suomenlapinkoirani

on nyt

puolivuotta vanha naaras ja painoa on kertynyt 11,5kg.
missä vaiheessa siirtyä aikuisen muroihin?
olen syöttänyt koiralleni jahti&vahti pentumuroja. sanoiko myyjä vai joku kaverini (en muista) että puolen vuoden iässä tulisi siirtyä aikuisen ruokaan .kuitenkin kasvu on vielä kesken arveluttaa .
kertokaa kuinka olette itse toimineet.

5

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai aikuisen...

      Moi!
      Minulla oli myös sama huoli oman pentuni kanssa. Tosin minulla on uros,ikää nyt 7,5kk ja painoa kertynyt 17,3kg... "Junttipulla" ;) Kasvattaja suositteli vaihtamista aikuisruokaan ja sen tein n.viikko sitten. Syötän myös jahti&vahtia,nyt kana-riisiä. Hyvin maistuu ja koira on pysynyt terveenä ja pirteänä. Tuo paino hieman huolestuttaa,kun pentu on vanttera,mutta jalat on melko rimpulat.
      Kasvattajalta kannattaa kysellä neuvoja ruokinnasta!

      • plipetin

        meillä siirryttiin aikuisruokaan kun alkoi tuntua että kasvua ei enää juuri tapahdu... silloin koira oli muistaakseni 9kk, meidän narttu jäi kovin pieneksi muutenkin, eivätkä ennustukset olleetkaan muuta sanoneetkaan, pieni oli emä, ja pienin narttu oli, eläinlääkäriltä voi kanssa kysellä, esim kun rupee mahaa tulemaan samasta ruokamäärästä voi miettiä pitäisiköhän vaihtaa. Vuoden iässä viimeistään vaihto, ja ruokamäärän pienentäminenkin voi olla hyvä, koska vuoden iässä koirilla on tapana hiukan pyöristyä kun kasvu viimesitään loppuu (tosin ei isojen rotujen kohdalla). Kun menet uusimaan rokotteesi, niin eläinlääkäri kyllä sitten sanoo, kannattaako pienentää ruokamäärää :)


      • minun lappalainen saa aikui...
        plipetin kirjoitti:

        meillä siirryttiin aikuisruokaan kun alkoi tuntua että kasvua ei enää juuri tapahdu... silloin koira oli muistaakseni 9kk, meidän narttu jäi kovin pieneksi muutenkin, eivätkä ennustukset olleetkaan muuta sanoneetkaan, pieni oli emä, ja pienin narttu oli, eläinlääkäriltä voi kanssa kysellä, esim kun rupee mahaa tulemaan samasta ruokamäärästä voi miettiä pitäisiköhän vaihtaa. Vuoden iässä viimeistään vaihto, ja ruokamäärän pienentäminenkin voi olla hyvä, koska vuoden iässä koirilla on tapana hiukan pyöristyä kun kasvu viimesitään loppuu (tosin ei isojen rotujen kohdalla). Kun menet uusimaan rokotteesi, niin eläinlääkäri kyllä sitten sanoo, kannattaako pienentää ruokamäärää :)

        2 kertaa 2dl ja aina kovina hampaille hyväksi.tietenkin muutakin kuten kuivaa leipää ja possunkorvia joskus.nekin on laskettva ruokaan sillä ne vasta lihottaakin jos liikaa saa ja samalla ruokaa paljon.


    • Hilla97

      Iteselläninkin on suomenlapinkoira mutta vielä pentu.Pennun kasvattaja suositteli meidän siirtyvän aikuisruokaan vasta vuoden iässä.

      • Tapauksesta riippuen

        Meillä on 3 kk lappalainen ja lääkäri nimenomaan kielsi viime kuulla pentumuonan plus mitkään kalkkilisät, syödään vain aikuismuonaa plus koirille tehtyjä pöperöjä. Pentu on narttu, 3 kk tasan, 9 kg, eikä yhtikäs lihava. Kiloa enempi per vko ei sopis tulla. Hieno vahva suuri pentu. Ei mitään vikaa. Kasvuvauhti suuri, koko tulee suuri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe