Kuumaa mehua.

Kiehuja

Olkaa hyvä!
Ei etsitä valtaa, ei loistoa vaan ymmärretään toisiamme mahdollisimman pitkämielisesti.

155

4147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatta

Ja hyvää alkanutta lauantai-päivää. Taas on tämäkin viikko lopuillaan ja tänä iltana pitää muistaa jo valmiiksi siirtää noita kellojakin. Olikos se nyt taaksepäin, vai kuinka.

No, tunti sinne tai tänne ei meikäläisen elämää kovin paljoa hetkauta. Pääasia, että elämä jatkuu.
      Mehua pitää nyt saada ja kuumana tietysti.

• Ruune*

Kuumaa mehua en juo kun sillä polttaa helposti suunsa.

Syksyllä sirretään siis kellonaikaa taaksepäin, keväällä eteenpäin.

• Ruune* kirjoitti:

Ensi yönä tulee taas yksi merkki kesän loppumisesta.
        Turhake, sanoisin.

Mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu seinäkellolleni.

Se kun on sellainen "radiokello".
        Sen pitäisi automaattisesti hakea uusi aika.

Silloin,kun otin sen ensikerran käyttöön,en tiennyt tuosta ominaisuudesta ja etsin sellaista nuppia sieltä takaa, mutta ei siellä nuppia ollut.

Kun sitten laitoin patterin paikoilleen, sen viisarit alkoivat pyöriä hullun lailla, kunnes lopulta pysähtyivät oikeaan aikaan.

Miten? Älä kysy minulta.

En muuten aio olla kolmen aikaan silmät pyöreenä sen kellon edessä.
        Tehköön hommansa jos osaa.
        Tai käy kuin sille entisen isännän kanalle.
        Kana tosin meni pataan.
        Kello sensijaan menee roskikseen.

• Jatta
        Ruune* kirjoitti:

on.Päivät ovat aamusta valoisammat. Minulle kävi vielä jokunen vuosi sitten niin, kun vielä olin työelämässä. En muistanut siirtää kelloa eteenpäin, niin soitettiin työpaikalta, että etkö meinaa tulla tänään töihin. Tuli vähän kiire.
        Nyt täytyy ruveta noita kelloja rukkaamaan, ettei unohdu.

• Jopel kirjoitti:

Ensi yönä tulee taas yksi merkki kesän loppumisesta.
        Turhake, sanoisin.

Mielenkiinnolla odotan, mitä tapahtuu seinäkellolleni.

Se kun on sellainen "radiokello".
        Sen pitäisi automaattisesti hakea uusi aika.

Silloin,kun otin sen ensikerran käyttöön,en tiennyt tuosta ominaisuudesta ja etsin sellaista nuppia sieltä takaa, mutta ei siellä nuppia ollut.

Kun sitten laitoin patterin paikoilleen, sen viisarit alkoivat pyöriä hullun lailla, kunnes lopulta pysähtyivät oikeaan aikaan.

Miten? Älä kysy minulta.

En muuten aio olla kolmen aikaan silmät pyöreenä sen kellon edessä.
        Tehköön hommansa jos osaa.
        Tai käy kuin sille entisen isännän kanalle.
        Kana tosin meni pataan.
        Kello sensijaan menee roskikseen.

Se seinäkello kello oli sitten just` oikeassa ajassa aamulla.
        Kyllä tekniikka on ihmeellistä.

• Jatta

"minä vaan". Ketju jatkuu nyt täällä uudella sivulla. Kiehuja on ystävällisesti aloittanut uuden, tai jatkaa edellistä suosittua ketjua täällä.
      Eihän sinne vanhalle sivulle nyt enää kukaan kurkista.

• aloittaja

edellisen ketjun aloittajalta tuli liian myöhään.
        Tätä saa hoitaa hän joka ehtii ja osaa.

• ja hoitamista
        aloittaja kirjoitti:

hehe...

• menen vielä kuuntelemaan
        ja hoitamista kirjoitti:

hehe...

vaikka olen jo äänestänyt.

• Jatta
        ja hoitamista kirjoitti:

hehe...

kaikki ja hoitajia, jotka tänne kirjoitamme. Eihän ketjut muuten pysy pystyssä.
        Tänne on aina kiva tulla kurkkaamaan aikansa kuluksi.
        Huh, huh! Minä olen aivan poikki. Olin tuolla taloyhtiön pihalla haravoimassa noita viimeisiä lehtiä. Huomiselle kun on luvattu kovaa myrskyä. Ruumiillista työtä ja liikuntaa raittiissa ilmassa, kolme tuntia, tekee hyvää kropalle ja mielelle.

Ei tarvitse tänään enää mitään tehdäkään, olla köllötellä vain ja odotella omaa saunavuoroa ja kuumia löylyjä. Olen sellainen himosaunoja, löylyjen päälle kylmään suihkuun, niin on kuin uusi ihminen.
        Ja sitten mehua!

• ruohonleikkurilla
        Jatta kirjoitti:

Huh, huh! Minä olen aivan poikki. Olin tuolla taloyhtiön pihalla haravoimassa noita viimeisiä lehtiä. Huomiselle kun on luvattu kovaa myrskyä. Ruumiillista työtä ja liikuntaa raittiissa ilmassa, kolme tuntia, tekee hyvää kropalle ja mielelle.

Ei tarvitse tänään enää mitään tehdäkään, olla köllötellä vain ja odotella omaa saunavuoroa ja kuumia löylyjä. Olen sellainen himosaunoja, löylyjen päälle kylmään suihkuun, niin on kuin uusi ihminen.
        Ja sitten mehua!

minä tyttö päästelen lehdet, jäävät silppuna ravitsemaan ruohikkoa. Saunan päälle olut maistuu paremmin kuin makea mehu. Happimyrkytys melkein minullakinm tuntikaupalla olen pihalla askaroinut. Toivottavasti ei kehno sää pelota ihmisiä vaaliuurnilta huomenissa.

• Jatta
        ruohonleikkurilla kirjoitti:

minä tyttö päästelen lehdet, jäävät silppuna ravitsemaan ruohikkoa. Saunan päälle olut maistuu paremmin kuin makea mehu. Happimyrkytys melkein minullakinm tuntikaupalla olen pihalla askaroinut. Toivottavasti ei kehno sää pelota ihmisiä vaaliuurnilta huomenissa.

saunaoluet pitää saada, sehän on selvä. Parvekkeelle vilvoittelemaan samalla.

Ja Big Brother pitää katsoa, kun olen jostain kumman syystä ruvennut sitä töllöttämään, niin koukkuunhan minä olen jäänyt. Monet varmaan pitää minua aivan kahelina, mutta sehän pitää paikkansa. Sellainenhan minä vähän oonkin,
        ollut kai koko elämäni ja miksikäs sitä nyt enää, vanhana muuttuisi.

• ajattelin toisia
        aloittaja kirjoitti:

vaikka vastasin Sinun ystävälliseen ystävän viestiin.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• Pestä
        Jatta kirjoitti:

Ja sitten mehua!

SELKÄSI

• Jatta
        Pestä kirjoitti:

SELKÄSI

selänpesijää tänä iltana olekkaan. Tule vain seuraksi, saat toki SELÄN pestä.
        Pidä kiirettä, saunavuoroni alkaa puolen tunnin kuluttua. Voisin saunakaljankin tarjota, mutta vain yhden.

• Jatta
        Pestä kirjoitti:

SELKÄSI

selänpesijää näkynyt. Itse sain selkäni pesta. Onneksi nuo kädet vielä taipuvat niin, että itseltäkin se onnistuu.
        Sinulta taisi mennä sisu kaulaan. Pelkäsit häviäväsi minulle löylykilpailussa.

• aivan pihalla

Minkähän takia se edellinen jatkuu vielä tuolla 2. sivulla?

• kiehuja

käsitin että hänellä ei ole aikaa.
        Ei ollut tarkoitus kiehuttaa sekaisin koko palettia.

• se haittaa
        kiehuja kirjoitti:

käsitin että hänellä ei ole aikaa.
        Ei ollut tarkoitus kiehuttaa sekaisin koko palettia.

eihän nämä kaksi ketjua ole täysin samanlaisia, Sitä paitsi molemmat ovat eri sivuilla.

• kaksi
        se haittaa kirjoitti:

eihän nämä kaksi ketjua ole täysin samanlaisia, Sitä paitsi molemmat ovat eri sivuilla.

????????

• Jatta
        se haittaa kirjoitti:

2:s sivulle. Luulin minäkin, että se edellinen loppui ja tämä uusi alkoi tällä sivulla. Hyvä näin. Jatketaan, jatketaan! Ei haittaa.

Olen niin uusi "tällä alalla", etten ymmärrä kaikkia juttuja vielä.

• jollekin

kelpaa vain ketju, jonka luulee omistavansa.

• kiehuta

pannuasi tyhjäksi.

• vielä==0

Pohjaan.

• kiehuja

ollaan tarkkana, ei olla pannu tyhjänä.

Puuskittaista tuulta on ei vielä sada vettä.
        Toivotaan että kaikki kykenevät käymään antamassa äänensä.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

ollaan tarkkana, ei olla pannu tyhjänä.

Puuskittaista tuulta on ei vielä sada vettä.
        Toivotaan että kaikki kykenevät käymään antamassa äänensä.

Saas nähdä, millainen vaalipäivä on tulossa. On vähän sellainen tunne, että myrskyä on tulossa varmaan koko maahan.
        Tyyntä myrskyn edellä, puut huojuvat ja vettä pirskottelee.
        Eipä sillä väliä, vaikka koko päivän sisällä olisikin, kun on tuo äänikin jo tullut annettua.

Eikös nämä sunnuntait ole tarkoitettukin lepopäiviksi. Niinhän meidän Luojammekin teki, seitsemäntenä päivänä Hän lepäsi.

• kiehuja

ei sitten kurkita, on meinaan äänestys-salaisuus.

Kellot on siirretty ja hyvin nukuttu. Hyvää yötä!

• Atolfia

tuon kakkossivun ketjun? Siellä "minä vaan" (onkohan oikea "minä vaan" ?) kertoi aloittaneensa tuon edellisen mehuketjun.

Olen pitänyt sitä Jatan aloittamana. No samapa se, kuka aloitti. Nyt tuo kakkossivun ketju on mennyt hieman sivuraiteille, joten tulin tänne kun huomasin uuden mehustelun.

On tainnut monessa taloyhtiössä olla tänään siivoustalkoot. Meilläkin oli, vaikka taisi olla melko turhaa. Vaahterat ovat sitkeästi taistelleet tuulta vastaan ja pitäneet lehtensä, joskin niitä on maahankin riittänyt. Ensi yön myrsky näyttänee mahtinsa. Vielä ei kuulu katolta kolinaa, joten tyyntä vielä lienee.

Nämä viikot vierivät turhan nopeaan. Tuntuu, että aina on vain lauantai. Ennen työssä ollessa ehti sentään odotellakin viikonloppua. Nyt se tulla tupsahtaa tuosta vain, yhtenään.

Mehut on juotu. Jano tässä pääsikin yllättämään. Kiitokset vain seurasta.
        HYVÄÄ YÖTÄ!

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

tuon kakkossivun ketjun? Siellä "minä vaan" (onkohan oikea "minä vaan" ?) kertoi aloittaneensa tuon edellisen mehuketjun.

Olen pitänyt sitä Jatan aloittamana. No samapa se, kuka aloitti. Nyt tuo kakkossivun ketju on mennyt hieman sivuraiteille, joten tulin tänne kun huomasin uuden mehustelun.

On tainnut monessa taloyhtiössä olla tänään siivoustalkoot. Meilläkin oli, vaikka taisi olla melko turhaa. Vaahterat ovat sitkeästi taistelleet tuulta vastaan ja pitäneet lehtensä, joskin niitä on maahankin riittänyt. Ensi yön myrsky näyttänee mahtinsa. Vielä ei kuulu katolta kolinaa, joten tyyntä vielä lienee.

Nämä viikot vierivät turhan nopeaan. Tuntuu, että aina on vain lauantai. Ennen työssä ollessa ehti sentään odotellakin viikonloppua. Nyt se tulla tupsahtaa tuosta vain, yhtenään.

Mehut on juotu. Jano tässä pääsikin yllättämään. Kiitokset vain seurasta.
        HYVÄÄ YÖTÄ!

kelloja siirrellessä totesin aivan saman asian, että viikot hurahtavat aivan yht´äkkiä. Luulisi olevan toisinpäin, nyt kun ei sitä tekemistäkään ole samaan malliin, kuin ennen.

Siivoustalkoissa olen minäkin ollut. Aivan sen takia, kun ei siitä huomisesta myrskystä tiedä, kuinka iskee ja mihin iskee?

Näin on, että saunamehut on juotu ja hyvät löylyt tuli otettua.
        Joo, minä en sitä ketjua aloittanut, se kunnia kuuluu kyllä jollekin muulle.
        Hyvä ketjuhan se oli, eihän sillä väliä, kuka aloitti, samahan se.

Hyvää Yötä Sinullekin, kuin kaikille muillekin!

• Onneli

Mehu on mustaherukkaa, Suomen ihanassa, maagisessa kesässä, keskiyön valossa, kypsyneistä marjoista.

Hyvää äänestyspäivää kaikille! Rauha olkoon kanssanne. Sateenvarjosta ei ehkä paljon apua liene, :)

• Jatta
        Jatta kirjoitti:

kelloja siirrellessä totesin aivan saman asian, että viikot hurahtavat aivan yht´äkkiä. Luulisi olevan toisinpäin, nyt kun ei sitä tekemistäkään ole samaan malliin, kuin ennen.

Siivoustalkoissa olen minäkin ollut. Aivan sen takia, kun ei siitä huomisesta myrskystä tiedä, kuinka iskee ja mihin iskee?

Näin on, että saunamehut on juotu ja hyvät löylyt tuli otettua.
        Joo, minä en sitä ketjua aloittanut, se kunnia kuuluu kyllä jollekin muulle.
        Hyvä ketjuhan se oli, eihän sillä väliä, kuka aloitti, samahan se.

Hyvää Yötä Sinullekin, kuin kaikille muillekin!

on? Luulisi, että kaikki ovat jo äänestäneet, eivätkä jätä viime tippaan.

No, sitä myrskyä ei sitten tullutkaan, ainakaan tänne meille päin. Vähän sateli, mutta tuuli pysyi kuitenkin aisoissa.

Olen viettänyt tätä päivää kaupunkini kirkossa. Oli mahtava kirkkokuorojen yksittäis- ja yhteiskonsertti.
        Kaikui niin komeasti, että aivan herkistyi tosissaan kuuntelemaan, varsinkin, kun yhdessä lauloivat.

Tekstaillaan, sanoo Eerokin.

• histanoomi
        Onneli kirjoitti:

Mehu on mustaherukkaa, Suomen ihanassa, maagisessa kesässä, keskiyön valossa, kypsyneistä marjoista.

Hyvää äänestyspäivää kaikille! Rauha olkoon kanssanne. Sateenvarjosta ei ehkä paljon apua liene, :)

C-vitamiinia - sitä tarvitaan D-vitamiinin liukenemiseen, mikä taas estää altshaimeria. ;)

Vai miten se menee?

Hyvää yötä!

Taas uusi päivä kaiken muuttaa voi, sanoi isävainaa.

• Onneli
        histanoomi kirjoitti:

C-vitamiinia - sitä tarvitaan D-vitamiinin liukenemiseen, mikä taas estää altshaimeria. ;)

Vai miten se menee?

Hyvää yötä!

Taas uusi päivä kaiken muuttaa voi, sanoi isävainaa.

Tai uusi päivä siis - toihan se muutosta suhdanteisiin kunnissa. Mutta ei kai mikään muutu. :)

Hyvää yötä, kauniita unia. Haimeria esiintyy satunnaisesti. Lavjuu ja niin päin pois. ;)

• histanoomi
        Onneli kirjoitti:

Tai uusi päivä siis - toihan se muutosta suhdanteisiin kunnissa. Mutta ei kai mikään muutu. :)

Hyvää yötä, kauniita unia. Haimeria esiintyy satunnaisesti. Lavjuu ja niin päin pois. ;)

Kauniita unia ja ihanaa aamua!

• Onneli
        histanoomi kirjoitti:

Kauniita unia ja ihanaa aamua!

Nyt on suunnitteilla ilonpitoo ja paljo! Pikkujoulua naapureitten kesken. Vaan hauskaa on suunnittelukokouksissa, kun ei olla päästy yksmielisyyteen mistään asiasta vielä. Tarjolla on monta määrääjää ja seremoniamestaria. ;)

Semmoset juhlat pidetään, missä lapsetkin voi olla mukana, koko kylän pileet. Lapset nauttii, kun saa aikuisten joukossa olla, niinkuin häissä ollaan.

Histanoomi, nukutaa taas hyvin! Hyvää yötä.

• histanoomi
        Onneli kirjoitti:

Nyt on suunnitteilla ilonpitoo ja paljo! Pikkujoulua naapureitten kesken. Vaan hauskaa on suunnittelukokouksissa, kun ei olla päästy yksmielisyyteen mistään asiasta vielä. Tarjolla on monta määrääjää ja seremoniamestaria. ;)

Semmoset juhlat pidetään, missä lapsetkin voi olla mukana, koko kylän pileet. Lapset nauttii, kun saa aikuisten joukossa olla, niinkuin häissä ollaan.

Histanoomi, nukutaa taas hyvin! Hyvää yötä.

Semmosta menoo teillä. Minä muistan alakouluaikoina kun piti joulujuhlissa esittää näytelmässä. Oli hirvee esiintymiskuume ja kaikki meni ihan sekasin, kun opettajan piti kuiskata jokainen repliikki. Kuin mykkä olisi yhtäkkiä ollut. Hiki oli kova ja sydän hakkasi kurkussa. Eikä se koskaan loppunut. Isompanakin kun piti esitelmää koulussa pitää, ei meinannut tulla mitään. Mutta teatterin esittäminen jäi silloin siihen.

Mukavaa jatkoa!

• Onneli
        histanoomi kirjoitti:

Semmosta menoo teillä. Minä muistan alakouluaikoina kun piti joulujuhlissa esittää näytelmässä. Oli hirvee esiintymiskuume ja kaikki meni ihan sekasin, kun opettajan piti kuiskata jokainen repliikki. Kuin mykkä olisi yhtäkkiä ollut. Hiki oli kova ja sydän hakkasi kurkussa. Eikä se koskaan loppunut. Isompanakin kun piti esitelmää koulussa pitää, ei meinannut tulla mitään. Mutta teatterin esittäminen jäi silloin siihen.

Mukavaa jatkoa!

Voi noita ihania muistoja, mitä tuleekaan näistä pyhistä mieleen. Hyvää pyhäinpäivää Sinulle, jutellaan taas.

Ja hyvää yötä, kauniita unia, kullan kuvia. :)

• histanoomi
        Onneli kirjoitti:

Voi noita ihania muistoja, mitä tuleekaan näistä pyhistä mieleen. Hyvää pyhäinpäivää Sinulle, jutellaan taas.

Ja hyvää yötä, kauniita unia, kullan kuvia. :)

Sitä riehaantuu välillä näin vanhanakin.

Hyvää jatkoa vaan sinnekin.

• Onneli
        histanoomi kirjoitti:

Sitä riehaantuu välillä näin vanhanakin.

Hyvää jatkoa vaan sinnekin.

En ole mikään kriitikko, mutta paranneeko mikään ja kehittyykö ihmisen ajattelu, jos ei toista näkökantaa saa esittää?

:)

• Onneli
        Onneli kirjoitti:

En ole mikään kriitikko, mutta paranneeko mikään ja kehittyykö ihmisen ajattelu, jos ei toista näkökantaa saa esittää?

:)

muistatkos yhtä itsenäisyyspäivää, kun oltiin tunnelmassa ja laaaaaulettiiiiiiin niiiin ... ;)

• histanoomi
        Onneli kirjoitti:

muistatkos yhtä itsenäisyyspäivää, kun oltiin tunnelmassa ja laaaaaulettiiiiiiin niiiin ... ;)

Lapsenlapsille kertokaa lauluin - niin se on, että laulun sanoilla lapset isompana ymmärtävät, kun ne jäävät sävelen mukana mieleen.

Kauniita unia, sinivalkoisia. :-)

• Emmentaalipää

Aurinko nousee Helsingissä 7.28 ja
      Utsjoella 8.14,
      ja laskee Helsingissä 16.39 ja
      Utsjoella 15.37.

Nimipäiväänsä viettävät Niina, Nina, Amanda ja
      Manta.

Onnea nimipäiväsankareille ja hyvää sunnuntaita
      jokaiselle.

• kiehuja

saatiin myrskyinen sade päiväkin.
        Äänestyspäivä ja sää verotti kirjoitushalujakin mutta kuten Jatta tuolla sanoi lepopäivähän tämä olikin.
        Ehdokas menee läpi mutta niin pitääkin, seurattavaa töllössä vielä riittää, hörpitään marjamehua siinä ohessa.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

Äänestyspäivä ja sää verotti kirjoitushalujakin mutta kuten Jatta tuolla sanoi lepopäivähän tämä olikin.
        Ehdokas menee läpi mutta niin pitääkin, seurattavaa töllössä vielä riittää, hörpitään marjamehua siinä ohessa.

Onnittelut ehdokkaasi läpimenosta! On se hieno asia. Suurella paikkakunnalla sen merkitys vielä korostuu, ehdokkaitakin kun on pilvinpimein.

Niin pääsi minunkin ehdokas. Täytyy onnitella, kun tapaan.
        Tästähän se päivä taas lähtee käyntiin. Ei ainakaan vielä satele, että pääsee tuonne ulkoilemaan tänäänkin.
        Nyt aamukahville ja tiet. kuumalle mehulle.

Hyvät päivänjatkot!

• Huomenta.
        Jatta kirjoitti:

Onnittelut ehdokkaasi läpimenosta! On se hieno asia. Suurella paikkakunnalla sen merkitys vielä korostuu, ehdokkaitakin kun on pilvinpimein.

Niin pääsi minunkin ehdokas. Täytyy onnitella, kun tapaan.
        Tästähän se päivä taas lähtee käyntiin. Ei ainakaan vielä satele, että pääsee tuonne ulkoilemaan tänäänkin.
        Nyt aamukahville ja tiet. kuumalle mehulle.

Hyvät päivänjatkot!

täyty tulla tännekin vilkasee. Tuolla toisella sivulla näyttää tuo vanha "mehu" ketjukin vielä sinnittelevän. Mukavaa, että on näitä vaihtoehtoja.

• *kukka
        Huomenta. kirjoitti:

täyty tulla tännekin vilkasee. Tuolla toisella sivulla näyttää tuo vanha "mehu" ketjukin vielä sinnittelevän. Mukavaa, että on näitä vaihtoehtoja.

Vaihtoehtoja tuli kunnallispolitiikkaankin, hyvä saada valtuustoihin uutta tuoretta verta - vaikka en verenhimoinen olekaan ja oma tuttu vanha ehdokas pääsi jatkoon.
        Vaihtoehtoja aamukahvipöytäänkin : savusilakka-kananmunavoileipiä ja kinkku-paprikaleipiä. Kuuman mehun otan pulloon ja menen valokuvaamaan joenvarren tervaleppiä, nyt lehdettöminä niitten runkojen ja oksien hienot muodot pääsevät oikeuksiinsa. Sorsat vielä joella uivat, kostea sumuharso nousee, mutta taivaanrannassa jo kirkastuu.
        Suitsait kävi talviaikaan (normaaliaikaan)siirtyminen, on kiva kun on herätessä valoisampaa. Päivät lyhenevät, mutta sytytellään tuikkuja ja kynttilöitä, pihavaloja.

• kiehuja
        Huomenta. kirjoitti:

Hienosti jatkuu, mutta sinnitellään, sinnitellään täälläkin.
        Aurinko kuitenkin kutsuu jo ulos.
        Eikä harmita myöskään vaalitulos, kaikki on taas ennallaan suurinpiirtein.

• kolmaskin mehuketju
        kiehuja kirjoitti:

Hienosti jatkuu, mutta sinnitellään, sinnitellään täälläkin.
        Aurinko kuitenkin kutsuu jo ulos.
        Eikä harmita myöskään vaalitulos, kaikki on taas ennallaan suurinpiirtein.

mahtui tänne.

• kolmas?
        kolmaskin mehuketju kirjoitti:

mahtui tänne.

Eihän tällä sivulla ole Kahvipirtin lisäksi muita, kuin tämä.

• todentotta
        kolmas? kirjoitti:

Eihän tällä sivulla ole Kahvipirtin lisäksi muita, kuin tämä.

onkin. Ostin vanhanajan mustaherukka mehua maistuu tosi hyvältä vanhanaikaiselta marjamehulta.
        Maistakaapa siitä.

• Jatta
        todentotta kirjoitti:

onkin. Ostin vanhanajan mustaherukka mehua maistuu tosi hyvältä vanhanaikaiselta marjamehulta.
        Maistakaapa siitä.

Kylläpäs olikin maukasta, tosi hyvää. Minä voin tuoda noita leipomiani rahka-omenapullia lisäksi.
        Sopivat varmaan Sinun mehun kanssa hyvin yhteen.

Sitten vain kaikki herkuttelemaan, niin kuin ennenkin.

• sama kuin ed.
        Jatta kirjoitti:

Kylläpäs olikin maukasta, tosi hyvää. Minä voin tuoda noita leipomiani rahka-omenapullia lisäksi.
        Sopivat varmaan Sinun mehun kanssa hyvin yhteen.

Sitten vain kaikki herkuttelemaan, niin kuin ennenkin.

meidän onnistuneen(kenelle on ja kenelle ei) vaalikamppanjan jälkeen herkutellakin.

• mehumaijja
        sama kuin ed. kirjoitti:

meidän onnistuneen(kenelle on ja kenelle ei) vaalikamppanjan jälkeen herkutellakin.

Toin oikeen vanhanajan alumiinisella mehumaijjalla keitettyy mehhuu ommmin puskiin mustaherukoista, maistakeepa. varokee sitte alumiinimyrkytystä.mutta sokurii on rutosti sejassa, ei myrkky maistu.

• alumiiniastiat
        mehumaijja kirjoitti:

Toin oikeen vanhanajan alumiinisella mehumaijjalla keitettyy mehhuu ommmin puskiin mustaherukoista, maistakeepa. varokee sitte alumiinimyrkytystä.mutta sokurii on rutosti sejassa, ei myrkky maistu.

ole muistiini vaikuttaneet, en muista ainuttakaan ruokaa mikä olisi alumiiniastiassa laitettu.

Munuaiset poistaa sen alumiinin, terveellä henkilöllä mitä mehumaijasta tulee.
        Sokker on taas toinen juttu.

• kiehuja
        kiehuja kirjoitti:

iltaa, oli melkein kaunis päivä tänään, tuossa lähellä eräs sanoi että talviaikaan siirtyminenkö häntä on tänään väsyttänyt?
        Turhaa minusta on koko sohlaaminen kellojen kanssa.
        Kotikatua leventävät tuosta toisesta päästä, näin jonkin kaaviokuvan missä mainittiin tällä kadulla olevan raideliikenne varaus.
        Kolisisko vielä raitsikat jonakin päivänä, olisi se mukavaa.

• Ratikoita
        kiehuja kirjoitti:

iltaa, oli melkein kaunis päivä tänään, tuossa lähellä eräs sanoi että talviaikaan siirtyminenkö häntä on tänään väsyttänyt?
        Turhaa minusta on koko sohlaaminen kellojen kanssa.
        Kotikatua leventävät tuosta toisesta päästä, näin jonkin kaaviokuvan missä mainittiin tällä kadulla olevan raideliikenne varaus.
        Kolisisko vielä raitsikat jonakin päivänä, olisi se mukavaa.

ei muualla liene?

• kiehuja
        Ratikoita kirjoitti:

ei muualla liene?

mutta espoossa asun raideliikennettä tänne on myös suunniteltu, tykkäisin kovasti raitsikkakyydistä.

• mutta aikaa menee
        kiehuja kirjoitti:

mutta espoossa asun raideliikennettä tänne on myös suunniteltu, tykkäisin kovasti raitsikkakyydistä.

varmaan ennen kuin metro tänne tulee!

Minä ottaisin kyllä mieluummin ratikan, mutta sitä kai suunnitellaan tai toivotaan Otaniemeen, ja minä kun asun Etelä-Esposessa, niin tuskin tulee tänne?

Ei taida tietää kukaan.

• Atolfia
        mutta aikaa menee kirjoitti:

varmaan ennen kuin metro tänne tulee!

Minä ottaisin kyllä mieluummin ratikan, mutta sitä kai suunnitellaan tai toivotaan Otaniemeen, ja minä kun asun Etelä-Esposessa, niin tuskin tulee tänne?

Ei taida tietää kukaan.

Olen koko päivän elänyt 28:tta päivää ja nyt hoksasin että vastahan se on illassa 27:s päivä, siispä yksi päivä lahjaksi tuli.

Kävin vihjeitten vuoksi tuolla kakkossivun mahuketjulla ja siellä haukkui joku "Olivian" minua tiukkapipoiseksi. Otinpahan vähän nokkaani.
        Sitähän en ole ollenkaan. Minun päätäni ei pipo kiristä.

Ei taida metro ehtiä meidän kyydiksemme. Hitaasti juttu kehittyy. Toisaalta se vaikeuttaa minunkin liikkumistani. Nyt on bussipysäkki ihan muutaman metrin päässä. Senhän ne vievät pois sitten kun tämä metro ehtii näille Espoon tanhuville. Vaikka toisaalta, harvoin tuota bussiakaan tarvitsen. Polkupyörällä toistaiseksi olen nämä Espoossa liikkumiset pärjäillyt.

Ratikka joutuisikin nopsempaan ja olisi se helpommin toteutettavissa.

Tuli mitä tuli, jäädään odottelemaan!

HYVÄÄ YÖTÄ!

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Olen koko päivän elänyt 28:tta päivää ja nyt hoksasin että vastahan se on illassa 27:s päivä, siispä yksi päivä lahjaksi tuli.

Kävin vihjeitten vuoksi tuolla kakkossivun mahuketjulla ja siellä haukkui joku "Olivian" minua tiukkapipoiseksi. Otinpahan vähän nokkaani.
        Sitähän en ole ollenkaan. Minun päätäni ei pipo kiristä.

Ei taida metro ehtiä meidän kyydiksemme. Hitaasti juttu kehittyy. Toisaalta se vaikeuttaa minunkin liikkumistani. Nyt on bussipysäkki ihan muutaman metrin päässä. Senhän ne vievät pois sitten kun tämä metro ehtii näille Espoon tanhuville. Vaikka toisaalta, harvoin tuota bussiakaan tarvitsen. Polkupyörällä toistaiseksi olen nämä Espoossa liikkumiset pärjäillyt.

Ratikka joutuisikin nopsempaan ja olisi se helpommin toteutettavissa.

Tuli mitä tuli, jäädään odottelemaan!

HYVÄÄ YÖTÄ!

ja kaikki muutkin palstalaiset.
        Nyt pitää jo olla hereillä ja kahvit keitettynä.

Minulle käy usein päinvastoin, että menetän päivän.
        Joskus täytyy oikein miettiä, että mikäs viikonpäivä se nyt oikein onkaan.
        Päivät kun menevät niin liukkaasti eteenpäin.
        Ei huomaakaan, kun on taas jo uusi viikko alkamassa.

Työssä ollessa odotti jo maanantaina viikonloppua. Viikko ei meinannut kulua millään.

Vai oikein tiukkapipoiseksi. En ainakaan minä ole sellaista käsitystä saanut.
        Pipo ei kiristä minunkaan päätäni, kun en sellaista käytä. Lippiskään ei minulle sovi, se kyllä olisi nuorekas malli.

Nyt välillä ryystämään kahvia. Pahus, kun pitää juoda se mustana.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

Työssä ollessa odotti jo maanantaina viikonloppua. Viikko ei meinannut kulua millään.

Pipo ei kiristä minunkaan päätäni, kun en sellaista käytä. Lippiskään ei minulle sovi, se kyllä olisi nuorekas malli.

Divarista ostin joskus 1mk maksavan kirjan.
        Kirjan välissä oli ratikkalippu rahastajan pihdit tehneet reiät 14pv ja klo 8.20 lipun hinta 1mk

vuosiluku ei lipusta ilmenny.
        Arabia--kauppatori välillä oli joku matkustanut.

V-43 kertalipun hinta oli ollut 1.50mk siitä päättelin lipun olevan sitäkin vanhempi, lieneekö jopa itseänikin vanhempi.
        Muistan kyllä ne rahastajarouvat -50 luvulta ruotsinkielisiä heistä useimmat.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

Divarista ostin joskus 1mk maksavan kirjan.
        Kirjan välissä oli ratikkalippu rahastajan pihdit tehneet reiät 14pv ja klo 8.20 lipun hinta 1mk

vuosiluku ei lipusta ilmenny.
        Arabia--kauppatori välillä oli joku matkustanut.

V-43 kertalipun hinta oli ollut 1.50mk siitä päättelin lipun olevan sitäkin vanhempi, lieneekö jopa itseänikin vanhempi.
        Muistan kyllä ne rahastajarouvat -50 luvulta ruotsinkielisiä heistä useimmat.

ensimmäisen keittokirjani, jonka olen saanut häälahjaksi v. -61. Jostain syystä sinne väliin on jäänyt kauppaostoskuitti -4 IX 68. 006.77 mk.
        Osuusliike Eteläpohja, pikamyymälä N:o 3. Näin nuo päiväykset ym. on silloin kirjoitettu.

Kuusi ostosta olen tehnyt ja loppusumma 006,77 mk.
        Halpaa on silloin ollut, mutta eipä nuo palkatkaan ole kovin kummoisia olleet siihen aikaan.

• Satu*
        Jatta kirjoitti:

ensimmäisen keittokirjani, jonka olen saanut häälahjaksi v. -61. Jostain syystä sinne väliin on jäänyt kauppaostoskuitti -4 IX 68. 006.77 mk.
        Osuusliike Eteläpohja, pikamyymälä N:o 3. Näin nuo päiväykset ym. on silloin kirjoitettu.

Halpaa on silloin ollut, mutta eipä nuo palkatkaan ole kovin kummoisia olleet siihen aikaan.

usein en Seinäjoella tuossa liikkeessä ole käynyt, mutta silmieni eteen nousi kuva lapsuudesta, varmaan hammaslääkärireissulta tai jostain.

Pipo ei toedellakaan kiristä meillä, joten aivan tuulesta temmattu väite tuo oli, minkä kerroit lukeneesi, Atolfia.

Tänään taas sataa tai pisaroi vähäsen.

Hyvää tiistain jatkoa meille kaikille!

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

paperilappu kirjan välissä, eipä noiden kuittien saajat osanneet silloin kuvitella että nyt netissä niistä kirjoitetaan.

Kannattaapa sujauttaa pikkukuitteja tuonne kirjanväliin', ainakin tuo vanha ratikkakuitti on minulle arvokas
        Siisti hän kuitenkin on ollut mieskö vai nainen, aivan rypistymätön on lappu.

Harmaalta taas päivä näyttää mutta ulos on puskeuduttava.

• Jatta
        Satu* kirjoitti:

usein en Seinäjoella tuossa liikkeessä ole käynyt, mutta silmieni eteen nousi kuva lapsuudesta, varmaan hammaslääkärireissulta tai jostain.

Pipo ei toedellakaan kiristä meillä, joten aivan tuulesta temmattu väite tuo oli, minkä kerroit lukeneesi, Atolfia.

tunnistit ja muistit tuon perusteella Seinäjoen. Kyllä aivan oikeassa olet. Seinäjoella, Koulukadulla oli silloin kyseinen myymälä. Nyt taitaa olla Siva-myymälä.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

paperilappu kirjan välissä, eipä noiden kuittien saajat osanneet silloin kuvitella että nyt netissä niistä kirjoitetaan.

Kannattaapa sujauttaa pikkukuitteja tuonne kirjanväliin', ainakin tuo vanha ratikkakuitti on minulle arvokas
        Siisti hän kuitenkin on ollut mieskö vai nainen, aivan rypistymätön on lappu.

Harmaalta taas päivä näyttää mutta ulos on puskeuduttava.

Se tuli mieleen Sinun ratikkakuitista.
        Aina silloin tällöin siitä samaisesta keittokirjasta kaivan esiin vanhoja yksinkertaisia ja hyviä reseptejä.

Paistolämpötilat on aina tarkistettava uudemmista.
        Siinä kun kaikki paistetaan alhaisessa, miedossa tai kohtalaisessa lämpötilassa.

Sitä kuittia en ole vain jostain syystä koskaan heittänyt pois. Olen vain miettinyt, mitähän on silloin saanut esim. 55 pennillä.

• Satu*
        Jatta kirjoitti:

tunnistit ja muistit tuon perusteella Seinäjoen. Kyllä aivan oikeassa olet. Seinäjoella, Koulukadulla oli silloin kyseinen myymälä. Nyt taitaa olla Siva-myymälä.

Sukulaisten kanssa olen käynyt Torikeskuksessa ja siinä uudessa, Keskuskadulle johtavassa kauppakeskuksessa, missä on kahviloita useampia
        sekä tietenkin Lakeuden Ristissä ihailemassa Alvar Aallon taidetta,
        myös kadun toisella puolella Kaupungintaloa ja kirjastoa katselemassa.

Nuo lapsena koetut muistot pitävät sisällään omia tunnelmiaan, lempeä Hammaslääkärini Aino Latvala
        ja kaikki ne silloiset kaupat. Kuumaa mehua ja hillomunkkia maistelimme silloin aina eräässä baarissa, joka oli Leino-Korpikoskelta torille päin.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

Se tuli mieleen Sinun ratikkakuitista.
        Aina silloin tällöin siitä samaisesta keittokirjasta kaivan esiin vanhoja yksinkertaisia ja hyviä reseptejä.

Paistolämpötilat on aina tarkistettava uudemmista.
        Siinä kun kaikki paistetaan alhaisessa, miedossa tai kohtalaisessa lämpötilassa.

Sitä kuittia en ole vain jostain syystä koskaan heittänyt pois. Olen vain miettinyt, mitähän on silloin saanut esim. 55 pennillä.

munkkimehulle kun se virkistää niin sopivasti illella.
        Ennenkuin kukaan ehtii utelemaan divarista ostamani kirjan nimi oli,
        Erkki Kivijärvi "Tervaporvarien pojat ja tyttäret"
        Otavan kirjapaino v. 1934
        Siitäkään en osaa päätellä kirjan entisen omistajan sukupuolta.

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

Vähän myöhäiseen aikaan olen liikkeellä taas. Sinä, Jatta, jo aamukahvin aikaan ennättäydyit mehuille.

Miksiköhän mustana kahvisi joit? Unohditko ostaa maitoa vai mikäs oli syy?

Tuolla SUSMORSIAMEN ketjussa keskustellaan ajan olemuksesta. Voiko sitä olemukseksi sanoa? Minulle aika on abstraktinen käsite, mutta kellotaulussa se muuttuu konkreettiseksi. Voisikohan sitä elää ilman kelloa?

Nyt tässä yksi hullu kysyy enemmän kun yksi viisas ehtii vastaamaan, mutta ei ole mitään kiirettä. Aika kuluu omia aikojaan.

Juoksetkos sinä aina paljain päin? Minua ihan hirvittää katsoa kun ihmiset talvipakkasellakin kulkevat ilman päähinettä. Aivothan siinä jäätyy. Vaikka ei nykyään enää taida kunnon pakkasia ollakaan.

Espanjassa ja Portugalissa oli tullut lumipeite, kertoi uutiset. On ne nuo maailman kirjat aivan sekaisin.

Nyt lopetan tämän turhan lurinan.
        Oikein Hyvää Yötä jokaiselle erikseen ja kaikille yhteisesti.

Terv. Atolfia

• Atolfia
        Satu* kirjoitti:

Mehän emme pienistä välitä. Meitä ei surulla ruokita, se on ilo joka elättellöö. Pois on kireys meistä.

Tässä alkaa taas silmä lupsahdella kummasti. Tuo peti se vaan aina kutsuu.

Keittokirjoista puheen ollen. Minä tilasin ensimmäisen keittokirjani 18 vuotiaana kirjakerhosta. Oli paksu punakantinen eepos ja onhan se vieläkin hyvässä käytössä.

Kyllähän minä toivottelin jo Hyvää Yötä, mutta eihän tuo liika pahaa tehne, siis vielä kerran

Mukavia yöunia!!!!

• lumipeite
        Atolfia kirjoitti:

Vähän myöhäiseen aikaan olen liikkeellä taas. Sinä, Jatta, jo aamukahvin aikaan ennättäydyit mehuille.

Tuolla SUSMORSIAMEN ketjussa keskustellaan ajan olemuksesta. Voiko sitä olemukseksi sanoa? Minulle aika on abstraktinen käsite, mutta kellotaulussa se muuttuu konkreettiseksi. Voisikohan sitä elää ilman kelloa?

Nyt tässä yksi hullu kysyy enemmän kun yksi viisas ehtii vastaamaan, mutta ei ole mitään kiirettä. Aika kuluu omia aikojaan.

Juoksetkos sinä aina paljain päin? Minua ihan hirvittää katsoa kun ihmiset talvipakkasellakin kulkevat ilman päähinettä. Aivothan siinä jäätyy. Vaikka ei nykyään enää taida kunnon pakkasia ollakaan.

Espanjassa ja Portugalissa oli tullut lumipeite, kertoi uutiset. On ne nuo maailman kirjat aivan sekaisin.

Terv. Atolfia

Nytkö tännään? Voi ihme ja myö ku luultii et meil on huonot ilmat. Siellähä sitä onkii mukavaa, ku ei heil oo keskuslämmityksii eikä tiiviitä asumuksii.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Terv. Atolfia

minä vielä olen ylhäällä, mutta en voi olla vastaamatta Sinulle.
        Joo, jouduin eilen illalla kahvittelemaan yhtä seurakunnan tilaisuuteen osallistuvaa porukkaa. Siellä paikanpäällä ei ollut kahvimaitoa lainkaan ja otin jääkaapistani ainoan purkin.
        En ainakaan minä voisi ilman kelloa elää. Luen yhtä Lee Childin kirjaa "Kovemman kautta".

Siinä hän joutuu selvittämään panttivangiksi siepatun naisen kohtaloa.
        Hänellä on tässä romaanissa "sisäinen kello" eli hän ei käytä kelloa ollenkaan, vaan tietää aina ajan täsmälleen. No, aikani kuluksi jotakin aina lueskelen.

En juoke, enkä kävele kylmillä ilmoilla ilman lakkia. Sellaisia baskerimallisia käytän ja pyöräillessä kypärää, tietenkin. Mulla on kyllä paksu tukka, etten kovin helposti mösää vielä päähäni vedä.

Turhaa lurinaahan tässä tuli kans heitettyä, tai "läppää".

Hyvät yöt ja huomisiin!

• Jatta
        Jatta kirjoitti:

minä vielä olen ylhäällä, mutta en voi olla vastaamatta Sinulle.
        Joo, jouduin eilen illalla kahvittelemaan yhtä seurakunnan tilaisuuteen osallistuvaa porukkaa. Siellä paikanpäällä ei ollut kahvimaitoa lainkaan ja otin jääkaapistani ainoan purkin.
        En ainakaan minä voisi ilman kelloa elää. Luen yhtä Lee Childin kirjaa "Kovemman kautta".

Siinä hän joutuu selvittämään panttivangiksi siepatun naisen kohtaloa.
        Hänellä on tässä romaanissa "sisäinen kello" eli hän ei käytä kelloa ollenkaan, vaan tietää aina ajan täsmälleen. No, aikani kuluksi jotakin aina lueskelen.

En juoke, enkä kävele kylmillä ilmoilla ilman lakkia. Sellaisia baskerimallisia käytän ja pyöräillessä kypärää, tietenkin. Mulla on kyllä paksu tukka, etten kovin helposti mösää vielä päähäni vedä.

Turhaa lurinaahan tässä tuli kans heitettyä, tai "läppää".

Hyvät yöt ja huomisiin!

tämä hidas kone uudelleen, kun tuli niin sopivasti tuo ajan määre tuohon näkyviin. Eli ei yhtään mitään = 0.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

tämä hidas kone uudelleen, kun tuli niin sopivasti tuo ajan määre tuohon näkyviin. Eli ei yhtään mitään = 0.

Eli Helsingin Raitiotie ja Omnibus oy
        Itsekannattava julkinen liikenne.

Huomenta kaikille.

Monta päivää olen puhunut vanhasta raitsikkalipusta mutta väitteleehän ne tohtoriksikin jostakin pikkukirjasta.

Englannissa kerran kisasivat tylsimmän bupiasiakkaan tittelistä, voittaja ei ikinä puhunu muusta kuin kuulolaitteensa senhetkisestä kunnosta.
        Voitti kisan kuitenki.

• Satu*
        kiehuja kirjoitti:

Eli Helsingin Raitiotie ja Omnibus oy
        Itsekannattava julkinen liikenne.

Huomenta kaikille.

Monta päivää olen puhunut vanhasta raitsikkalipusta mutta väitteleehän ne tohtoriksikin jostakin pikkukirjasta.

Englannissa kerran kisasivat tylsimmän bupiasiakkaan tittelistä, voittaja ei ikinä puhunu muusta kuin kuulolaitteensa senhetkisestä kunnosta.
        Voitti kisan kuitenki.

Siitätän tulee hyvää mieltä kuulijalle / lukijalle !

Joten: eipäs vähätellä omia viestejämme! :D

Keskiviikko-onnea tämän lukijoille, meille kaikille!

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

Eilen illalla kun naputtelin täällä johonkin ketjuun, en muista mihin, kello 23.01, niin tämä kone antoi ajan 00.01.

Minä vallan säikähdin, että meidän kellothan ovat aivan pielessä. Kävin tarkistamassa. Ei, kyllä meidän kellot olivat oikeassa. Tämä kone jostain syystä antoi tuntia pidemmälle tuon kellon ajan.

Mahtoiko huomauttaa minulle, että olisi aika painua pehkuihin, hätkäytti hieman.

Viime yö palellutti vimeiset Dahliat. Ruusut vielä pinnistelee tuolla kylmässä. Kyllä ovat kauniita. Saavat ylhäisessä yksinäisyydessään loistaa.

Sisällä yltyivät kukkimaan lehtikaktukset. Niin ja perargoniat kukkivat mummon akkunalla.

Näin ovat syksyisen päivän ilona meille vanhuksille.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Eilen illalla kun naputtelin täällä johonkin ketjuun, en muista mihin, kello 23.01, niin tämä kone antoi ajan 00.01.

Minä vallan säikähdin, että meidän kellothan ovat aivan pielessä. Kävin tarkistamassa. Ei, kyllä meidän kellot olivat oikeassa. Tämä kone jostain syystä antoi tuntia pidemmälle tuon kellon ajan.

Mahtoiko huomauttaa minulle, että olisi aika painua pehkuihin, hätkäytti hieman.

Viime yö palellutti vimeiset Dahliat. Ruusut vielä pinnistelee tuolla kylmässä. Kyllä ovat kauniita. Saavat ylhäisessä yksinäisyydessään loistaa.

Sisällä yltyivät kukkimaan lehtikaktukset. Niin ja perargoniat kukkivat mummon akkunalla.

Näin ovat syksyisen päivän ilona meille vanhuksille.

aika-asialla ollenkaan.
        Hyvää tätä päivää vaan kaikille! En olekaan vielä ehtinyt toivotella hyviä huomeniakaan, on ollut jotenkin kiireinen aamu.

Nyt tulin kovalta tunnin mittaiselta jumpalta.
        On tuossa talomme alakerran kerhohuoneella ja vetäjänä on entinen liikunnanohjaaja. Aivan hyvä talomme ikäihmisille. Vanhin on yli 80 v. ja siinä vain samassa jumppaa meidän nuorempien kanssa.

On hyvä olo, kun kävi suihkussa, aivan kuin uusi ihminen.
        Kyllä nuo raajat ja jäsenet kaipaa venytystä ja kaikenlaisia kiertoliikkeitä. Mikä parasta, vatsalihakset kiinteytyy, eikä tule niitä selkävaivoja. Kiinteät vatsalihakset kun tukevat selkärankaa, sanoi hän, vetäjä.

• kiehuja
        Satu* kirjoitti:

Siitätän tulee hyvää mieltä kuulijalle / lukijalle !

Joten: eipäs vähätellä omia viestejämme! :D

Keskiviikko-onnea tämän lukijoille, meille kaikille!

on totta: hyvän mielen saan ja olen tyytyväinen.
        Jokaisessa viestissä on aito kiinnostus toiseen ihmiseen.
        Ei siinä luokitella, tyhjä ei ole ainoakaan.

Kiitoksia Satu ja Onnea Sinulle ja meille kaikille.

• Satu*
        Jatta kirjoitti:

aika-asialla ollenkaan.
        Hyvää tätä päivää vaan kaikille! En olekaan vielä ehtinyt toivotella hyviä huomeniakaan, on ollut jotenkin kiireinen aamu.

Nyt tulin kovalta tunnin mittaiselta jumpalta.
        On tuossa talomme alakerran kerhohuoneella ja vetäjänä on entinen liikunnanohjaaja. Aivan hyvä talomme ikäihmisille. Vanhin on yli 80 v. ja siinä vain samassa jumppaa meidän nuorempien kanssa.

On hyvä olo, kun kävi suihkussa, aivan kuin uusi ihminen.
        Kyllä nuo raajat ja jäsenet kaipaa venytystä ja kaikenlaisia kiertoliikkeitä. Mikä parasta, vatsalihakset kiinteytyy, eikä tule niitä selkävaivoja. Kiinteät vatsalihakset kun tukevat selkärankaa, sanoi hän, vetäjä.

selän ja lonkkienkin hyvän olon takia.

Vinot vatsalihakset tarvitsevat erilaiset liikkeet kuin syvät vatsalihakset.

Joka aamu (periaatteessa, aina ei ole aikaa) teen
        tietyn sarjan.

Eilen olen harrastanut 'yhteisöllisyyttä' josta niin paljon nyt puhutaan.

Tänään olin pari tuntia lapsen 'ammana'. ja taas ihmettelin kaksivuotiaan kysymyksiä:

- Miksi sinulla mummi ei ole sormuksia kädessä?
        (Laitoin ne laukkuni pikku lokeroon tullessani, kun joudun aika paljon käsiäni täällä käyttämään.)

- Miksi sinulla on musta pilkku tuossa?
        (Se on vain luomi, ei se mitään haittaa.)

Ja sitten laulettiin!

- Siinä pitää olla "..haka alla pyörä päällä..."
        hän korjasi mumminsa laulun sanoja.

Kova juoksemaan ja kiipeilemään on tuo pikku muksu.

• Jatta
        Satu* kirjoitti:

selän ja lonkkienkin hyvän olon takia.

Vinot vatsalihakset tarvitsevat erilaiset liikkeet kuin syvät vatsalihakset.

Joka aamu (periaatteessa, aina ei ole aikaa) teen
        tietyn sarjan.

Eilen olen harrastanut 'yhteisöllisyyttä' josta niin paljon nyt puhutaan.

Tänään olin pari tuntia lapsen 'ammana'. ja taas ihmettelin kaksivuotiaan kysymyksiä:

- Miksi sinulla mummi ei ole sormuksia kädessä?
        (Laitoin ne laukkuni pikku lokeroon tullessani, kun joudun aika paljon käsiäni täällä käyttämään.)

- Miksi sinulla on musta pilkku tuossa?
        (Se on vain luomi, ei se mitään haittaa.)

Ja sitten laulettiin!

- Siinä pitää olla "..haka alla pyörä päällä..."
        hän korjasi mumminsa laulun sanoja.

Kova juoksemaan ja kiipeilemään on tuo pikku muksu.

tuntuu olevan se litteä vatsa, vaikka kuinka sitä yrittäisi litistää jumppaamalla.
        Oli ihana viesti Sinulta. Lasten suusta kun kuulee mitä ihanimpia sutjauksia.

Sain maanantaina siitä ylimääräisestä srk:n kahvittelukeikasta 6 l:n kannullisen juuri mehustamolla puristettua omenamehua. On niin voimakasta, että laimentaa pitää kovasti. Riittää itselle ja vieraille koko talveksi. Eräs sairaalateologi antoi sen minulle.

Oli sellainen nuorten ilta. Kauniisti lauloivat sellaisia kevyitä nuorten lauluja ja soittivat kitaraa. Oli kiva olla nuorten mukana kuuntelemassa.

Nyt sitten saunaillan päätteeksi maistuu mehu.
        Sitä riittää kaikille teille ystäville.
        Tervetuloa kaikki mehustelemaan!

Itselläni on huomenaamulla laboratoriossa kontrollikäynti TK:ssa. En enää voi oikein mehustella, enkä syödäkään mitään. Aamukahvitkin pitää jättää väliin.
        Kuinkahan se onnistuu aamulla, mutta pakkohan se on kestää.

• kiehuja

älä lopeta kuluttamista.
      Tuommonen otsikko osui silmiini.
      Enhän ole kuluttanutkaan kuin elääkseni, puhun itsestäni en kaikista eläkeläisistä.
      Jossakin keskieläkkeen paikkella on tulotasoni, luulen että sama tilanne on valtaosalla eläkeläisiä.

• Jatta

jauhaa joka tuutista täysillä. Jos ei kuluteta ja ostovoima lakkaa, yrityksillä alkaa mennä huonosti. Säästää ei saisi mitään, kaikki pitäis laittaa menemään sen siliän tien.

Meillä, joilla on työeläke, ei se taida paljon heittää puoleen eikä toiseen. Teillä miehillä se kuitenkin on parempi, ehkä?
        Minä olen varmaan pikkuisen keskitason alapuolella, mutta ihan tyytyväinen olen.

Ei kovin usein kyllä shoppailemassa käydä, kyllä se elämiseen ja kaikkiin pakollisiin kuluihin aika tarkkaan menee.

Joskus pitää kyllä löysätä vähän ja naisten tapaan vähän tuhlata turhuuksiinkin.

Se shoppailu kun on, ainakin minulla, sellainen pikku pahe.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

jauhaa joka tuutista täysillä. Jos ei kuluteta ja ostovoima lakkaa, yrityksillä alkaa mennä huonosti. Säästää ei saisi mitään, kaikki pitäis laittaa menemään sen siliän tien.

Meillä, joilla on työeläke, ei se taida paljon heittää puoleen eikä toiseen. Teillä miehillä se kuitenkin on parempi, ehkä?
        Minä olen varmaan pikkuisen keskitason alapuolella, mutta ihan tyytyväinen olen.

Ei kovin usein kyllä shoppailemassa käydä, kyllä se elämiseen ja kaikkiin pakollisiin kuluihin aika tarkkaan menee.

Joskus pitää kyllä löysätä vähän ja naisten tapaan vähän tuhlata turhuuksiinkin.

jälkeen ajattelin tuota meidän autoakin, onko se ylellisyyttä jos sen avulla vähän helpottaa elämäänsä, mökki, nuoret sitäkin jo ylläpitävät avuksi.
        Mutta matkustelu on aika vähissä nykyisin.

Mehu virkistää sopivasti C vitamiini vaikuttaa.
        Hyvää yötä Ystävät!

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

jälkeen ajattelin tuota meidän autoakin, onko se ylellisyyttä jos sen avulla vähän helpottaa elämäänsä, mökki, nuoret sitäkin jo ylläpitävät avuksi.
        Mutta matkustelu on aika vähissä nykyisin.

Mehu virkistää sopivasti C vitamiini vaikuttaa.
        Hyvää yötä Ystävät!

vielä kuitenkin.
        Minä luovuin autostani n. kaksi vuotta sitten. Nuorimmalle pojalleni annoin sen, kun hän tarvitsi vanhansa tilalle vähän uudemman.

Hyvin olen pärjännyt ilmankin, tuntuu, että huolista on puolet poissa. Kuluja, kun naisilla tahtoo olla siitä paljon enemmän. Itse ei osaa tehdä oikeastaan mitään muuta, kuin tankata ja pestä.
        Nyt, kun on ilmaiset bussimatkatkin paikallisella kaupunkiin, niin helpommalla pääsee ilman autoa.

Hyvänyön toivotukset!

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

vielä kuitenkin.
        Minä luovuin autostani n. kaksi vuotta sitten. Nuorimmalle pojalleni annoin sen, kun hän tarvitsi vanhansa tilalle vähän uudemman.

Hyvin olen pärjännyt ilmankin, tuntuu, että huolista on puolet poissa. Kuluja, kun naisilla tahtoo olla siitä paljon enemmän. Itse ei osaa tehdä oikeastaan mitään muuta, kuin tankata ja pestä.
        Nyt, kun on ilmaiset bussimatkatkin paikallisella kaupunkiin, niin helpommalla pääsee ilman autoa.

Hyvänyön toivotukset!

Keskustelitte auton käytöstä. Meilläkin on vielä vanha Probe. Se vie rahaa ihan tolkuttomasti, mutta olemme pitäneet sitä, koska melko usein on noitten lastenlasten kuljettamista.

Minähän en aja. Mieheni näkö on aika huono, joten hän aikoo luopua autosta sitten kun tämä meidän vanha toosa lopullisesti pettää. Saa nähdä, kuinka osaamme olla ilman autoa. Minä pärjään pyöräni kanssa, mutta miehelläni on tennis- ja golfreissut kauempana, joten hänelle se on aika tärkeä.

Näin tässä ihan totista asiaa illan lopuksi.
        Unet odottavat katsojaa, joten on lähdön aika.

HYVÄÄ Yötä!!!

• Oli ihania
        Atolfia kirjoitti:

Keskustelitte auton käytöstä. Meilläkin on vielä vanha Probe. Se vie rahaa ihan tolkuttomasti, mutta olemme pitäneet sitä, koska melko usein on noitten lastenlasten kuljettamista.

Minähän en aja. Mieheni näkö on aika huono, joten hän aikoo luopua autosta sitten kun tämä meidän vanha toosa lopullisesti pettää. Saa nähdä, kuinka osaamme olla ilman autoa. Minä pärjään pyöräni kanssa, mutta miehelläni on tennis- ja golfreissut kauempana, joten hänelle se on aika tärkeä.

Näin tässä ihan totista asiaa illan lopuksi.
        Unet odottavat katsojaa, joten on lähdön aika.

HYVÄÄ Yötä!!!

viestejä .

Nukutaan hyvin!

• Esteri*
        Jatta kirjoitti:

Pitäisi löytää ne tahot, keille ennen tätä pelästystä rahat päätyivät ja pyytää niitä ostoksille.

Kaikkihan myö ollaa samassa liemessä, vaan ihmeen kautta ne rahat kasaantuu sinne, missä niitä ennestään on.

Raamatun määritelmän mukaan. Rauha maassa vaan.

Hyvää yötä kaikille!

Kauniita unia ja enkelin kuvia. :)

• Jatta
        Esteri* kirjoitti:

Pitäisi löytää ne tahot, keille ennen tätä pelästystä rahat päätyivät ja pyytää niitä ostoksille.

Kaikkihan myö ollaa samassa liemessä, vaan ihmeen kautta ne rahat kasaantuu sinne, missä niitä ennestään on.

Hyvää yötä kaikille!

aamusta Hyvää Huomenta!
        Nyt vasta minulla lähtee päivä käyntiin ja aamukahvitkin jo kerkesin hörpätä.

Tuolla labrakäynnillä tahtoo aina mennä aikaa, kun väkeä istuu odottamassa vuoroaan pilvin pimein.
        Nyt happiraikkaaseen, sumuiseen päivään happihyppelylle, niin kyllä se siitä taas päivä lähtee käyntiin.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

vielä kuitenkin.

Hyvänyön toivotukset!

Mielellään luopuisin minäkin autosta kun palvelut on lähellä, mutta kun naisenpuoli meillä on heikompi kävelijä niin hänentakiaan on minullakin tuo mukavuus käydä kyläreissujakin autolla.

Hyvä tekosyy pitää autoa ja tuoda isompi ostosmäärä kerralla kaupasta.

Kilometrejä ei paljon kerry enää, taksi vois olla niihin ajoihin järkevämpi vaihtoehto.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

Mielellään luopuisin minäkin autosta kun palvelut on lähellä, mutta kun naisenpuoli meillä on heikompi kävelijä niin hänentakiaan on minullakin tuo mukavuus käydä kyläreissujakin autolla.

Hyvä tekosyy pitää autoa ja tuoda isompi ostosmäärä kerralla kaupasta.

Kilometrejä ei paljon kerry enää, taksi vois olla niihin ajoihin järkevämpi vaihtoehto.

jokainen ajattelemme tarpeitamme ja kyllähän sitä mukavuuttakin pitää ajatella.
        Minulla on kaupunkiinkin vain n. 2 km. Sopiva kävelymatkakin on ja pyöräillen menee mukavasti talvellakin.

Eihän sitä nyt kaikesta mukavuudesta voi luopua.
        Nauttia pitää eläkepäivistäkin.
        Minulla on lähikauppakin tuossa sadan metrin päässä, josta aina jotakin puuttuvaa sieppaan.

Hyvää alkanutta pirpsakkaa päivää!

• Merilii
        Jatta kirjoitti:

aamusta Hyvää Huomenta!

Tuolla labrakäynnillä tahtoo aina mennä aikaa, kun väkeä istuu odottamassa vuoroaan pilvin pimein.
        Nyt happiraikkaaseen, sumuiseen päivään happihyppelylle, niin kyllä se siitä taas päivä lähtee käyntiin.

Sain varmuudeksi terveystarkastuksen yhteydessä kotiin mukaan pienen muovisen purkin ja vakuumi-
        koeputken. Ohjeetkin olivat mukana.

Ensin tarkat pesusäännöt, sitten (keski)pissat purkkiin, sitten vakuumiputken korkki painettiin purkin päällä olevaan piikkiin, jolloin vakuumiputki täyttyi pissalla. Etukäteen kirjoitetut etiketit putken päälle, pyörä alle ja terveyskeskukseen putki! Oli monimutkaista,
        mutta pissa oli täysin puhdasta, kun viljely oli tehty laboratoriossa.
        Tulokset sain lääkäriltä.

Syömättömyys ja juomattomuussäännöt ikäviä, kun kohdalle tulevat.
        Sen jälkeen elämä taas kirkastuu. :D

• se sitten
        Merilii kirjoitti:

Sain varmuudeksi terveystarkastuksen yhteydessä kotiin mukaan pienen muovisen purkin ja vakuumi-

Ensin tarkat pesusäännöt, sitten (keski)pissat purkkiin, sitten vakuumiputken korkki painettiin purkin päällä olevaan piikkiin, jolloin vakuumiputki täyttyi pissalla. Etukäteen kirjoitetut etiketit putken päälle, pyörä alle ja terveyskeskukseen putki! Oli monimutkaista,

päästä saakka ?

• Jatta
        Merilii kirjoitti:

tarvinnut aamupissiä pulloon, vaan ihan reilusti vc-pönttöön. Olen kolestrooli seurannassa ja lääkityksellä. N. puolivuosittain käyn kontrollissa. Meillä se on sukuvika. Niinhän se aina on, että sukuvika, kun suksi ei luista.

Ainut keino saada kolestrooli laskemaan, on lääkitys.
        Onneksi se auttaa.

• Esteri*
        Jatta kirjoitti:

aamusta Hyvää Huomenta!

Kiirettä pittää, ettei tukka pysy ojennuksessa miullakkaa. Maailman murheita ei nyt jouva pohtimmaa, on muuta tekemistä.

Jokos kävit ostoksilla? Minä en tiijä, mitä puoles tunnis kerkiäis, jos semmosen ravon kehittäis.

Sumun silmistäni .. jotenkin tullee laulu mieleen. Oiskoha Kirka? No ei se sumu haittaa, jos ei liian kovvaa kulje, ni ei törmäile. ;)

• suru-tonna
        Esteri* kirjoitti:

Kiirettä pittää, ettei tukka pysy ojennuksessa miullakkaa. Maailman murheita ei nyt jouva pohtimmaa, on muuta tekemistä.

Jokos kävit ostoksilla? Minä en tiijä, mitä puoles tunnis kerkiäis, jos semmosen ravon kehittäis.

Sumun silmistäni .. jotenkin tullee laulu mieleen. Oiskoha Kirka? No ei se sumu haittaa, jos ei liian kovvaa kulje, ni ei törmäile. ;)

Surun pyyhit silmistäni
        tässä sanat
        http://lirama.net/song/159397

• Jatta
        Esteri* kirjoitti:

maailma paremmaksi tule meikäläisen murehtimisella. Yksi, eikä monikaan ihminen mitään voi, tuli mitä tuli. Niinhän ne tuolla TV:ssä ennustaa, että huonot ajat on tulossa.

Tänään oli se päivä minulla, että "Älä osta mitään tänään". Vaikka siitähän ei nuo viisaat tykkää. Kaikki pitäis kuluttaa saman tien, kun tienaa. Niinkuin tuo eläke nyt riittäisi mahdottomaan kulutushysteriaan.

Hyvä, kun tässä pystyy suht´koht´normaalisti elämään.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

jokainen ajattelemme tarpeitamme ja kyllähän sitä mukavuuttakin pitää ajatella.
        Minulla on kaupunkiinkin vain n. 2 km. Sopiva kävelymatkakin on ja pyöräillen menee mukavasti talvellakin.

Eihän sitä nyt kaikesta mukavuudesta voi luopua.
        Nauttia pitää eläkepäivistäkin.
        Minulla on lähikauppakin tuossa sadan metrin päässä, josta aina jotakin puuttuvaa sieppaan.

Hyvää alkanutta pirpsakkaa päivää!

Ajatuksen tynkää, ei hitusta ole itsellä vaan täytyy lainata.

Antti Hulkko "Sun tarttee varoo mitä sä haluut,
        koska sä voit saada sen."

Siinäpä sitä on ajatuksen syvyyttä.

• on hyvä
        se sitten kirjoitti:

päästä saakka ?

kun ei jää sinne. Kyllä se itsekullakin tahtoo joskus sinne nousta. Se onkin taito, saada se pois.

• Merilii
        se sitten kirjoitti:

päästä saakka ?

Mutta minulla virtsarakosta.

• Merilii
        Esteri* kirjoitti:

Jotkut laulujen sanat tulevat tutuiksi,
        vaikka ei niitä kuuntelisikaan aktiivisesti.

Onkos teidän pitänyt jotain pankkiasioitanne hoidella tämän nykytilanteen takia?

Ajattelin tänään: huoleton hevoseton poika!

• häiritä ketjua.
        Merilii kirjoitti:

Mutta minulla virtsarakosta.

Varmaan näitä avohoitotapauksia.
        Ei kannata välittää.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

pahan. Siinä sitä on todella ajattelemisen aihetta ja syvyyttä, sen ihan tuntee.
        Vaikka kuinka pyörittäis, ei tuu yhtäkään järkevää ajatusta mieleen. "Järki on jäässä" totaalisesti.

Sinulla nyt yleensä on noita ajatuksia ja viisauksia ja tietämystä jokaisesta asiasta, miten nyt pääsi voi olla noin tyhjä, ettei mikään raksuta?

• Jatta
        Esteri* kirjoitti:

sumu tai suru. Molemmat sopivat kyseiseen lauluun yhtä hyvin.

• Esteri*
        Jatta kirjoitti:

maailma paremmaksi tule meikäläisen murehtimisella. Yksi, eikä monikaan ihminen mitään voi, tuli mitä tuli. Niinhän ne tuolla TV:ssä ennustaa, että huonot ajat on tulossa.

Tänään oli se päivä minulla, että "Älä osta mitään tänään". Vaikka siitähän ei nuo viisaat tykkää. Kaikki pitäis kuluttaa saman tien, kun tienaa. Niinkuin tuo eläke nyt riittäisi mahdottomaan kulutushysteriaan.

Hyvä, kun tässä pystyy suht´koht´normaalisti elämään.

Sehä onkii rahamiesten tarkotus, et velaks, jos ei rahhaa oo. Mut nyt ku ei tiijä onks velkaakaa saatavis, nythä se pyssäytys onkii vast eessä.

Ja mitä velkaa se eläkeläine vois saaha hyvinäkkää aikoina. Vaik sehä oiskii konsti, jos sais. Luin mie lehest yhest 83-vuotiaast mummost, ku sai 30 vuoden asuntolainan. Ei se Suomes olt.

Noit laului mie en tarkkaa muista, tullee mielee, mite sattuu. ;)

Hyyvää vointii vaa teil kaikil.

• kiehuja
        Jatta kirjoitti:

pahan. Siinä sitä on todella ajattelemisen aihetta ja syvyyttä, sen ihan tuntee.
        Vaikka kuinka pyörittäis, ei tuu yhtäkään järkevää ajatusta mieleen. "Järki on jäässä" totaalisesti.

Sinulla nyt yleensä on noita ajatuksia ja viisauksia ja tietämystä jokaisesta asiasta, miten nyt pääsi voi olla noin tyhjä, ettei mikään raksuta?

ajatusta siinä Antilla varmmaan on'

Minähän olen sitä yrittänyt välttää että muka kaikesta tiedän, kun se ei kuitenkaan ole pakkaansa pitävää.
        Nyt tuollaista väität kiitos nyt kuitenkin.

Kauniita unia Jatalle ja kaikille! Aamuun asti.

• Jatta
        kiehuja kirjoitti:

jatkan Antti Hulkon aforismiin:

"Anna vielä päivä
        tai anna vaikka kaksi.
        Elämää. Sitä samaa
        mitä ennenkin.

Toivomuslista
        elämäni loppupäiviksi
        ei ole pitkä". Mikko Ojala

Olisinkohan valmis tähän, jos sen saisin.

• Merilii
        Jatta kirjoitti:

sumu tai suru. Molemmat sopivat kyseiseen lauluun yhtä hyvin.

Virren sanoja tuli mieleen.
        Mistä syyslauluista pidatte, kyseli kuoronjohtaja tänään. Oma ehdotukseni oli

"On suuri sun rantas autius, sitä sentään ikävöin, kuin villisorsan valitus soi kaislikossa öin.

Joku yksinäinen eksynyt, joka vilua vaikeroi,
        jok'on kaislikossa-a kierrellyt eik' emoa löytää voi."

Se sai innostuneen vastaanoton, sillä syksyn tunnelmiahan se kuvaa hyvin.

Pisaroi ikkunaan nytkin, mutta unet sitä paremmin maistuvat. Hyvää yötä ystävät!

• Atolfia
        Esteri* kirjoitti:

Hyvää yötä kaikille!

että RAHA MENEE RAHAN LUO. Kai se on niin, ettei se köyhän taskussa viihdy.

Olen minäkin yrittänyt lotota elämäni aikana, mutta kyllä tuo vanha sanonta pitää paikkansa ainakin toistaiseksi. Ei ole potti juuri lisinyt.

Toivossa on hyvä elää. Yrittäähän sitä aina voi.

Sanotaanhan sitä niinkin, että PÄIVÄ PAISTAA RISUKASAANKIN.

Se siitä rahasta.
        Hyvää Yötä!!!

• sama, kuin ed.
        Jatta kirjoitti:

jatkan Antti Hulkon aforismiin:

"Anna vielä päivä
        tai anna vaikka kaksi.
        Elämää. Sitä samaa
        mitä ennenkin.

Toivomuslista
        elämäni loppupäiviksi
        ei ole pitkä". Mikko Ojala

Olisinkohan valmis tähän, jos sen saisin.

Huomasin töppäilyni. Kyllähän sitä nyt kaksi päivää. Ajattelin vain koko elämää...

• Atolfia
        Merilii kirjoitti:

"On suuri sun rantas autius, sitä sentään ikävöin, kuin villisorsan valitus soi kaislikossa öin.

Pisaroi ikkunaan nytkin, mutta unet sitä paremmin maistuvat. Hyvää yötä ystävät!

laulu:
        Syysillan tuuli se metsissä huokaa jne. Onkohan Sihvon tekemä laulu?

Jostakin tuo putkahti mieleen kun syksystä puhuitte.

Niin meni merehen päivä.
        Öitä!!!!

• Jatta
        Merilii kirjoitti:

että iäks`uppoaa jne.
        Tuttuja ovat virret. Olen laulanut kirkkokuorossa.
        Nyt en enää ole viitsinyt kulkea harjoituksissa, jäin pois.

Eihän sitä tiedä, jos vaikka vielä joskus...?

Hyvää yötä ja ........a!

• Esteri*
        Atolfia kirjoitti:

että RAHA MENEE RAHAN LUO. Kai se on niin, ettei se köyhän taskussa viihdy.

Olen minäkin yrittänyt lotota elämäni aikana, mutta kyllä tuo vanha sanonta pitää paikkansa ainakin toistaiseksi. Ei ole potti juuri lisinyt.

Toivossa on hyvä elää. Yrittäähän sitä aina voi.

Sanotaanhan sitä niinkin, että PÄIVÄ PAISTAA RISUKASAANKIN.

Se siitä rahasta.
        Hyvää Yötä!!!

Komeita numeroita oli luettavana lehdissä rahan tulosta ihmisillä.

Tuolla us:ssa oli, että suomalaisilla on - pitää laittaa oikein eri riville, kun on niin iso -
        5 000 000 000 - vai olikohan se 50?

Sama se 5 tai 50, yhtä tajuttomia numeroita, niin siis suomalaisten rahoja on maailmalla. Mite se onkii niin, että ei osata järjestää semmosia olosuhteita, missä ihmiset pitäisvät noin isot summat omassa maassa.

Poliitikotkii kaikista maista lähettävät rahansa ihan muualle, vaikka ovat itse päättämässä oman maan olosuhteista.

Mutta sitä minä mietin, että jos noin paljon rahaa on tienattu meillä, niin eihän täällä nyt ihan huonosti olekaan asiat.

Miten se voisi köyhän taskussa viihtyä, kun kaikki maksaa niin hirveesti ja jos meinaa ruveta viihtymään, niin nostavat hintoja.

Ai siekii sitä Toivoa? Hehe :D

• kiehuja kirjoitti:

Taidan itse ryhtyä ajattelijaksi jos jollain epämääräisellä ilmaisulla pääsee ajattelijaksi.

AHoita taidamme olla kaikki? Vähän kuin porsaita äidin.

Mitä tulee unelmiin eli siihen "mitä sä haluut" ei niiden toteutumista tarvitse pelätä.

I've a dream! sanoi aikanaan Martin Luther King. Hänenkin unelmansa ovat toteutuneet vaikkakin itse menetti henkensä - unelmiensako takia?

• Kiehuja
        Ruuneperi kirjoitti:

Taidan itse ryhtyä ajattelijaksi jos jollain epämääräisellä ilmaisulla pääsee ajattelijaksi.

AHoita taidamme olla kaikki? Vähän kuin porsaita äidin.

Mitä tulee unelmiin eli siihen "mitä sä haluut" ei niiden toteutumista tarvitse pelätä.

I've a dream! sanoi aikanaan Martin Luther King. Hänenkin unelmansa ovat toteutuneet vaikkakin itse menetti henkensä - unelmiensako takia?

ajatelma on, nuorimies voi haluta muijan, saakin mutta ei ehkä olekaan tyytyväinen, Antin varoitus voi tulla mieleen.
        A H ei erehdy ajattelemaan liian vaikeita.

• kiehuja

on puhutella lähelle osuvia ihmisiä.

Huomenta ja mukavaa päivää vaikka vettä sataakin.

Tuossa emäntäihmisessä tässä lähellä on luontojaan se taito, harvoin osuu niin ylpeää ihmistä ettei suostu väliin pitkiinkin jutteluihin hänen kanssaan.
      Jututtamisen taito ja vaisto.

• Jatta

ilmassa leikkiä lyö"..

Oli ihmeellistä herätä tänä aamuna lumisateiseen aamuun. Maa on valkoisenaan lunta.

Ei sitä pitänyt tälle korkeudelle vielä tulla, vaan vesisadetta luvattiin tännekin.
        Räntäähän tuo näyttää olevan. Ei kovin mukava päivä ole tulossa, jos tuota jatkuu.

Hyvät huomenet silti!

• kiehuva
        Jatta kirjoitti:

ilmassa leikkiä lyö"..

Oli ihmeellistä herätä tänä aamuna lumisateiseen aamuun. Maa on valkoisenaan lunta.

Ei sitä pitänyt tälle korkeudelle vielä tulla, vaan vesisadetta luvattiin tännekin.
        Räntäähän tuo näyttää olevan. Ei kovin mukava päivä ole tulossa, jos tuota jatkuu.

Hyvät huomenet silti!

sataa tulevan talven kuluessa täällä etelässäkin.

Puheliaalle oli sukulaiset neuvoneet kun hän muutti Helsinkiin että täällä pidetään paljon puhuvaa tyhmänä, onneksi hän ei lopettanut puhumista ja alkanut hienommaksi muuttamaan itseään.

• Kiehuja
        kiehuva kirjoitti:

sataa tulevan talven kuluessa täällä etelässäkin.

Puheliaalle oli sukulaiset neuvoneet kun hän muutti Helsinkiin että täällä pidetään paljon puhuvaa tyhmänä, onneksi hän ei lopettanut puhumista ja alkanut hienommaksi muuttamaan itseään.

mitensattuu tulee jo nikkikin, testaan vaan meneekö kaikki viestit bittiavaruuteen vai mikä on vikana.

• Jatta
        Kiehuja kirjoitti:

mitensattuu tulee jo nikkikin, testaan vaan meneekö kaikki viestit bittiavaruuteen vai mikä on vikana.

niitä joskus kokonaan tulemattakin?
        Minulla vain joskus pitkällä viiveellä, mutta aina ovat ilmestyneet.

Kyllähän niitä tuolla leijuu pilvin pimein.
        Käsittämätönta tämä nettiaika ja mitä mekin vielä saamme nähdä?

• Kiehuja
        Jatta kirjoitti:

niitä joskus kokonaan tulemattakin?
        Minulla vain joskus pitkällä viiveellä, mutta aina ovat ilmestyneet.

Kyllähän niitä tuolla leijuu pilvin pimein.
        Käsittämätönta tämä nettiaika ja mitä mekin vielä saamme nähdä?

ja joku viesti hävisi niin ettei lähettämisenjälkeen ollut missään mitään vihjettä mihin se meni.
        Nämä laitteetkin kehittyy niin että tämä 2v vanha XP järjestelmällä olevan koneen käytän loppuun niinkuin Lada Samarankin.

Uutta jos ostaa niin sekin on tavallisesti uudempien alta pois' alennuksella myytävää kamaa.

Hyvä että joku testaa ne huippumallit ensin.

• Jatta
        Kiehuja kirjoitti:

ja joku viesti hävisi niin ettei lähettämisenjälkeen ollut missään mitään vihjettä mihin se meni.
        Nämä laitteetkin kehittyy niin että tämä 2v vanha XP järjestelmällä olevan koneen käytän loppuun niinkuin Lada Samarankin.

Uutta jos ostaa niin sekin on tavallisesti uudempien alta pois' alennuksella myytävää kamaa.

Hyvä että joku testaa ne huippumallit ensin.

on tämä mun koneenikin, mutta kyllä tällä pärjään, mihinkäs sitä nyt kiire olisi. Poikani kokosi tämän omista laitteistaan. Itse kun tarvitsee vähän toisenlaisia ja uudempia.

Nyt ottaa päähän tuo TV. Noin kerran kuussa tulee teksti:"Ladataan uusia ohjelmia" mutta tuleehan ne uudet ohjelmat sinne muutenkin.

Tulee myös teksti:"Peruuta painamalla exit", mutta mitään ei tapahdu, vaikka kuinka painelisin.
        Lataus kestää yli puoli tuntia ja mitään kanavia ei voi katsoa sinä aikana. Harmittaa, jos sattuu jonkin hyvän ohjelman aikana.

Kone on vajaan vuoden vanha LD tauluTV.
        Alakerran rouva valittaa samaa.

Onko olemassa mitään konstia, millä saisin mokoman latauksen kokonaan pois, vai kuuluuko se asiaan?

Ohjeissa sanotaan tästä, mutta ei mitään neuvoa, millä sais pysäytettyä.

• Kiehuja
        Jatta kirjoitti:

on tämä mun koneenikin, mutta kyllä tällä pärjään, mihinkäs sitä nyt kiire olisi. Poikani kokosi tämän omista laitteistaan. Itse kun tarvitsee vähän toisenlaisia ja uudempia.

Nyt ottaa päähän tuo TV. Noin kerran kuussa tulee teksti:"Ladataan uusia ohjelmia" mutta tuleehan ne uudet ohjelmat sinne muutenkin.

Tulee myös teksti:"Peruuta painamalla exit", mutta mitään ei tapahdu, vaikka kuinka painelisin.
        Lataus kestää yli puoli tuntia ja mitään kanavia ei voi katsoa sinä aikana. Harmittaa, jos sattuu jonkin hyvän ohjelman aikana.

Onko olemassa mitään konstia, millä saisin mokoman latauksen kokonaan pois, vai kuuluuko se asiaan?

siitäpä en ole kuullutkaan mökillä on pieni taulu tv mutta ei siinä ole mitään ongelmia.

Kotona muutama vuosi sitten jouduin uusimaan tv n
        tietysti ostettiin putkikone,laajakuva kylläkin kun taulu tv makso sillon vielä tuhansia.

Mutta taulu tv on näköjään vielä kehittymäsä ja
        uutta tekniikkaa tulee koko ajan kesken suunnittelun huonosti toimivana markkinoille.
        Eipä kannata siinäkään hätäillä.

• Siinäkin on
        Jatta kirjoitti:

aina uudelleen nuo, mutta ei kestä kovin pitkään sentään.

Uskon, että se voi johtua DIGI-boxistakin?

Täytyisi taas pyytää nuoremmalta sukupolvelta apua ja neuvoa.

• Jatta
        Siinäkin on kirjoitti:

muistaa joskus kysyä, kun käyvät, tai soittaa.
        TV-merkki onkin
        LG, eikä LC, mutta samahan tuo.

Eikä tuo nyt niin suuri ongelma ole, silloin aina harmittaa, kun aloittaa kanavien etsimisen.
        Lumisadekin on lakannut täällä jo monta tuntia sitten.

Huomisesta onkin tulossa poutainen päivä. Kyllä on autoilijoilla,ainakin täällä päin,syytä jo vaihtaa talvirenkaat autoihinsa. Hyvä, kun ei ole noita murheita.

Hyvää Yötä kaikille ja samoin Pyhäinmiesten päivää!

• Jatta
        Siinäkin on kirjoitti:

ei näköjään tullutkaan perille, tai sitten tulee pitkällä viiveellä.

No, eipä siinä mitään erikoista ollutkaan.

Toivotin vain Hyvää Yötä ja Hyvää Pyhäinmiesten päivää kaikille!

Sytytetään kynttilät huomenna kaikkien vainajien muistolle!
        Tietenkin käymme haudoilla myös muistamassa omaisiamme.

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

tuollaisia ongelmia lainkaan. Ainoa, mikä joskus katkaisee ohjelman, on teksti " Ei ole singnaalia",
        tai jotain sinne päin. Katkos kestää hetken ja jatkaa hetken päästä.

Meillä on sekä ylä- että alakerrassa vanhat TV:t digilisälaitteineen. Ei ole ollut ongelmia.

Oletko puhunut asiasta TV-liikkeen kanssa? Varmasti he osaavat neuvoa asiassa. Onko sinulla maksullisia kanavia, niissäkö nämä häiriöt on?

Arvaan, että harmittaa, jos kesken mielenkiintoisen ohjelman tulee tuollainen keskeytys. Pitäisihän tuosta ainakin tulla ilmoitus etukäteen, että osaisi varautua.

Tämä aparaatti on minullakin tyttäreni työpaikalta vanha laite. Hidas on, mutta pelaa kumminkin tyydyttävästi.

Hyvää Yötä jälleen kerran sinulle ja kaikille surfaajille.

• kahisevaa
        Atolfia kirjoitti:

tuollaisia ongelmia lainkaan. Ainoa, mikä joskus katkaisee ohjelman, on teksti " Ei ole singnaalia",
        tai jotain sinne päin. Katkos kestää hetken ja jatkaa hetken päästä.

Meillä on sekä ylä- että alakerrassa vanhat TV:t digilisälaitteineen. Ei ole ollut ongelmia.

Oletko puhunut asiasta TV-liikkeen kanssa? Varmasti he osaavat neuvoa asiassa. Onko sinulla maksullisia kanavia, niissäkö nämä häiriöt on?

Arvaan, että harmittaa, jos kesken mielenkiintoisen ohjelman tulee tuollainen keskeytys. Pitäisihän tuosta ainakin tulla ilmoitus etukäteen, että osaisi varautua.

Tämä aparaatti on minullakin tyttäreni työpaikalta vanha laite. Hidas on, mutta pelaa kumminkin tyydyttävästi.

Hyvää Yötä jälleen kerran sinulle ja kaikille surfaajille.

ei lenkkipuvun lisäksi olekaan, eihän rahaakaan ole, johonkin maailman raha on kadonnut.

Köyhäily on muotia mitä enempi köyhäillään sitä köyhemmäksi tullaan.
        Huomenta Atolfia ja kaikki toisetkin.

• Jatta
        kahisevaa kirjoitti:

ei lenkkipuvun lisäksi olekaan, eihän rahaakaan ole, johonkin maailman raha on kadonnut.

Köyhäily on muotia mitä enempi köyhäillään sitä köyhemmäksi tullaan.
        Huomenta Atolfia ja kaikki toisetkin.

jo odotellut, että joku toinenkin saisi silmänsä auki.
        Päivä alkaa kirkastumaan täällä Länsi-Suomessakin. Onkin satanut koko aamun vedensekaista lunta. Ei ole tehnyt mieli lähteä ulos kävelemään.

Nyt sitten piakkoin kahiseva lenkkiasu päälle ja pienelle lenkille.

Illemmalla sytytän kynttilän omaisteni muistolle. Ovat niin kaukana, etten voi lähteä kynttilöitäkään viemään.
        Täytyy vain pyytää lähempänä asuvia viemään sen puolestani.

Oikein hyvää Pyhäinpäivää kaikille!
        Tämä päivä on jotenkin surullinen päivä. Johtuu varmaan poismenneiden omaisten muistelusta.

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

jo odotellut, että joku toinenkin saisi silmänsä auki.
        Päivä alkaa kirkastumaan täällä Länsi-Suomessakin. Onkin satanut koko aamun vedensekaista lunta. Ei ole tehnyt mieli lähteä ulos kävelemään.

Nyt sitten piakkoin kahiseva lenkkiasu päälle ja pienelle lenkille.

Illemmalla sytytän kynttilän omaisteni muistolle. Ovat niin kaukana, etten voi lähteä kynttilöitäkään viemään.
        Täytyy vain pyytää lähempänä asuvia viemään sen puolestani.

Oikein hyvää Pyhäinpäivää kaikille!
        Tämä päivä on jotenkin surullinen päivä. Johtuu varmaan poismenneiden omaisten muistelusta.

"kahisevalle ja Jatalle" sanonkin nyt Hyvää Iltaa.
        Päivä on pitkälle kulunut ja iltamyöhä saapunut.

Meillä ei ole lunta, mutta on niin turkasen kylmää, että varmaan kohta on luntakin.

Kävin kirkon muistolehdossa sytyttämässä kynttilät.

En ole vielä lisännyt pitkien housujen alle legginssejä ja tänään sen tuta sain, että kylmä meni luihin ja ytimiin. Varpaat ja nilkat ja sormet olivat aivan jäässä.

Siis nyt on sonnustauduttava talvivetimiin. Heti kun siityi aika marraskuun puolelle, alkoi talvi näyttää tapojaan.

Tämä päivä on mennyt aivan hiljaisesti. Lasten kanssa olemme ajatuksia vaihtaneet.

Minä tein sellaisen rikkeen, että leivoin ison omanapiirakan näin juhlavana pyhänä. Luettaneenko se minulle suureksikin synniksi?

Huomenna tulee piirakalle tuhoajia, joten eipä se ehdi kauan jääkaapissa muhimaan.

Aurinko kuitenkin tänään paistoi ja se tietää hyvää ensi kesälle. Niin, jos noihin ennustuksiin on uskomista.

Hyvää illan jatkoa ja huomista sunnuntaita.

• Satu*
        Atolfia kirjoitti:

Meillä ei ole lunta, mutta on niin turkasen kylmää, että varmaan kohta on luntakin.

En ole vielä lisännyt pitkien housujen alle legginssejä ja tänään sen tuta sain, että kylmä meni luihin ja ytimiin. Varpaat ja nilkat ja sormet olivat aivan jäässä.

Siis nyt on sonnustauduttava talvivetimiin. Heti kun siityi aika marraskuun puolelle, alkoi talvi näyttää tapojaan.

Tämä päivä on mennyt aivan hiljaisesti. Lasten kanssa olemme ajatuksia vaihtaneet.

Minä tein sellaisen rikkeen, että leivoin ison omanapiirakan näin juhlavana pyhänä. Luettaneenko se minulle suureksikin synniksi?

Huomenna tulee piirakalle tuhoajia, joten eipä se ehdi kauan jääkaapissa muhimaan.

Aurinko kuitenkin tänään paistoi ja se tietää hyvää ensi kesälle. Niin, jos noihin ennustuksiin on uskomista.

toivottelen ja toitottelen minäkin.

~Nukutaan hyvin!~

• ,,,
        Atolfia kirjoitti:

,,,

• Kiehuja
        Atolfia kirjoitti:

Atolfia, Jatta, Satu ja aakkosjärjestyksessä kaikki lukemattomat ja luetut kirjoittajat ja lukijat.
        Pakkasta näyttää olevan ulkona, kuumailmapallo seikkailee taivaalla, muutenkin on kaikki hyvin.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

vaikka vähän keikkuen tuleekin.
        Nyt on "rauha maassa", sanotaan. Se on aina sellaista hulinaa noitten vieraitten kanssa.
        Vielä kun yöksi jäävät ja vajaa kaksi vuotias on siinä juosentelemassa. Ihania ovat ja nyt, kun puhettakin tulee, niin ettei sanat kerkiä ulos, kun jo uusia tuppaa tulemaan.

Kyllä tänään jo pitää laittaa pitkälahkeiset legginsit alle, täällä, kun on talvinen sää ja luntakin mukavasti. Varovainen pitää olla, ettei liukastu. Ei vielä oikein noita piikkejäkään viitsi laittaa kenkiin.

Et Sinä, Ystävä hyvä, mitään rikettä ole tehnyt.
        Pitäähän sitä nyt tarvittavat työt tehdä pyhänäkin.
        Pyhässäkirjassakin Jeesus itse sanoo, että hyvää saa tehdä pyhänäkin.

Meilläkin täällä aurinko pilkistelee, että hyvä päivä on tästä tulossa.

Hyvät jatkot Pyhäinpäivälle!

• Jatta
        Kiehuja kirjoitti:

Atolfia, Jatta, Satu ja aakkosjärjestyksessä kaikki lukemattomat ja luetut kirjoittajat ja lukijat.
        Pakkasta näyttää olevan ulkona, kuumailmapallo seikkailee taivaalla, muutenkin on kaikki hyvin.

kun oikein nimeltä mainitsit.

Hyvä, kun on kaikki hyvin, mutta niinhän sitä meillä jo olla pitääkin. Ei tässä enää viitsisi kovin suuria huolia kantaakaan.
        Ne on noitten nuorempien harteilla, onneksi ei ainakaan vielä ole mitään kovin suuria huolia.

Sitä ei koskaan tiedä, kun tämä maailma muuttuu ja elämä käy aina vaan kovemmaksi ja vaativammaksi.

Katsoin eilen uutisia ja sieltä ruoka-avun jakoa.
        Neljänneksellä on avun tarve noussut syksyllä ja mikään ei riitä ensi vuonna.

Onhan meillä paremmin, kuin monissa köyhissä maissa, joissa ei ruokaa kertakaikkiaan ole.

Hyvähän meillä täällä kotimaassa on moni asia.
        Järkyttää vain tuollaiset uutiset.

• Jatta
        Jatta kirjoitti:

vaikka vähän keikkuen tuleekin.
        Nyt on "rauha maassa", sanotaan. Se on aina sellaista hulinaa noitten vieraitten kanssa.
        Vielä kun yöksi jäävät ja vajaa kaksi vuotias on siinä juosentelemassa. Ihania ovat ja nyt, kun puhettakin tulee, niin ettei sanat kerkiä ulos, kun jo uusia tuppaa tulemaan.

Kyllä tänään jo pitää laittaa pitkälahkeiset legginsit alle, täällä, kun on talvinen sää ja luntakin mukavasti. Varovainen pitää olla, ettei liukastu. Ei vielä oikein noita piikkejäkään viitsi laittaa kenkiin.

Et Sinä, Ystävä hyvä, mitään rikettä ole tehnyt.
        Pitäähän sitä nyt tarvittavat työt tehdä pyhänäkin.
        Pyhässäkirjassakin Jeesus itse sanoo, että hyvää saa tehdä pyhänäkin.

Meilläkin täällä aurinko pilkistelee, että hyvä päivä on tästä tulossa.

Hyvät jatkot Pyhäinpäivälle!

Äsken en millään muistanut, missä yhteydessä Jeesus sanoi näin. Nyt tuli yht`äkkiä mieleen.

Kansa moitti Jeesusta siitä, kun Hän paransi sairaita pyhäpäivänä.
        Silloin Hän sanoi nämä sanat: "Hyvää saa tehdä pyhänäkin".

• kirjoitin nimesi
        Jatta kirjoitti:

kun oikein nimeltä mainitsit.

Hyvä, kun on kaikki hyvin, mutta niinhän sitä meillä jo olla pitääkin. Ei tässä enää viitsisi kovin suuria huolia kantaakaan.
        Ne on noitten nuorempien harteilla, onneksi ei ainakaan vielä ole mitään kovin suuria huolia.

Sitä ei koskaan tiedä, kun tämä maailma muuttuu ja elämä käy aina vaan kovemmaksi ja vaativammaksi.

Katsoin eilen uutisia ja sieltä ruoka-avun jakoa.
        Neljänneksellä on avun tarve noussut syksyllä ja mikään ei riitä ensi vuonna.

Onhan meillä paremmin, kuin monissa köyhissä maissa, joissa ei ruokaa kertakaikkiaan ole.

Hyvähän meillä täällä kotimaassa on moni asia.
        Järkyttää vain tuollaiset uutiset.

Nyt piakkoin painuu reunan yli tämä ketju, on ollut Sinunkin ansiosta oikein mukava ja sopuisa kirjoitella tähän.
        Miten ja kuka jatkaa sen jätän nähtäväksi.

Mutta vielähän ovi on auki.

• Atolfia
        Kiehuja kirjoitti:

vuodesta ole nähnyt kuumailmapalloja taivaalla. Tyyninä kesäiltoina niitä saattaa mennä kolmekin peräkkäin.
        Kohina kun alkaa kuulua niin ulos äkkiä katsomaan, niinkuin tuo nyt olisi kummoinenkaan ihme enää.

Niin, iltaa vaan te nimeltä mainitut ja kaikki ajatusten vaihtajat ja palstoilla kävijät.

Viime öinen pakkanen palellutti Karjalan neitoni. Roikkui niin surkean näköisenä tuossa keittiön ikkunan edessä ulkona. Vaihdoin siihen sukkelasti Kanervan keikkumaan.

Niin se talvi tapansa näyttää.

• Atolfia
        Jatta kirjoitti:

Äsken en millään muistanut, missä yhteydessä Jeesus sanoi näin. Nyt tuli yht`äkkiä mieleen.

Kansa moitti Jeesusta siitä, kun Hän paransi sairaita pyhäpäivänä.
        Silloin Hän sanoi nämä sanat: "Hyvää saa tehdä pyhänäkin".

sorruttua tekemään aina yhtä ja toista ylimääräistä pyhinäkin. Ja hyväähän minä teinkin, sillä piirakka maistui oikein hyvälle ja tuntuipa maistuvan lapsillekin.

Tuossa piipahti tyttäret lapsineen. Oli oikein mukava rupattelutuokio kahvipöydän ääressä.

Löytyykö kaikkien ruudulta teksti:"Salainen ihastus, selvitä kuka se on?"

Olen ihmetellyt, mitähän mahtaa tarkoittaa, mutta en ole uhallakaan kurkistanut.

• Kiehuja
        Atolfia kirjoitti:

vuodesta ole nähnyt kuumailmapalloja taivaalla. Tyyninä kesäiltoina niitä saattaa mennä kolmekin peräkkäin.
        Kohina kun alkaa kuulua niin ulos äkkiä katsomaan, niinkuin tuo nyt olisi kummoinenkaan ihme enää.

Niin, iltaa vaan te nimeltä mainitut ja kaikki ajatusten vaihtajat ja palstoilla kävijät.

Viime öinen pakkanen palellutti Karjalan neitoni. Roikkui niin surkean näköisenä tuossa keittiön ikkunan edessä ulkona. Vaihdoin siihen sukkelasti Kanervan keikkumaan.

Niin se talvi tapansa näyttää.

Kylymää kyytiä luulen se oli aamulla pakkas asteita oli silloin vielä, tai on niitä umpikorejakin kai niis palloissa, vähän ihmettelin bisnes onnistuu näköjään.
        Kukkaset ei näitä kylymiä enää kestä seon totta.

Oikeastaan mainitsin kaikki nimeltä kun sanoin että aakkosjärjestyksessä, ainakin tarkoitin sitä.

Taas ajankuluttaminen isoissa kaupoissakin on vähän aikaa mahdollista sunnuntaina.
        On monta kaveria siellä joka päivä, jotka ei tiedä mitä tekis jos kauppa on kiinni.

• tännekin

kokeeks, jospa joku
      väittäis että tämä hoku
      olisikin laina häneltä
      puhuttu hänen äänellä.

Omalla kynällä kuitenkin
      luettavaksi muittenkin
      tämän tähän sipasin
      mehulle nyt kipasin.

• Atolfia

Kun tänne tulla uskalsit
        ja runon ketjuun rustasit,
        niin jatkanpahan minäkin.
        Ensin mehulasin ryyppäsin.

Taitaa loppua tämäkin,
        jo kovin alas joutuikin.
        Joku uuden aloittaa,
        näin jatketahan tätä matkaa.

Kopsannut en minäkään.
        Kukahan noin väittääkään?
        Oman aivon tuotantoa,
        sen uskallamme sanoa.

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Kun tänne tulla uskalsit
        ja runon ketjuun rustasit,
        niin jatkanpahan minäkin.
        Ensin mehulasin ryyppäsin.

Taitaa loppua tämäkin,
        jo kovin alas joutuikin.
        Joku uuden aloittaa,
        näin jatketahan tätä matkaa.

Kopsannut en minäkään.
        Kukahan noin väittääkään?
        Oman aivon tuotantoa,
        sen uskallamme sanoa.

te kyllä aikamoisia runoilijoita kaikki, jotka tänne palstalle runoilette.
        Minä en saa syntymään oikeastaan mitään, vaikka kuinka yrittäisin, niin ei onnistu. Runosuoni ei kuki, ei sitten alkuunkaan.

Noita runoketjujakin on tosi mukava lukea.

Jopa tuo kello laukkasi taas pikkutunneille huomaamatta. Taidanpa minäkin tästä peittojen alle kömpiä ainakin hetkeksi.
        No, onhan tässä aamuun aikaa monta, monta tuntia, riittänee kovasti.

Kauniita unia, nukkukaa hyvin!

• Kiehuja
        Jatta kirjoitti:

te kyllä aikamoisia runoilijoita kaikki, jotka tänne palstalle runoilette.
        Minä en saa syntymään oikeastaan mitään, vaikka kuinka yrittäisin, niin ei onnistu. Runosuoni ei kuki, ei sitten alkuunkaan.

Noita runoketjujakin on tosi mukava lukea.

Jopa tuo kello laukkasi taas pikkutunneille huomaamatta. Taidanpa minäkin tästä peittojen alle kömpiä ainakin hetkeksi.
        No, onhan tässä aamuun aikaa monta, monta tuntia, riittänee kovasti.

Kauniita unia, nukkukaa hyvin!

kyllä meillä runoillaan, omansalaatuisen jokainen varmaan saa aikuisikse.

Omasta elämänkulusta mielenkiintoiset ja erilaiset runot syntyvät.

Lasillisen mustaherukkamehua nyt juon ja munkin syön kun tuli kiire pankkiin, muistin äskön että palkkapäivähän nyt on.

• Jatta
        Kiehuja kirjoitti:

kyllä meillä runoillaan, omansalaatuisen jokainen varmaan saa aikuisikse.

Omasta elämänkulusta mielenkiintoiset ja erilaiset runot syntyvät.

Lasillisen mustaherukkamehua nyt juon ja munkin syön kun tuli kiire pankkiin, muistin äskön että palkkapäivähän nyt on.

se monella meistä on. Kiitos, kyllä mehu maistuukin näin alkajaisiksi. Puolen tunnin päästä on kahvikutsut tuossa toisen portaan neiti-ihmisen luona.

Palkitsee meitä pihakökkään osallistuneita, itse kun ei voi niihin osallistua.

Kaupungilla olen ravannut, mutta kyllä varovainen saa näillä kävelyteillä olla. Kyllä luiskahtaa niin helposti, vaikka aurinkokin paistelee, mutta ei vaan oikein sulattele, kun mittari näyttää 0 astetta.

Kiitos mehusta, palataan?

• Kiehuva
        Jatta kirjoitti:

se monella meistä on. Kiitos, kyllä mehu maistuukin näin alkajaisiksi. Puolen tunnin päästä on kahvikutsut tuossa toisen portaan neiti-ihmisen luona.

Palkitsee meitä pihakökkään osallistuneita, itse kun ei voi niihin osallistua.

Kaupungilla olen ravannut, mutta kyllä varovainen saa näillä kävelyteillä olla. Kyllä luiskahtaa niin helposti, vaikka aurinkokin paistelee, mutta ei vaan oikein sulattele, kun mittari näyttää 0 astetta.

Kiitos mehusta, palataan?

ja tomaatti, kuulemma eturauhanen tykkää niistä, näissä i'issä oleva mies joutuu jo tarkkailemaan noita eri oireita, lisääntyykö vai pysyykö ennallaan.
        Vaihteeksi nyt karpalomehua; Hyvää iltaa!

• Atolfia
        Kiehuva kirjoitti:

ja tomaatti, kuulemma eturauhanen tykkää niistä, näissä i'issä oleva mies joutuu jo tarkkailemaan noita eri oireita, lisääntyykö vai pysyykö ennallaan.
        Vaihteeksi nyt karpalomehua; Hyvää iltaa!

kuuma mehu maistuukin ja lämmittää niin mukavasti sisikuntaa. Saahan se vanhankin posket hehkumaan.

Lienee ollut se palkkapäivä ja kuulema on ensi vuoden alussa luvassa hieman indeksihyvitystä. En ole ehtinyt katsoa, josko on tilille pamahtanut taas tuo suuri eläke.

Kävin hakemassa lapsenlapseni tarhasta. Tältä lapselta(3v) on ollut karkit kiellettyä hedelmää. Hänen äitinsä on ollut siinä suhteessa tiukkana.

Tänään minulta oli unohtunut karkkikippo pöydälle ja siinä Fazerin sinisiä suklaakarkkeja. No eikös tuo pipana ne huomannut. Alkoi pitkä selostus siitä, miten kolmivuotiaat ovat isoja poikia ja heidän on sallittu syödä yksi makeinen, Huom. yksi.

Arvatkaas, voiko mummi olla antamatta. Lapsen silmä oli niin kirkas ja anova. Heltyä piti.

Heti kun äiti tuli, hän kertoi, että näin 3-vuotiaalle mummi oli antanut namun. Mitäs äiti siihen kuin että vai lipsui se mummilta.

Huh, huh, siitä selvittiin. Mummi ei saanut sapiskaa.

Tämä ketju taitaa jäädä tänä iltana nurkan taa. Katsotaan, mitä jatkossa tapahtuu.

Hyvää Yötä!

• Kiehuja
        Atolfia kirjoitti:

kuuma mehu maistuukin ja lämmittää niin mukavasti sisikuntaa. Saahan se vanhankin posket hehkumaan.

Lienee ollut se palkkapäivä ja kuulema on ensi vuoden alussa luvassa hieman indeksihyvitystä. En ole ehtinyt katsoa, josko on tilille pamahtanut taas tuo suuri eläke.

Kävin hakemassa lapsenlapseni tarhasta. Tältä lapselta(3v) on ollut karkit kiellettyä hedelmää. Hänen äitinsä on ollut siinä suhteessa tiukkana.

Tänään minulta oli unohtunut karkkikippo pöydälle ja siinä Fazerin sinisiä suklaakarkkeja. No eikös tuo pipana ne huomannut. Alkoi pitkä selostus siitä, miten kolmivuotiaat ovat isoja poikia ja heidän on sallittu syödä yksi makeinen, Huom. yksi.

Arvatkaas, voiko mummi olla antamatta. Lapsen silmä oli niin kirkas ja anova. Heltyä piti.

Heti kun äiti tuli, hän kertoi, että näin 3-vuotiaalle mummi oli antanut namun. Mitäs äiti siihen kuin että vai lipsui se mummilta.

Tämä ketju taitaa jäädä tänä iltana nurkan taa. Katsotaan, mitä jatkossa tapahtuu.

Hyvää Yötä!

odotellessa, pääasia on että joku ystävällinen laittaisi ketjun alulle, odotan rauhallisesti.
        Hyvää yötä!

• Jatta
        Kiehuja kirjoitti:

odotellessa, pääasia on että joku ystävällinen laittaisi ketjun alulle, odotan rauhallisesti.
        Hyvää yötä!

Oli taas mukava herätä uuteen aamuun. Sitä, kun ei koskaan tiedä, kun illalla silmänsä sulkee.

Kuuntelin juuri radiosta Matt Eskon laulamaa laulua: "Elä ja nauti, kun päiväsi on, vuodet niin liukkaasti kulkee. Kukaan ei meistä oo kuolematon, illalta yö silmät sulkee". Kaunista.

Tänään ei näyttäisi täälläkään olevan enää liukasta. Täytynee ulkoilla taas, eilen kun jäi vähiin tuo happihyppely.

Ei anneta tämän ketjun lopahtaa, odotan minäkin seuraavan alkua kovasti. Sinä se olet mestari siinä ja näkeehän sen, kuinka innokkaasti siihen tartutaan. Ole niin kiltti!

• Kiehuja
        Jatta kirjoitti:

Oli taas mukava herätä uuteen aamuun. Sitä, kun ei koskaan tiedä, kun illalla silmänsä sulkee.

Kuuntelin juuri radiosta Matt Eskon laulamaa laulua: "Elä ja nauti, kun päiväsi on, vuodet niin liukkaasti kulkee. Kukaan ei meistä oo kuolematon, illalta yö silmät sulkee". Kaunista.

Tänään ei näyttäisi täälläkään olevan enää liukasta. Täytynee ulkoilla taas, eilen kun jäi vähiin tuo happihyppely.

Ei anneta tämän ketjun lopahtaa, odotan minäkin seuraavan alkua kovasti. Sinä se olet mestari siinä ja näkeehän sen, kuinka innokkaasti siihen tartutaan. Ole niin kiltti!

ilman kannattusta ei jäänyt, avasin kyllä tämän ajatuksella että kulkee minkä kulkee, ohjaa kuka ohjannee.
        Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin, keneltä lie lainaa.
        Hyvää Päivää!

• Jatta
        Atolfia kirjoitti:

Hyvää Yötä!

mummin sydän niin helposti heltyy noitten kullanmurujen anovien viattomien silmien edessä.

Olen joskus miettinyt, että osasiko sitä itse silloin aikoinaan nauttia lapsistaan samalla tavalla.
        Aina oli kiire töihin ja kotiin. Kotona sitten ruuanlaitot, pyykit ym. kotityöt. Väsyneenä sitten yömyöhällä petiin, että jaksaa taas aamulla lähteä töihin. Kiireellä lapset tarhaan tai perhepäivähoitajalle.

Siihen aikaan, kun miesten osallistuminen kotitöihin ei ollut sellaista mitä se nyt on.

Nyt, kun katselee noitten nuorten perhe-elämää, niin miehet osallistuvat ruuanlaittoon, lapsen hoitoon, vaippojen vaihtoon, kylvettämiseen ym. aivan yhtä hyvin, kuin äiditkin.

Miehen rooli on muuttunut ja sehän on hyvä lapsenkin kannalta.

Toivotaan, että tämä ketju jatkuisi vielä.

Hyvää päivän jatkoa Sinullekin!

• Kiehuja
        Jatta kirjoitti:

kauniista viestistä.
        ennenkuin kirjasto avautuu on vielä aikaa, vien lukematta jääneen kirjan pois kun ei kiinnostanut.
        Ja aina sieltä jotakin taas löytää, olkoon jonkin toisen mielikuvitusta, aina siitä jotakin itsellekin jää.

• Olen seurannut ketjuanne ja varsinkin sen muuttumista, jota nimitän huomattavaksi kehitykseksi.

Eräs oleellinen osa ketjuanne on ystävällisyys. Toinen tärkeä ominaisuus on yksi ja sama nimimerkki. Minusta ei voi keskustella tietämättä kuka on vastapuoli.

Hiukan minua kauhistaa tuo otsikko.

Kuumalla mehullako poltat kurkun ja itsekin oikein kiehut.

Jos itse avaisin vastaavan ketjun, en lainkaan tarjoilsi juotavaa tai syötävää, herkullista tekstiä sitten "mahan täydeltä".

Otsikko voisi olla seuraavanlainen:

Seurallisesti sanaillen

Sinäkin tekstisi mukaan kanna
      iloa päiviimme meille anna.
      Oli aamu, päivä tai iltamyöhä,
      kirjoittakaamme ystäväin myötä.

Avaatte ketjunne tietÿsti miten haluatte. Muillakin on varmaan ehdotuksia/toivomuksia.

Hyvää päivän jatkoa!

• Kiehuja

oli heitto, avattu ei itselle vaan valmiiksi toisille.
        En muistanut aina kauheasti kiehua mutta varalta on se nimi.

En minäkään aina kuumana mehua juonut, aihe kokoontumiseen se kuitenkin oli.

Ystävällisenä täällä voidaan jatkaa.
        Samoin Sinulle Hyvää päivänjatkoa.

• Kiehuva

lähetin jatkovastauksen jo äskön, mutta ei sitä täällä näy.
        Mitään muuttumista ja kehittymistä tuskin on tapahtunut.
        Ollaan vapaassa maassa ja ystävällisiä toisiamme kohtaan.
        Otettuja tietysti ollaan kun poikkeat, mutta kirjoittajat luovat säännöt ja siitä olen iloinen lauseenpätkäkin on hyväksytty nimmari jos siten paremmin uskaltaa.

• Jatta

ketjunne?
        Olet Sinäkin, Ruune, tervetullut kirjoittelemaan ja avaamaan sanaisen arkkusi.
        Mitä enemmän meitä on, sen hauskempaa.

Tervetuloa sitten vaan kaikki joukolla mukaan!

Kunhan sen ensin joku avaa otsikolla millä hyvänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1739
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1091
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      98
      1046
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      952
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      91
      794
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      779
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      754
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      50
      695
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      671
    Aihe