjohtaja tietäisi sen. - Bicon
nimimerkki kirjoitti:
' Bicon ' viittaa radiomajakkaan niin se on väärin kirjoitettu. Se kirjoitetaan ' Beacon '.
Luulisi että lennonjohtaja tietäisi sen.On minun lempi nimi ja tulee ihan muista asioista. Ei ole mitään tekemistä radiomajakan kanssa.
- Bicon
Tukeva kirjoitti:
Missä voi lukea heidän raporttia?Että elokuvassa vieraita taivaalla, missä on lentäjän lausuma että se henkilö on Tarmo Tukeva ?.
Ammatillisesti lausunto ei pidä paikkaansa millään tavalla. Kuka tietää mistä Tukeva ja Kuronen riitelivät vuonna 1990 ? Kova riita heillä ainakin oli ollut. Elokuvassa Vieraita taivaalla on esiintymässä Sut ry nykyinen puheenjohtaj
(tiedemiehenä) ja muita Sut ry väkeä ja Skepsiksen väkeä. Katsokaa elokuva tarkkaan. - kummastuttaa
Bicon kirjoitti:
Että elokuvassa vieraita taivaalla, missä on lentäjän lausuma että se henkilö on Tarmo Tukeva ?.
Ammatillisesti lausunto ei pidä paikkaansa millään tavalla. Kuka tietää mistä Tukeva ja Kuronen riitelivät vuonna 1990 ? Kova riita heillä ainakin oli ollut. Elokuvassa Vieraita taivaalla on esiintymässä Sut ry nykyinen puheenjohtaj
(tiedemiehenä) ja muita Sut ry väkeä ja Skepsiksen väkeä. Katsokaa elokuva tarkkaan.pientä kulkijaa.
"Kuka tietää mistä Tukeva ja Kuronen riitelivät vuonna 1990 ?"
Voin olla väärässä, mutta jos muistini ei petä, maj. Tukeva lenteli 1990 jo varjolentueessa. Meedion kauttako hän riiteli?
- hahha..
..koska se on aivan sama!! mäkin uskon vaan omia silmiäni! ja voin kertoa että olen nähnyt taivaalla paljon, paljon selittämättömiä tapahtumia, kuullut niistä toisilta vuosikymmenten ajan, ihmisiltä jotka eivät liioittele tai keksi sellaisia missään nimessä huvin vuoksi..että havainnot kuulostaisivat joltain muulta kuin ufo-havainnoilta.. mieti sitä! mieti tarkkaan!
- Bicon
Suomen ufotutkijat ry kuitenkin kyseenalaistaa monia asioita, mutta todistetusti keksivät havaintoja itse, Suomenlahden viranomaisvideot.Heidän kannattaisi vasta sitten puhua, kun heillä on asioista varma näyttö. Ovat meinaan sotkeneet monien ihmisten elämän, julkaisivat myös sen Lapin lennoston tapaus Perälän. siinä ei ole ensimmäistäkään kohtaa mikä on totta. Uforaportti numero 13 ei ole yhtään todellista tapahtumaa. Ne tutkittiin kuten sekin Turun saaristo Viking Line.
Kirjan kirjoittaminen on eri asia kuin tutkia asioita. - sentään
Bicon kirjoitti:
Suomen ufotutkijat ry kuitenkin kyseenalaistaa monia asioita, mutta todistetusti keksivät havaintoja itse, Suomenlahden viranomaisvideot.Heidän kannattaisi vasta sitten puhua, kun heillä on asioista varma näyttö. Ovat meinaan sotkeneet monien ihmisten elämän, julkaisivat myös sen Lapin lennoston tapaus Perälän. siinä ei ole ensimmäistäkään kohtaa mikä on totta. Uforaportti numero 13 ei ole yhtään todellista tapahtumaa. Ne tutkittiin kuten sekin Turun saaristo Viking Line.
Kirjan kirjoittaminen on eri asia kuin tutkia asioita.kun on heikko tuo suomenkielen ilmaisutaito.
Sekä ' Troposfäärin ' että ' Biconin ' kirjoitukset ovat täynnä kielivirheitä.
Mitä esim. tarkoittaa tämä lause ?:
" Ne tutkittiin kuten sekin Turun saaristo Viking Line. " - noone_
sentään kirjoitti:
kun on heikko tuo suomenkielen ilmaisutaito.
Sekä ' Troposfäärin ' että ' Biconin ' kirjoitukset ovat täynnä kielivirheitä.
Mitä esim. tarkoittaa tämä lause ?:
" Ne tutkittiin kuten sekin Turun saaristo Viking Line. "Kirjuoitusvihreille voitaiisn perutsaa kokonaan oma osio soumi24.fiin alle. Jos ei muuta mihin tarttua,v niin huku.
- ole pelkästään
noone_ kirjoitti:
Kirjuoitusvihreille voitaiisn perutsaa kokonaan oma osio soumi24.fiin alle. Jos ei muuta mihin tarttua,v niin huku.
kirjoitusvirheistä vaan sivistyksestä.
Kun kirjoittaja esiintyy hävittäjälentäjänä, lennonjohtajana ja tiedemiehenä niin lukuisat kirjoitusvirheet kuitenkin paljastavat että jossain mättää.
Edelläolevat ammatit ja/ koulutus edellyttää tiettyä sivistystasoa jollaista kirjoittajalle ei näköjään ole.
- käyttöryhmä
on tullut niin paljon kaikenlaista esiin !
- Ciebe
Ei saisi varmaankaan yleistää, tilanne on varmasti vaikea. Eikö sut ry Tanneri tarjonnut yhteistyötä ? Sut ry puheenjohtaja oli torjunut apurahat ja tarjouksen.
- itkevä ufotutkija
Surullista jos näin on.
- typeriä
ihmisiä jotka uskovat johonkin kummalliseen
' apurahaan '. - Itkevä ufotutkija
typeriä kirjoitti:
ihmisiä jotka uskovat johonkin kummalliseen
' apurahaan '.Oli semmoinen tarjolla olen nähnyt niistä paperin. vaan. Samaan sponsori osuuteen olisi tullut hiukan tutkimus tarvikkeita. Sut ry puheenjohtaja ei halunnut niitä vaan oli kuulemma vastannut että ei tehdä elämysmatka seuraa. T: Sut ry jäsen (Tutkiva ).
- Ja kuka se
Itkevä ufotutkija kirjoitti:
Oli semmoinen tarjolla olen nähnyt niistä paperin. vaan. Samaan sponsori osuuteen olisi tullut hiukan tutkimus tarvikkeita. Sut ry puheenjohtaja ei halunnut niitä vaan oli kuulemma vastannut että ei tehdä elämysmatka seuraa. T: Sut ry jäsen (Tutkiva ).
oli joka tarjosi tuon ' apurahan '?
Valtioko?
Mikä laitos?
Mitä SUT ry: n olisi pitänyt tehdä saadakseen tuon apurahan?
Mihin sitä olisi pitänyt käyttää?
Yleensä apurahat julkistetaan ja sitten porukka hakee niitä. Ja se joka saa niin se saa ja toiset jää ilman.
Mikä paperi se oli jonka olet nähnyt?
Minkä viraston paperi?
Saako sitä apurahaa hakea uudelleen? Milloin?
Mistä? - Itkevä ufotutkija
Ja kuka se kirjoitti:
oli joka tarjosi tuon ' apurahan '?
Valtioko?
Mikä laitos?
Mitä SUT ry: n olisi pitänyt tehdä saadakseen tuon apurahan?
Mihin sitä olisi pitänyt käyttää?
Yleensä apurahat julkistetaan ja sitten porukka hakee niitä. Ja se joka saa niin se saa ja toiset jää ilman.
Mikä paperi se oli jonka olet nähnyt?
Minkä viraston paperi?
Saako sitä apurahaa hakea uudelleen? Milloin?
Mistä?En usko että Sut rysaa sitä enää ikinä. kiitos puheenjohtajalle. Itse asiassa ehkä oikeampi nimi olisi ollut rahalle sponsori raha. Isot teollisuus laitokset jotka ovat mukana avaruustutkimus toiminnassa ja kehitys työssä. Se olisi ollut hyvä apu. Kukkonen sitä puuhasi ja sillä oli suunnitelmat ohjeistetusta tutkimuksestakin, mutta ei kelvannut puheenjohtajalle. listassa oli erittäin paljon suurien firmojen yhteystietoja ja olin kaksikertaa läsnä kun hän soitti niihin. ( Asia sillain varma ).
Itselläni mennyt usko sut ry toimintaan ja koitan päästä Kukkosen ryhmään.Heillä toimintaa myös kansainvälisesti , Huippuvuorilla ja Etelänavalla.
olen jutellut ryhmän muidenkin jäsenienkanssa Rytkösen ja Tannerin. Sut ry pitäisi alkaa tutkia asioita oikeasti eikä vaan sanoa tutkivansa. raha olisi budjetoitu ufotutkintaan. raha jäi sitten Kukkosen ja Tannerin ryhmälle. Sut ry aion erota vuodenloppuun mennessä, (Olen tutkija jäsen ) valehtelu saa riittää. - taas mitään
Itkevä ufotutkija kirjoitti:
En usko että Sut rysaa sitä enää ikinä. kiitos puheenjohtajalle. Itse asiassa ehkä oikeampi nimi olisi ollut rahalle sponsori raha. Isot teollisuus laitokset jotka ovat mukana avaruustutkimus toiminnassa ja kehitys työssä. Se olisi ollut hyvä apu. Kukkonen sitä puuhasi ja sillä oli suunnitelmat ohjeistetusta tutkimuksestakin, mutta ei kelvannut puheenjohtajalle. listassa oli erittäin paljon suurien firmojen yhteystietoja ja olin kaksikertaa läsnä kun hän soitti niihin. ( Asia sillain varma ).
Itselläni mennyt usko sut ry toimintaan ja koitan päästä Kukkosen ryhmään.Heillä toimintaa myös kansainvälisesti , Huippuvuorilla ja Etelänavalla.
olen jutellut ryhmän muidenkin jäsenienkanssa Rytkösen ja Tannerin. Sut ry pitäisi alkaa tutkia asioita oikeasti eikä vaan sanoa tutkivansa. raha olisi budjetoitu ufotutkintaan. raha jäi sitten Kukkosen ja Tannerin ryhmälle. Sut ry aion erota vuodenloppuun mennessä, (Olen tutkija jäsen ) valehtelu saa riittää.konkreettista vastausta yhteenkään kysymykseen.
Ai jaa, nyt se on Huippuvuoret ja Etelänapa.
Kyllä on jännää!! - itkevä ufotutkija
taas mitään kirjoitti:
konkreettista vastausta yhteenkään kysymykseen.
Ai jaa, nyt se on Huippuvuoret ja Etelänapa.
Kyllä on jännää!!Kysy Laitalan Samilta hänkin tietää asiasta ja voi kertoa. Ei kai sillä enää ole väljä kun sut ry ei sponssi rahoja saa. mitä sinä siellä pystyisit tutkimaan ? te seuraatte puheenjohtajaa ja uskotte häneen hyvä niin. Mutta toisella suunnalla tutkitaan asioita aika paljon.Ei tässä kannata muuta raportoida. Onhan sillä ryhmällä hyvät yhteydet Eurooppaan , ja Usa , Britanniaan. Siellä on vain aika tiukat säännöt ettei asioista puhuta täällä. Tiedätkö sinä Rytkösen, tannerin tai kukkosen ? Ota heihin yhteyttä.
- itkevä ufotutkija
Mielestäni sut ry tulisi vaihtaa puheenjohtaja niin kuin viime kokouksessa päätettiin.Nykyisen puheenjohtajan aika on. Useat ovat sitä mieltä ja sut ry joutuu tuhon partaalle jos tämä suunta jatkuu.
- HN ohjaaja
Suomen Ufotutkijat ovat koko toimintakautensa ajan huijanneet ihmisiä havainnoillaan. yhdistys on syyllistynyt erittäin törkeään valheisiin ja kokee sen tutmukseksi. Suomen ufotutkijat ry jäsenet ovat
vaatineet puhenjohtajan eroamista. Uusi puheenjohtaja on valittu, mutta nykyinen oli pitänyt hallituksen hätäkokouksen heti syyskokouksen jälkeen.Kova pala kun saa lemput tehtävästä. Oppii ainakin mitä tapahtuu kun puhutaan julkisesti perättömiä asioita.! - seppo Heinonen
Asia on jo siinä vaiheessa että Sut ry ja heidän puheenjohtajaansa tullaan nyt sitten virallisesti tekemään rikosilmoitu ja se tapahtuu 05.01.2009 . Nimikkeenä viranomaisen tietojen muuttaminen ja törkeä valehtelu , viranomaisen nimiin luvatta ouhuminen ja kolmannen osapuolen haitanteko henkilö Nimeltä Pekka valtonen elikä ilmoituksen tekijöitä on siis kaksi. Lisäksi yhdistys ei noudata yhdistytä koskevia sääntäöjä ja tämän vuoksi viranomaisen on hyvä tutkia asia miksi näin ei tapahdiu. Sen hoitaa kauppa ja yhdistysrekisteri.
- dgfhn
niinpä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713