Naiset ja kosinnan odotus

itsekin nainen

Olen tässä seurannut ystäviäni ja asiasta käytävää keskustelua ja on pakko sanoa, että heikosti menee. Naiset odottavat kosintaa miehiltään, jotka ovat tajunneet, että heillä on asunto, lapset ja kotipiika, eikä heidän tarvitse enää sitoutua naiseen niitä saadakseen. Miksi naiset suostuvat tekemään lapsia ja ostamaan yhteisen asunnon ilman miehen lopullista sitoutumista? Kun kaikki avioliittoon liittyvät asiat on jo saatu, mies ajattelee että no miksi tässä pitäisi enää mennä naimisiin. Itse ainakin aion kieltäytyä omistusasunnosta ja lapsista miehen kanssa niin kauan kun elämme pelkässä seurustelusuhteessa. Ehkäpä mieheni näin ymmärtää että naimisiin mennään sitoutuakseen toiseen ihmiseen ja sitten sitoutuneina tehdään näitä todella tärkeitä päätöksiä lapsista ja asunnoista.

8

3032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 25v

      Juuri tätä mieltä itsekin olen. Nykypäivänä tehdään vääriä asioita usein siksi, "koska se on nykyaikaa ja kaikki muutkin tekevät niin". Fiksummat ajattelevat ensin, jottei sitten tarvitse myöhemmin valittaa.

    • tee pyhäksi!

      Osaavat ne naisetkin tänäpäivänä "nostaa kytkintä" eikä se avioliitto mitään pyhäksi enää tee.

      Avioliittoon ei kannata mennä, jos on epäilys muuten siitä, ettei suhteessa ole kaikki kohdallaan.

      Miksi tehdä lapsia vastenhakoisen miehen kanssa? On niitä muitakin miehiä. Tai lapset voi tehdä ilman koko miestä. (miestä ei tarvita kuin todella lyhyen aikaa siinä lapsen teko touhussa=)

      • Nainen 25v

        Avioliittoon ei todellakaan kannata mennä kevein perustein. Mutta eipä niitä lapsiakaan kevein perustein kannata tehdä, varsinkaan tarkoituksella "ilman miestä". Onko sinusta oikein se, ettei itsekkäistä syistä suo lapselle isää? Lapset on paras tehdä sitoutuneeseen, hyvään parisuhteeseen.


    • herätys

      Ei avioliitto ole mitään sitoutumista.
      Suurinta sitoutumista on, kun haluaa jakaa elämänsä toisen kanssa ilman painostusta.

      • itsekin nainen

        Ymmärsitköhän nyt itsekään mitä juuri sanoit. Juu tiedän kyllä että sitoutuminen on sitä kun halutaan jakaa oma elämän sen toisen kanssa, mutta avioliittohan on juuri sen sitoutumisen merkki. Eikä naimisiin todellakaan kannata mennä painostuksen alla. Silloinhan juuri ei olla aidosti sitouduttu, vaan "pakotettu" siihen. Eli siis: jos ollaan sitouduttu, eli päätetty jakaa elämä yhdessä, eikö siinä tapauksessa kannata mennä naimisiin?


    • lapsi on

      tulossa. En alkaa aikuisen naisen viihdyttäjäksi ja koiran kusettajaksi.

      Lapsen oikeudet turvaan ja kannan vaikka molemmat kynnyksen yli kerralla.

      Noita saakelin horoperseitä on pilvin pimein jotka kerskuvat, kuinka monta jätkää on kosinut häntä.

      Sanotaan, että kunhan mun pieni poika kosii naista niin mä kontin sen perässä avioliittoon ja se nainen on kultaa mun käsivarsilla.

    • Onko ihan oikeasti, edelleen, tänä päivänä niin että nainen odottaa mieheltä kosintaa, nainen "pääsee" naimisiin jos mies kosii ja mies välttelee avioliittoa kuin ruttoa?

      Kyllä minusta lapset ja yhteinen asuntolaina ovat käytännössä paljon isompia sitoumuksia kuin naimisiin meno. Toki avioliitolla on joitakin käytännön vaikutuksiakin, esimerkiksi vältytään nöyryyttävältä isyyden tunnustamiselta jos isi ja äippä ovat naimisissa kun lapsi syntyy.

      Avioliitto instituutiona on ihan kaunis asia ja siihen sisältyy romanttista symboliikkaa, mutta toiseen voi olla sitoutunut ilman häärituaaleja ja sormuksiakin.

    • k.k.k.k.

      Tuo on täysin oikeanlaista ajattelua! Pidä tuo!

      On tietysti jokaisen oma asia miten etenee. Jotkut haluavat tietää minkälaista tämän miehen/naisen kanssa on olla lapsen kanssa ja omassa asunnossa, ennenkuin tekee sen viimeisen sopimuksen (joka liian usein ei olekaan se viimeinen sopimus..). Sillä sen jälkeen eroaminen mutkistuu huomattavasti ja itse maksettu asunto saattaa jäädäkin toiselle osapuolelle.

      Naiset ajattelevat enemmän tunteillaan ja sydämellään.. Miehet halujensa mukaan. Harvoin rakkaudessa on paljoakaan järkeä mukana, jonka vuoksi "rakkaus on sokea" on täysin sanansa pitävä.
      Naisen ei pitäisi ikinä laittaa paljon peliin suhteen "alkuvaiheilla". Mies etenee asioissa halujensa mukaan, jolloin hänen täytyy haluta naimisiinmenoa tosissaan, ennenkuin lasta kannattaa miehen kanssa tehdä, mikäli pysyvään perheeseen haluaa jäädä eikä aloittaa uusioperhettä. Miehen halu saada lapsi ja oma asunto naisen kanssa ennen naimisiinmenoa on liian monta kertaa todettu olevan virhe. Myös se on todettu erheeksi, että mies päätyy naimisiin VAIN siksi, että saa tavoitteensa.

      Kunnon rehellisyyden mitta on se, että mies ajattelee naistaan ja varsinkin heidän parisuhdettaan ennen omaa, velatonta asuntoaan jossa on piika ja jossa on omaa sukua jatkava poika.

      Kaikkialla miehet hokevat kuinka naimisiinmeno on virhe ja bla bla bla, eivätkä suurin osa heistä edes tarkoita sitä. Mutta pointti on se, että miehet ajattelevat halujensa mukaan eli myös kalunsa, ja mikäli mies on pettävää tai monta suhdetta samaan aikaan pitävää tyyppiä, hän ennemmin hankkii lapsen ja asunnon ennen naimisiinmenoa. Kun nainen on näihin suostunut, voidaan kuitenkin "erota nopeasti ja turvallisesti" mikäli uusi nainen osoittautuu paremmaksi.

      Naiset, järki käteen!



      PS: Naisessakin on asioita, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen naimisiinmenoa tämän kanssa, mutta koska näiden listaaminen tähän ei kuulu aloittajan aiheeseen, jääköön nämä pois :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe