BLue1 hieno matka

Lontoseen

olen lentänyt useasti Bluella Lontooseen, aina ajoissa, hyvä kone, palvelu. Kone miltei täynnä.

21

2784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpailija tulee

      Niin, jos koneet täynnä niin hinnatkin kalliita. Onneksi reitille Helsinki - Lontoo tulee vahva kilpailija, nimittäin Easyjet. Koneet uudempia ja parempia ja hinnat eri luokkaa.
      Tässä pieni hintavertailu (k.o. viikon kaikkien lähtöjen keskihinta välillä HEL - LON, menosuuntaan):

      viikko 45 EZY 64€, BLUE1 103€
      viikko 46 EZY 69€, BLUE1 95€
      viikko 47 EZY 63€, BLUE1 95€
      viikko 48 EZY 65€, BLUE1 95€
      viikko 49 EZY 72€, BLUE1 91€
      viikko 50 EZY 59€, BLUE1 91€
      viikko 51 EZY 65€, BLUE1 107€

      Kilpailu tekee hyvää!

      • TEemuKL

        Kaikista halvin Suomesta Lontooseen on Ryanair. Lennot alkaen 20 e mahdollinen luottokortin käsittelymaksu 5 e.

        Esim.

        Nov 10
        Flight FR2195
        22:55 Depart Tampere (TMP)
        23:45 Arrive London Stansted (STN)


        Pricing
        Going Out (Web Fare)
        1 Adult @ 0.00 EUR 0.00 EUR
        Taxes/Fees details 20.38 EUR

        Total Cost of Flight 20.38 EUR

        Seuraavassa vaiheessa varausta lisätään 5 e käsittelymaksua, jos maksaa luottokortilla (Visa electron maksut ilmaisia). Maksutta web check in ja 10 kg käsimatkatavaraa.


      • eri hinta

        Blue1 lentää kalliille Lontoon pääkentälle.
        Easyjet taas jonnekin korpeen kuten Ryanairkin Suomessa.


      • menee tampereelle?
        TEemuKL kirjoitti:

        Kaikista halvin Suomesta Lontooseen on Ryanair. Lennot alkaen 20 e mahdollinen luottokortin käsittelymaksu 5 e.

        Esim.

        Nov 10
        Flight FR2195
        22:55 Depart Tampere (TMP)
        23:45 Arrive London Stansted (STN)


        Pricing
        Going Out (Web Fare)
        1 Adult @ 0.00 EUR 0.00 EUR
        Taxes/Fees details 20.38 EUR

        Total Cost of Flight 20.38 EUR

        Seuraavassa vaiheessa varausta lisätään 5 e käsittelymaksua, jos maksaa luottokortilla (Visa electron maksut ilmaisia). Maksutta web check in ja 10 kg käsimatkatavaraa.

        Haloo! Haluan matkustaa Helsinki-Vantaalta Lontooseen, enkä millään vitun juna/bussi/spede -yhdistelmällä mansesta!


      • ei asu Helsingissä
        menee tampereelle? kirjoitti:

        Haloo! Haluan matkustaa Helsinki-Vantaalta Lontooseen, enkä millään vitun juna/bussi/spede -yhdistelmällä mansesta!

        Helsingissä asuu paljon väkeä, mutta mikään lentoyhtiö ei pysyisi pystyssä pelkästään helsinkiläisten tekemillä matkoilla, kyllä siinä koko Suomi tarvitaan talkoisiin.

        Onneksi meille muille tulee pikkuhiljaa vaihtoehtoja, ei tarvi aina matkustaa ensin tuntitokulla v.... bussi/juna -matkoja, jotka aivan kuten totesit, ovat syvältä.....


      • vai laskeutuuko sellaiselle
        eri hinta kirjoitti:

        Blue1 lentää kalliille Lontoon pääkentälle.
        Easyjet taas jonnekin korpeen kuten Ryanairkin Suomessa.

        Jommassa kummassa päässä matkaa joutuu joka tapauksessa vaivautumaan tuon liikkumisen suhteen. Onneksi kaikki ei sentään molemmissa.
        Itse Tampereella asuvana valitsisin Ryanairin vaikka toisessa päässä olis matkaa enemmän esim. hotelliin.


      • koulun penkille
        menee tampereelle? kirjoitti:

        Haloo! Haluan matkustaa Helsinki-Vantaalta Lontooseen, enkä millään vitun juna/bussi/spede -yhdistelmällä mansesta!

        otappa harppi pikkusiin kätösiin ja aseta se Hki-Vantaan lentokentälle. Sitten laitat siihen harppiin vaikka 250km edestä sädettä ja pyöräytät, avot.

        Ja sitten harppi Tampereen Pirkkalan kentän kohdalle ja taas pyöräytys.

        10 pisteen kysymys, kumman säteen alle jää suomenniemellä enemmän asukkkaita?

        Kyllä vain, eikös niin Spede? Kyllähän sitä pääkaupunkiseudullakin kävisi ja sieltä käsin matkustaisi, mutta kun se on niin syrjässä...


      • Tre kaukana
        vai laskeutuuko sellaiselle kirjoitti:

        Jommassa kummassa päässä matkaa joutuu joka tapauksessa vaivautumaan tuon liikkumisen suhteen. Onneksi kaikki ei sentään molemmissa.
        Itse Tampereella asuvana valitsisin Ryanairin vaikka toisessa päässä olis matkaa enemmän esim. hotelliin.

        Tampere on kaukana sivistys-Suomesta mistä pääosa (työ)matkoista tehdään. Blue 1 lentää myös sivistys-Lontooseen eikä helvetin korpeen. Treen lentokenttäkin on helvetin kuusessa, aikaa tuhlaantuu 4 t liikaa yhteen suuntaan.


      • harjoitus
        koulun penkille kirjoitti:

        otappa harppi pikkusiin kätösiin ja aseta se Hki-Vantaan lentokentälle. Sitten laitat siihen harppiin vaikka 250km edestä sädettä ja pyöräytät, avot.

        Ja sitten harppi Tampereen Pirkkalan kentän kohdalle ja taas pyöräytys.

        10 pisteen kysymys, kumman säteen alle jää suomenniemellä enemmän asukkkaita?

        Kyllä vain, eikös niin Spede? Kyllähän sitä pääkaupunkiseudullakin kävisi ja sieltä käsin matkustaisi, mutta kun se on niin syrjässä...

        Kokeillaanpa jotain haastavampaa harppiharjoitusta. Piirrä suora joka puolittaa Pirkkalan ja Helsinki-Vantaan välisen janan ja on kohtisuorassa siihen nähden. Sitten kysymys; kummalla puolella suoraa asuu enemmän suomalaisia?

        Aivan! Yli puolelle suomalaisista Helsinki-Vantaa on linnuntietä lähempänä kuin Pirkkala. Jos lasketaan etäisyyksiä autotietä pitkin, niin tilanne on vielä selkeämmin Helsinki-Vantaan eduksi.


      • On kovin kaukana

        Easyjet lentää kätevästi Gatwickiin, joka on hevon perseessä :) Hintaero tulee halvemmasta lentokenttäverosta.


      • postimiess
        On kovin kaukana kirjoitti:

        Easyjet lentää kätevästi Gatwickiin, joka on hevon perseessä :) Hintaero tulee halvemmasta lentokenttäverosta.

        Oletko oikeesti käynyt Gatwickissä. Hyvä, siisti ja PALJON NOPEAMPI kenttä kuin Heathrow. Matka Victorian asemalle kestää tuplasti sen mitä Heathrow Express Paddingtoniin, mutta aikaa säästyy vähintään saman verran itse kentällä. Toinen pointti onkin siinä että minne päin Lontoota olet menossa jos haluat ajankäyttöä optimoida... Gatwick on ehdottomasti nopeampi etelä/itä-Lontooseen.


      • Matkustaja LH447
        postimiess kirjoitti:

        Oletko oikeesti käynyt Gatwickissä. Hyvä, siisti ja PALJON NOPEAMPI kenttä kuin Heathrow. Matka Victorian asemalle kestää tuplasti sen mitä Heathrow Express Paddingtoniin, mutta aikaa säästyy vähintään saman verran itse kentällä. Toinen pointti onkin siinä että minne päin Lontoota olet menossa jos haluat ajankäyttöä optimoida... Gatwick on ehdottomasti nopeampi etelä/itä-Lontooseen.

        Oletteko koskaan käyneet Kööpenhaminassa tai Franfurtissa?
        Olin käynyt molemmissa tosi selkeitä kenttiä ei tarvitse harhailla kun lentokoneportti on jo nenäsi edessä eikä aikaa kun olet jo taivaalla,taivaan sinessä matkalla,kun Harthofin kentällä tuskaillet makaan pääsyä.
        Miltei yhtä sähäkkäästi pääsee matkaan myös Kööpenhaminasta tosi hieman sokkeloisempi ja joskin portteja saa hakea eri paikoista kuin Franrutissa ne siatsevat rivissä vastakkain.
        Lähtöporttien aulat ovat sijoitettu niin lähelle että näet virkailijan käden sieltä.
        Portin numeron voit nähdä aika etäältä kävelet vain sinne,kun kuulet kuulutuksen ja sillä aikaa ovat jo laukkasi pakattuna koneen rahtitilaan(ruumaan).
        Tulet portille laita tavarasi hihnalle nestettä sisältävät tavarat pitäisi olla siellä koneen ruumassa.
        Hammastahnat ja harjan voi laittaa 1 minikrippussiin,johon voit myös laittaa voidetuupisi ja huulipunasi.
        Kävele ilmasimen läpi.
        Ojenna ensin lippusi virkailijalle,seuraavassa paikaassa tie samoin nyt annat myös lentolipussi virkailijalle,niin olet matkalla taivaan sinessä kohti kaukomaita.
        Lennon numerosi olessa Af 554 määränpää Madeira.


      • Matkustaja LH447
        On kovin kaukana kirjoitti:

        Easyjet lentää kätevästi Gatwickiin, joka on hevon perseessä :) Hintaero tulee halvemmasta lentokenttäverosta.

        Lutikolla Liverbuliin ja sieltä toisella Lutikolla eteenpäin.


      • Matkustaja LH447
        postimiess kirjoitti:

        Oletko oikeesti käynyt Gatwickissä. Hyvä, siisti ja PALJON NOPEAMPI kenttä kuin Heathrow. Matka Victorian asemalle kestää tuplasti sen mitä Heathrow Express Paddingtoniin, mutta aikaa säästyy vähintään saman verran itse kentällä. Toinen pointti onkin siinä että minne päin Lontoota olet menossa jos haluat ajankäyttöä optimoida... Gatwick on ehdottomasti nopeampi etelä/itä-Lontooseen.

        En enkä mene käytän mieluiten toisia kenttiä kun lähden neljän vuoden kulutua ulkomaan lennolla kaukomaille hiihtämään kilpaa niin meidä porukalla ei Gatwisking kenttä ei sovi aikatauluun.
        Elet ole menossa muuvalle kuin Iso Pritannian eksootisiin maisemiin ja sen kultuuria katselemaan tai sinne lomaksi kahdeksi viikkoa tekee mieli,voihisan sitä purjehtia taivaan sinessä koneella vaikka kaukomaille Luxenburkiin vaikka taikka Enpanian aurinkorannoille.
        Viihtyisää turvallista matkaa,kunhan muistat turvatarkastusissa olevat uudetsäännöt.
        Uusinut vanhentuneen passin jos olet menossa euroopan rajojen ulkopuolelle,täälöin Sengenvaltioden matkustajilta vaadittava matkustajalupa(ns.viisumi).
        Tämä siksi että sulla on vielä mukanasi jokin lupa kun ja jos sinulta katoaa passi kaukomailla matkatessasi niin sillä vielä pääset pois ja kotiin.


      • ergrgsergs
        Matkustaja LH447 kirjoitti:

        En enkä mene käytän mieluiten toisia kenttiä kun lähden neljän vuoden kulutua ulkomaan lennolla kaukomaille hiihtämään kilpaa niin meidä porukalla ei Gatwisking kenttä ei sovi aikatauluun.
        Elet ole menossa muuvalle kuin Iso Pritannian eksootisiin maisemiin ja sen kultuuria katselemaan tai sinne lomaksi kahdeksi viikkoa tekee mieli,voihisan sitä purjehtia taivaan sinessä koneella vaikka kaukomaille Luxenburkiin vaikka taikka Enpanian aurinkorannoille.
        Viihtyisää turvallista matkaa,kunhan muistat turvatarkastusissa olevat uudetsäännöt.
        Uusinut vanhentuneen passin jos olet menossa euroopan rajojen ulkopuolelle,täälöin Sengenvaltioden matkustajilta vaadittava matkustajalupa(ns.viisumi).
        Tämä siksi että sulla on vielä mukanasi jokin lupa kun ja jos sinulta katoaa passi kaukomailla matkatessasi niin sillä vielä pääset pois ja kotiin.

        En tiä mitä sä oot vetäny mutta mulle samoja nappeja kiitos! :D


    • pump

      Vanha threadi, mutta piti kommentoida kun sattumalta törmäsin ihan muuta asiaa etsiessäni. Monta kymmentä kertaa Lontoossa käyneenä ja siellä asuneena, uskon että on jonkin verran varaa kommentoida.

      Heathrow on hemmetin ruuhkanen kenttä. Ainoastaan jos on menossa länsi-Lontooseen niin päihittää Gatwickin nopeudessa. Varsinkin pois lähtiessä.

      Jos on menossa mihin tahansa pohjois-itä akselille Lontoossa, niin Stansted (Ryanair) alkaa olla kilpailukykyinen ajankäytössä.

      Kaikille kentille maksaa suurin piirtein saman verran junalla (Heathrow kuitenkin kallein vaihtoehto). Juna Hethrowlle on nopein omalta asemaltaan (Paddington, Stanstediin lähtee Liverpool Str ja Gatwickiin Victoria). Heathrowlle pääsee perille saakkaa metrolla, joka on halpa, mutta kestää kauan: tunnin keskustasta, pohjois-Lontoosta jopa kaksi tuntia.

      Itse valitsen yksinkertaisesti tilanteen mukaan halvimman aikatauluihin sopivan vaihtoehdon. Yleensä lennän EasyJetillä Gatwickiin (Vaikka en asu pk. seudulla ja joudun ostamaan erikseen liittymälennot). Joskus Blue1:lla (joka lensi ennen muuten Stanstediin). Käytännössä en koskaan Finnairilla, joskus harvoin BA:lla, joka on yleensä Finnairin operoima, mutta paljon halvempi kuin Finnairilta ostettuna. Ryanair ei minulle sovi, koska sinne ei ole järkevän hintaisia liittymälentoja täältä missä asun. Olen kuitenkin käyttänyt Ryanairia muualla esim Tukholma-Lontoo ja Göteborg-Lontoo välillä.

      Aiemmin ylivoimainen yhteys jos asui muualla kuin pk seudulla oli SAS. Lensi Vaasasta, Oulusta, Tampereelta ja Turusta Tukholman kautta LondonCity -kentälle. Pikku kenttö kivenheiton päästä Cistystä. Canary Wharf 10 min, City 15 min. Perillä oli jo ennen klo 9 aamulla. Nykyään reitti ei ole ainakaan minun kotipaikkakunnalta enää saatavilla.

      Näistä kaikista mainituista lentoyhtiöistä paras (=hyvä meininki) palvelu on ollut Ryanairilla, kakkonen EasyJetja Blue1 ihan tasaväkisinä, Finnair ja BA pitävät isolla erolla häntää yhtä tasaväkisesti!

      Jos käyttää 15-30 min aikaa eri nettisivuilla vertailuun voi yleensä säästä kymmeniä-satoja euroja.

      Jos olette menossa Lontooseen ettekä halua maksaa turhaa, niin kannatta vertailla matkaa kokonaisuutena (mukaanlukien paikan päällä liikkuminen). Muistakaa että taksit Lontoossa on hemmetin kalliita (onneksi punnan kurssi on tullut alas)

      Ja Tampereen talousalueella asuvat: olen kateellinen: sieltä operoi hyvä yhtiö Pohjois-Lontooseen!

      • Matkustaja LH447

        Kyllä,mutta voin sinulle X-Engelssi sanoa että voi on niintä yhtiöitä vaikka kuinka ja paljon mutta Af:llä ei kannata purjehtia taivaan sinessä siinä käypi kuule sorjosen hellurie ja siellä on ja pysyy.
        Käytä mieluiten mukavia ja turvallisia taivaalla purjehtivia operija yhtiötä kuten,sinun Finnair,Sas,ynnä muut hyvän maineen saavuttaneet lentoyhtiöt kautta maailman myös Air Amerika jos satut lentään sinne asti.
        Brittis Aerwyesin-,sekä Lufhantsakin operoi noita välejä kun heilläki satuu olemaan kalustoa täällä päin ja heidän tytäryhtiöt.
        Firma lentää nimellä: LUFHANTSA se operoi kautta maailman ja Euroopan alueella pääkonttori sillä on Saksan Berliinissä.


    • Matkustaja LH447

      BLEU1 kyllä heitä kiitellään,olen itsekkin matkanut samalla koneella
      Kööpenhaminasta,Helsinki-Vantaalle paluulennolta Tokiasta kotiin silloisista kisoitani.
      Kyyti oli lupsakan tasaista,mukavan pehmeä alastulo kruunasi lennon päätöksen
      konemalli oli Afroliner nelimoottorinen ylätaso.

    • hyvä kone

      Upeaa että olet saanut hyvää palvelua, mutta mieleeni herää kysymys, mistä tuo hyvä kone? Kyseessähän on vanha md sarjan kone, ja nimenomaan itseäni on v.tuttanut tuo blue1 kone muutos entistä vanhempiin koneisiin. Avrot oli vielä hiljaisia, mutta tungeppa pääsi lähelle sitä bluen takapäätä, niin helmet kihelmöivät otsallasi melussa, kuten erään toisen kotimaisen vanhoissa putkissa ikään. Osin hyvät kohteet ja sama se mihin kentälle Lontoossa menee, taksi tai junamatka siitä seuraa anyway. Kuitenkin blue on nyt vaihtamassa konekantaa avroista md puolelle, ja sen en usko olevan kilpailuvaltti. Uusia airbuseja peliin, eikä mitään md:tä. Sas tytäryhtiöineen käyttää noita peräpuikkoja, muut suomesta operoivat tuskin käyttävät enää md80-koneita.

      • iwoufhwoiuefh

        Omituisia pointteja, oletko oikeasti matkustanut noissa juurikaan...? MD on itseasiassa paaaaljon hiljaisempi kone kuin Avro. Avron ohjainpinnat pitää nousussa ja laskussa mekkalaa. Etenkin jos istuu MD:n etuosassa niin moottoreita tuskin edes huomaa. Sikaosastolla on tietty enempi ääntä. Ja Blue1 on nimenomaan jättämässä MD operointia vähemmälle. Eikä lontoossakaan ihan sama ole mihin lentää. London City olisi mukavin, tosin sinne ei saa oikein laskeutua muilla koneilla kuin Avroilla.

        Hihi, ja keksit ihan sanoa peräpuikko.. Pissa kakka tissit.

        Enemmän faktoja, vähemmän nillitystä.


      • hyvä kone
        iwoufhwoiuefh kirjoitti:

        Omituisia pointteja, oletko oikeasti matkustanut noissa juurikaan...? MD on itseasiassa paaaaljon hiljaisempi kone kuin Avro. Avron ohjainpinnat pitää nousussa ja laskussa mekkalaa. Etenkin jos istuu MD:n etuosassa niin moottoreita tuskin edes huomaa. Sikaosastolla on tietty enempi ääntä. Ja Blue1 on nimenomaan jättämässä MD operointia vähemmälle. Eikä lontoossakaan ihan sama ole mihin lentää. London City olisi mukavin, tosin sinne ei saa oikein laskeutua muilla koneilla kuin Avroilla.

        Hihi, ja keksit ihan sanoa peräpuikko.. Pissa kakka tissit.

        Enemmän faktoja, vähemmän nillitystä.

        Kyllä siis olen matkustanut ja aika usein.. En siis vedä perähikiältä satua unelmistani lentokoneesta. Luin tuolta aikaisempia viestikeskustelujakin ja useat nimeltä mainitsemattomat yhtiöt saivat pelkkää haukkua md:80 sarjan koneista, jos tarvitsee erityisesti mainita että miten md on hiljaisempi etuosassa, niin muistathan myös mainita, että muut siipimoottoriset koneet pitää myös kovaa ääntä nousussa ja laskussa, ei korviavihlovaa huutoa lennon aikana. Ja niitä koneitahan riittää nykyään, vain harva operoi "pyydän anteeksi peräpuikko" vertaustani, en halunnut viitata pissakakka/tissi leikkeihin. Kuitenkin jos ajattelee lentoliikennettä suuremmin, uskoisin että laskeutumis/kenttä maksut ovat paljon suuremmat vanhalla md-koneella, vaikkakin siinä olisi hush-kitit kuin uudemman version avrolla tai airbussilla tai jopa boeingilla. Ei tarvitse olla kovin suuri hittitehtailija määrittääkseen, mistä melusaaste johtuu.. Lontoon tietouteni ei osannut määrittää tuota tietoasi, että avro on ainoa, joka saa laskeutua cityyn. Lupaan tarkistaa tietouteni ensi kerraksi, mutta uskoisin että cityyn pääsee myös airbussit, just a guess..

        Blue1 kiinnostaa minua omatoimilomalla, halpojen hintojen vuoksi. Kun matkustan työnantajan rahoilla, uskoisin että perspektiivini on enemmän siellä edessä. Mutta all in all md-a32s ei tuota minulle suurta päänvaivaa valitsemisessa, it will be the bus or at least avro..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe