partamonni

parttis

huomasin että partamonni parimme on saanut lisäystä!!
kuinka pitkään pitää odottaa että munista tulee pikku monneja??

12

4166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zana

      En muista kuinka kauan täytyy odottaa,mutta ei pitkään kun niitä voi uida n.50 poikasta. :)
      Kiva katsella niitä pikkuisia.

    • fish KING

      Muutama viikko siinä menee, suosittelen silti, jos et tiedä minne saat partikset vietyä muutaman kuukauden päästä kun ovat n. tuuman mittaisia joka on myynti mitta.

      Itse kohoitan erottamaan koiraat ja naaraat eri akvaarioihin, muuten on tiedossa taas satoja ja satoja jälkeläisiä joista et toden näköisesti pääse eroon ja jotka saastuttavat, minkä kokoista?, akvaariotasi jopa niin huonoon kuntoon että kaloja alkaa tippua yhtäkkiä.

      • parttis

        akvaario on n. 200 litranen ja naarasmonni n 6 cm pitkä uros on n. 4 cm.. odotan innolla että pokaset kuoriutuu.. onneksi meillä on useampi akvaario niin voimme pistää poikaset sinne. =)


      • fish KING
        parttis kirjoitti:

        akvaario on n. 200 litranen ja naarasmonni n 6 cm pitkä uros on n. 4 cm.. odotan innolla että pokaset kuoriutuu.. onneksi meillä on useampi akvaario niin voimme pistää poikaset sinne. =)

        Munia on kerralla n. 40-80, joista selviää n. 80% yli puolivuotiaiksi, mitäs ku kohta on taas uusi munarypäs kiven kolossa... ;)


      • -Rihma-
        parttis kirjoitti:

        akvaario on n. 200 litranen ja naarasmonni n 6 cm pitkä uros on n. 4 cm.. odotan innolla että pokaset kuoriutuu.. onneksi meillä on useampi akvaario niin voimme pistää poikaset sinne. =)

        Entäs sitten kun poikasetkin kasvavat ja alkavat vääntämään poikasia? :)


      • partamonni..
        -Rihma- kirjoitti:

        Entäs sitten kun poikasetkin kasvavat ja alkavat vääntämään poikasia? :)

        partamonnin munat ovat luultavasti menneet parempiin suihin.. ainakin platyt ovat syöneet niitä munia..ja iso monni ei enää ole piilossa vartioimassa munia.. toivottavasti edes muutama muna selvisi


      • fish KING
        partamonni.. kirjoitti:

        partamonnin munat ovat luultavasti menneet parempiin suihin.. ainakin platyt ovat syöneet niitä munia..ja iso monni ei enää ole piilossa vartioimassa munia.. toivottavasti edes muutama muna selvisi

        Olisitko saanut niitä minnekään myytyäkään??


      • parttikset
        fish KING kirjoitti:

        Olisitko saanut niitä minnekään myytyäkään??

        empä tiedä.. täytyy erottaa monnit ja laittaa toiseen akvaarioon jossa kumpikin on samaa sukupuolta..ois kyllä ollu hauska seurata monnien kehittymistä aikuiseksi =)


      • Nimetön
        partamonni.. kirjoitti:

        partamonnin munat ovat luultavasti menneet parempiin suihin.. ainakin platyt ovat syöneet niitä munia..ja iso monni ei enää ole piilossa vartioimassa munia.. toivottavasti edes muutama muna selvisi

        Minun mielestä ei tarvitse ripustaa häpeäpaalua kaulaan jos on partikset on lisääntyny.. Kyllä niitä partiksiakin tarvitaan eikä kudusta kaikki edes selviä, luojan tähden:) Mut sit lopulta täytyy myös varautua siihen et pitää lopettaa ne kalat joita kukaan ei halua...Mut partis on silti hyvä talonmies....


      • fish KING
        Nimetön kirjoitti:

        Minun mielestä ei tarvitse ripustaa häpeäpaalua kaulaan jos on partikset on lisääntyny.. Kyllä niitä partiksiakin tarvitaan eikä kudusta kaikki edes selviä, luojan tähden:) Mut sit lopulta täytyy myös varautua siihen et pitää lopettaa ne kalat joita kukaan ei halua...Mut partis on silti hyvä talonmies....

        Mulla on niin konkreettista kokemusta asiasta jossa kaksi naarasta akvaariossani teki jälkikasvua joita koiraat sitten hoiti ahnaasti, 80%, varovaisesti arvoituna selvisi hengissä myynti mittaansa tuuman pituiseksi.
        Ruoan määrää ei korvannut vaihdossa saamani kalakirja sekä muutama vaihdokki kala.

        Älkää ihmiset viljelkö haittakaloja turhaan ellette tiedä ennen kudetusta että oikeasti pääsetti eroon lähes kaikista poikasista.

        Ja talkkarina täysmittainen, jo yli parin vuoden ikäinen partis ei enää tee muuta kuin laiskottelee kivikoissa ja kantojen päällä ja syö.

        Parempia levänsyöjiä ovat leväkatkat, useammat muut monnilajit sekä leväbarbit tiettyyn ikään saakka. Näilläkin on omat akvaarion tilavuus vaatimuksensa.

        Kalan pakko lopettaminen ei oikeastaan ole edes vaihtoehto jos kala on terve.


      • monnimonni
        fish KING kirjoitti:

        Mulla on niin konkreettista kokemusta asiasta jossa kaksi naarasta akvaariossani teki jälkikasvua joita koiraat sitten hoiti ahnaasti, 80%, varovaisesti arvoituna selvisi hengissä myynti mittaansa tuuman pituiseksi.
        Ruoan määrää ei korvannut vaihdossa saamani kalakirja sekä muutama vaihdokki kala.

        Älkää ihmiset viljelkö haittakaloja turhaan ellette tiedä ennen kudetusta että oikeasti pääsetti eroon lähes kaikista poikasista.

        Ja talkkarina täysmittainen, jo yli parin vuoden ikäinen partis ei enää tee muuta kuin laiskottelee kivikoissa ja kantojen päällä ja syö.

        Parempia levänsyöjiä ovat leväkatkat, useammat muut monnilajit sekä leväbarbit tiettyyn ikään saakka. Näilläkin on omat akvaarion tilavuus vaatimuksensa.

        Kalan pakko lopettaminen ei oikeastaan ole edes vaihtoehto jos kala on terve.

        Hei,mie olen ihan tietämätön näissä asioissa,mutta en ollut edes huomannut munia kun yhtäkkiä akvaariossa oli 20 pikkumonnia.Hieman ennen tätä oli yksi monni heittänyt veivinsä akvaarion pohjalle.
        Akvaariossa on monnien lisäksi tetroja ja yhtäkkiä ovat kaikki poikaset hävinneet.Niin että minne?
        Ja tuntuu että se joka sen veivinsä heitti oli se mun ainoa urospuolinen.Missä monnini ovat??
        Auttakaa tyhmää


    • sahara1

      auttakaa minun akvaario on ihan täynnä munia yritin laskea hyvin ja sain 123 munaa yhteensä mitä teen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1518
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1159
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1114
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1092
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1002
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe