Nyt olen laittanut talouskompostoriin jätteet biojätepussissa, mutta onkohan hyvä idea? Lähinnä jätteet vaan homehtuu niissä pusseissa. Maatuuko ne pussit ikinä? Miten te muut teette? Ja niitä kärpäsiäkin ja niiden toukkia on ilmaantunut kompostiin. Eipä se kompostointi niin yksinkertaista ollutkaan..
Biopussissa vai ilman?
3
766
Vastaukset
- omassa käytössä
Mulla on astian poljalla ja vähän reunoilla paperia, niin se kompostiastia (se tyhjennettevä sisällä) pysyy paremmin puhtaana.
Huolehtimista siinä kompostissa on jos haluaa ettei liiemmin haise tai on sopivan lämpöinen. Se riittävä lämpötila pitää kärpäset kurissa (kuumassa kuolee). Niissä pusseissa taitaa ilman saanti olla heikompaa -> hapettomassa tilassa tapahtuu mätänemistä.
Toisaalta sitä maatumista tapahtuu hitaammallakin tahdilla. Peini homehtuminen ei ole vaarallista, siis haittaa sen tulevan mullan myöhempää käyttöä.- maailman
Mä pakkaan lasiin yleensä, säilyy parhaiten. Kiva tehdä samalla jekkuja biojäteastioihin.
- meillä näin
Siis meillä ainakin tyhjennetään jätteet biopussista tasaisesti kompostiin. Tyhjä pussi sitten vain nakataan sinne sekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3123655Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell292016Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441646- 841491
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.971290- 1441191
- 811074
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.961038Kannattaa ymmärtää se asia
että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.212867Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787