Erään duunipaikan videoprojektin myötä innostuin itsekin hankkimaan videokameraa omaksi iloksi se on siis suunnitelmissa vielä. Olen nyt vaan törmännyt heti ongelmiin, kun aloin perehtyä tarjontaan. Ensinnäkin onko firewire jäämässä poijes noista? huomasin ettei kaikissa uusissa enää sitä tulilankaa ole.
Olin ajatellut ettei sen tarvitse olla mikään fullhd vaan ihan tuo tavallinen kuvakoko riittäisi meikäläisen kotivideoihin ja videopäiväkirjaan. Ongelmaksi muodostuu se että kameroiden liitettävyys on aika kirjavaa. Onko DV-liitäntä sama kuin firewire? ja onko kameroilla jotain eroa yhteensopivuudessa mactietokoneisiin? äänityksen tasonsäätöä ei liene noissa halvimmissa kameroissa, mutta aika monessa on kuitenkin mahdollisuus ulkoiseen mikrofoniin. Linjatula ei taida olla yhdessäkään halvassa kamerassa? 0,8 megapikseliä riittää paremmin kuin hyvin, mutta tuo äänipuoli vähän huolettaa.
No olen alustavasti miettinyt Canon MD215 miniDV kameraa, joka on aika halpa. Tuo dvnauha tuntuisi jotenkin mukavammalta kuin muistikortti tai dvd. Dvd:t avat aika pienikapasiteettisia ja toisaalta noista kovalevyllisistä malleista ei ole löytynyt mieluista jos ei sitten hyppää kerralla fullHD meininkiin jolloin joku Sony HDR-SR12 vaikuttaisi aika lupaavalta, mutta on jo selkeästi kallis.
Sanokaapa asiasta jotain ymmärtävät olenko ihan metsässä haaveineni?
Videokuume iski ja heti perään tuskatuokio
2
879
Vastaukset
- tiellä
DV on sama, kuin firewire.
Okeilla jäljillä olet videokameran hankinnassa.
Mini-DV kasetille tallentavat kamerat on toistaiseksi hyvä valinta, niin kuvananlaadullisesti, kuin muiltakin osin. Miinuksen on vain kelailun hitaus.
Tuo Canon MD215 on edullisimpia videokameroita, josta löytyy myös mikrofoni liitin, se onkin tarpeen juuri näissä Canonin halvimmissa kameroissa, silää niissä kuulemma kameran oma mikrfoni tallentaa aika herkästi kameran koneiston surinaa nauhalle mukaan.- mika2
.... vastauksesta. Huomasinkin, että tuolta löytyi vieläkin osuvampi palsta aiheelleni, mutta hyvän kun huomasit tämän täältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865467- 1643622
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032126- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191683
- 191627