Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

406 3.0L v6 coupe tai sedan kokemuksia

Pökötti

Olen tähän asti ajellut luotettavilla japseilla, nyt olen kiinnittänyt huomioita 406 3.0L v6 versioihin -97 ->. Vaikuttaisi hinta ainakin olevan kohdallaan. Tuonti Coupejakin saisi aika edullisesti.

Millainen tuo 3.0L kone on käytännössä, kestävyys, kulutus, tehot, heikoja kohtia?
Tuskin nyt nissanin V6 tasoa aivan on, mutta haittaako tuo sitten.

Ainakin vanhemmat peugeutit eivät herkästi ruostu, miten on näitten 406 laita?

Onko paljon sähkö tai tekniikka vikoja? Kalliita tyyppi vikoja?

Ongelmana vain on se, että kun japseihin tottuu ja siihen ettei tarvi kuin tankata ja ajaa niin vähän mietityttää ranskikkseen siirtyminen.

8

1496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Coupé 406

      Jos asenteesi on jo tuommoinen niin on parempi että pysyttelet poissa ranskalaisista.

      Minulla on jo kolmas 406 menossa. Yhdessä niistä oli vikoja, ensimmäisessä. Muunmuassa istuinlämmitys hajosi ja näppäiltävän koodilukon johtosarjasta katkesi piuhoja.

      Muut kaksi eli 406 Sport 2.2 ja 406 2.0 Coupé ovat olleet viattomia. Ruostetta ei ole ollut missään näistä.

      • Olaus Metri

        Siinä on nimittäin ihan liikaa tehoa jos on tottunut tavallisiin, tai siitä vielä vähän vaatimattomampiin kulkineisiin.

        Ai niin, jos sulla vielä olis niitä Maximuksia vai mitä ne on, niin serkku tarttis sellasen kakkosautoks kun sen Fiat Uno ´84 alkaa olee finaalissa. Tai jos sulla on niitä 3 tai enemmän niin se kyllä olis valmis vaihtamaan ne yhteen 309:iin. Tekniikka on siinä 1,3:ssa hyvä ja varustetaso ylellinen XN. Soittele, kuule kiva kiitti ja hei vaan.


    • Pökötti

      Aika herkkä hipiäistä sakkia näyttää peugeutin omistajat olevan vastausten perusteella.

      Olisin odottanut edes hieman asiallisia kokemuksia 3.0L v6 vaan taitaa niiden omistajat olla harvassa.

      Noh täytynee sitten keskittyä niihin Maximuksiin sitten vaan ja antaa ranskisten olla. >:D

      • Coupé 406 -V6

        Hommasin itelle ekan pögötin jokin aika sitten ja saksan tuliaisina sen toin. Malli siis toi 406 Coupe ja 3.0i koneella. Kokemukset koneesta ovat loistavat. Häipyy valoista hätäseen, paljon vääntöä isommilla vaihteilla ajettaessa. Esim, maantiellä ei tarvi manuaalivaihteisella vitosta vaihtaa pienempään ohittaessa. Ajomukavuus ja varustelu loistavat. Käytännön vikoja ei ole tullut vielä yhtään vastaan. Ruostetta ei löydy mistään. Toistaiseksi ainakin oon ollut hyvin tyytyväinen.


    • Tuto

      Itse tulen olemaan ensimmäistä kertaa pösö-mies reilun 15 vuoden ajokortin omistamisen ajalla parin kolmen viikon päästä, kun 406 V6 (GW) saapuu Suomeen. Minulla on ollut aikaisemmin huomattavasti kalliimpiakin autoja, mutta Pösö kertakaikkiaan tällä moottorilla ja varusteilla on vertaansa vailla. Mistä muualta saat 33000 Eurolla kuutosen väännön ja murinat?

      Minut vakuutti autossa jo todetun hinnan lisäksi kuutosen tarjoama käytännön ajossa käytössä oleva vääntö, jämäkkä alusta, äänettömyys ... jne... Toivottavasti selvitään ilman mitään omituisia (?) ranskalaisia vikoja!

      • Halkot

        Terve
        Mulle tulee GW V6 kattoluukulla ja automaattivaihteistolla ensi viikolla.
        Samoin perustein ostin kuin sinäkin.

        Eilen tilasin autoon ruosteenestokäsittelyn ja maalipinnan suojauksen( Finikor Diamont ja Finikor Brilliant 1040 euroa ovh. yhteensä )

        Tää on minunkin 1.pökötti ja odottelen mielenkiinnolla mitä tulee tapahtumaan.
        Ajattelin lisäksi viedä auton Vantaalle jossa Ollituning asentaa madallussarajan jäykemmät iskarit ja jouset.

        Kirjoitellaan kokemuksista.


      • halkot

        Terve palstalaiset

        Joo , mulle tulee GW V6 automaattivaihteistolla ja kattoluukulla ensi viikolla ja odotan mielenkiinnolla mitä tuleman pitää.

        Tää on mun eka PÖKÖTTI ja toivon , että tulen olemaan tyytyväinen.

        Eilen tilasin autoon Finikor ruosteensuojauksen ja maalipinnan suojauksen.

        Kirjoitellaan kokemuksista , kunhan päästään puikkoihin.


      • Junior18v

        Halkot kerrotkos siitä pösöstä kokemuksia tänne kun on tainnut jäädä :D
        Itseä oikeasti kiinnostaisi kyseinen kulkine käyttöautoksi nyt omistajat astukaa esiin! Uudenkarhana ovat vaikuttaneet olevan mahtavia kulkineita, mites näin 15v myöhemmin (Kylläpä aika kuluu, tuollainenkin pösö jo noin vanha!)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe