Agusta tietysti nopein

AgainAndAgain

MV Agusta on nyt voittanut kaikki mahdolliset nopeustestit sekä suoraan ajettaessa että radalla. Se on kiistatta nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että Agustaa pitäisi verrata Hayabusan tyylisiin moottoripyöriin, jotka ovat lähinnä matka-ajoon tarkoitettuja eivätkä superbike pyöriä.

Tällaisella Hayabusalla ajellaan ilmeisesti pitkää matkaa, pyörähän ei mikään mutkateiden menopeli ole. Ihmettelen suuresti miksi tällaisen pyörän tulisi kulkea 300km/h, koska mitä iloa on ajaa suoraan 300km/h. Junallakin pääsee suoraan kolmeasataa. Ihan sama vaikka huippunopeus olisi 250 kun ekaan mutkaan pitää kuitenkin iskeä liinat kiinni.

14

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun 

      jaapanilaisilla on semmoinen herrasmiessopimus että pyörää ei laiteta kulkemaan yli kolmeasataa.

      Mutta se koskee vain herrasmiehiä ja tunnetustihan motoristit eivät ole herrasmiehiä ja rajoittimen ohitus on piisofkake. Meinaan jos on tarve mennä yli kolmeasataa. Niinkuin aika monella on. Ja ne on melkein poikkeuksetta busakuskia.

      • Köröttelijä

        huippunopeusrajoittimen poistamiseen tullut.
        On ollut kiva nauttia Busan väännöstä,suhtkoht lain sallimissa nopeuksissa,pieniä satunnaisia pyrähdyksiä lukuunottamatta.
        Monet kyllä rajoittimen ohittavat,mutta harvat silti ovat edes sitä 300kmh ajaneet.
        Taitaa olla enempi noihin kahvipöytäajoihin sunnattuja useimmat viritykset mitä pärriin tehdään,mutta eihän se mitään haittaa,onpahan mukavana lisänä harrastukseen!


      • on tullul
        Köröttelijä kirjoitti:

        huippunopeusrajoittimen poistamiseen tullut.
        On ollut kiva nauttia Busan väännöstä,suhtkoht lain sallimissa nopeuksissa,pieniä satunnaisia pyrähdyksiä lukuunottamatta.
        Monet kyllä rajoittimen ohittavat,mutta harvat silti ovat edes sitä 300kmh ajaneet.
        Taitaa olla enempi noihin kahvipöytäajoihin sunnattuja useimmat viritykset mitä pärriin tehdään,mutta eihän se mitään haittaa,onpahan mukavana lisänä harrastukseen!

        kokeiltua radalla. melko puhuri käy punteissa.


      • Nimetön
        Köröttelijä kirjoitti:

        huippunopeusrajoittimen poistamiseen tullut.
        On ollut kiva nauttia Busan väännöstä,suhtkoht lain sallimissa nopeuksissa,pieniä satunnaisia pyrähdyksiä lukuunottamatta.
        Monet kyllä rajoittimen ohittavat,mutta harvat silti ovat edes sitä 300kmh ajaneet.
        Taitaa olla enempi noihin kahvipöytäajoihin sunnattuja useimmat viritykset mitä pärriin tehdään,mutta eihän se mitään haittaa,onpahan mukavana lisänä harrastukseen!

        Samoilla linjoilla mennään.


    • Varma tietäjä

      Pyöriin pitää laittaa nopeus rajoitukset 120kmh.

      Joka jannu ehtii sillä kaikkialle tällä pyöreällä pallolla.

      Kukaan ei 300km nopeuden tarpeessa.

    • kulkee

      kovempaa koska ei ole rajoitettu. Busa ilman rajoitinta 324km/h. Ja juttu löytyy suomalaisesta moottoripyörälehdestä jonka alan harrastajat tilaavatkin/lukevatkin. Itse tilasin -09 busan ja en tosiaankaan huippunopeuden takia vaan ajettavuuden. Kokeilin uutta pyörää kaksi viikkoa sitten ja sopi käteeni kuin liimattu. (olsin aiemminkin kokeillut, mutta jalka oli paketissa 12viikkoa kun eräs hiace kuski päätti ajaa punaisia päin kun ajoin -06 ZZR1400:lla joka on nyt lunastettu. Hyvä pyörä sekin oli, mutta Busan moottori ja vaihteisto teki vaikutuksen. Hyvät syksyn jatkot kaikille, vaikka pyörä ei kulkisikaan kuin 140..

      • lehdessä

        tämä 324km/h-testi on ajettu???


      • Hando.
        lehdessä kirjoitti:

        tämä 324km/h-testi on ajettu???

        mistään testistä ole puhunut. Juttu kylläkin. Ja nettisaitit täynnä faktaa paljonko busa kulkee ilman rajoittajaa. Itse löysin sellasen jossa 327km/h.


    • Köröttelijä

      ja muut vastaavat kuuluvat luokkaan Hyper Sport,niiden ainoa tarkoitus on ollut,kunkin aikanaan kilpailla nopeimman sarjatuotantopyörän tittelistä.
      Japsien osalta laulu katkesi Japsivalmistajien keskinäiseen sopimukseen jossa huippunopeudet rajoitettiin 299kmh:ssa.
      Agustalle kaikki kunnia,on komponenteiltaan aivan eri gategorian laite kuin Japanilaiset kilpailijansa ja myöskin hinnaltaan.
      Olisi ollut mielenkintoista nähdä myös kirein Ducati ja tuleva Aprilian huippumalli Biken testissä,ne olisivat sekoittaneet pakkaa ehkä entisestään.

    • mie vuan

      Japanilaisten pärjäämisen huippunopeuksissa. Kai huomasit että uusi Busa kulki pystyssä samat kuin maaten? Tämä siksi, että voimaa on niin paljon, että on ihan sama missä asennossa ajetaan....

      • joo joo

        mv on 1000 ja busa 1300 paljonkohan mv kulkis 1300 satasena


      • Usko13301
        joo joo kirjoitti:

        mv on 1000 ja busa 1300 paljonkohan mv kulkis 1300 satasena

        Sport Rider September 2009 on vertailu Busa vs. K1300S. KS vei pisteet 90,9 vs. 85,6. Wikakasaa ei edes otettu testiin siitä syystä että saa vanhalta Bussiltakin turpiinsa.

        linkki http://www.bmwsuperbikes.com/BMSB_SR_K13SvsBusa.pdf


      • ymmärtää

        että vaikka tehoa olisi tuhat hevosvoimaa kohottaa pienempi ilmanvastus aina huippunopeutta. Eli kun menet makaamaan tankin päälle saat pyörään pienemmän ilmanvastuksen eli se kulkee nopeammin. Mitä suurempi nopeus sitä enemmän suhteessa pienempi ilmanvastus vaikuttaa nopeuteen. Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä!!

        KUn itselläni vuonna 1999 oli Hayabusa niin senvuotisessa Bike-lehden testissä Hayabusa kulki ovaaliradalla,peilit käännettyinä ja kuljettajalla "kyttyrä" nahkapuvun selässä 316km/h. Tämä siis nopein suomalaisissa lehdissä noteerattu huippunopeus Busalle ja korostan että silloinhan ei vielä ollut nopeudenrajoittimia. 2000-mallinen 12R Kawa kellotti 320km/h ekoissa testeissä vuotta myöhemmin tosin en muista missä lehdessä ko.testi oli mutta saksalainen aviisi oli kyseessä. Nopeimmat moottoripyörät tuolla suorituskykyineen==> http://www.bikez.com/statistics/index.php


      • kovin puutteelliset
        Usko13301 kirjoitti:

        Sport Rider September 2009 on vertailu Busa vs. K1300S. KS vei pisteet 90,9 vs. 85,6. Wikakasaa ei edes otettu testiin siitä syystä että saa vanhalta Bussiltakin turpiinsa.

        linkki http://www.bmwsuperbikes.com/BMSB_SR_K13SvsBusa.pdf

        tiedot esim.Kawan suorituskyvystä!! Eihän tossa testissä ollut Mv Agustaagaan!!! Miksi siis Kawan olisi pitänyt olla??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9666
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6652
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6204
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4657
    5. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4460
    6. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      34
      3439
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      57
      3124
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3045
    9. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3008
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3003
    Aihe