Mikä *** myrsky vaalipäivänä??

turnauskestävä

Kauhea meteli nostetaan lehdissä, kuinka ihmiset eivät voi mennä äänestämään, kun on niin huono ilma. Käytännössä myrskylukemia on ennusteiden mukaan vain etelärannikolla.

Kumma, että ihmisille koetetaan väenvängällä syöttää tekosyitä jäädä istumaan kotiinsa.

112

18720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaltoinkohdeltu köyhälistö

lähteekin yht äkkiä käyttämään ainoaa valtaansa ja antaa äänensä jollekin muulle kuin suurelle, nyt valtaa pitävälle puolueelle.

• Äänensä antanut

Oli myrsky tai ei aina äänestän.
        Kävin aamulla äänestämässä työkaveriani.
        Illalla jännitetään kuinka hänen käy?
        On luotettava, oikeudenmukainen ja työtä pelkäämätön.

• tekosyy
        Äänensä antanut kirjoitti:

Nyt on ainakin hyvä tekosyy jäädä äänestämättä kun on muka myrsky! Itse vedin yli tunnin sauvakävelylenkin jonka päätteeksi kävin äänestämässä. Raikas happirikas ilma selkeytti ajatuksia ja annoin ääneni. Näinollen voin olla myös erimieltä jos edustmani puolue tekee vääriä ratkaisuja paikkakunnallani. Eläköön sanavapaus!

• Nimetön

Jos äänestäjän velvollisuus on äänestää niin eikö ehdokkaan velvollisuus ole pysyä sanojensa takana? Minä en enää usko ehdokkaisiin enkä siis äänestänyt. Tunnen että ovat niin paljon puhuneet puppua, että ovat menettäneet luotettavuutensa. Samat vanhat patut sinne kuitenkin taas menee. Tai uudet tuoreet ovat aika yksinäisiä ja orpoja ja varmaan jyrätään kättelyssä. Hyvä jos sinulla vielä on usko tallella. Minä sen olen jo 30 vuodessa menettänyt.

• koska haluan muutosta

ja tietenkin äänestin PerusSuomalaisia, koska halusin ilmaista mielipiteeni siitä, millaista politiikkaa valtapuolueet kokoomus, demarit ja kepu ovat tehneet. Tällä kertaa moni ystävänikin lopultakin rohkaistui äänestämään samoin. Ovat jo monta vuotta tahtoneet, mutta pitäytyneet silti vanhoissa kolmessa suurimmassa puolueessa, kun ovat aina olleet valitsemassa "sitä vähemmän huonoa vaihtoehtoa noista suurista ettei huonompi voittaisi". Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Rökälevoitto! Onnea Soini ja Onnea myös muut voittajat! :)

• justuspunktus
        koska haluan muutosta kirjoitti:

ja tietenkin äänestin PerusSuomalaisia, koska halusin ilmaista mielipiteeni siitä, millaista politiikkaa valtapuolueet kokoomus, demarit ja kepu ovat tehneet. Tällä kertaa moni ystävänikin lopultakin rohkaistui äänestämään samoin. Ovat jo monta vuotta tahtoneet, mutta pitäytyneet silti vanhoissa kolmessa suurimmassa puolueessa, kun ovat aina olleet valitsemassa "sitä vähemmän huonoa vaihtoehtoa noista suurista ettei huonompi voittaisi". Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Rökälevoitto! Onnea Soini ja Onnea myös muut voittajat! :)

PROTESTIÄÄNI MENI TAAS TOISTAMISEEN

• dlfkadlkgaädlkgaäklg

...ei velvollisuudeksi.
        Belgiassa taitaa olla kansalaisten pakko käydä ainakin pyörähtämässä äänestyskopissa sakon uhalla.
        Diktatuurit ja "kansandemokratiat" ovat sitten asia erikseen joissa ei oikeasti ole mitään demokratiaa.
        terveisin vankka kirkkoveneen / Aku Ankan kannattaja.

• Nimetön

Täytin velvollisuuteni ja kävin piirtämässä äänestys lipukkeeseen kirkkoveneen!

• System Failure

Mutta joidenkin mielestä ehdokkaat ovat kusipäitä ja
        muutenkin onko se niin pakko jos et luota/pidä ehdokkaista jos kaikki ehdokkaat ovat vääriä niin ei kai tarvi äänestää!

• Nimetön
        System Failure kirjoitti:

muutenkin onko se niin pakko jos et luota/pidä ehdokkaista jos kaikki ehdokkaat ovat vääriä niin ei kai tarvi äänestää!

Ei hirveästi kiinnosta koko vaalit, vielä kun olen asunut tällä paikkakunnalla melkein 3v ja paikallinen kunnallispolitiikka on minulle lähes tulkoon tuntematon käsite....

Kirkkovene siihen lappuun!

• ei ole
        System Failure kirjoitti:

valituslupaa!!! Tyhjän lapun leimauttaminen on äänestämistä, kotiin jääminen ei! Itse kävin äänestämässä ennakkoon - ei paljot vaalipäivän myrskyt haitanneet ;)

• Nimetön
        ei ole kirjoitti:

valituslupaa!!! Tyhjän lapun leimauttaminen on äänestämistä, kotiin jääminen ei! Itse kävin äänestämässä ennakkoon - ei paljot vaalipäivän myrskyt haitanneet ;)

Kulutit siis yhteiskunnan varoja postin tukemiseen???

Miksi???

• lksdfglsdlsjlsgj
        ei ole kirjoitti:

...kaikki on hyvin.

• meinaat
        ei ole kirjoitti:

äänestämättömän turvan tukkia?

• tyttö18v.

Aivan kamala myräkkä on; meinasin monesti lähteä tuulen mukana, mut nyt on äänestetty. Olispa mun äänellä vielä jotain merkitystä, ni hyvin menis.

• Dadam__

Jokaisella äänellä on merkitystä. Kasat rakentuvat yksilöistä.

• HOIJAKKAA
        Dadam__ kirjoitti:

Jokaisella äänellä on merkitystä. Kasat rakentuvat yksilöistä.

Jopas oli kommenntia taas pässien malliin. Kuinka kehtaat edes kirjoittaa???

• LOTTOAMAAN

Sekin vaikuttaa enemmän kuin Sun yksi kitisevä äänesi!

• LOTTOAMAAN kirjoitti:

Sekin vaikuttaa enemmän kuin Sun yksi kitisevä äänesi!

Kannattaa kyllä käydä äänestämässä. Tosin edustuksellinen demokratia on vajavainen demokratian muoto.

Parasta on jos äänestää ehdokasta joka on jo aiemmin päässyt läpi valtuustoon ja samassa elämäntilanteessa kuin itse. Itse kyllä varoisin äänestämättä jotain kolmen suurimman puolueen ehdokasta koska
        A Oikeasti sinun tuntemasi hyvä tyyppi ei välttämättä tule valituksi ja antamasi ääni vain tukee nykymenoa.
        B Hän on ennen vaaleja kiinnostunut sinusta ja elämäntilanteestasi mutta vaalien jälkeen takki kääntyy toisinpäin
        C Jos kaikesta huolimatta joku oikeasti sinusta välittävä ihminen pääsee läpi niin on vielä olemassa RYHMÄKURIKSI kutsuttu asia.

Jos olet oikeasti tyytymätön tai suorastaan "vittuuntunut" nykymenoon niin sinulla on useita vaihtoehtoja
        A jättää äänestämättä. Huono vaihtoehto, koska tätä ei edes tarvitse mitenkään huomioida. Oletettavasti sinulla on velaton asunto, työ, auto ja perhe; siis pyyhkii niin hyvin ettei sinun TARVITSE äänestä virallisen "totuuden" mukaan
        B De Jure ääni aku ankalle tai kirkkoveneelle eli piirrät kirkkoveneen tai kirjoitat lappuun aku ankka. Paljon parempi vaihtoehto. Tätä protestia ei pysty virallinen "totuuskaan" vääntämään laiskuutesi tai kiinnostamattomuuden piikkiin.
        C De Facto ääni kirkkoveneelle (aku ankalle) eli äänestää puoluetta jolla ei ole ennestään paikkoja
        Tämä vaihtoehto näistä on POTENTIAALISESTI PARAS vaihtoehto. Jos pienpuolue saa vaaleissa riittävästi kannattajia ja nousee lähelle 10% valtakunnallisessa kannatuksessa NIIN MUUT JOUTUVAT OTTAMAAN HUOMIOON TAPAHTUNEEN TOSIASIAN; eliitin kannalta "tapahtuneen vahingon".
        D Äänestää jo aiemmin istunutta ehdokasta joka on kanssasi "samassa veneessä" ja jonka oma maailmankatsanto on samansuuntainen.
        TÄLLÄ HETKELLÄ PARAS VAIHTOEHTO, koska enemmistö suomalaisista on kuitenkin on tyytyväistä elämäänsä eli USKOO virallisiin "totuuksiin" ja on joukko"tiedotus"välineiden suoltaman propagandan läpi-indoktrinoimaa.

• äänestäjä
        HOIJAKKAA kirjoitti:

Jopas oli kommenntia taas pässien malliin. Kuinka kehtaat edes kirjoittaa???

noin kirjoittaa tosi pässi,kannattaa opetella tuo suomen kieli ja sen kirjoittaminen.

• se koira älämölähtää
        äänestäjä kirjoitti:

noin kirjoittaa tosi pässi,kannattaa opetella tuo suomen kieli ja sen kirjoittaminen.

johon kalikka kalahtaa.
        Eiks ollu hyvin nyt kirjostettu... Vai mitä Kuhtori Lello?

• sanottu
        ristokopon kirjoitti:

Kannattaa kyllä käydä äänestämässä. Tosin edustuksellinen demokratia on vajavainen demokratian muoto.

Parasta on jos äänestää ehdokasta joka on jo aiemmin päässyt läpi valtuustoon ja samassa elämäntilanteessa kuin itse. Itse kyllä varoisin äänestämättä jotain kolmen suurimman puolueen ehdokasta koska
        A Oikeasti sinun tuntemasi hyvä tyyppi ei välttämättä tule valituksi ja antamasi ääni vain tukee nykymenoa.
        B Hän on ennen vaaleja kiinnostunut sinusta ja elämäntilanteestasi mutta vaalien jälkeen takki kääntyy toisinpäin
        C Jos kaikesta huolimatta joku oikeasti sinusta välittävä ihminen pääsee läpi niin on vielä olemassa RYHMÄKURIKSI kutsuttu asia.

Jos olet oikeasti tyytymätön tai suorastaan "vittuuntunut" nykymenoon niin sinulla on useita vaihtoehtoja
        A jättää äänestämättä. Huono vaihtoehto, koska tätä ei edes tarvitse mitenkään huomioida. Oletettavasti sinulla on velaton asunto, työ, auto ja perhe; siis pyyhkii niin hyvin ettei sinun TARVITSE äänestä virallisen "totuuden" mukaan
        B De Jure ääni aku ankalle tai kirkkoveneelle eli piirrät kirkkoveneen tai kirjoitat lappuun aku ankka. Paljon parempi vaihtoehto. Tätä protestia ei pysty virallinen "totuuskaan" vääntämään laiskuutesi tai kiinnostamattomuuden piikkiin.
        C De Facto ääni kirkkoveneelle (aku ankalle) eli äänestää puoluetta jolla ei ole ennestään paikkoja
        Tämä vaihtoehto näistä on POTENTIAALISESTI PARAS vaihtoehto. Jos pienpuolue saa vaaleissa riittävästi kannattajia ja nousee lähelle 10% valtakunnallisessa kannatuksessa NIIN MUUT JOUTUVAT OTTAMAAN HUOMIOON TAPAHTUNEEN TOSIASIAN; eliitin kannalta "tapahtuneen vahingon".
        D Äänestää jo aiemmin istunutta ehdokasta joka on kanssasi "samassa veneessä" ja jonka oma maailmankatsanto on samansuuntainen.
        TÄLLÄ HETKELLÄ PARAS VAIHTOEHTO, koska enemmistö suomalaisista on kuitenkin on tyytyväistä elämäänsä eli USKOO virallisiin "totuuksiin" ja on joukko"tiedotus"välineiden suoltaman propagandan läpi-indoktrinoimaa.

siellä takarivissä

• määää
        se koira älämölähtää kirjoitti:

johon kalikka kalahtaa.
        Eiks ollu hyvin nyt kirjostettu... Vai mitä Kuhtori Lello?

voihan.ootkohan ihan järissäs?etkö tajua että kannattaa äänestää?

• Tytssyy

No itel oli suunnitelmis mennä mut ihan tuon sään takia ja omaa laiskuutta en sitte jaksa. Että sillee.. mutta niissä isoissa vaaleissa on pakko äänestää.

• käytettävä

kun sellanen on kerran isiemme puolesta meille taisteltu

• sdsfcdgdfgsdv

tuo ole enemmän sitä amerikkalaista mentaliteettia, että äänestäminen olisi kansalaisvelvollisuus kunniakkaitten esi-isien saavuttamana?

• määäääääää

käyttäisin ääntäni jos voisin! Muttakun en voi :)

(under 18) ;P

• ..................

siis hei haloo, äänestetään muuallakin suomea kuin etelä-suomessa. Meillä keski-suomessa ihan kivat kelit iltaa kohden........

• sadffgbdfjgjkhg

Saa olla oikea hurrikaani, jos ei ulos viitsi persettänsä sohvalta nostaa!

• suhtteelisen vuoksi

En aio tällä kertaa äänestää. Tiedän kyllä ketä (JA mistä puolueesta) äänestäisin, mutta suhteellisen vaalitavan vuoksi en äänestä.

Tämä sen vuoksi, että en halua erään eläkeläis-feministi mummelin hyötyvän minun äänestäni..

• Jyrki_Matainen

Tuo on tosiaan hyvä pointti. Todella monet eivät tiedä tai ymmärrä miten Suomen vaalijärjestelmä ja tuo "suhteellisuus" toimivat.

Parempi olla äänestämättä niin kauan kun tämä järjestelmä on käytössä.

• koskaan

En koskaan tule äänestämään..en myöskään mistään valita..täällä sitä ollaan jokatapauksenssa..mulle on samantekevää mitä joss hevonkuusessa tapahtuu

• ei koskaan

äänestin seiniä,heh,hee.seinätki lupaa varmaksi,mut ihmiset vaan jahkailee.Tyhjän päiväistä höpötystä.

• Netekee

No eikö jokaisella ole jotain toiveita paremmasta. Jos yhdelläkin ehdokkalla on juuri sinulle sopiva lupaus niin kyllä se sen tekee kunhan tulee valituksi.

• sanaleikki

Tai mikälie.. vaan ei seiniä itseäni anagrammistalöydy :P

itäisen isän tie iän etsi ien sitä
        entisiä isän ite iän esti ien isät
        näet isi tiiän se ensi täi ien istä
        entä isi näit sie ensi iät en siitä
        näe siit näit sei ensi itä
        näe isit näit esi sen äiti
        sinä tie niitä se sen iitä
        sinä ite iän ties tien isä
        siinä et iän seti tein isä
        isäni et iän itse inet isä

http://www.arrak.fi/fi/ag

Niin että evvk kanssa!

• jagi18v

joo kävin äänestääs ekaa kertaa

• joku?:?

ajattelin sen olevan taaskin turhaa.eihän ne asiat miksikään nykysestä muuttus kuitenkaan.eikä syy ollut säässä miksi en lähtenyt. piste.

• tipsu

en minäkään, kun tiedän että valta on muulla, pimeässä...
        Tiedän kun olen ollut ilman yhteiskunnan turvaa ja toimentuloa, mafia hallitsee tätä maata

• ...

käyn äänestämässä vaikka ilma onkin huonohko, koska näin voi vaikuttaa ja saa oikeuden valittaa (ne, jotka eivät äänestä eivät saa valittaa).

• kävin..

äänestämässä ennakkoon. Varmistin vaan, ettei käy niin, kuin yhtenä vuonna, että jätin äänestämisen varsinaiseen äänestyspäivään ja kuinka ollakkaan edellisenä päivänä tuli juhlittua siihen malliin, ettei ollut kämpästä asiaa ulos koko päivänä..

• puolueetRules

Slogan sanoo, että "Äänestää kuka päättää sinun asioistasi." Totta, mutta sen jälkeen vaikutusvalta loppu totaalisesti. Puolueet päättää, eikä minun ehdokkaani saisi äänestää puolueen linjaa vastaan, vaikka minä kuinka vaatisin. En minä sellaisia edustajia tarvitse: puolueitten nukke-edustajia!

• Arska

En äänestä kun ei kiinnosta

• Nimetön

Moi,

Kannattais miettiä miten asiat on niissä maissa, joissa ei saa äänestää ollenkaan, on vain yksi vaihtoehto tai poliisi pamputtaa mielipiteiden takia tai pistää tyrmään ja kiduttaa.

Äänioikeus Suomessa on historiallisne kehityksen tulos, jota kannattaa arvostaa.

VX

• Taisi unohtua,
        Nimetön kirjoitti:

Moi,

Kannattais miettiä miten asiat on niissä maissa, joissa ei saa äänestää ollenkaan, on vain yksi vaihtoehto tai poliisi pamputtaa mielipiteiden takia tai pistää tyrmään ja kiduttaa.

Äänioikeus Suomessa on historiallisne kehityksen tulos, jota kannattaa arvostaa.

VX

kirjoittajalta, että olemme Suomessa ja täällä ne pelaa tälläista peliään.
        Minä en äänestäisi vaikka maksaisivat.

• €$@

Se on pienen ihmisen ainoa tapa vaikuttaa. Äänestin perussuomalaisten ehdokasta, puolueen ja ehdokkaan maahanmuuttokriittisyyden takia. En kuitenkaan Halla-ahoa, koska en asu pääkaupunkiseudulla.

• ppg35

Ei ainakaan pohjois-karjalassa ole mitään myrskyä. Vaikka perheen kanssa mukavan iltalenkin tekee äänestys reissulla. Eikun vaan uurnille niin tulee muutosta tähän vanhojen pierujen valtakuntaan.

• jos ei aina

ne oman edun tavoittelijat menisi sinne tai ne jotka ei vielä ole sellaisia niin tulevat sellaisiksi. Vain pöljä äänestää nykyisin.
      Ennen aina äänestin, mutta eipä ole ollut apua.

• jos sinäkin

äänestäisit ja kaikki muut vastuutomat kanssasi. Saattaisi "sinne" mennä nekin, jotka ajaisivat asiaasi. Haukiputaalla muuten menne hyvin..... Valtuuston täyttää yli 60 vuotiaat eläkeläiset, jotka ovat olleet täällä vuosia "vallassa". Voi surkeuden surkeutta, taittaa köyhyys ja riitely jatkua, kun vasemmistoliittolainen "eläkemummu" jyrää ja ajaa asiaansa. Kaikkeni yritin, mutta näköjään nuoria ei todellakaan kiinnosta. Nämä jotka ovat itselleen kaiken hyvän aikoinaan jakaneet pitävät edelleen huolta ettei se muille siirry.

• ei en äänestä en ene eneneneee

EN äänestänyt koska olen 14v!!!!!!!!!

• sadfghjldfs

vaiks aurinko paistais ni en menis äänestää koska ei oo mitään järkeä mennä äänestää jotain ihmistä kun ei tiedä suomen politiikasta mitään.. ja eikä ois mitään järkeä mennä vetää hatusta vaan joku ihminen ja äänestää sitä.. pitäis ruveta jotain taustoi tutkii sun muita..

• Khylla

Kyllä äänestän, kuuluu tapoihini. Vaikka yksi ääni ei paljoa auttaisi ei haittaakaan siitä ole. Musta on vain hauskaa aina käydä jättämässä ääneni sinne. Se vaali tunnelma ja kaikki sillein.. ihan ok. Itse ainakin pidän äänestämistä aktiivisuutena, yhteiskunnan vaikuttamisena sekä myönteisenä asiana.

• merwe88

Meidän jokaisen velvollisuus on äänestää. Mä ainakin haluun olla vastuussa siitä millasia päätöksiä kaupunkimme parhaaksi yritetään tehdä. Jokainen ääni vaikuttaa.

• jusli sjundeåsta

jos meinaa koittakkaan muutosta kunnallispolitiikkaan: aina samat naamat muutaman vanhan naaman sais jo pudottaa pois.

Jotain uutta pitäs saada tänne.Tietysti kunnan, ihmisten,asiat saatava kuntoon se olisi se tärkein asia.Julkis liikenne joka aina teemana monia kymmeniä vuosia kaikilla ehdokkailla, ei sitä tainnut nyt olla kellään?? sillä nyt julkisliikenne vaan huononee sille me emme voi mitään.

Sää ei haitannut autolla pääsi ihan ovelle.

• ei johdu myrskystä

En käyny muuten vaan, en tienny ketä olisin äänestäny, tai mitä ehokasta ja toisekseenki tällasella juppipaikkakunnalla päättäjät päättää niin paskasti muutenki että siihen ei äänestykset auta ku ne lyö tyhmät pääsä yhteen..

• ainakaan Vantaalla

EIpä myrsky näyttänyt äänestäjiä pelottavan. Koko ajan tuntu olevan äänestäjiä, välillä jonoakin. Näin Vantaan TIkkurilassa ainakin.

• en äänestä

ku en tiedä ketä pitäs,tulee pian virhe liikku

• ei kukaan

Kiitos Suomi

• MILES

15 vuoteen äänestänyt enkä äänestä nytkään.

• jk27

Vielä ehdit uurnille klo 20 asti. Turha sitten valittaa, jos ei edes käytä ääntään...

• sade kaunistaa!

Äänestin ja eka kerran lapseni oli mukana myös.vaalikonneen mukaan tehtiin kumpikin valinta ja sattui sama puolue,siis puhtaasti HENKILÖVAALIT!

• äänestämässä

SDP tä ilma oli ihan ihana,ihana kuin meidän puheenjohtajamme.

• miksen äänestäisi

Äänestin. Ai miksikö? No, siksi koska nyt tuin näkemyksiä, jotka eivät ole niitä, mitä vastustan, joten annoin vastavoiman ei-mieluisille vaihtoehdoille.

• PAIKOILLE ALEEN!

vaik keissi 15e ni olisin menny hakee sen ja äänestää samalla!

• Nukkuva

En mennyt äänestämään koska Pieksämäellä kaikki äänestäneet saavat kahvipaketin, mutta Lidl:in Arabica kahvia, joka on aika myrkkyä maultaan.Kotimaista kahvia jos olis saanut niin tietenkin olisin mennyt.

• Äänensä antanut_n

Sato vettä ku saavista, kun olin lähdössä äänestään. Saman tien kun pääsin pihalle niin sade loppui kuin seinään. Kävin äänestämässä ilman kastumista. Sitte alko taas sataan ku pääsin asuntooni takasin. Karma?! heh.. Hyvä säkä. Jotku kastu ihan litimäräksi.

• Minulle tuntuu sattuvan usein juuri toisinpäin. Olen lähdössä postiin tms. ja samalla hetkellä alkaa sataa.

• Eppo

Tarkoitus oli kyllä äänestää, mutta lähtöhetkellä tajusin ettei mulla ole mitään millä todistaa henkilöllisyyteni. Menin nimittäin tässä jokin aika sitten naimisiin jolloin nimi vaihtui, enkä ole vielä toimertunut uusimaan ajokorttia. joten se siitä sitten. Uskon kuitenkin ehdokkaan pääsevän ilman minun ääntänikin, koska takana on vankka kannattaja joukko.

• Jyyri

Meikä käyttää demokratian suomaa mahdollisuutta hyväkseen, eikä mene äänestämään !!!
      ...oli mysky tai ei...

Vaikuttaa voi muutenkin kuin äänestämällä (mm.lakkoilu,yhkailu,kiristys,lahjonta ja anarkia) :)
      Ja jos ei kunnan toimintamalli kiinnosta niin ainahan voi vaihtaa kuntaa....tai tarvittaessa valtiotakin.
      Eikös se Katainen just sanonut et kaikki kannataa kilpailuttaa ???

• äänestävät

ja ylläpitävät sosialistista sekataloutta, jossa:

- maailman 3. kovin verotus
      - ddr:ää tiukempi kyttä ja kontrolli, ks esim rakennuslaki
      - perustulakia rikotaan vero- ja uskontolaiella

Verotuksesta ja lainsäädännöstä johtuen rikkaiden ei kannata työllistää köyhiä, joten suomessa on:

- 1000 itsaria vuodessa
      - 15 000 huostaanotettua lasta
      - puolimiljoonaa alkoholiongelmaista

• .............?

mitä järkee äänestää kun ne eivät aja kuiteskaan niitä asioita mitä ovat luvanneet ollaan se nähty aikasemmin muissa vaaleissa ne on vain lupauksia ja ne lupaukset häviää samalla tavalla kuin pieru saharaan että sillee täll kerralla.

• vituttaaniinpaljon

eduskunnassa ei ole ollut oikeita ihmisiä.
        Sinne pääsevät notavat ensitöikseen palkkansa ja sitten ajetaan asioita että voitaisiin nostaa lisää omaa palkkaa.
        Käsittääkseni kansanedustaja tuo nimi sanoo että he edustavat kansaa. Mutta mielestäni tuo nimi täytyisi muuttaa itsensäedustajaksi, silloin he voivat jatkaa nykyisellä linjalla.

• äänestys on täysin turhaa.Äijät tekee mitä haluu
      vaikka äänestätte kuinka.Äänenne ei merkitse mitään.
      Nää kuuluu Babyloniin ja senhän tietää miten Babylonin käy.

• olis saanu

vaik keissin kaljaa 15e, ni olisin menny hakee sen ja äänestää samalla!

• MÄ PELASTAN SUOMEN !
        olis saanu kirjoitti:

vaik keissin kaljaa 15e, ni olisin menny hakee sen ja äänestää samalla!

Mä poistan verot ja laitan kaljat ja viinat alennusmyyntiin !

• mievien22

Äänestin ennakkoon. Kätevästi kauppareissun yhteyvessä piäsi äänestämmään. Hyvä keksintö. Sais käyttöö muissai äänestyksissä tuota systeemie. Ja kannatti näkkyy äänestöö kön oma puolue pärjäsi aeka hyvin.

• höyhen saari

paras puolue. Miksei kukaan perusta sen nimistä puoluetta kuin NUKKUVAT

• netissä.

Ei huvittaisi mennä jonottamaan ihmisjoukkojen keskelle. Liian ahdistavaa.

Äänestäisin vihreitä ja jotain nuorta, joka saisi kenties jotain tehtyä opiskelijoiden tukien ja vuokra-asunto-tilanteiden suhteen.

Kuitenkin äänestäisin jotakuta joka on köyhien puolella. Ei nuo kokoomus ja keskusta ole kuin rikkaiden puolueita. Eikä ne muutkaan taida olla yhtään sen parempia.

• tietenkään.

äänestänyt,koska yksikään puolue ei aja kelloajan siirtämistä vastaan. Kelloajan siirtäminen on yksi typerimmistä asioista,joita kansalaisille on keksitty. Jos katsotaan ihan miltä kantilta tahansa,siitä ei ole minkäänlaista hyötyä,mutta haittaa sitäkin enemmän. Aikoinaan puhuttiin sen säästävän energiaa,mutta sehän on aivan naurettavaa,hyötyä voidaan tuskin havaita,jos sellaista edes on. Jos puolueet eivät edes pysty näin yksinkertaista asiaa muuttamaan,niin miten he pystyvät tärkeimpiäkään asioita ratkaisemaan edes tyydyttävästi ja näiden pitäisi olla kansalaisten asialla,hah,sanon minä.

• koska

toimin kuten politiikassa on tapana: Tein ryhmäpäätöksen itseni kanssa, että en äänestä. Ja ryhmäpäätöksessä on pysyttävä, muuten joutuu vaihtamaan puoluetta ja asiat jää hoitamatta...

• vittuvittu vittuu!!!

Porvari hallitus taitaa tulla mitä ilmeisimminkin. Joo ja myrsky oli tosiaan niin raju, että köyhät ei varmasti edes selvinneet äänestämään, sen sijaan kun porvari paskat kurvasivat hienoilla mersuillaan äänestämään keskustaa, kokoomusta ja sdp:tä.

• Hartsa

Hain jotain tällaista epeliä: "Vituttaako vuosikymmeniä valtuustossa istuneiden kermaperseiden leväperäinen suhmurointi ja kähmintä kunnan rahoilla? Äänestä ehdokasta numero 666, saat vihaisen ja yhteistyökyvyttömän kaiken vastustajan käyttöösi neljäksi vuodeksi piruilemaan rosvoroopeille silmästä silmään suoraan kokouspöytään!"

• Äänestä mua !
        Hartsa kirjoitti:

Hain jotain tällaista epeliä: "Vituttaako vuosikymmeniä valtuustossa istuneiden kermaperseiden leväperäinen suhmurointi ja kähmintä kunnan rahoilla? Äänestä ehdokasta numero 666, saat vihaisen ja yhteistyökyvyttömän kaiken vastustajan käyttöösi neljäksi vuodeksi piruilemaan rosvoroopeille silmästä silmään suoraan kokouspöytään!"

Pelastan köyhät ja nussin missejä :))

• totttaotto
        Äänestä mua ! kirjoitti:

Pelastan köyhät ja nussin missejä :))

Sulla on selvät merkit Messiaaks.
        OOtko koskaan huomannu ettei sun tarvi tankata ikinä mersua,vaan hovimestari tekee sen.
        Olet aito Helsinkiläinen vihreä jos et ole sitä huomannut.

• Se komein rauta

Kyllä meidän vaalipiirissä se komein mersu on demarien ehdokkaalla.

• kapimaa

Kaikkien kannattas äänestää,tai sitte ei kenenkään,siks ettei ne mulkut pääsis sanomaan että "heidät on demokraattisesti valittu".
      Kokoomus eritoten mainostaa että heidät on "demokraattisesti" valittu määräämään Suomen kansan asioita.
      Mutta jos melkein puolet Kansasta jättää äänestämättä niin eikö se ole melkoisen pelottavaa "demokratiaa".

• Kokoomus pelastaa Suomen

Kokoomus nousemassa suurimmaksi puolueeksi :))

• dsfgdxs

Kokumus ei ajattele kun omaa persettä. kun ovat vain rikkaita

• taukkejakaiiki
        dsfgdxs kirjoitti:

Kokumus ei ajattele kun omaa persettä. kun ovat vain rikkaita

Kogomus ajattelee vain Isorikkaitten etuja,ehkä se on perseennuolemista RKP puolelle koska sielä ne Liliukset sun muut(ällöt)saa itselleen miljoonia tekemättä itse mitään töitä sen raha eteen.

• pieni ihminen

Mitenköhän noilla eduskunnassa ja/tai europarlamentissä olevilla on vielä aikaa kattoa kunta-asiota? Vai istuukohan ne siellä toisessa paikassa, jonne on vaaleilla valittu, mitään tekemättä? Olis parempi jos ois joku raja että yks edustuspaikka per pää. Niin ois kunnanvaltuustossa ihmisiä joita oikeasti kiinnostaa kunnan asiat, eikä vaan oman naaman esille tuonti.

• PahjaPöh

Ei niilä ookkaan.
        Sen takia onkin tyhmää äänestää semmosta "tyyppiä" joka on muissa tehtävissä,esim.EuroBlaaBlaaa.tehtävissä.
        Kannattaa seuraavaksi äänestää semmost ihmistä jolla on aikaa ja halua ajatella suakin.

• käynyt

En ole koskaan äänestänyt kuntavaaleissa

T:30vuotias mies

• äänestämään

samanlaisia satuolentoja ne on vaikka niitä äänestää tai ei.

• Ennakko äänestys hyvässä säässä, joten en jättänyt viime tinkaan ja eipä sää ois estänyt äänestystä.
      Eikä äänimennyt hukkaan, kun valituksi tuli henkilö jota äänestin.

• 5+1-6

ENNAKKOON ÄÄNESTIN < KRISTILLISDEMOKRAATTIA

• monoman

paskat nää mistään välitä

• äänestäjä!!

Kun oli viellä yövuoroonkin jaksettava "myrskyssä" mennä ja 12 kilsaa siinä välisssä tuli käytyä juoksulenkilläkin.. Voihan vattu!!

• MENEVÄT HALLITUKSEEN SEURAAVISSA EDUSKUNTAVAALEISSA.

• säciää

Toivottavasti.Nyt "tiedotusvälineet" eivät edes puhu Perussuomalaisten suuresta kannatuksta,koska se ei vaan käy.

• Nazipuoluetta ainakaan

hallitukseen,menkää kannattajat töihin,ja lopettakaa se viinan kanssa läträäminen kten Halme ja kumppanit.Voiko enää olla turhempaa sakkia

• aina äänsetän

No niinpä niin, itse kyllä kävin äänestämässä, vaikka tokihan vettä sato ja tuuli ihan omiksi tarpeiksi.

Mutta nytpä on velvollisuus täytetty ja nyt saa valittaa. kun kerran on äänestänyt niin voi valitaakkin.

• .................

oikeus, ei velvollisuus.

• .....

nyt voit valittaa omaa typeryyttäsi, kun kävit antamassa äänesi taas yhdelle paskanpuhujalle ja oman edun tavoittelijalle.

• Hieno ehdokas olikin. :D

Kyllä kannatti äänestää ja hieno ehdokas olikin. Käykääpä vaikka katsomassa ja miettikää itse asioita:

www.halla-aho.com/scripta

• eesuti.54

Hyvää aikaista huommenta ja onnea suuren äänimääräsi johdosta. Olin varma ,että pääset uuteen valtuustoon. Siis Hyvää alkavaa viikkoa .
      Terveisin eesuti.54

• sää6

Ei minua ainakaan haitannut sää, satoi tai paistoi
      niin äänestämään.
      Ja ketä äänestin pääsi valtuustoon!

• vaan

kävin äänestämässä,upea tuuli viuhtoi.
        Nautiskellen syksy tuulista

• oikein TOSISSAAN.

Niissä nimittäin tiedetään, että mikäli kaikki hallituksen suomalaisvastaiseen politiikkaan, omaneduntavoitteluun, kähmintään ja öykkäröintiin kyllästyneet kansalaiset käyvät uurnilla antamassa vastalauseensa, tipahtavat kolme suurta persiilleen.

AIVAN JUURI SIKSI mediassa sössötettiin loppukirin kiihtyessä siitä kuinka PS:n kannatus olisi muka ROMAHTANUT. Aivan samoin peloteltiin myrskyllä ja sähkökatkoilla, jotta poliittisesti laiskat saisivat tekosyitä pysyä kotona.

Media toimi suurpuolueiden lakeijana vaalien loppuun asti.

• nappaa

Vika ei ollut säässä vaan siinä, että en yksinkertaisesti jaksanut nähdä vaivaa raahautua vaaliuurnalle, kun tuntuu, että siitä ei ole mitään hyötyä.

• ei muutakaan..

tekemistä niin jous käydä äänestämmässä, aika moni varmaan teki samoin.

• yenge--

Minä en ymmärrä hölynpötäjääkään politiikasta, en tiedä mitä asiaa kukin puolue ajaa (porvaripuolue ei sano minulle mitään), en edes tiedä mitä tapahtuu näille "valituille" vaalien jälkeen???

Miksi minun pitäisi äänestää kun olisin kuitenkin äänestänyt väärin. HOH. Hyvä näin.

Ps. En olisi edes päässyt äänestämään kun äänestyspaikka oli toisella puolella Suomea muuttoni takia o.O

• oisithan..

voinut äänestää ennakkoon mutta jollei kiinnosta kuin oma napa niin asialle ei voi mitään..

• daew32

Tekisivät mahdollisuuden äänestää Internetissä niin äänestäisin... mutta kun ei niin ei....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5323
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      116
      2770
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      11
      2330
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      592
      2037
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      123
      1756
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1352
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1325
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1098
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      393
      1063
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1057
    Aihe